Dotaz - kyslík do sání

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Tweety_Road Punisher
Příspěvky: 529
Registrován: 30 dub 2007 12:02
Kontaktovat uživatele:

Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Tweety_Road Punisher »

Měl bych teoretickou otázku.
Pokud by se přímo do sání vstříknul čistý kyslík, jelo by to podle mě určitě lépe. Jednak jak známo kyslík podporuje hoření a tím že by se to vstříklo z lahve kde je stalčený, tak i teplota by byla nízká.
Co by to ale udělalo, pokud by se tam vstříklo CO2? Pomohlo by to, nebo spíš uškodilo?



/// edit názvu topicu, Beaver
Head of Road Punisher
http://www.roadpunisher.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Suzuki Swift cabrio
http://tuningforum.cz/viewtopic.php?f=116&t=73961

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

u serivého motoru by to skončilo chudou směsí čímž by ve spalovacím prostoru začala růst teplota a skončilo by to poškozením motoru...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Dotaz

Příspěvek od chico »

tak ten kyslik by teoreticky nebyl spatny soucasne bys ale musel pristriknout i palivo ... co2 by spalovani ztlumilo si myslim

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

co2 utlmi horenie.
cisty kyslik horenie podpori, resp. umozni pouzitie vacsieho mnozstva paliva,ale skus si vypocitat aky objem cisteho kyslika by si musel vstrekovat aby si mohol pouzit dajme tomu o 20% viac paliva a to je len 20% navyse...
a nakoniec, cisty kyslik je extremne nebezpecna zalezitost a to je aj dovod preco sa ako okyslicovadlo pouzivaju ine latky, napr. oxid dusny, cize nitro a pod....

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Když už tu řešíme blbosti, tak co by se stalo, kdyby jsem přidal do benzínu peroxid vodíku. :D :D Nemyslím moc, jen pár litrů nějaké slabé 70%. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

roverider
Příspěvky: 58
Registrován: 12 pro 2006 16:27

Příspěvek od roverider »

Anděl píše:Když už tu řešíme blbosti, tak co by se stalo, kdyby jsem přidal do benzínu peroxid vodíku. :D :D Nemyslím moc, jen pár litrů nějaké slabé 70%. :D
pokud se do takhle čistého peroxidu přidá prakticky jakákoli organická příměs (uhlovodíky) tak se peroxid začne rychle rozkládat na vodu a extrémě reaktivní kyslíkové radikály--> jedno velké BUM :)

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

roverider píše:
Anděl píše:Když už tu řešíme blbosti, tak co by se stalo, kdyby jsem přidal do benzínu peroxid vodíku. :D :D Nemyslím moc, jen pár litrů nějaké slabé 70%. :D
pokud se do takhle čistého peroxidu přidá prakticky jakákoli organická příměs (uhlovodíky) tak se peroxid začne rychle rozkládat na vodu a extrémě reaktivní kyslíkové radikály--> jedno velké BUM :)
Já to vím 8) a jen čekal, jestli to někdo nevyzkouší. :lol:

Bohužel ve zprávám nic nebylo. :mad: :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Na tyhle hlášky opatrně nebo to opravdu někdo vyskouší moc dobře víme jaké osoby jsem občas zaplují :roll:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Kyslík určitě nevpouštět. Jednak nebude tvořit hořlavou směs, ale spíš výbušnou (takže dost možná detonace a rozklad pístu) a jednak samotné skladování kyslíku není úplně bez problémů, protože je potřeba poměrně hodně dávat pozor na to, aby uzávěr tlakové flašky nepřišel do kontaktu s mastnotou anébrž jinak zbyde mastný flek z vás.

A ty debilní názvy témat "dotaz" už byste se fakt mohli odnaučit...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

no cisto pre zaujimavost, peroxid vodika sa pouziva ako okyslicovadlo, vstrekuje sa podobne ako voda cez trysku do sania, ale vseobecne je to skor len vo forme ojedinelych pokusov, kazdopadne na nete najdete aj taketo aplikacie.
kazdopadne najbeznejsie pouzivane okyslicovadla su oxid dusny alebo jeho kvapalna forma nitrometan.

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Lukaash »

Beaver ... co zavit, ale jakakoliv mastnota treba az v sacim traktu staci k zvukovemu a svetelnemu efektu :-)

Uživatelský avatar
Tweety_Road Punisher
Příspěvky: 529
Registrován: 30 dub 2007 12:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Tweety_Road Punisher »

Omlouvám se za název tématu a díky za opravu.

S tím CO2 je to blbost pak mi to došlo. Když se používá na hašení ohně, tak to určitě nebude ohěň podporovat.

A že s kyslíkem jsou problémy jsem věděl, ale že až tak velké to fakt ne.

No a jen tak na okraj. Šlo mi o to kdyby se to vstříklo ne přímo do sáná co už vede do motoru, ale do roury za filtr ještě před klapku. A čekal jsem účinky jednak co se dodání kyslíku týče a jednak ochlazení teploty. Někde na sprintech jsem totiž viděl jak před startem normálně do roury sání stříkaly z hasičáku.
Head of Road Punisher
http://www.roadpunisher.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Suzuki Swift cabrio
http://tuningforum.cz/viewtopic.php?f=116&t=73961

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

no většinou se z hasičáku stříká CO2 na cooler aby se ochladil...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od MarauderZ28 »

do sání opravdu ne :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Tweety_Road Punisher
Příspěvky: 529
Registrován: 30 dub 2007 12:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Tweety_Road Punisher »

nevím neviděl jsem to z blízka ale opravdu to vypadalo že to stříkal do sání a ne na cooler. stříkal to totiž normálně do průduchu na boku.
Head of Road Punisher
http://www.roadpunisher.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Suzuki Swift cabrio
http://tuningforum.cz/viewtopic.php?f=116&t=73961

Uživatelský avatar
Kingmichal
Příspěvky: 299
Registrován: 15 čer 2005 16:41
Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Kingmichal »

Tweety_Road Punisher píše:Omlouvám se za název tématu a díky za opravu.

S tím CO2 je to blbost pak mi to došlo. Když se používá na hašení ohně, tak to určitě nebude ohěň podporovat.

A že s kyslíkem jsou problémy jsem věděl, ale že až tak velké to fakt ne.

No a jen tak na okraj. Šlo mi o to kdyby se to vstříklo ne přímo do sáná co už vede do motoru, ale do roury za filtr ještě před klapku. A čekal jsem účinky jednak co se dodání kyslíku týče a jednak ochlazení teploty. Někde na sprintech jsem totiž viděl jak před startem normálně do roury sání stříkaly z hasičáku.
Do sani to urcite nestrikali to by to dopadlo :lol: Chladej s tim cooler presne jak rika elviiis 8)
Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW :lol:

Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Starlet »

Takhle to má uděláný ta Alfa 33, bývala zlatá, teď zelená, v novym TM je o tom článek, tak se tam koukni, ještě jsem to nečetl, ale mám dojem že ten kluk tím oddělal už jeden motor, každopádně o tom asi bude vědět nejvíc když to má v autě už několik let...
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od elviiis »

Starlet píše:Takhle to má uděláný ta Alfa 33, bývala zlatá, teď zelená, v novym TM je o tom článek, tak se tam koukni, ještě jsem to nečetl, ale mám dojem že ten kluk tím oddělal už jeden motor, každopádně o tom asi bude vědět nejvíc když to má v autě už několik let...
To oddělání motoru mluví za vše... jestli to pustil dvakrát a napodruhé oddělal motor tak to bude cool :lol:

Je to vymejšlení hovadin... pokud chceš nárazovej boom výkon tak kup nitro kit a je to bez bastlení a ničení motoru i když....
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od MarauderZ28 »

stačí vstřikovat vodu ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mno ale ale co se vstřikování vody týče tak bez přeplňování a ůpravy směsi je to nevyužitelné...

Nitro se dá použít ve své podstatě i u sériového motoru jen je třeba mít plyn až na doraz a nezkoušet s nitrem V-max :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od MarauderZ28 »

proč ? voda se změní na páru - větší objem ... když se dělá dekarbonizace tak je to skvěle poznat že když se to nepřežene a stříká se tam rozumně jak jsou otáčky nahoru ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od MarauderZ28 »

za 1. světový měli takhle některý letadla udělaný jakoby forsage a to předpokládám turbomotory ještě nebyly ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Ale aby mnělo vstřikování vody správnej efekt je třeba aby se začala vstřikovat až na hranici chudé směsi... pak to má teprve správnej efekt... předpokládám že za první světové války to měli udělané tak že v okamžiku vstřiku vody se do válců valilo i více vzduchu... neříkám že to nelze použít u atmosféry ale na seriovém motoru to nebude fungovat tak jak by mnělo... musel by jsi vstřikovat velmi malé množství vody... aby jsi motor spíše neudusil...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Tweety_Road Punisher
Příspěvky: 529
Registrován: 30 dub 2007 12:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Tweety_Road Punisher »

No a když se koupí nitro sada, tak se motor nemusí předělávat? Vždyt pokud bych to použil na motor se sériovými vnitřnostvmi tak to nevydrží nebo se pletu?
Head of Road Punisher
http://www.roadpunisher.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Suzuki Swift cabrio
http://tuningforum.cz/viewtopic.php?f=116&t=73961

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od JonnY »

Tweety_Road Punisher píše:No a když se koupí nitro sada, tak se motor nemusí předělávat? Vždyt pokud bych to použil na motor se sériovými vnitřnostvmi tak to nevydrží nebo se pletu?
zalezi od intenzity vystreku.
+20hp seriovy motor v pohode zvladne. +200hp zas nie...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Motor to vydrží pokud to ovšem vhodně použiješ... u obyč motoru musíš využít toho že když dáš plyn až na doraz tak benzín kterej tam pošleš nestihneš spálit a nitro jako katalizátor ti to umožní... tzn nárust je několik procent výkonu a musíš to použít jen při plném plynu a jen chvíli v podstatě jen do při akceleraci před zařazením...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Shampooo
Příspěvky: 367
Registrován: 10 led 2008 14:11
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Dotaz - kyslík do sání

Příspěvek od Shampooo »

MarauderZ28 píše:do sání opravdu ne :o)


Do olejový vany 8)
Renault Clio 1.4 RT 75PS...

Clio sem Clio tam Clio kam se podívám ...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Boháček píše:nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost
maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

elviiis píše:
Boháček píše:nevím jestli za první, tam byli rádi, že mají karburátory
za druhé určitě, měly to Meserschmity, ty ovšem měly i vstřikování paliva
a hlavně objem motoru byl v desítkách litrů
a samozřejmě, že to mělo vliv na životnost
maraduder ale myslle vstřikování vody... tam je více paliva na obtíž respektive by to pak nefungovalo... voda životnost motoru nesnižuje... ty jsi měl asi namysli nitro?
vzhledem k téhle větě, jsem také psal o vstřiku vody
vzdělání není zárukou inteligence

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“