Rozumí tu někdo motorům Mazda ??? SWAP !! ;)
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Rozumí tu někdo motorům Mazda ??? SWAP !! ;)
Prosím lidi chci do Mazdy mx 5 1.6 narvat jiný motor, může mi tu nekdo neco doporučit co by pasovalo??? Uvažoval jsem z 323 GTR o verzi 1.8 turbo nebo 1.6 Turbo, ale nevím jestli to pujde usadit, hlavně na převodovku... Ty motory mají na turbo uz pripraveno, a rvát Turbo na 1.8 z mx5 se mi moc nechce.. Kámoš řikal že by ty motory pasovaly na převodovku z Rx 7.. Ale potřebuju mit vse oveřený nez neco koupim a moc tomu jeste nerozumim !! Díky moc za každej postřeh
Mazda MX 5 . 1.6, 110PS
Mazda Miata, 1.6 turbokit:

Cca +30 koni, cena turbokitu cca 40 tisic
Druha varianta je pak ten swap, ale kompatibilitu prevodovek s motrem ti bohuzel nereknu, pac nevim.

Cca +30 koni, cena turbokitu cca 40 tisic

Druha varianta je pak ten swap, ale kompatibilitu prevodovek s motrem ti bohuzel nereknu, pac nevim.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
To Beaver : jj já na to koukal na ty kity.. Je to tak krajní možnost jak mít v autě Turbo
Ale prostě bych napřed zkusil sehnat info jestli nepasnou ty motory z 323 GTR.. Pač jsou stavěné na vetší výdž určite nez ten motor co mam já.. A na 1.6 se mi moc házet turbo nechce. A navíc ten motor 1.6T z GTR má v základu 150 kobylek.. Coz je prece jen o 10vic jak mít z kitem a ten motor jsem ted mohl mít za 10 tis . Sice je tu ta vec ze bych do něj hafo penez vrazil a ut se tyče noveho turba tak pochormovaní a jine upravy... Mazdy to zrovna s motorama moc růžové nemajou. No narval bych tam i motor z S2000 hondy. Ale ten už je moc drahej na mě 


Mazda MX 5 . 1.6, 110PS
Tak ten motor kup a kus toPepeee píše:To Beaver : jj já na to koukal na ty kity.. Je to tak krajní možnost jak mít v autě TurboAle prostě bych napřed zkusil sehnat info jestli nepasnou ty motory z 323 GTR.. Pač jsou stavěné na vetší výdž určite nez ten motor co mam já.. A na 1.6 se mi moc házet turbo nechce. A navíc ten motor 1.6T z GTR má v základu 150 kobylek.. Coz je prece jen o 10vic jak mít z kitem a ten motor jsem ted mohl mít za 10 tis . Sice je tu ta vec ze bych do něj hafo penez vrazil a ut se tyče noveho turba tak pochormovaní a jine upravy... Mazdy to zrovna s motorama moc růžové nemajou. No narval bych tam i motor z S2000 hondy. Ale ten už je moc drahej na mě


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Rozumí tu někdo motorům Mazda ??? SWAP !! ;)
rotary miata jedine 
po svete jich jezdi nekolik, od seriovejch 200hp po 400+

po svete jich jezdi nekolik, od seriovejch 200hp po 400+
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
bobre ty se nejak vyznasBeaver píše:Tak ten motor kup a kus toPepeee píše:To Beaver : jj já na to koukal na ty kity.. Je to tak krajní možnost jak mít v autě TurboAle prostě bych napřed zkusil sehnat info jestli nepasnou ty motory z 323 GTR.. Pač jsou stavěné na vetší výdž určite nez ten motor co mam já.. A na 1.6 se mi moc házet turbo nechce. A navíc ten motor 1.6T z GTR má v základu 150 kobylek.. Coz je prece jen o 10vic jak mít z kitem a ten motor jsem ted mohl mít za 10 tis . Sice je tu ta vec ze bych do něj hafo penez vrazil a ut se tyče noveho turba tak pochormovaní a jine upravy... Mazdy to zrovna s motorama moc růžové nemajou. No narval bych tam i motor z S2000 hondy. Ale ten už je moc drahej na mě
Prodat dál ho můžeš vždycky
Jinak motor 1.6T z GTR je sice výbornej agregát, ale je to pořád maloobjemovej motor, takže bych to s ním co se týká úprav do budoucna taky až tak růžově neviděl. Díky velkému zatížení bude trpět klasickými neduhy, tj. ložiska na klice, nadměrnému opotřebení turba při zvýšení tlaku, zvýšené namáhání na těsnění pod hlavou atd. Co se týká kompatibility bloku motoru 1.6T a tvého 1.6, chtělo by to omrknout v Mazda EPC, jestli náhodou nesedí čísla.



1) 1.6T nemelo nikdy oznaceni GTR (krom rally stroju) ale vzdycky to bylo a je GTX (do roku 89 kdy skoncila vyroba). GTR byly az 1.8

2) 1.6T snese pomerne hodne, seriove vnitrnosti vydrzi kolem 250hp, prvni odejde spojka (kolem 230nm) a seriovy turbo staci lehce nad 200hp.. Takze myslim ze by to na zacatek pepeemu bohate stacilo

blok a hlava vydrzi kolem 450-480hp, pak je potreba zpevnit a zvetsit chladici+mazaci kanalky..
B6(miata) a B6T(gtx) nejsou zrovna identicky, a to ani blok, tudiz ruzny vymeny neprichazej v uvahu.
Nejjednodusi tak zustava turbokit na miatackou 1.6tku, coz je docela osvedcena kombinace za malo penez o ktere se vi ze funguje zcela bez problemu a se zakladnim plnicim tlakem kolem 0,7b a slusnym naladeni dava zisk kolem 200-220hp. Nehlede na to ze spousta dilu jde pouzit z jinych aut a tak cena "kitu" nemusi bejt vubec vysoka

Jinak kdyz swap tak jak rika hIGGI, nic jinyho by nemelo asi ani cenu

Díku dík klucí za information
o rotarce taky tvrde přemýšlím.. Ted znamej předělavá rx7 druhe generace tak kouknu jak je usazení silentbloků a převodovky. A o tom sem taky přemýšlel že by šel Rotary
Mají fakt libovej zvuk, takova lehká stíhačka... A znamej by mě naučil i opravovat wankla.. A pokud by byly komplikace s usazením tak asi seženu 1.8 a budu osazovat Turbem..
Lobo nebo Beaver : mužete mi prosím zhruba říct jesti by šlo OK dosáhnout u 1.8 okolo těch 200PS u 1.6 by to byla asi špona pro ten motor si myslim a hlavně převodovka by šla asi do kytek.. Vic asi nemá na Miatu ani cenu.. A taky nechci plnit velké tlaky aby motor nešel rychle do háje.. Jaké Turbíčko osadit, jake firmy aby byla rozumná kvalita a cena.. Nemusim mit zrovna nadupaneho Garreta. Přeci jen sem zatim student s lepší brigádou
No a jak je to s osazováním na Wankela turbo?? Sem ještě začátečník co se tyče motorů.. Uz sem koukal na ruzne weby v zahraničí ale preci jen si necham radsi poradit od Vás zkušených lidí a slyšim to česky.. Ale jako ten wankel mit v miate mě dost láka.. Ale sehnat ho bude asi složitejší.. Leda tak z druhé generace sehnat.. Vubec ale nevim kolik vydrži ty motory atd.. Takže asi moc nesezenu zachovejsí kousek...


Lobo nebo Beaver : mužete mi prosím zhruba říct jesti by šlo OK dosáhnout u 1.8 okolo těch 200PS u 1.6 by to byla asi špona pro ten motor si myslim a hlavně převodovka by šla asi do kytek.. Vic asi nemá na Miatu ani cenu.. A taky nechci plnit velké tlaky aby motor nešel rychle do háje.. Jaké Turbíčko osadit, jake firmy aby byla rozumná kvalita a cena.. Nemusim mit zrovna nadupaneho Garreta. Přeci jen sem zatim student s lepší brigádou

Mazda MX 5 . 1.6, 110PS
Takle vytunil motor Amík svou mx5 na 300PS ...
Fully Built 1.6 (30psi capable/19psi daily)
15000miles on motor
Wesco Forged Pistons 9:1
Carillo Rods
ARP Head studs
Multi-Angle Valve Job
SS Intake and Exhaust valves
Titanuim retainers Valve springs
Metal Head Gasket
Turbo
Garret t3/t4 60 trim StageIII .63 a/r
Tuned Haltech
550cc Injectors
AEM FPR
RX7 Fuel pump Ignition system
Turbonetics wastegate
Custom log turbo manifold
Isuzu NPR intercooler
Aluminum Intercooler piping
Apexi Dual chamber BOV
Silicone Hoses
Aluminum Intake with HKS style filter
Anodized Catch can
Fully Built 1.6 (30psi capable/19psi daily)
15000miles on motor
Wesco Forged Pistons 9:1
Carillo Rods
ARP Head studs
Multi-Angle Valve Job
SS Intake and Exhaust valves
Titanuim retainers Valve springs
Metal Head Gasket
Turbo
Garret t3/t4 60 trim StageIII .63 a/r
Tuned Haltech
550cc Injectors
AEM FPR
RX7 Fuel pump Ignition system
Turbonetics wastegate
Custom log turbo manifold
Isuzu NPR intercooler
Aluminum Intercooler piping
Apexi Dual chamber BOV
Silicone Hoses
Aluminum Intake with HKS style filter
Anodized Catch can
Mazda MX 5 . 1.6, 110PS
seriovej motor z miaty má velkou kompres tzn že by to chtělo jiné písty a určo nebude mít kovanou kliku a ojnice takže bys je odsral když budeš tlačit velkej tlak. Přestavba motoru by byla pekně mastná. Takže buď kup kyt a necha tam jen těch 130koní. a nebo kup tu 1.6 s mazdy. Lobo psal že označení motoru je B6 a
b6T a že nic nepasuje no nevím jak je to u mazd ale u všech ostatních automobilek by v tomto případě byl blok motoru totžný (možná jiné kanáli) takže ti bude sedět i na převodovku i na držáky. 5ekl bych že pokud máš možnost koupit motor za 10tis tak do něj běž jelikož i ten turbokit bude dražší než když koupíš tenhle motor uděláš na něm preventyvně šáli zabrousíš ventyli necháš repásnout turbo atd a pak máš jistotu že ti chvíli vydrží. Pokud bys s toho origo motoru bez ůprav chtěl vytáhnout více jak 140PS tak by asi vylezl s pod haubny a naliskal ti.
b6T a že nic nepasuje no nevím jak je to u mazd ale u všech ostatních automobilek by v tomto případě byl blok motoru totžný (možná jiné kanáli) takže ti bude sedět i na převodovku i na držáky. 5ekl bych že pokud máš možnost koupit motor za 10tis tak do něj běž jelikož i ten turbokit bude dražší než když koupíš tenhle motor uděláš na něm preventyvně šáli zabrousíš ventyli necháš repásnout turbo atd a pak máš jistotu že ti chvíli vydrží. Pokud bys s toho origo motoru bez ůprav chtěl vytáhnout více jak 140PS tak by asi vylezl s pod haubny a naliskal ti.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
prevodovka ani drzaky motoru sedet nebudou, uz jen proto ze b6t pouziva g-series prevodovku a b6 pouze f-series prevodovku.. Nemluve o 4wd a jeho uchyceni oproti b6, protoze neni stejny ani s 2wd b6t
0,7b vydrzi miatackej motor na seriovejch vnitrnostech pomerne dlouho, vim o jedny co ma nalitano s timto setupem kolem 40t km a porad vsechno OK...
BP (jednaosm) motory (v miate/323/gtx/gtr) jsou ohodnoceny jako jedny z nejlepsich co mazda kdy vyrobila (spolecne s rotary), a to diky tomu ze na seriovejch komponentech zvladaji pomerne zajimavy hodnoty.
Blok 323/miata jsou konstrukcne stejny s gtx/gtr, prevodovka GM252, konci kolem 450nm, a F2252 kolem 270nm..
Z cehoz vychazi ze i 200hp pro BP nebude zadny problem.
nejschudnejsi varianta by tak bylo bp+turbo, nebo b6+turbo..
finance stejna prestavba, ale logicky u BP vetsi narust hp..
takze pokud mermomoci swap tak BP+Turbo, wankel, nebo F2T+prevodovka a diff z B2200...
pokud nemas znalosti radsi si neco nastuduj nez zacnes, bude to ve vysledku daleko levnejsi...
kdyz me dozenes na icq muzem to prodiskutovat, ale jsem casove KO, sem moc nechodim...

0,7b vydrzi miatackej motor na seriovejch vnitrnostech pomerne dlouho, vim o jedny co ma nalitano s timto setupem kolem 40t km a porad vsechno OK...
BP (jednaosm) motory (v miate/323/gtx/gtr) jsou ohodnoceny jako jedny z nejlepsich co mazda kdy vyrobila (spolecne s rotary), a to diky tomu ze na seriovejch komponentech zvladaji pomerne zajimavy hodnoty.
Blok 323/miata jsou konstrukcne stejny s gtx/gtr, prevodovka GM252, konci kolem 450nm, a F2252 kolem 270nm..
Z cehoz vychazi ze i 200hp pro BP nebude zadny problem.
nejschudnejsi varianta by tak bylo bp+turbo, nebo b6+turbo..
finance stejna prestavba, ale logicky u BP vetsi narust hp..
takze pokud mermomoci swap tak BP+Turbo, wankel, nebo F2T+prevodovka a diff z B2200...
pokud nemas znalosti radsi si neco nastuduj nez zacnes, bude to ve vysledku daleko levnejsi...
kdyz me dozenes na icq muzem to prodiskutovat, ale jsem casove KO, sem moc nechodim...
Mno nevím jak se vyznáš v autech a jak moc ten někdo s tou miatou jezdil ale pokud na atmosferickej motor z bůh ví jakou kompresí dám 0.7 bar tak to asi jen těžko vydrží (vyděl jsem ITR ze seriovým motorem a 0.8bar ale to je trochu jiná liga než miata a navíc má střeva kované). Teda je fakt že já jezdím trochu agresivněji a pokud to má někdo na výlet za babkou na chatu tak v poho
N eříkám že starý mazda motory jsou špatný ale pokud má jen 110PS tak si nemyslím že bude mít bůh ví jak naddimenzovaný vnitřnosti. A ty jsi skoušel že ty motory nepasujou? Např nissan má bloky totožného typu stejné reso jejich uchycení tzn pokud mám CA tak jsou 1.6 i 1.8 DOHC i SOHC stejné na převodovku to samé u FJ atd. U mitsu to samé 4G63T 4G63 ať s EVA nebo s ECA všechno hryby předohryby vždy mají na převodovku stejnou přírubu. u hondy je taky jendo jestli máš 4x4 nebo u VW taky. Jak jsem psal moc v mazdách nevyznám. Ale pokud to nemáš vyzkoušené tak nevím nevím jelikož pokud má motor stejné označení tzn B6 měl by být stejný TO že jeden je B6 a druhý B6T by nemělo mít vliv.

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
Miata jezdi normalne v provozu, obcas (rozumej max 5x do roka) par kolecek na okruhu
Ano, vse co jsem zde psal vychazi z mych osobnich zkusenosti a vse mam nekolikrat vyzkousene a otestovane
Proto prosim v tomto threadu neteoretizuj a nepodavej nepravdive/smyslene/osobne neozkousene informace s mazda motory

Ano, vse co jsem zde psal vychazi z mych osobnich zkusenosti a vse mam nekolikrat vyzkousene a otestovane

Proto prosim v tomto threadu neteoretizuj a nepodavej nepravdive/smyslene/osobne neozkousene informace s mazda motory

Proto jsem se tě ptal jestli máš odkoušenéLobo píše:Miata jezdi normalne v provozu, obcas (rozumej max 5x do roka) par kolecek na okruhu![]()
Ano, vse co jsem zde psal vychazi z mych osobnich zkusenosti a vse mam nekolikrat vyzkousene a otestovane![]()
Proto prosim v tomto threadu neteoretizuj a nepodavej nepravdive/smyslene/osobne neozkousene informace s mazda motory


TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
klucí jen tak dale pokračujte v konverzaci clovek se dozví zajimavé veci !!
Jinak Miatu mam skoro na kazdodení pojezd.. Jsem student takze jezdeni do skoly atd.. Takze plnit turbo klidne okolo 0.5 zaroven aby to moc nezralo
ale aby kdyz si budu chtit nekdy zaradit abych nasteloval a mohl si trosku zablbnout v driftu. A ze budu davat turbo na 1.6 o tom vubec neuvazuju.. Chci na tu 1.8..
To Lobo : Jj hodim si Tě do ICQ a budu rád když si někdy najdes chvilinku se mnou pokecat.. Za kazdou radicku jssem rad a zaroven rad s nekym pokecam



To Lobo : Jj hodim si Tě do ICQ a budu rád když si někdy najdes chvilinku se mnou pokecat.. Za kazdou radicku jssem rad a zaroven rad s nekym pokecam

Mazda MX 5 . 1.6, 110PS
Ježiši, zabij mě, taky si nepamatuju všechno, na Mazdy seš tady tyLobo píše: bobre ty se nejak vyznas![]()
![]()
![]()
1) 1.6T nemelo nikdy oznaceni GTR (krom rally stroju) ale vzdycky to bylo a je GTX (do roku 89 kdy skoncila vyroba). GTR byly az 1.8![]()
2) 1.6T snese pomerne hodne, seriove vnitrnosti vydrzi kolem 250hp, prvni odejde spojka (kolem 230nm) a seriovy turbo staci lehce nad 200hp.. Takze myslim ze by to na zacatek pepeemu bohate stacilo![]()
blok a hlava vydrzi kolem 450-480hp, pak je potreba zpevnit a zvetsit chladici+mazaci kanalky..
B6(miata) a B6T(gtx) nejsou zrovna identicky, a to ani blok, tudiz ruzny vymeny neprichazej v uvahu.
Nejjednodusi tak zustava turbokit na miatackou 1.6tku, coz je docela osvedcena kombinace za malo penez o ktere se vi ze funguje zcela bez problemu a se zakladnim plnicim tlakem kolem 0,7b a slusnym naladeni dava zisk kolem 200-220hp. Nehlede na to ze spousta dilu jde pouzit z jinych aut a tak cena "kitu" nemusi bejt vubec vysoka![]()
Jinak kdyz swap tak jak rika hIGGI, nic jinyho by nemelo asi ani cenu

Každopádně, jelikož už tu padlo, že by rád měl auto zároveň i pro normální použití, přiklonil bych se tím víc k turbokitu, protože ten zachová N/A průběh motoru, takže se s tím dá pak pohodlně jezdit pod limitem plnícícho tlaku a není potřeba řešit složité zástavby jiných motorů do kastle.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Bidrin
- Příspěvky: 314
- Registrován: 28 dub 2004 17:21
- Bydliště: Polná (okres Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Tady je něco dalšího o B6T:
http://323gtx.homestead.com/engine.html
Shodou okolností mě ten motor taky zajímá - mám ho v autě...
http://323gtx.homestead.com/engine.html
Shodou okolností mě ten motor taky zajímá - mám ho v autě...

Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
- Bidrin
- Příspěvky: 314
- Registrován: 28 dub 2004 17:21
- Bydliště: Polná (okres Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Jinak Miata a GTX mají určitě spoustu dílů stejných - například ojnice, klika do roku 1994 atd.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 14 bře 2007 15:06
- Kontaktovat uživatele: