Brzdy - už sem zoufalej - poraďte
Moderátor: Idaho
Brzdy - už sem zoufalej - poraďte
Tohle je reakce na problém Vomyho a jeho brzd. Potřebuju taky poradit.
Po delším stání auta musím ujet nejaký kus cesty při kterým třeba 5krát zabrzdím (stačí sešlápnout pedál) a až potom začnou brzdy brzdit lépe (do té doby to nejde ani pořádně do smyku).Při delší jízdě při který nejsem nucen sešlápnou brzdový pedál a pak najednou musím zabrzdit,tak to taky nebrzdí dobře. Pak stačí abych jednou nebo dvakrát sešláp pedál a zase to brzdí (i když ne na 100%). Při počátku tohohle problému sem koupil nový brzdy: mám tedy úplně nový kotouče,nové destičky,na soustruhu srovnané bubny a nalepené nové obložení,nové trubičky pod autem,vyměněný posilovač (za jiný z vrakoviště),nová sada těsnění v brzdovém válci.
Vše je dvakrát odvzdušněno (vždy po několika kilometrech) a žádný bubliny tam nejsou ani se nedělají.Podtlakovou hadičku sem skoušel ze dvou jiných mazd a zároveň jsem vyskoušel i nový podtlakový ventil a je to stejné.Brzdy mám tedy defacto jako by to sjelo z linky a pořád to brzdí na prd .
Podle popisu testování posilovače vymel být OK.Když při vypnutém motoru podtlak vyšlapu a pak nastartuju tak mi pedál brzdy pod nohou povolí.Pak vypnu motor a můžu ještě tak dvakrát až třikrát sešlápnout než ho vyfoukám.
Ty brzdy už mě stály hodně peněz a chci ten problém vyřešit.
Jinak moje auto je Mazda 626 GD 2.0I (r.v 1990, 66kw/90HP,151Nm, osmiventil)
Po delším stání auta musím ujet nejaký kus cesty při kterým třeba 5krát zabrzdím (stačí sešlápnout pedál) a až potom začnou brzdy brzdit lépe (do té doby to nejde ani pořádně do smyku).Při delší jízdě při který nejsem nucen sešlápnou brzdový pedál a pak najednou musím zabrzdit,tak to taky nebrzdí dobře. Pak stačí abych jednou nebo dvakrát sešláp pedál a zase to brzdí (i když ne na 100%). Při počátku tohohle problému sem koupil nový brzdy: mám tedy úplně nový kotouče,nové destičky,na soustruhu srovnané bubny a nalepené nové obložení,nové trubičky pod autem,vyměněný posilovač (za jiný z vrakoviště),nová sada těsnění v brzdovém válci.
Vše je dvakrát odvzdušněno (vždy po několika kilometrech) a žádný bubliny tam nejsou ani se nedělají.Podtlakovou hadičku sem skoušel ze dvou jiných mazd a zároveň jsem vyskoušel i nový podtlakový ventil a je to stejné.Brzdy mám tedy defacto jako by to sjelo z linky a pořád to brzdí na prd .
Podle popisu testování posilovače vymel být OK.Když při vypnutém motoru podtlak vyšlapu a pak nastartuju tak mi pedál brzdy pod nohou povolí.Pak vypnu motor a můžu ještě tak dvakrát až třikrát sešlápnout než ho vyfoukám.
Ty brzdy už mě stály hodně peněz a chci ten problém vyřešit.
Jinak moje auto je Mazda 626 GD 2.0I (r.v 1990, 66kw/90HP,151Nm, osmiventil)
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

Jednou sem se setkal s týpkem s podobným problémem. Nakonec to prý bylo tím že koupil nějaké závodní destičky a kotouče, ty byly určené na závodní provoz a tak nechtěly studené brzdit když se zahřály auto brzdilo jak splašené. Jeden místní týpek co kdysi dělal ve svazarmovském motorsportu mu vysvětlil že pokud máš třeba jen závodní kotouče a obyč obložení nikdy ti to nebude fungovat. Nemůže být u tebe nějaký podobný problém?
Re: Brzdy - už sem zoufalej - poraďte
měl jsem mazdu 323 a podobnej problém. Při menší rychlosti to skoro nebrzdilo a při vyšší to zase pořádně brzdilo. Problém byl v destičkách, koupil jsem pak obyčejný od štangla, nový pakny do zádu, vyměníl brzdový hadice, válec a posilovač. pak bylo hotovo.
Re: Brzdy - už sem zoufalej - poraďte
Posilovač sem vyměnil.V brzdovým válci mám jen nový těsnění. Myslíte že bych ho měl taky vyměnit?*MC* píše:měl jsem mazdu 323 a podobnej problém. Při menší rychlosti to skoro nebrzdilo a při vyšší to zase pořádně brzdilo. Problém byl v destičkách, koupil jsem pak obyčejný od štangla, nový pakny do zádu, vyměníl brzdový hadice, válec a posilovač. pak bylo hotovo.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

Ataky jsem zjistil že jsou chvíle,kdy to brzdí fakt brutálně (většinou když párkrát intenzivně zabrzdím).Z toho usuzuju že není třeba hledat chybu v posilovači (ten by poškozenej naopak po intenzivním brždění neudržel podtlak) ani v podtlakovej hadičce ale například v tom brzdovým válci.Bohužel nevím přesně k čemu tam slouží takže potřebuju poradit co,jak to dělá a co se na něm může rozbýt. No a taky jestli ten problém brzd může nebo nemůže být v něm.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

-
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
No myslím, že bys měl opravdu hledat chybu v deskáchGeorgeos píše:Ataky jsem zjistil že jsou chvíle,kdy to brzdí fakt brutálně (většinou když párkrát intenzivně zabrzdím).Z toho usuzuju že není třeba hledat chybu v posilovači (ten by poškozenej naopak po intenzivním brždění neudržel podtlak) ani v podtlakovej hadičce ale například v tom brzdovým válci.Bohužel nevím přesně k čemu tam slouží takže potřebuju poradit co,jak to dělá a co se na něm může rozbýt. No a taky jestli ten problém brzd může nebo nemůže být v něm.


jinak co mám zkušenost s výměnou gumiček, nikdy to není ono

Nejsou. Jsou to ale obyčejný ABS (All Brake System) destičky za cenu asi 650 kč pár (jsou nový (mají teď najeto asi 3 000 km).Krosmen píše:Já bych to viděl na to,že máš sportovní směs destiček a ty brzděj,až se zahřejou.....
To sou origo desky???????????
Určitě to nejsou žádný sportovní destičky, a kotouče mám dvojitý,vnitřně chlazený (bez děr a drážek).
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

-
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Jo ale může to být výrobcemGeorgeos píše:Nejsou. Jsou to ale obyčejný ABS (All Brake System) destičky za cenu asi 650 kč pár (jsou nový (mají teď najeto asi 3 000 km).Krosmen píše:Já bych to viděl na to,že máš sportovní směs destiček a ty brzděj,až se zahřejou.....
To sou origo desky???????????
Určitě to nejsou žádný sportovní destičky, a kotouče mám dvojitý,vnitřně chlazený (bez děr a drážek).

Právě že dělalo a to tam byli origo mazda destičky.instalater píše:Jo ale může to být výrobcemGeorgeos píše:Nejsou. Jsou to ale obyčejný ABS (All Brake System) destičky za cenu asi 650 kč pár (jsou nový (mají teď najeto asi 3 000 km).Krosmen píše:Já bych to viděl na to,že máš sportovní směs destiček a ty brzděj,až se zahřejou.....
To sou origo desky???????????
Určitě to nejsou žádný sportovní destičky, a kotouče mám dvojitý,vnitřně chlazený (bez děr a drážek).zkus jiného výrobce a když to bude brzdit, tak jim je běž omlátit o hlavu .... apropo ..... dělalo ti to i před výměnou desek ?
Jinak při volnoběhu když začnu šlapat na pedál brzdy víckrát za sebou tak mi klesají otáčky že to div nechcípne.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

To instalater: Tohle jsi napsal pár příspěvků níže
Mám sice jinej brzdovej system než ty vaše kárky ale měl jsem stejnej problém měký pedál až na doraz a brzdilo nic moc až po dalším sešlápnutí to bylo lepší a lepší ........ vyřešila to výměna brzd. válce ...... začalo to dělat po jisté době, co jsem intenzivně dupnul na brzdy ...... že prý se dá prošlápnout, zloit pružinka ve válci nebo co........ po té výměně to brzdilo v poho ale žádný jed .... bylo mi doporučeno zkontrolovat ABS, jestli mi přes něj neutíká tlak zpět do zásobní nádržky ... bohužel jsem se k tomu ještě nedostal ..... ale jak říkám, mám jiný systém brzd
Mám takovej divnej pocit že to v tom brzdovým válci bude.Je to jediná věc kterou jsem neměnil.Jednou sem ho akorát skusil vyměnit za jinej z vrakáče ale s tím to šlo hned do smyku.Skusím ještě jinej od kámošea když to zabere tak ho tam nechám nebo pro sychr koupím za 2500 novej.
Jinak brzdovej válec je doufám ten bazmek na posilovači na kterým je vetšínou i púřipojená nádobka s kapalinou a vedou z něj brzdový hadičky.
Mám sice jinej brzdovej system než ty vaše kárky ale měl jsem stejnej problém měký pedál až na doraz a brzdilo nic moc až po dalším sešlápnutí to bylo lepší a lepší ........ vyřešila to výměna brzd. válce ...... začalo to dělat po jisté době, co jsem intenzivně dupnul na brzdy ...... že prý se dá prošlápnout, zloit pružinka ve válci nebo co........ po té výměně to brzdilo v poho ale žádný jed .... bylo mi doporučeno zkontrolovat ABS, jestli mi přes něj neutíká tlak zpět do zásobní nádržky ... bohužel jsem se k tomu ještě nedostal ..... ale jak říkám, mám jiný systém brzd
Mám takovej divnej pocit že to v tom brzdovým válci bude.Je to jediná věc kterou jsem neměnil.Jednou sem ho akorát skusil vyměnit za jinej z vrakáče ale s tím to šlo hned do smyku.Skusím ještě jinej od kámošea když to zabere tak ho tam nechám nebo pro sychr koupím za 2500 novej.
Jinak brzdovej válec je doufám ten bazmek na posilovači na kterým je vetšínou i púřipojená nádobka s kapalinou a vedou z něj brzdový hadičky.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

Válec to může být, jak jsem psal výše s výměnou gumiček jsem nikdy neby spokojenej ...... můj system brzd je trochu jinej mám celý hydraulický systém propojený s brzdama a v brzd. válci nejsou gumičky ... těsní přesností a nebrzdím tlakem nohy ale tlakem v systému. Pedálem otvírám akorát ventily přes které proudí tlak do brzd ...... čím více ho otevřu, tim větší jde tlak do brzd a u mne je problém asi v hydraulickém čerpadleGeorgeos píše:To instalater: Tohle jsi napsal pár příspěvků níže
Mám sice jinej brzdovej system než ty vaše kárky ale měl jsem stejnej problém měký pedál až na doraz a brzdilo nic moc až po dalším sešlápnutí to bylo lepší a lepší ........ vyřešila to výměna brzd. válce ...... začalo to dělat po jisté době, co jsem intenzivně dupnul na brzdy ...... že prý se dá prošlápnout, zloit pružinka ve válci nebo co........ po té výměně to brzdilo v poho ale žádný jed .... bylo mi doporučeno zkontrolovat ABS, jestli mi přes něj neutíká tlak zpět do zásobní nádržky ... bohužel jsem se k tomu ještě nedostal ..... ale jak říkám, mám jiný systém brzd
Mám takovej divnej pocit že to v tom brzdovým válci bude.Je to jediná věc kterou jsem neměnil.Jednou sem ho akorát skusil vyměnit za jinej z vrakáče ale s tím to šlo hned do smyku.Skusím ještě jinej od kámošea když to zabere tak ho tam nechám nebo pro sychr koupím za 2500 novej.
Jinak brzdovej válec je doufám ten bazmek na posilovači na kterým je vetšínou i púřipojená nádobka s kapalinou a vedou z něj brzdový hadičky.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
co se týče nový & starý ... je to dost důležitá součást auta
volil bych nový ... mi taky radily dej z vrakáče ale radši jsem dal 5500 za novej, než aby mne někde škrábali ze sloupu
Jinak brzdovej válec je opravdu ten bazmek na posilovači na kterým je připojená nádobka s kapalinou a vedou z něj brzdový hadičky.


tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.
Problém přetrval i s novým válcem.Jen to brzdí trochu líp (a to i ze začátku). Co teď.Dyť je všechno nový !!!!!!!!!!!!!!!!Anonymous píše:tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Takže už to brzdí, akorát to není jedovatý ? A co hadice podtlaku pro posilovač ..... stačí malá dírečka a už to dělá pasekuAnonymous píše:Problém přetrval i s novým válcem.Jen to brzdí trochu líp (a to i ze začátku). Co teď.Dyť je všechno nový !!!!!!!!!!!!!!!!Anonymous píše:tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.
Tu chci koupit teď. Replika se nevyrábí a novou musím počkatměsíc než na objednávku přijde z ciziny. A stojí 1500instalater píše:Takže už to brzdí, akorát to není jedovatý ? A co hadice podtlaku pro posilovač ..... stačí malá dírečka a už to dělá pasekuAnonymous píše:Problém přetrval i s novým válcem.Jen to brzdí trochu líp (a to i ze začátku). Co teď.Dyť je všechno nový !!!!!!!!!!!!!!!!Anonymous píše:tak sem za 2700 koupil zbrusu novej brzdovej válec takže doufám že mi to pomůže. Taky sem teď slyšeli názor že můžou bejt přidřený automaty vzadu v bubnech. Nevím.Novej válec tak jako tak neni investice do stracena (je tam původní 14 let starý) a pokud to nepomůže ta se zaměřím na ten zadek. Pak dám vědět jestli to pomohlo.

-
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
jinak ja to mel v servisu 3x ... menili zadni valce, brzdovku, oblozeni ale samostavy jsou mimo oblozeni a zarucuji to ze je oblozeni porad blizko bubnu ... kdyz se podela samostav tak se bud zasekne a po case to brzdi hur (sjede se oblozeni) a nebo nedrzi a oblozeni sjede do vychozi pozice a musis naslapnout vice nez natlakujes celej system ...
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i