Brzdy - už sem zoufalej - poraďte

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Brzdy - už sem zoufalej - poraďte

Příspěvek od Georgeos »

Tohle je reakce na problém Vomyho a jeho brzd. Potřebuju taky poradit.

Po delším stání auta musím ujet nejaký kus cesty při kterým třeba 5krát zabrzdím (stačí sešlápnout pedál) a až potom začnou brzdy brzdit lépe (do té doby to nejde ani pořádně do smyku).Při delší jízdě při který nejsem nucen sešlápnou brzdový pedál a pak najednou musím zabrzdit,tak to taky nebrzdí dobře. Pak stačí abych jednou nebo dvakrát sešláp pedál a zase to brzdí (i když ne na 100%). Při počátku tohohle problému sem koupil nový brzdy: mám tedy úplně nový kotouče,nové destičky,na soustruhu srovnané bubny a nalepené nové obložení,nové trubičky pod autem,vyměněný posilovač (za jiný z vrakoviště),nová sada těsnění v brzdovém válci.
Vše je dvakrát odvzdušněno (vždy po několika kilometrech) a žádný bubliny tam nejsou ani se nedělají.Podtlakovou hadičku sem skoušel ze dvou jiných mazd a zároveň jsem vyskoušel i nový podtlakový ventil a je to stejné.Brzdy mám tedy defacto jako by to sjelo z linky a pořád to brzdí na prd .
Podle popisu testování posilovače vymel být OK.Když při vypnutém motoru podtlak vyšlapu a pak nastartuju tak mi pedál brzdy pod nohou povolí.Pak vypnu motor a můžu ještě tak dvakrát až třikrát sešlápnout než ho vyfoukám.
Ty brzdy už mě stály hodně peněz a chci ten problém vyřešit.

Jinak moje auto je Mazda 626 GD 2.0I (r.v 1990, 66kw/90HP,151Nm, osmiventil)
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
Žížal
Příspěvky: 64
Registrován: 24 úno 2004 12:05
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Žížal »

Jednou sem se setkal s týpkem s podobným problémem. Nakonec to prý bylo tím že koupil nějaké závodní destičky a kotouče, ty byly určené na závodní provoz a tak nechtěly studené brzdit když se zahřály auto brzdilo jak splašené. Jeden místní týpek co kdysi dělal ve svazarmovském motorsportu mu vysvětlil že pokud máš třeba jen závodní kotouče a obyč obložení nikdy ti to nebude fungovat. Nemůže být u tebe nějaký podobný problém?

*MC*

Re: Brzdy - už sem zoufalej - poraďte

Příspěvek od *MC* »

měl jsem mazdu 323 a podobnej problém. Při menší rychlosti to skoro nebrzdilo a při vyšší to zase pořádně brzdilo. Problém byl v destičkách, koupil jsem pak obyčejný od štangla, nový pakny do zádu, vyměníl brzdový hadice, válec a posilovač. pak bylo hotovo.

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - už sem zoufalej - poraďte

Příspěvek od Georgeos »

*MC* píše:měl jsem mazdu 323 a podobnej problém. Při menší rychlosti to skoro nebrzdilo a při vyšší to zase pořádně brzdilo. Problém byl v destičkách, koupil jsem pak obyčejný od štangla, nový pakny do zádu, vyměníl brzdový hadice, válec a posilovač. pak bylo hotovo.
Posilovač sem vyměnil.V brzdovým válci mám jen nový těsnění. Myslíte že bych ho měl taky vyměnit?
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

Ataky jsem zjistil že jsou chvíle,kdy to brzdí fakt brutálně (většinou když párkrát intenzivně zabrzdím).Z toho usuzuju že není třeba hledat chybu v posilovači (ten by poškozenej naopak po intenzivním brždění neudržel podtlak) ani v podtlakovej hadičce ale například v tom brzdovým válci.Bohužel nevím přesně k čemu tam slouží takže potřebuju poradit co,jak to dělá a co se na něm může rozbýt. No a taky jestli ten problém brzd může nebo nemůže být v něm.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

Georgeos píše:Ataky jsem zjistil že jsou chvíle,kdy to brzdí fakt brutálně (většinou když párkrát intenzivně zabrzdím).Z toho usuzuju že není třeba hledat chybu v posilovači (ten by poškozenej naopak po intenzivním brždění neudržel podtlak) ani v podtlakovej hadičce ale například v tom brzdovým válci.Bohužel nevím přesně k čemu tam slouží takže potřebuju poradit co,jak to dělá a co se na něm může rozbýt. No a taky jestli ten problém brzd může nebo nemůže být v něm.
No myslím, že bys měl opravdu hledat chybu v deskách :lol: jestli brzdí až po několikerém sešlápnutí, tudíž zahřátí ... bude chyba určitě tam 8)

jinak co mám zkušenost s výměnou gumiček, nikdy to není ono :(
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Já bych to viděl na to,že máš sportovní směs destiček a ty brzděj,až se zahřejou.....
To sou origo desky???????????

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

Krosmen píše:Já bych to viděl na to,že máš sportovní směs destiček a ty brzděj,až se zahřejou.....
To sou origo desky???????????
Nejsou. Jsou to ale obyčejný ABS (All Brake System) destičky za cenu asi 650 kč pár (jsou nový (mají teď najeto asi 3 000 km).

Určitě to nejsou žádný sportovní destičky, a kotouče mám dvojitý,vnitřně chlazený (bez děr a drážek).
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

Georgeos píše:
Krosmen píše:Já bych to viděl na to,že máš sportovní směs destiček a ty brzděj,až se zahřejou.....
To sou origo desky???????????
Nejsou. Jsou to ale obyčejný ABS (All Brake System) destičky za cenu asi 650 kč pár (jsou nový (mají teď najeto asi 3 000 km).

Určitě to nejsou žádný sportovní destičky, a kotouče mám dvojitý,vnitřně chlazený (bez děr a drážek).
Jo ale může to být výrobcem :wink: zkus jiného výrobce a když to bude brzdit, tak jim je běž omlátit o hlavu .... apropo ..... dělalo ti to i před výměnou desek ?
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

instalater píše:
Georgeos píše:
Krosmen píše:Já bych to viděl na to,že máš sportovní směs destiček a ty brzděj,až se zahřejou.....
To sou origo desky???????????
Nejsou. Jsou to ale obyčejný ABS (All Brake System) destičky za cenu asi 650 kč pár (jsou nový (mají teď najeto asi 3 000 km).

Určitě to nejsou žádný sportovní destičky, a kotouče mám dvojitý,vnitřně chlazený (bez děr a drážek).
Jo ale může to být výrobcem :wink: zkus jiného výrobce a když to bude brzdit, tak jim je běž omlátit o hlavu .... apropo ..... dělalo ti to i před výměnou desek ?
Právě že dělalo a to tam byli origo mazda destičky.
Jinak při volnoběhu když začnu šlapat na pedál brzdy víckrát za sebou tak mi klesají otáčky že to div nechcípne.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

To instalater: Tohle jsi napsal pár příspěvků níže
Mám sice jinej brzdovej system než ty vaše kárky ale měl jsem stejnej problém měký pedál až na doraz a brzdilo nic moc až po dalším sešlápnutí to bylo lepší a lepší ........ vyřešila to výměna brzd. válce ...... začalo to dělat po jisté době, co jsem intenzivně dupnul na brzdy ...... že prý se dá prošlápnout, zloit pružinka ve válci nebo co........ po té výměně to brzdilo v poho ale žádný jed .... bylo mi doporučeno zkontrolovat ABS, jestli mi přes něj neutíká tlak zpět do zásobní nádržky ... bohužel jsem se k tomu ještě nedostal ..... ale jak říkám, mám jiný systém brzd

Mám takovej divnej pocit že to v tom brzdovým válci bude.Je to jediná věc kterou jsem neměnil.Jednou sem ho akorát skusil vyměnit za jinej z vrakáče ale s tím to šlo hned do smyku.Skusím ještě jinej od kámošea když to zabere tak ho tam nechám nebo pro sychr koupím za 2500 novej.
Jinak brzdovej válec je doufám ten bazmek na posilovači na kterým je vetšínou i púřipojená nádobka s kapalinou a vedou z něj brzdový hadičky.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

mám sice jinej systém brzd než normální auta ale jediný co mají jiná auta společné motor&brzdy je posilovač, takže bych asi zkusil prvni levnější variantu a to hadice podtlaku a potom posilovač :P

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Georgeos píše:To instalater: Tohle jsi napsal pár příspěvků níže
Mám sice jinej brzdovej system než ty vaše kárky ale měl jsem stejnej problém měký pedál až na doraz a brzdilo nic moc až po dalším sešlápnutí to bylo lepší a lepší ........ vyřešila to výměna brzd. válce ...... začalo to dělat po jisté době, co jsem intenzivně dupnul na brzdy ...... že prý se dá prošlápnout, zloit pružinka ve válci nebo co........ po té výměně to brzdilo v poho ale žádný jed .... bylo mi doporučeno zkontrolovat ABS, jestli mi přes něj neutíká tlak zpět do zásobní nádržky ... bohužel jsem se k tomu ještě nedostal ..... ale jak říkám, mám jiný systém brzd

Mám takovej divnej pocit že to v tom brzdovým válci bude.Je to jediná věc kterou jsem neměnil.Jednou sem ho akorát skusil vyměnit za jinej z vrakáče ale s tím to šlo hned do smyku.Skusím ještě jinej od kámošea když to zabere tak ho tam nechám nebo pro sychr koupím za 2500 novej.
Jinak brzdovej válec je doufám ten bazmek na posilovači na kterým je vetšínou i púřipojená nádobka s kapalinou a vedou z něj brzdový hadičky.
Válec to může být, jak jsem psal výše s výměnou gumiček jsem nikdy neby spokojenej ...... můj system brzd je trochu jinej mám celý hydraulický systém propojený s brzdama a v brzd. válci nejsou gumičky ... těsní přesností a nebrzdím tlakem nohy ale tlakem v systému. Pedálem otvírám akorát ventily přes které proudí tlak do brzd ...... čím více ho otevřu, tim větší jde tlak do brzd a u mne je problém asi v hydraulickém čerpadle

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

ty dva přízpěvky jsem byl já :lol:
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

co se týče nový & starý ... je to dost důležitá součást auta 8) volil bych nový ... mi taky radily dej z vrakáče ale radši jsem dal 5500 za novej, než aby mne někde škrábali ze sloupu :P Jinak brzdovej válec je opravdu ten bazmek na posilovači na kterým je připojená nádobka s kapalinou a vedou z něj brzdový hadičky.
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.
Problém přetrval i s novým válcem.Jen to brzdí trochu líp (a to i ze začátku). Co teď.Dyť je všechno nový !!!!!!!!!!!!!!!!

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

Anonymous píše:
Anonymous píše:tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.
Problém přetrval i s novým válcem.Jen to brzdí trochu líp (a to i ze začátku). Co teď.Dyť je všechno nový !!!!!!!!!!!!!!!!
Takže už to brzdí, akorát to není jedovatý ? A co hadice podtlaku pro posilovač ..... stačí malá dírečka a už to dělá paseku
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

instalater píše:
Anonymous píše:
Anonymous píše:tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.
Problém přetrval i s novým válcem.Jen to brzdí trochu líp (a to i ze začátku). Co teď.Dyť je všechno nový !!!!!!!!!!!!!!!!
Takže už to brzdí, akorát to není jedovatý ? A co hadice podtlaku pro posilovač ..... stačí malá dírečka a už to dělá paseku
Tu chci koupit teď. Replika se nevyrábí a novou musím počkatměsíc než na objednávku přijde z ciziny. A stojí 1500 :shock:

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

tak to je síla :shock:
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Komár
Příspěvky: 3
Registrován: 20 zář 2004 07:59
Bydliště: Prág

Příspěvek od Komár »

:?: Klid.....Já jsem si na pískání už zvik....nebo spíš jsem musel
Řiď ať jedeš líp.....řiď jako řiď,a né řiť jako řiť

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

a co samostavy v zadnich bubnech ,.... saxo mi delalo tohle :)

pedal zabiral nekde v pulce, ale brzdilo to ... pokud jsem jel rychle a parkrat brzdil tak uz pedal zabiral hned nahore a pekne plynule ...
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

jinak ja to mel v servisu 3x ... menili zadni valce, brzdovku, oblozeni ale samostavy jsou mimo oblozeni a zarucuji to ze je oblozeni porad blizko bubnu ... kdyz se podela samostav tak se bud zasekne a po case to brzdi hur (sjede se oblozeni) a nebo nedrzi a oblozeni sjede do vychozi pozice a musis naslapnout vice nez natlakujes celej system ...
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“