Oba jsme se už na nějakém tom okruhu svezli, ale nikdy ve vlastním, tudíž dnes mělo mé coupé a jeho octáva traťovou premiéru. Měli jsme půl hoďky na to vyzkoušet je. Nejlepší bylo, že okruh byl zcela prázdný, luxusní pocit být tam sám, teda ve dvou.
Než se dostanu k našim pocitům, tak jen sdělím, že naše auta spojuje pouze výkonová hodnota, tedy 170 PS, točivý moment je nebe a dudy, atmosferický zážehový šestiválec proti čtyřválcovému turbodieselu, zadní versus přední náhon, pěti a šestistupňová manuální převodovka, coupé versus kombi,jo a stříbrná versus modrá. Teploměr ukazoval asi +5´C.


Já jsem si dal první dvě kolečka takový seznamovací, abych pomalu našel stopu a ideální tempo, trať znám. Postupně jsem zrychloval což je myslim ideální než nasadit hned kudlu. S podvozkem jsem spokojenej, auto drželo krásně, i když co si budeme vyprávět, na okruhu by mohlo mít každý auto vždy lepší podvozek a vždy vyšší výkon….. Jistou rezervu jsem měl z důvodu zimního obutí, michelinky se sice snažily co mohly, ale suchý závodní okruh přece jenom není pro ně ideální pracovní prostředí. Jezdil jsem se zapnutým protiprokluzem, neplést se stabilizací, ta do toho kecá (že kolego), protiprokluz sice v některých zatáčkách zasahoval, ale k dobru, aspoň se neprotáčelo odlehčené kolo. Brzdy pracovaly dobře, ale děrovaný kotouče a feroda ds2500 by přišly vhod.

Ptal jsem se kamaráda, jak on je spokojený se svou eReSkou.
"Jsem spokojenej, auto tahá krásně." To jsem viděl, na výjezdech si měl mnohem větší akceleraci. "No jo, ale na cílovce si byl rychlejší ty s bavorem, tam jsem ti neujel." Jaký máš pocity z podvozku tady na dráze? "Dobrý, ale na letních to bude ještě lepší. Musel jsem vypnout stabilizaci. Jinak po Praze je to trošku uskákanější oproti tvému BMW, který má podvozek takovej víc bytelnej, jak jsem poznal a žehlí nerovnosti lépe než ten můj v Octavii. Tady na okruhu byla znát ta váha na předku, ale nestěžuju si."
Na letních to bude jiná písnička, taky se těšim. Já odkojenej benzinem si nedokážu představit tu jízdu na okruhu s naftou, jak jsi řadil a vužíval výkon? "No ten krouťák je znát, řadil jsem před červenym, protože mam pocit, že oproti 2.5 V6 TDI tam ten výkon pořád je. Tu vé-šestku by nemělo cenu točit až do maxima, tam už křivka výkonu padá." Co brzdy, brzdily? "Ano, ale ds2500 už jsou na cestě."


Přestože se nepočítám mezi okruhové střelce, tak jsem byl dnes spokojenej jak s autem tak sám se sebou.