Turbo pod karbec?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Turbo pod karbec?

Příspěvek od Atex »

Zdravim vas, jsem tady poprve takze musite na mne pomalu :-) uz delsi dobu planuju a zacinam realizovat instalaci turba do benzinoveho motoru lada, pretlakovy karburator jak jsem zjistil neni sranda sehnat, tak jsem zvolil system "pod karbecem", tim logicky odpadava chlazeni stlaceneho vzduchu, blow-off ventil a ostatni serepeticky, motor bude staven na vykon takze tyhle veci me az tak nezerou. Turbina bude z motoru Fiat 2,0 Turbo, ma vestaveny wastegate rizeny mechanicky, na motoru bude klika s mensim zdvihem (o 22mm)to je celkem hodne, takze uz mam nachystanou hlavu snizenou o 1,5mm a vetsimi kanalky, pisty ze 17ky (vrtani 82mm). Motor dale dostane 50mm plne pruchozi vyfukovy system. Nemam konkretni dotaz, jen bych rad vase postrehy, pripominky, upozorneni atd.. precejen je to dost choulostiva zalezitost a prace se budou provadet da se rict na kolene, predem dekuji Atex.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Pokud chceš stavět motor na výkon a přitom ti přijde IC a BOV jako zbytečnost, pak jdeš rovnou cestou do pekel :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Beaver píše:Pokud chceš stavět motor na výkon a přitom ti přijde IC a BOV jako zbytečnost, pak jdeš rovnou cestou do pekel :lol:
asi považuje bov za zbytecnost co je jen k tomu aby to delalo tsss..:) v tehle instalaci bych bov ani ic nevynechával, jen bov by bylo zapojeno zpet do okruhu a nefoukalo mimo okruh..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Příspěvek od Šíša »

nevim jak turbo, ale na flat motory VW(brouk) se dela/delal kompresor, kterej je pod karbecem.

viz treba

http://beetle.cabriolets.online.fr/tech/how09.htm

nebo

http://imageevent.com/mrokrasa/judsonsu ... 965.kizo_s

Obrázek

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od Atex »

To Sisa: ano je to stejny zpusob
To Idaho: vim ze intercooler ani blow-off ventil nejsou zbytecnosti, leda jak pises udelat pres nej zpetny okruh pred turbinu, co se tyce intercooleru nikdo snad neni tak s prominutim sileny aby chladil uz pripravenou smes, dokazu si predstavit co by to udelalo pri zpetnem slehnuti :-D

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od semysak »

no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od Atex »

vsechny zavodni dobove specialy se delaly s turbem pod karbecem, prikladnym dukazem je motor skoda salamander, ktery dosahoval vykonu 190hp.. samozdrejmne to nebylo posazeno na seriovym motoru, byl osazen ostrou vackou, kovanyma vnitrnostma, pevnejsimi ventilovymi pruzinami atd..

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od Atex »

foto
Přílohy
180719.jpg
180719.jpg (87.99 KiB) Zobrazeno 2662 x

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od Atex »

salamander zde:

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od Atex »

salamander zde:
Přílohy
salamander3.jpg
salamander3.jpg (75.66 KiB) Zobrazeno 2658 x

Uživatelský avatar
bob ash
Příspěvky: 431
Registrován: 07 úno 2005 01:39
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od bob ash »

semysak píše:no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzít :) To už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...

Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec :evil:

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

sežeň si karburátor z motoru C1J Solex 32 Dis...anebo kup komplet celý motor sním...možná bych o něčem věděl...

Dávál se do Renault 9, 11, 5
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
maysner
Příspěvky: 136
Registrován: 30 dub 2006 15:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od maysner »

bob ash píše:
semysak píše:no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzít :) To už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...

Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec :evil:
met prachy tak se v rusku da wankel sehnat. jak typ 311, 411 tak i 413. je to jen o tom vymenit za stavajici motor, trocku upravit elektriku a jezdi se dal. na original prevodku to sedi. a byli i nejaky zpravy o tom ze nejakej wankel se nachazi i u nas v cr. byvali auto vb. ale co je na tom pravdy :roll:
BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Příspěvek od Sova »

Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:
Přílohy
wankel2.jpg
wankel2.jpg (10.95 KiB) Zobrazeno 2490 x
wankel1.jpg
wankel1.jpg (13.34 KiB) Zobrazeno 2491 x

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
to je jako napsat ze inzenyri renaultu ukradli pistovy spalovaci motor wankel je princip - ne knizka o harry potterovi, kterou treba nekdo ukradne v obchode aby si sni mohl vytrit prdel

Jose85
Příspěvky: 581
Registrován: 18 čer 2007 20:42

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od Jose85 »

bob ash píše:
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzít :) To už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...

Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec :evil:
A nepasoval by do žigula jakýkoliv 2.0 DOHC Fiat nebo Lancia ? :? Těch bude všude dost.

Uživatelský avatar
maysner
Příspěvky: 136
Registrován: 30 dub 2006 15:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maysner »

ano. pasuji tam vcelku snadno. kdyz maji starter na spravne strane. co vim tak nekdo ma 1.6 DOHC z fiatu 131. ale proste nekteri chteji motor lada v lade. ne jen z lady skorapku :roll:
BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Atex píše:
Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:
Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Beaver píše:
Atex píše:
Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:
Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...
čím to :lol:

hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od chico »

elvis: kterou kliku myslis? tu startovaci ma ulozenou na volno :-D

Uživatelský avatar
maysner
Příspěvky: 136
Registrován: 30 dub 2006 15:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maysner »

elviiis píše:
Beaver píše:
Atex píše: ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:
Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...
čím to :lol:

hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?
na 5krat. neni takovej sunt jako shade :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od chico »

maysner: ta klika hlavne zachrani cloveka kdyz je vybita baterka :-D

Uživatelský avatar
maysner
Příspěvky: 136
Registrován: 30 dub 2006 15:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo pod karbec?

Příspěvek od maysner »

chico píše:maysner: ta klika hlavne zachrani cloveka kdyz je vybita baterka :-D
takova vec me netrapi. druhou vozim v kufru :lol:
BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

maysner píše:ano. pasuji tam vcelku snadno. kdyz maji starter na spravne strane. co vim tak nekdo ma 1.6 DOHC z fiatu 131. ale proste nekteri chteji motor lada v lade. ne jen z lady skorapku :roll:
presne tak maysnere.. . jak uz sme resili na nasem foru, strcit tam jiny motor to neni ono, ale upravit ten originalni tak aby jel ten silnejsi, to je u mne "tuning" :-)

Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 23
Registrován: 04 kvě 2008 11:48
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

maysner píše:ano. pasuji tam vcelku snadno. kdyz maji starter na spravne strane. co vim tak nekdo ma 1.6 DOHC z fiatu 131. ale proste nekteri chteji motor lada v lade. ne jen z lady skorapku :roll:
to je ten kteremu sem ujel ted na sprintech v mlade boleslavi :-D

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

maysner píše: :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní veci :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Idaho píše:
maysner píše: :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní veci :)
taky jsem na to koukal... já osobně tedy vezmu ráčnu + ořech strčím to na hlavní šroub na klice (řemenici) a točím :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

maysner píše:
elviiis píše:
Beaver píše: Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...
čím to :lol:

hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?
na 5krat. neni takovej sunt jako shade :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tkan a 5krát takže první info by šlo... a ještě je otázka kolik toho snesou střeva protože na ladu asi nic pořádného nekoupíš... takže stejně budeš zaseknutej na nějakejch např 130ps...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
pov
Příspěvky: 172
Registrován: 15 úno 2004 12:07
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pov »

elviiis píše:
Idaho píše:
maysner píše: :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní veci :)
taky jsem na to koukal... já osobně tedy vezmu ráčnu + ořech strčím to na hlavní šroub na klice (řemenici) a točím :lol:
nevim teda jak lada, ale treba muj F125 zadny sroub na remenici nema :lol:

leda ze bys remenici na klice rozpulil, ale to by ti pak vychcal olej na zem :?:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“