Výroba karbonového dílu

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

Uživatelský avatar
Fildik
Příspěvky: 75
Registrován: 07 črc 2004 17:24
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Výroba karbonového dílu

Příspěvek od Fildik »

Možná to tady už někde je, přesto jsem tuhle informaci nenašel. Potřeboval bych znát postup výroby karbonového dílu. Dejme tomu, že si chci na zkoušku vyrobit kousek karbonové desky. Co k tomu potřebuju? Kde to koupím? A jaký je PROSÍM postup výroby??? Díky moc...

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

psalo -obdobny postup jako pri laminovani a to tu je x krat :-)

Uživatelský avatar
Fildik
Příspěvky: 75
Registrován: 07 črc 2004 17:24
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fildik »

X-krát jsem to bohužel nenašel. Vlastně ani jednou - hlavně jaký je tedy rozdíl mezi postupem při laminování a při karbonování. A kde se dá nakoupit materiál.

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

material sezenes tam kde sezenes material na laminat - teda u nas to tak aspon je jinak postup je uplne stejny akurat karbonvlakno se hur striha a tvaruje niceho rozdilneho jsem si aspon u mych vytvoru nevsiml...to x-krat patri laminovani

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

Mozna kravina ale neni na karbon nejaka specialni pryskyrice? aby pak bzla videt struktura te karbonove rohoze.
A da se pouzit treba vazelina na kopyto aby pak slo sundat... nebo se musi koupit jen specialni pripravek na to... diky

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

struktura neni dosazena pruhlednou pryskyrici ale vrchnim lakem kterym zalakujes povrch navic i pres normal pryskyrici jde struktura videt kdyz je vylesti- co se tyce vazeliny jde pouzit ale neni to profesionalni :-) ale ucelu poslouzi taky....pokud nedelas nejaky zatezovany dil protoze mastnota laminovani nesvedci :-) pokud jde o okrasne prvky pak vpoho muzes

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

takze dam priklad.. udelam nokolik vstev karbonu a pryskyrice... a zakoncim to teda ze tu posledni vrstvu (pryskyrice) prebrousim a prelakuju? Nebo na konec dam karbon a prelaknu? dik

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

ja co jsem delal klukum doplnky na motorky tak jsem tu posledni vrstvu jeste pretahoval tou pryskyrici dokud neslo videt vlakno potom jsem to prebrousil a vylestil stejne jak se lesti hlinik postupne smirglem az lestici pastou a nakonec lakoval bezbarvym lakem s pridanym tvrdidlem ... zalezi co chces delat a kde to ma byt...muzes to i dat posledni vrstvu a prelakovavat - vse zalezi jestli chces hladky povrch nebo aby sla citit po dotyku struktura..... a taky musis mit perfektni formy aby latka nedelala bubliny a ruzne odbocky...vis co myslim :-)

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

Jsem to nikdy nezkjousel tak bych do toho chtel proniknout trochu... pro zacatek bych chtel udelat trubku z karbonu... pouzil bych pvc trubku... jako formu a postupne na to daval vrstvy... jednak to bude trubka k vzduchovymu filtru... jak silna se da asi vrstva.. nebo kolik snese 1 mm karbonu.. zatizeni nebo nejaka pevnost...
A cim napatlat tu formu misto vazeliny... si rikal ze neni moc vhodna...
dik

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

http://karbon-tuning.ic.cz/ takhle nejak by se mi to libilo zvhledove :D

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

ja pouzival lukopren ale jak rikam pokud nejde o zatezove dily muzes pouzit i tu vazelinu hlavne ne olej je ridky a z formy stece a pak to jde spatne sundat ty dily :-) jinak to tam i pise ze po vykarbonovani nanesl 13 vrstev bezbarveho laku pro vytvoreni hlubokeho 3d efektu ...kolik snese 1mm karbonu nevim ale vzhedem k jeho tenkosti bych na tu trubku dal min 3 vrstvy asi- nezapomen na krizeni vlaken aby to melo i nejakou pevnost ...

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

jj a ten lukopren sezenu kde? Mno to kriyeni asi nebude jako u laminatu co... tam se strihaj prouykz tkaninz a stridave kladou... a na konec se da vrstva celistva kvuli zvhledu...? a nebo se tam to kriyeni jako by ztrati..? mohl bzs prosim ukazat nejaky tvuju vyrobek... a pochlubit se...
dik

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

kdyz se kouknes na ty rohoze at uz skelne nebo karbon tak si vsimnes ze jednim smerem ty vlakna nechavaji mezery mezi sebou ktere jsou lip videt nez druhym smerem a ty mezery krizis- ze dalsi vrstva je otocena o 90 stupnu- sice taky moc nechapu o co jde ale rikali mi to lidi co laminujou kajaky apod tak se toho taky rdzim ... jinak zadne prouzky nedelas normal pouzivas celou tkaninu..... fotky svych vyrobku nemam motorky uz jsou prodane ale jednalo se o mensi doplnky jako kryty retezu, krytky za stupacky, kryty vyfuku apod. strasne jednoduche veci.... lukopren sezenes v kazde prodejne barvy laky ale jak rikam neni potreba u mechanicky nenamahanych veci- je totiz docela drahy

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

Tak ted uz jen schanim material.. tata ma znamyho co ma laminatovnu tak snad se tam nejaky matros sezenu.. Kdes to schanel ty?

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

my tu mame takovy kramek s barvy laky a mame tu prave i ruzne pryskyrice, skelne vlakna a na objednavku i karbon vlakno :-) takze u nas no problem ale tipuju ze nebude totakovy problem sehnat...jinak doporucuju zacit s necim hodne jednoduchym jako nejaky deklik nebo krytku nebo tak a postupne tezsi a tezsi- neni to sranda a to karbon vlakno je docela tuhe a spatne se tvaruje ale clovek ma radiost jak male decko kdyz se to povede :-)

Uživatelský avatar
ROUBIK
Příspěvky: 126
Registrován: 25 kvě 2006 19:33
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od ROUBIK »

kolik stojí to karbon vlákno?? a kolik toho je?? chtěl bych si udělat kryt motoru
Opel ASTRA G X18XE1 v pilníku :-)

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

me stalo pred rokem 600 kc m2 cca nevim jake jsou ceny tedkom

Uživatelský avatar
ROUBIK
Příspěvky: 126
Registrován: 25 kvě 2006 19:33
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od ROUBIK »

to jde čekal jsem tu cenu tak 2xtolik
Opel ASTRA G X18XE1 v pilníku :-)

Uživatelský avatar
ROUBIK
Příspěvky: 126
Registrován: 25 kvě 2006 19:33
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od ROUBIK »

a jsou taky na vyběr ruzný hrubosti tý tkaniny??
Opel ASTRA G X18XE1 v pilníku :-)

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

tak to jsem neresil jeste ale je mozne ze bude vic hrubosti ja zatim vzdy videl jen jednu takovou idealni snad na vsechno ani hrubou ani jemnou :-)

Uživatelský avatar
ROUBIK
Příspěvky: 126
Registrován: 25 kvě 2006 19:33
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvek od ROUBIK »

8) tak to je cajk dík zkusím se tu u nás po ní optat dík
Opel ASTRA G X18XE1 v pilníku :-)

Uživatelský avatar
Floppy
Příspěvky: 84
Registrován: 01 říj 2007 17:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Floppy »

že bych se taky kouknul po krámech a udělal třebas víčko nádrže... :)
To když bych dělal, tak jenom stačí prostě udělat několik vrstev a bude to dost pevný ?

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

jj treba konkretne u toho vicka dej 5 vrstev krizene poradne to prosakuj pryskyrici a uz to nezlomis vejpul :-) kdyz budes resit slozitejsi veci jako kapoty, spojlery apod to uz je jina liga tam musis resit slozitejsi veci ale u drobnosti je to jednoduche

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bóďa »

Ale zase at ti to necouha 2 centaky z blatniku :) ja si myslim ze zrovna to vicko vubec neni jednoduchy, protoze za 1) musis vyresit nejak pant (asi vyriznout a zakarbonovat) a navic nevim jak bych to delal ja, aby to vicko necouhalo ale aby bylo v jedny lajne s blatnikem kdyz bych nemohl poskodit blatnik :lol: (ja bych hlavne nedelal karbonovy vicko nadrze, ale to ti nebudu cpat :lol: )
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

no ono tech 5 vrstev bylo jen tak- stacily by 2 vrstvy na takoveho prcka co se tyce pantu to neni zadny problem pouzil bys stavajici a na vicku by sis zalaminoval kousek silonu nebo jineho plastu do ktereho bys ho prisrouboval kratkym sroubem s plochou hlavou ... jinak jedna vrstva karbonu je docela tenka pro velkou pevnost to vylaminujes na tloustku origo krytky vicka

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

Ahoj se psalo ze lukopren je docela drahy kolik asi stoji... porad mi neni kolik vrstev by tam meli byt aby to nebylo moc slaby... trubka na sani motoru.,.. dik

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od chico »

tuba jak zubni pasta asi 70 kc cca .... kolik vrstev no to je tezko rict- na jaky to je motor? ani nevim jaky tlak v takove trubce je ale snad kdyz to 4 omotas tak to uz vydrzi ne?spis bych se bal o utesneni u okraje preci jen stahnout to bude problem mozna- compozit je krehky docela relativne

Uživatelský avatar
mildatuning
Příspěvky: 259
Registrován: 07 říj 2007 16:00
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mildatuning »

jestli se nepletu tak karbon je dakrat az trikrat pevnejsi nez dural... jinak ty trubky se delaji tenkostene... z hliniku snad... tak by to melo unyst jako prd... ,ty ctyri vrstvy je jsou silne? 2 mm?

Uživatelský avatar
ROUBIK
Příspěvky: 126
Registrován: 25 kvě 2006 19:33
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od ROUBIK »

najděte někdo nějakej obchudek na netu kde se ta tkanina prodává u nás ani prd.
Opel ASTRA G X18XE1 v pilníku :-)

Uživatelský avatar
stigi
Příspěvky: 97
Registrován: 12 črc 2005 12:44
Bydliště: Zlínsko

Re: Výroba karbonového dílu

Příspěvek od stigi »

ROUBIK píše:najděte někdo nějakej obchudek na netu kde se ta tkanina prodává u nás ani prd.
To je takovy problem cokoliv najit???? www.havel-composites.cz
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
ObrázekObrázek

Odpovědět

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“