sic píše:I.C. píše:sic píše:a proc tam lejete kadejake sampony

? castrol rulezzz

No tak zrovna to bych netvrdil. Je to stejnej smejd,
jako jakejkoliv jinej olej. Nehanim ho, mam taky v aute Castrol, ale je to jednoduse fuk. Dulezita je kvalita a ne znacka.
no to bych zrovna netvrdil

Cti ty veminko...
Závěr:
Pokud nejsme „od fochu“, nedokážeme s jistotou říci, jestli je ten nebo onen olej lepší nebo horší. Pouze rozdělení na ruskou a neruskou ropu je jakýmsi vodítkem. Skutečné parametry olejů zjistíme pouze laboratorními zkouškami a tyto výsledky nebývají běžně k dispozici. Cena oleje je také zavádějící, pouze prodejci znají nákupní ceny, které (s výjimkou Castrolu) něco o kvalitě napovídají, nejvíce je to markantní u olejů polosyntetických 10W/40. Tento olej je totiž značně citlivý na dodržení viskozity po celou dobu životnosti, čehož se dosahuje větším podílem syntetické složky, která určuje cenu. Skutečně prověřený olej s 60% syntetické složky je uvedený Total Super Plus, u tuzemských olejů si o takovém podílu můžeme pouze nechat zdát. Pokud kupujeme (s výjimkou Castrolu) oleje od světových značek, většinou koupíme oleje dostatečně kvalitní s kterými motoru neublížíme. Každopádně nějak mažou všechny typy olejů, záleží na tom, do jakého motoru olej použijeme a kolik máme peněz. Ekonomické hledisko je ale silně zavádějící, začneme-li počítat ceny a výměnné lhůty, dojdeme kolikrát k zajímavým skutečnostem, kdy i velmi drahý olej vychází z dlouhodobého hlediska levněji, než nejlevnější olej na trhu. Kvalitní olej také více chrání motor a tak najedeme do GO více kilometrů při nižší spotřebě paliva, kterou málokdo do ekonomické rozvahy počítá. Je jasné, že pokud má motor větší spotřebu oleje, nebudeme používat drahý olej, jde jistě o motor starší konstrukce a takový motor většinou ani drahý olej nevyžaduje. Pokud je motor moderní konstrukce, na oleji se nevyplatí šetřit.
Doporučuji každému používat olej předepsaný výrobcem, protože s tímto typem oleje bylo provedeno mnoho zkoušek a je pro danou konstrukci motoru optimální. Jistě, je-li předepsán olej minerální, tak polosyntetikou, kterou nasadíme co nejdříve po uvedení do provozu, motoru neuškodíme, spíše naopak. Zase jestliže má někdo TDi a předepsaný syntetický olej, použití Mogulu Super (to není vtip, přestože jsem takové „vtipálky“ už několikrát viděl) povede velmi rychle ke zničení motoru: nejdříve se odporoučí turbodmychadlo a potom se totálně zapečou pístní kroužky, o stavu kluzných uložení netřeba dále mluvit.