Mám problémek,léta jsem sháněl nepoškozené ledvinky na E21 a nakonec sehnal,ale jak kovová tak plastová část jsou nastříkány barvou která prostě nejde dolů vůbec ničím. Prostě jsem zkoušel organická i anorganická rozpouštědla (ředidla,aceton,louh,kyselinu mravenčí) stejně jako mechanické odstranění nebo vysokou teplotu a prostě ani prd. Teplotu na plast použít nelze,určitá rozpouštědla taky ne a pokud jde o kov... nejsem si jist jde-li o hliník nebo nerez,ale každopádně mechanicky to nepůjde abych to nepodřel,chemicky nic nezabírá a horkovzduška s tím ani nehne. Tipuju to na nějakou epoxydovou barvu,ale opravdu nevím co to je. Nenapadá někoho nějaký svinstvo co jsem ještě nezkoušel a mohlo by zabrat na barvu ale neponičí kov/plast? Díky.
Zkusím asi všechny 3 typy,škoda že se nedá koupit nikde ta stará červená. Ta by to sežrala určitě. Mno ale je nutno se připravit na alternativu že to nepovolí... co pak? Tohle jsem měl před pár lety na motorce. Kámoš smíchal všechny barvy co doma našel a udělal "Honzovu červeň" a bylo to to samý. Pomohlo hodit kovový kastlíky do ohně,ale jinak to nešlo taky ničím. No zajímavý je,že ty ledvinky jsou taky červený.
Edit: Jsem do toho rejpnul a mám podezření jestli to není komaxit nakonec. Každopádně je to ten,nebo epoxydová barva.
To právě nejde,mají to nějak povrchově upravený... prostě to nerezatí,nešedne... ale chrom to není. No ale když se to odře a nebo vezme takto,ztratí to úplně lesk a vyleštit se mi to nikdy nepovedlo. Někde nějaký podřený mám,nafotím to detailně aby to bylo vidět. A nový stojej 2500 bez DPH... no sice jsem blázen ale debil ne.
BIGPAPA píše:co je opískovat opravdu jemným abrazivem
Viděl jsem na discovery že se na pískování dá použít i soda bicarbona,to by asi šlo. Mám jí tu asi 50kg,klidně dodám,ale kdo mi to tím opískuje fakt nemám tucha.
A co se vykašlat na odstraňování barvy a vymýšlení a nechat znovu nachromovat ty, co máš poškrábané? Stejně když se ti podaří z toho nějakým způsobem sudat ta barva, tak to nebude ono si myslím.
Edit: Filip:)
Současnost:Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD Minulost:Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
to by se možná dalo,ale jsou hrozně náchylný na promáčkliny a už se nikdy nedají srovnat tak,aby to bylo bez chyb. Takže by to bylo vidět. No a ty co mám zrovna naložený v brzdovce jsou právě netknutý. Tak jedině je prostě odřít,vyleštit jak jen to půjde nejlíp a pak dát pochromovat. Ale ne chromem jako je třeba na náraznících ale tím matným... myslím že se mu říká technický chrom,používal se např. v textilce na chromování válců se vzory do tisku.
m.artty píše:A co se vykašlat na odstraňování barvy a vymýšlení a nechat znovu nachromovat ty, co máš poškrábané? Stejně když se ti podaří z toho nějakým způsobem sudat ta barva, tak to nebude ono si myslím.
Edit: Filip:)
Víš m.artty.. tamty jsou v prd... dělám si srandu to mě nenapadlo.. dobrý postřeh..
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...
kdysi jsem sundaval barvu z nerez ramu na kole, kdyz jsem ho restauroval - jmenovalo se to Odstranovac starych laku nebo tak podobne, bylo to oranzove a konzistence jako blitky, namatlall sem to na ram a behem tri hodin barva slezla, ale je to matlani a patlani
jj,znám,mám. Ale hlavní složka v tom je louh a tím to dolů nešlo. No... ta brzdovka vypadá nadějně,stavím se v nějakým autoservisu pro vyjetou,aspoň 5L aby to bylo utopený celý a ne jen kousek,to pak budu dávat dolů 3 neděle tímhle způsobem v litru.
nene... ja jsem se v klidu vyválel v brzdovce a řikam si kurva co to mam ve vlasech... měl jsem hlavu položenou na krytu pod motor, na kterym byla vyteklá brzdovka z kapající hydrauliky spojky.. . akorát sem vypadal jak když sem se rok nemyl no..
Trochu se mi zadařilo vzít vrata.. a zůstalo mi trochu hnědý barvy na nárazníku a liště... Nevíte jak to sundat aniž bych nějak poškodil lak?.. nějakej tech. benzín nebo něco takovýho?
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...
Tak tohle se mi dařilo na bávech poměrně často a nešlo to ničím,zejména odolný jsou bílý fleky od zdi na lištách. Nakonec jsem to vždy řešil černou barvou na plasty. Jinak ledvinky tam už jsou hezky dlouho,denně jim pomáhám setřením odchlíplé barvy,ale povolilo to jen hranách,plochy drží dál,celková výměra sundané barvy je asi 2cm čtvereční. Takže na prdlačku.
Zkoušel,ale jen na rohu. Barva horkovzduškou nešla. A je to slabounkej plech,bojím se to hodit do ohně. Každopádně jsem už začal "brousit". Ořezávám to jemně řezákem na lino a celkem to jde.Asi si nemusím moc brát servítky páč je před nalakováním někdo zdrsnil takže jsou stejně zničený. No. Uvidíme co s tím půjde vykouzlit leštícíma kotoučema na kovy.
no vidíš.. to bys to mohl mít v brzdovce ještě měsíc.. ledvinky už by nebyly, ale barva by tam byla stále.. to bude fakt nějakej kentus.. A co to bylo za blbce že lakoval ledviny na červeno?
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...
To nevim,kdyby byly jen červený tak to je malina ale ten plast okolo a gril uvnitř co má být černej je láklej na ocelovou stříbrnou. Možná někde mám fotku jak vypadaly. Nevim,opravdu mocinky kvalitně uděláno,po téhle stránce dokonalost. No ale červenostříbrná maska...
Conscious píše:To nevim,kdyby byly jen červený tak to je malina ale ten plast okolo a gril uvnitř co má být černej je láklej na ocelovou stříbrnou. Možná někde mám fotku jak vypadaly. Nevim,opravdu mocinky kvalitně uděláno,po téhle stránce dokonalost. No ale červenostříbrná maska...
no velebnosti.. to je hnus! a auto je červený?.. tak aspoň že to je dobře uděláný a to auto nevojebával..
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...