
Turbo pod karbec?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Turbo pod karbec?
Zdravim vas, jsem tady poprve takze musite na mne pomalu
uz delsi dobu planuju a zacinam realizovat instalaci turba do benzinoveho motoru lada, pretlakovy karburator jak jsem zjistil neni sranda sehnat, tak jsem zvolil system "pod karbecem", tim logicky odpadava chlazeni stlaceneho vzduchu, blow-off ventil a ostatni serepeticky, motor bude staven na vykon takze tyhle veci me az tak nezerou. Turbina bude z motoru Fiat 2,0 Turbo, ma vestaveny wastegate rizeny mechanicky, na motoru bude klika s mensim zdvihem (o 22mm)to je celkem hodne, takze uz mam nachystanou hlavu snizenou o 1,5mm a vetsimi kanalky, pisty ze 17ky (vrtani 82mm). Motor dale dostane 50mm plne pruchozi vyfukovy system. Nemam konkretni dotaz, jen bych rad vase postrehy, pripominky, upozorneni atd.. precejen je to dost choulostiva zalezitost a prace se budou provadet da se rict na kolene, predem dekuji Atex.

Pokud chceš stavět motor na výkon a přitom ti přijde IC a BOV jako zbytečnost, pak jdeš rovnou cestou do pekel 

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
asi považuje bov za zbytecnost co je jen k tomu aby to delalo tsss..Beaver píše:Pokud chceš stavět motor na výkon a přitom ti přijde IC a BOV jako zbytečnost, pak jdeš rovnou cestou do pekel

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
nevim jak turbo, ale na flat motory VW(brouk) se dela/delal kompresor, kterej je pod karbecem.
viz treba
http://beetle.cabriolets.online.fr/tech/how09.htm
nebo
http://imageevent.com/mrokrasa/judsonsu ... 965.kizo_s

viz treba
http://beetle.cabriolets.online.fr/tech/how09.htm
nebo
http://imageevent.com/mrokrasa/judsonsu ... 965.kizo_s

Re: Turbo pod karbec?
To Sisa: ano je to stejny zpusob
To Idaho: vim ze intercooler ani blow-off ventil nejsou zbytecnosti, leda jak pises udelat pres nej zpetny okruh pred turbinu, co se tyce intercooleru nikdo snad neni tak s prominutim sileny aby chladil uz pripravenou smes, dokazu si predstavit co by to udelalo pri zpetnem slehnuti
To Idaho: vim ze intercooler ani blow-off ventil nejsou zbytecnosti, leda jak pises udelat pres nej zpetny okruh pred turbinu, co se tyce intercooleru nikdo snad neni tak s prominutim sileny aby chladil uz pripravenou smes, dokazu si predstavit co by to udelalo pri zpetnem slehnuti

Re: Turbo pod karbec?
no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim
Re: Turbo pod karbec?
vsechny zavodni dobove specialy se delaly s turbem pod karbecem, prikladnym dukazem je motor skoda salamander, ktery dosahoval vykonu 190hp.. samozdrejmne to nebylo posazeno na seriovym motoru, byl osazen ostrou vackou, kovanyma vnitrnostma, pevnejsimi ventilovymi pruzinami atd..
Re: Turbo pod karbec?
salamander zde:
Re: Turbo pod karbec?
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzítsemysak píše:no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim

Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec

Re: Turbo pod karbec?
met prachy tak se v rusku da wankel sehnat. jak typ 311, 411 tak i 413. je to jen o tom vymenit za stavajici motor, trocku upravit elektriku a jezdi se dal. na original prevodku to sedi. a byli i nejaky zpravy o tom ze nejakej wankel se nachazi i u nas v cr. byvali auto vb. ale co je na tom pravdybob ash píše:By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzítsemysak píše:no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslimTo už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...
Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec

BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984
Re: Turbo pod karbec?
A nepasoval by do žigula jakýkoliv 2.0 DOHC Fiat nebo Lancia ?bob ash píše:
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzítTo už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...
Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec

Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...Atex píše:ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekujiSova píše:Sověti ukradli i wankel joNějaké komplexnější info?
foto:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
čím toBeaver píše:Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...Atex píše:ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekujiSova píše:Sověti ukradli i wankel joNějaké komplexnější info?
foto:

hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Turbo pod karbec?
elvis: kterou kliku myslis? tu startovaci ma ulozenou na volno 

na 5krat. neni takovej sunt jako shadeelviiis píše:čím toBeaver píše:Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...Atex píše: ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:![]()
hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?



BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984
Re: Turbo pod karbec?
maysner: ta klika hlavne zachrani cloveka kdyz je vybita baterka 

Re: Turbo pod karbec?
takova vec me netrapi. druhou vozim v kufruchico píše:maysner: ta klika hlavne zachrani cloveka kdyz je vybita baterka

BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984
presne tak maysnere.. . jak uz sme resili na nasem foru, strcit tam jiny motor to neni ono, ale upravit ten originalni tak aby jel ten silnejsi, to je u mne "tuning"maysner píše:ano. pasuji tam vcelku snadno. kdyz maji starter na spravne strane. co vim tak nekdo ma 1.6 DOHC z fiatu 131. ale proste nekteri chteji motor lada v lade. ne jen z lady skorapku

tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní vecimaysner píše:startovaci klika je bezva vec
nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
taky jsem na to koukal... já osobně tedy vezmu ráčnu + ořech strčím to na hlavní šroub na klice (řemenici) a točímIdaho píše:tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní vecimaysner píše:startovaci klika je bezva vec
nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
tkan a 5krát takže první info by šlo... a ještě je otázka kolik toho snesou střeva protože na ladu asi nic pořádného nekoupíš... takže stejně budeš zaseknutej na nějakejch např 130ps...maysner píše:na 5krat. neni takovej sunt jako shadeelviiis píše:čím toBeaver píše: Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...![]()
hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?startovaci klika je bezva vec
nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
nevim teda jak lada, ale treba muj F125 zadny sroub na remenici nemaelviiis píše:taky jsem na to koukal... já osobně tedy vezmu ráčnu + ořech strčím to na hlavní šroub na klice (řemenici) a točímIdaho píše:tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní vecimaysner píše:startovaci klika je bezva vec
nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou

leda ze bys remenici na klice rozpulil, ale to by ti pak vychcal olej na zem
