Blow off (pop off) ventil na VW JETTA 1.9 TDI
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
a proc?Lolek píše:To už je ale něco jinýho
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
Protože Leon je čtyřkolka, protože kroutící moment to má srovnatelnej se Suprou a protože koneckonců Leon už sériovej taky úplně není. Ty máš někdy tak super komentáře, že by se člověk potrhal smíchytojebordel píše:a proc?Lolek píše:To už je ale něco jinýho


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Ale do atmosférickýho benzíňáka by v podstatě namontovat šel, jen by tam byl na ozdobu stejně jako u té turbonaftySConan píše:Mno tak sori sem asi lama.Když sem vám nenapsal že mám turbobenála...![]()
ale nejsem zas taková lama abych ten ventil rval do atmosféri

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Budiž, ale pochybuju, že to přinese nějakej užitek.Marcos píše:Da se to dat i na tdi-cko a bude to fungovat, jen je treba poresit zapojeni podtlaku na ovladani... Cao
Speedfire: Pokud si koupil pop-off a ne blow-off, potom to teoreticky smysl má, ale pochybuju, že se mu někdy ten pop-off ventil otevře, protože tam žádnej tragickej tlak asi nenastane.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
BOV se nastavuje aby neotvíral brzo, POV jsem zatím neviděl na vlastní oči, ale mám za to, že nastavitelnej bude taky. Nastavuje se předpětí pružiny, což určí při jakým tlaku se otevře.PJ píše:Speedfire: no von se taky musi nastavit kdy se ma otevrit (mluvim ted primo o tem POV u BOV se to musi nejak udelat jak rikali kluci)
Opakování matka moudrosti, takže POP-OFF = pojistný ventil proti přetlakování motoru a BLOW-OFF = odlehčovací ventil pro ufouknutí vzduchu před škrtící klapkou, kterej by jinak při zavření té klapky brzdil lopatky turba. Z toho taky plyne proč je u dýzlů BOV tak exotickej - nemají škrtící klapku, sundání nohy z plynu u nich akorát zaškrtí přísun nafty, vzduch to vesele láduje do motoru dál.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
BOV, blow-off - to je to co je na obrazku zespodu tlak z turba zestrany to vyfukuje v tomhle pripade do vzduchu, zezhora je videt vstup na tenkou hadicku to je na podtlak od skrtici klapky, nastavuje se to tak, ze kroutis tou horni casti s vroubkovanim tim stlacujes pruzinu uvnitr soucet tlaku, tuhosti pruziny a podtlaku otevre pistek a vyfoukne
POV, pop-off je hodne podobny, nema vstup na podtlak pruzina je nastavena tak, aby i pri maximalnim boostu zustal zavreny a i pri uzavreni skrtici klapky byl po tu dobu nez otevre bov zavreny -je to proste jen pojistka kdyz treba selze wastegate a turbo se pretaci - neni regulovano a roste moc tlak, je to pojistnej ventil neco jako na boileru
u vetsiny aut co nejsou upraveny tuto funkci vetsinou prevezme pertlovanej intercooler kterej se proste pootevre na boku, nebo bouchne hadice v sani experti jsou na tyhle hadice u volva
p.s. zkouseli jste pouzit hledani tady na foru?
POV, pop-off je hodne podobny, nema vstup na podtlak pruzina je nastavena tak, aby i pri maximalnim boostu zustal zavreny a i pri uzavreni skrtici klapky byl po tu dobu nez otevre bov zavreny -je to proste jen pojistka kdyz treba selze wastegate a turbo se pretaci - neni regulovano a roste moc tlak, je to pojistnej ventil neco jako na boileru
u vetsiny aut co nejsou upraveny tuto funkci vetsinou prevezme pertlovanej intercooler kterej se proste pootevre na boku, nebo bouchne hadice v sani experti jsou na tyhle hadice u volva
p.s. zkouseli jste pouzit hledani tady na foru?
No a to už je supertuzingsemysak píše:az rozchodim te boost controller zkusim neco udelat aby '''bov na TD/TDI fungoval'' nebo nevim, na ebay jsem videl plastovou sirenku, ktera dela zvuk BOV normalne na 12 voltu

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"