raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...
jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt obracene to jde, ale proc to delat
co sa tyka cirkulacie vody, nenapisal som predsa ze voda necirkuluje stale (aj z dovodu ze je to uplne nepodstatne, ci za behu motora v turbe voda cirkuluje alebo tam vobec ziadna nie je, dovody som vysvetlil vyssie), samozrejme ze cirkuluje ked bezi motor, co je ale dolezite a hlavny dovod preco tam ta voda je je ZE CIRKULUJE PO VYPNUITI MOTORA.
A mohol by si mi vysvetlit preco sa dizlove turbo na benzinovom motore zapecie karbonom ked pises ze su to rovnake turba? (odpoved je velmi jednoducha, nic sa nezapecie). Dizlove turba su velmi ublubene a pouzivane ako upgrady pri vysokovykonnych benzinovych motoroch, hlavne z dovodu ze nie je problem najst velkoobjemovy dizel s odpovedajucim vykonnym turbom, avsak je tazke najst v europe velke preplnane benzinove motory. Ak ta zaujimaju konkretne aplikacie, odporucam ti orientovat sa na tuningove fora vo Svedsku, Finsku a Dansku, kde ma velku tradiciu znacka Holset....
Myslim ze napisane uz bolo vsetko podstatne, je velmi lahke si na zaklade uvedenych informacii overit fakty.
blázen píše:
nesmysl: na mém SX bylo turbo z 525TDS a jezdilo 4roky, než mělo vůle ,najezdilo 40tis km
no, kdybys tam nechal seriovy turbo, udelal bys lip
já ho tam dal, s TDS turbem jezdil předchozí majitel, turbo nebylo chlazené vodou a nikdy se mu nic nestalo.. já souhlasím s raddym, ten těch tureb měl v rukou taky už dost aby mohl stát za tím co píše
raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...
jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt obracene to jde, ale proc to delat
co sa tyka cirkulacie vody, nenapisal som predsa ze voda necirkuluje stale (aj z dovodu ze je to uplne nepodstatne, ci za behu motora v turbe voda cirkuluje alebo tam vobec ziadna nie je, dovody som vysvetlil vyssie), samozrejme ze cirkuluje ked bezi motor, co je ale dolezite a hlavny dovod preco tam ta voda je je ZE CIRKULUJE PO VYPNUITI MOTORA.
A mohol by si mi vysvetlit preco sa dizlove turbo na benzinovom motore zapecie karbonom ked pises ze su to rovnake turba? (odpoved je velmi jednoducha, nic sa nezapecie). Dizlove turba su velmi ublubene a pouzivane ako upgrady pri vysokovykonnych benzinovych motoroch, hlavne z dovodu ze nie je problem najst velkoobjemovy dizel s odpovedajucim vykonnym turbom, avsak je tazke najst v europe velke preplnane benzinove motory. Ak ta zaujimaju konkretne aplikacie, odporucam ti orientovat sa na tuningove fora vo Svedsku, Finsku a Dansku, kde ma velku tradiciu znacka Holset....
Myslim ze napisane uz bolo vsetko podstatne, je velmi lahke si na zaklade uvedenych informacii overit fakty.
raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...
jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt obracene to jde, ale proc to delat
co sa tyka cirkulacie vody, nenapisal som predsa ze voda necirkuluje stale (aj z dovodu ze je to uplne nepodstatne, ci za behu motora v turbe voda cirkuluje alebo tam vobec ziadna nie je, dovody som vysvetlil vyssie), samozrejme ze cirkuluje ked bezi motor, co je ale dolezite a hlavny dovod preco tam ta voda je je ZE CIRKULUJE PO VYPNUITI MOTORA.
A mohol by si mi vysvetlit preco sa dizlove turbo na benzinovom motore zapecie karbonom ked pises ze su to rovnake turba? (odpoved je velmi jednoducha, nic sa nezapecie). Dizlove turba su velmi ublubene a pouzivane ako upgrady pri vysokovykonnych benzinovych motoroch, hlavne z dovodu ze nie je problem najst velkoobjemovy dizel s odpovedajucim vykonnym turbom, avsak je tazke najst v europe velke preplnane benzinove motory. Ak ta zaujimaju konkretne aplikacie, odporucam ti orientovat sa na tuningove fora vo Svedsku, Finsku a Dansku, kde ma velku tradiciu znacka Holset....
Myslim ze napisane uz bolo vsetko podstatne, je velmi lahke si na zaklade uvedenych informacii overit fakty.
raddy píše:sme sa nepochopili, samozrejme ze vodne chladenie je napojene na vodny okruh, prave voda s neho cirkuluje v kryte po vypnuti. Uplne bez problemov mozes vodne chladenie odpojit, ak nechas turbo na volnobehu ochladit pred vypnutim motora, nijako sa jeho zivotnost neznizi. Bolo to tu uz nakoniec spomenute skor.
co sa tyka rozdielov v ucinnost turba na dizli a benzine, nazor som uz napisal. kazde turbo moze mat rozlicne konfiguracie ako turbiny tak aj kompresora aby sa prisposobilo pozadovanemu ucelu, co vsak nic nemeni na fakte ze ide stale o to iste turbo, ktore sa nijako nelisi materialom ci konstrukciou kvoli spalovaniu nafty ci benzinu a to je to co sa snazim vysvetlit.
voda v turbu cirkuluje porad, uplne porad, na volnobeh, na max otacky proste porad, ne jen doběhově...
jinak to je jasny turba jsou stejny, myslel jsem ale to, ze pouzit dieselovy turbo je na benzina nepouzitelny, protoze by se za par tisic kilometru beznyho provozu zapeklo karbonem a to znamena smrt obracene to jde, ale proc to delat
co sa tyka cirkulacie vody, nenapisal som predsa ze voda necirkuluje stale (aj z dovodu ze je to uplne nepodstatne, ci za behu motora v turbe voda cirkuluje alebo tam vobec ziadna nie je, dovody som vysvetlil vyssie), samozrejme ze cirkuluje ked bezi motor, co je ale dolezite a hlavny dovod preco tam ta voda je je ZE CIRKULUJE PO VYPNUITI MOTORA.
A mohol by si mi vysvetlit preco sa dizlove turbo na benzinovom motore zapecie karbonom ked pises ze su to rovnake turba? (odpoved je velmi jednoducha, nic sa nezapecie). Dizlove turba su velmi ublubene a pouzivane ako upgrady pri vysokovykonnych benzinovych motoroch, hlavne z dovodu ze nie je problem najst velkoobjemovy dizel s odpovedajucim vykonnym turbom, avsak je tazke najst v europe velke preplnane benzinove motory. Ak ta zaujimaju konkretne aplikacie, odporucam ti orientovat sa na tuningove fora vo Svedsku, Finsku a Dansku, kde ma velku tradiciu znacka Holset....
Myslim ze napisane uz bolo vsetko podstatne, je velmi lahke si na zaklade uvedenych informacii overit fakty.
doela standartně se používají na upgrade turba z náklaďáků nebo z autobusů....neb jejich cena je smněšná a co se týče funkce je taky stejná........
Jak již zde lidi co s tím mají nemalé zkušenosti napsali že turbo je charakterizováno jinými údaji než tím jestli si ho vyndal z nafťáku nebo benzínu......
reproboy píše:Jinak ucinejsi turbo je pro naftaka, tam to turbo musi rozhybat lenivejsi motor a hlavne tlacit plny tlak treba od 2000ot, coz se u benzina neda predpokladat. Zas dieselovy turbo by se na benzinovym aute utavilo po par tisicich km, byl by to samej karbon a mrtvy jak ložiska tak kroužky.
Ne, není účinější, dýzl má jen spool-up v nižších otáčkách (proto taky obvykle nižší top-end performance) a dává poměrně dost vzduchu, protože toho dýzl spotřebuje mraky. Motor, co půjde hodně do otáček dýzlturbo zřejmě díky kompresorové mapě dobře nevyužije.
Karbon, teploty atd. se tu už řešily, konstrukce turba jsou totožné pro benzín i naftu, takže nic takového se nebude konat.
reproboy píše:VGT pouziva jak benzin tak nafta, bez rozdilu vgt je jen nahrada za wastergate misto obtoku natacenim lopatek. U benzinu to bude urcite narocnejsi. Taky turba na benziny jsou podstatne drazsi, protoze jsou delany na vyssi teploty o 300°C.
VGT není jen náhrada wastegate
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
no videl sem SR20DET s Holsetem HX40 a ten si pekne daval m3,m6,modenu atd. a turbo vydrzelo v pohode celou sezonu takze urcite dobrej upgrade za celkem slusny penize