Karburátor a přeplňování?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Karburátor a přeplňování?

Příspěvek od ladis.biker »

Chtěl jsem se zeptat zda tu má někdo zkušenosti s přeplňováním motoru s karburátorem? Kamarád staví Capri 2,0 OHC s turbem a docela by mě zajímalo jak se bude chovat ten origo karbec, zda při boostu nedojde k vytlačení paliva zpět do plovákové komory.
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

koukni pod kapoty přeplňovanejch aut z 80 let a bude ti to jasný... karbec-turbo-motor (lancia a fiat volumex, soutěžní prototypy od škodovky-většinou 1ks weber 45), nebo třeba lancie delta, renault fuego a R5 měli konfiguraci turbo-IC-karbec-motor...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

buď si musí sehnat přetlakový karburátor s auta které je na to připravené popř si může ehnat těch karbeců vice s mensích motoru a nebo musí dát karbec před turbo aby mněl karbec stále podtlak...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Butcher »

Libor12 píše:No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar
Líp bych to nenapsal 8) ...jo kdybys chtěl ten Solex 32DIS, tak se mi tu ještě jeden válí :wink:

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

mno podotýkám že ůprava toho karecu je zbytečná 2,5batu by ten motor roztrhalo na hadry :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

elviiis píše:mno podotýkám že ůprava toho karecu je zbytečná 2,5batu by ten motor roztrhalo na hadry :lol:
tento motor možná ano :) ale jsou i jiné karburátorové které to vydrží :lol:

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladis.biker »

Butcher píše:
Libor12 píše:No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar
Líp bych to nenapsal 8) ...jo kdybys chtěl ten Solex 32DIS, tak se mi tu ještě jeden válí :wink:
Co za něj? Není to pro mě tak mu to nejdřív musím navrhnout. Z čeho pochází?
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Butcher »

Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem

m1tv
Příspěvky: 426
Registrován: 07 led 2007 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1tv »

Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
to už by chtelo možna dva přeci jen 1,4 a 2,0 bude trošku rozdil
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

m1tv píše:
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
to už by chtelo možna dva přeci jen 1,4 a 2,0 bude trošku rozdil
stači zvětšit hlavní trysku ze 120 na 165,volnoběh nechat 46 a akcelerační ze 40 na 45

Uživatelský avatar
Scooby
Příspěvky: 115
Registrován: 16 úno 2007 20:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Scooby »

Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
Pošli mi v SZ kolik chceš za ten karbec. Dík
Výroba bodykitů a spoilerů
Tuningový E-shop
Tuningová prodejna
Kompletní zakázkové stavby a úpravy tuningových vozů
Zakázková výroba odehčených kompozitových dílu z laminátu a carbonu pro motorsport
www.nuclear-racing.cz

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladis.biker »

Scooby píše:
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
Pošli mi v SZ kolik chceš za ten karbec. Dík
Tak moment první na ten karbec jsem byl já !!!
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

jsem v tomhle jen teoretik, ale nedochází u tohodle k větší ztrátě paliva?Přeci jen od karbece až do válců směs urazí dlouhou cestu a ještě přes turbo....ikdyž u závodních aut 70. a 80. let to bylo tak nějak jedno, kolik paliva se vyplácá....
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Myslím,že spotřeba určitě nebude prioritou číslo 1. Benzín se nikam neztratí. Tak jako u všeho jiného je potřeba a u karburatoru zvláště vše dobře spočítat. S karburatorem a turbo se dá motor odladít pro určité pásmo otáček daleko lépe než vstřik. Ovšem pro toho kdo nemá alespoň základní představu o tom jak funguje karburator a jeho seřízení(velikosti trysek,plochy klapek oproti průtoku vzduchu) tak bych radši doporučil vstřik.

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

Libor12 píše:Myslím,že spotřeba určitě nebude prioritou číslo 1. Benzín se nikam neztratí. Tak jako u všeho jiného je potřeba a u karburatoru zvláště vše dobře spočítat. S karburatorem a turbo se dá motor odladít pro určité pásmo otáček daleko lépe než vstřik. Ovšem pro toho kdo nemá alespoň základní představu o tom jak funguje karburator a jeho seřízení(velikosti trysek,plochy klapek oproti průtoku vzduchu) tak bych radši doporučil vstřik.

jj, říkám, že o spotřebu v tomhle případě určitě nejde, ale myslel jsem ztrátu paliva na stěnách sání a turba, jestli není větší než u klasickýho atmosférickýho motoru....
jsem fakt teoretik, nejsem ani vyučenej automechanik, jen se o tohle zajmám.Otázku spotřeby tu neřeším :D
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

No nikam se neztratí. Naopak teplota turba napomáhá dobrému vzplynování směsi. To platí u kombinace karburator-turbo-motor. Navíc u ní nejde použít ic,kvůli již zmíněnému důvodů. Hydraulicke ztráty v potrubí tě zajímají pouze u atmosféry.

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

aha, takže u turba je tomu naopak, ale bez mezichladiče.Tak potom jo.Žes to nenapsal rovnou :lol: .
díky, už rozumím :wink:
svět dospělých je pro mne záhadou......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“