Hon na koně
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Hon na koně
Už nějakou dobu laškuju s myšlenkou posílení motoru - mám 2 varianty
1) -pro každý válec mít samostatnou škrtící klapku tzn 4x klapka cca pr. 55mm.Zajímalo by mě jestli s tím má někdo zkušenosti ,případně jestli dokáže někdo odhadnout nárůst výkonu??
2)turbo (malej tlak cca 0,5bar)
S tím turbem mě to láká ,ale zároveň se ho bojím.Autíčko potřebuju provozuschopné,když ne denně,tak aspoň na víkendovej nákup.Z toho důvodu by nemohla vestavba trvat dlouho,což nedává prostor pro chyby ,případně čas pro řešení nějakejch zádrhelů.Můj motor je H -2,0 16V- F20A4 -133k.
1) -pro každý válec mít samostatnou škrtící klapku tzn 4x klapka cca pr. 55mm.Zajímalo by mě jestli s tím má někdo zkušenosti ,případně jestli dokáže někdo odhadnout nárůst výkonu??
2)turbo (malej tlak cca 0,5bar)
S tím turbem mě to láká ,ale zároveň se ho bojím.Autíčko potřebuju provozuschopné,když ne denně,tak aspoň na víkendovej nákup.Z toho důvodu by nemohla vestavba trvat dlouho,což nedává prostor pro chyby ,případně čas pro řešení nějakejch zádrhelů.Můj motor je H -2,0 16V- F20A4 -133k.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na koně
no asi bych zvolil další auto na pokusy, pokud stímhle chceš běžně denně jezdit...
jinak pokud se nemůžeš nabažit otáček a zátahu v otáčkách tak 4klapka- bohužel tohle není moc efektivní pokud neprovedeš další úpravy motoru, jako jsou vačka, zvýšení KP, větší vstřiky a naladění řídící jednotky...
a bastlení turba bych se radši vyhnul.. i na malý tlaky se může vyskytnout problém...
sám budu mít 2.0 16v motor vyšponovanej ze 140 na nějakých 200-210PS v extrémním případě 230PS a byl jsem ujištěnej že na běžný ježdění to moc nebude , ale na výkendový projížďky a srazy to stičit bude
jinak pokud se nemůžeš nabažit otáček a zátahu v otáčkách tak 4klapka- bohužel tohle není moc efektivní pokud neprovedeš další úpravy motoru, jako jsou vačka, zvýšení KP, větší vstřiky a naladění řídící jednotky...
a bastlení turba bych se radši vyhnul.. i na malý tlaky se může vyskytnout problém...
sám budu mít 2.0 16v motor vyšponovanej ze 140 na nějakých 200-210PS v extrémním případě 230PS a byl jsem ujištěnej že na běžný ježdění to moc nebude , ale na výkendový projížďky a srazy to stičit bude
kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...
prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...
no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...
no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
- Mike Mad
- Moderátor
- Příspěvky: 2347
- Registrován: 11 kvě 2004 10:59
- Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na koně
ale ma...prave z druhy strany kazdy klapky je privod...bud na nej das horny, filtr, nebo domecek sani sbernej pro vsechny 4 klapky a na ten fouknes filtra
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Nenajdes nekde fotku auta? Diky.ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...
prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...
no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
Live4Ride Syndicate
proč je to šílenost -rozveď to.ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...
prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...
no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
Cenu neřeš,něco se koupí ,něco vyrobí.
kdyz uz nekdo dava 4klapku na strikackovy motor, tak protoze ze uz beznyma upravama nedostane dale : vacka, MAPA v RJ, upravena hlava, zvyseni komprese, jine pisty ... pak az pristupuje k takove uprave. a cena je jediny limitujici faktor.monty01 píše:proč je to šílenost -rozveď to.ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...
prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...
no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
Cenu neřeš,něco se koupí ,něco vyrobí.
Kup si radeji auto na vikendy a tohle nech ve stavu v jakem je...fakt nejde dobre skloubit auto ktere mas na denni jezdeni a na zabavu.
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
Re: Hon na koně
monty, monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? klapka 4x klapka, ti přidá výkon ale odladit bude docelal peklo.. na motor f20A4 - použij sání s klapkou z F22 ( nejlépe B5 ) včetně vstřiku. Já to testoval na A20A4 a kupodivu si s tím řj poradila bezproblému,. Auto mělo v základu 125PS ( je to klasickej 12V v accordu 89 nejsilnější Evr. verze ) , výkon po přestavbě jsem neměřil ale prelude 2.0 Vtec neměla na sprintu šanci, as 2.2 to dopadalo tak že jednou ano, podruhé ne.. ( měřenej sprint jsem nejel nikdy..monty01 píše:Už nějakou dobu laškuju s myšlenkou posílení motoru - mám 2 varianty
1) -pro každý válec mít samostatnou škrtící klapku tzn 4x klapka cca pr. 55mm.Zajímalo by mě jestli s tím má někdo zkušenosti ,případně jestli dokáže někdo odhadnout nárůst výkonu??
2)turbo (malej tlak cca 0,5bar)
S tím turbem mě to láká ,ale zároveň se ho bojím.Autíčko potřebuju provozuschopné,když ne denně,tak aspoň na víkendovej nákup.Z toho důvodu by nemohla vestavba trvat dlouho,což nedává prostor pro chyby ,případně čas pro řešení nějakejch zádrhelů.Můj motor je H -2,0 16V- F20A4 -133k.

ještě jedna věc - použij i palivovou pumpu z F22B5 - cdává vyšší tlak. S puvodní to jelo dobře ale kolem 6,5-7tis rpm byl znát citelnej pokles , jelikož serie točila kolem 7,5-8tis standart tak jsem zkusil dát pupmu z 2.2 a ejhle už to točilo tak že se vyplatilo řadit při sportovní jízdě až koelm 7,5-*8tis..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
300PS? Docela odvazny tvrzeni.... Takovej vykon ma jedna chystana Honda (fabrika, ne custom) s motorem K20A + kompressor...ajsik píše:kamosi videli na srazu v Koprivnici hondu civic 1.8VTi s kompresor kitem a mela udajne 300koni, a pry s tim jezdi denne...
prekopavat motor na 4klapku je pro denni jezdeni silenost...
no a v neposledni rade je treba uvazovat cenu prestavby, a pokud ti to bude nekdo delat tak by to klidne mohlo stat okolo 100000kč
Jinak tady mas komplet navod pro ITB...
http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Hon na koně
monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? ani nevím nějak jdu tou svou,něco kopírovat mě nebaví a ani bych z toho nic neměl.Radši si pohraju se synchronizací klapek
Prvně se ale budu muset zbavit stávajícího vstřikování(s tou bosch bych to nerozchodil-je tam váha vzduchu) .Za odkaz dík ,konstrukční řešení už mám,z jinejch součástí.
Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?

Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?
nechci dělat chytrýho, ale pro turbomotory se dělají písty, z trošku jiné směsi a jiné kvality, tudíž dávat turbo do neturb se mi zdá riskantní, mimo to že to není sranda potom naladit,
a samotná 4klapka toho moc neřeší, takže ani A ani B
na tvém místě, bych si pohrál s kompresí, přívodem vzduchu, tlakem paliva a délkou vstřiku, vačkama, popř zvětšit objem, a jestli máš peníze nazbyt tak kovaná klika, titanový ojnice, T písty, odlehčit rotační hmoty, a budeš na tom s výkonem daleko líp jak s turbem
a samotná 4klapka toho moc neřeší, takže ani A ani B
na tvém místě, bych si pohrál s kompresí, přívodem vzduchu, tlakem paliva a délkou vstřiku, vačkama, popř zvětšit objem, a jestli máš peníze nazbyt tak kovaná klika, titanový ojnice, T písty, odlehčit rotační hmoty, a budeš na tom s výkonem daleko líp jak s turbem
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na koně
Taky myslim ze 2.0VTEC se do Prelude nedaval.monty01 píše:Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Hon na koně
tuším že ten v tec byla prelude 97 nebo 98.. ale ted nevím skouknu, on tvrdil že má vítka a já nemám šancimonty01 píše:monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? ani nevím nějak jdu tou svou,něco kopírovat mě nebaví a ani bych z toho nic neměl.Radši si pohraju se synchronizací klapekPrvně se ale budu muset zbavit stávajícího vstřikování(s tou bosch bych to nerozchodil-je tam váha vzduchu) .Za odkaz dík ,konstrukční řešení už mám,z jinejch součástí.
Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na koně
Tak do tech se daval pouze 2.0 SOHC (0-100 9,2s) s 134PS a 2.2VTi s 185PS.Idaho píše:tuším že ten v tec byla prelude 97 nebo 98.. ale ted nevím skouknu, on tvrdil že má vítka a já nemám šancimonty01 píše:monty.. proč nejdeš cestou vyzkoušenou? ani nevím nějak jdu tou svou,něco kopírovat mě nebaví a ani bych z toho nic neměl.Radši si pohraju se synchronizací klapekPrvně se ale budu muset zbavit stávajícího vstřikování(s tou bosch bych to nerozchodil-je tam váha vzduchu) .Za odkaz dík ,konstrukční řešení už mám,z jinejch součástí.
Která prelude má 2,0 vtec? co vím tak je vtec v preludce 2,2?to byl nějakej upgrade?
K tomu sání a pumpě -přepouštěcí ventil na vstřicích byl z čeho?
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Hon na koně
Tak do tech se daval pouze 2.0 SOHC (0-100 9,2s) s 134PS a 2.2VTi s 185PS
to je tenhleten 2.0 SOHC= F20A4
to je tenhleten 2.0 SOHC= F20A4
Takhle- existuje pár instalací ,který jezděj i bez speciálních dílů.Dle mejch informací (z důvěryhodných zdrojů a nezávisle ověřených jinde )i tovární turbomotory používaj stejný díly na atmosferu i na turbo -liší se třeba jen blok motoru vývody tlakovýho oleje pro mazání turba a ecu zvládající dávkování paliva odpovídající tlaku,při malým tlaku turba je zatížení v normě,pokrejou ho rezervy motoru.kentoya píše:nechci dělat chytrýho, ale pro turbomotory se dělají písty, z trošku jiné směsi a jiné kvality, tudíž dávat turbo do neturb se mi zdá riskantní, mimo to že to není sranda potom naladit,
a samotná 4klapka toho moc neřeší, takže ani A ani B
na tvém místě, bych si pohrál s kompresí, přívodem vzduchu, tlakem paliva a délkou vstřiku, vačkama, popř zvětšit objem, a jestli máš peníze nazbyt tak kovaná klika, titanový ojnice, T písty, odlehčit rotační hmoty, a budeš na tom s výkonem daleko líp jak s turbem
pohrál s kompresí-zatížení kliky - motor má průběh kterej nechci
přívodem vzduchu-to právě chci
tlakem paliva a délkou vstřiku-už je za mnou,tlak nemá význam,vstřik dejme tomu,už jsem měl spotřebu i kolem 30l a ukroucená poloosa

vačkama-no to je cenově dost brutál a ubroušenejm seriovejm moc nevěřím -povrch vačky se musí zušlechtit,kdo zaručí ,že to bude udělaný jak má?
zvětšit objem-to by šlo ,ale zvýší mi to zatížení kliky -to samý se stane po osazení turbem.
líp s výkonem nebudu-průběh točivýho momentu u turba je podstatně lepší -u atmosfery je dosahovanej až v točkách.
celkově si to napsal velice slušně, klobouk dolů,
poloosu ukroutíš i s turbem
vaček bych se až tak nebál jsou na to profíci, problém bývá v tom, že často po ubroušení, mají nižší zdvih, což taky není ideální
pro turbo zase musíš kompresi snížit, tudíž v malých točkách to taky není ono, ale jinak s tebou souhlasím
poloosu ukroutíš i s turbem
vaček bych se až tak nebál jsou na to profíci, problém bývá v tom, že často po ubroušení, mají nižší zdvih, což taky není ideální
pro turbo zase musíš kompresi snížit, tudíž v malých točkách to taky není ono, ale jinak s tebou souhlasím
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na koně
kentoya: spíš naopak jelikož se brousí ta kulatá strana pro změnu charakteristiky tak se seřízení z duvodu zachování ventilový vůle zdvih většinou zvýší a bejvá problém u motorů s vysokou kompresí, aby nedošlo ke kontaktu ventilů s písty
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na koně
kentoya: tak to nevim, ale vetsinou brousej tu odvracenou stranu protoze se tim porusi ta upravená vrstva a kdyby to bylo na ty strane co hejbe ventilama tak by to asi moc nevydrzelo a protoze se tam ubere tak se musi zmenit ta vule a jelikoz na ty akcni strane je matrialu stejne tak to ventil vic posune, alespon ja to tak chapu. (doufam ze sem neco nenapsal blbe
)

No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
Re: Hon na koně
PJ píše:kentoya: tak to nevim, ale vetsinou brousej tu odvracenou stranu protoze se tim porusi ta upravená vrstva a kdyby to bylo na ty strane co hejbe ventilama tak by to asi moc nevydrzelo a protoze se tam ubere tak se musi zmenit ta vule a jelikoz na ty akcni strane je matrialu stejne tak to ventil vic posune, alespon ja to tak chapu. (doufam ze sem neco nenapsal blbe)

pomer stran se zvetsi, hydrostely to vytlaci a zdvih je pak vetsi:)
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte
Re: Hon na koně
PJ: tak to sem moc nepobral, v přebroušení vaček se pořád nevyznam 

Re: Hon na koně
na vačce se brousí plocha proti vrcholu-ubere se materiál =seřízením ventilů(hydrošteleric píše:PJ: tak to sem moc nepobral, v přebroušení vaček se pořád nevyznam

já bych vačku po přebroušení a bez zušlechtění do auta nedal, vím že to někomu nevadí, ale vačky jsou pouze povrchově (nikoli hloubkově) zušlechtěný, pokud se nemýlím tak nitridací, a je to řádově do milimetru, a když to odebereš tak to nic moc nevydrží
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Hon na koně
monty01 : aaa,už to chapu
díky

nitridace,cementování,povrchový kalení,tvrdochrom -jde o vytvoření tvrdý otěruvzdorný vrstvy.Rozhodně bych to nepodceňoval ,stačí se zeptat bawořářů na M40 -ta je na hydroštely háklivá a pak odchází vačka.kentoya píše:já bych vačku po přebroušení a bez zušlechtění do auta nedal, vím že to někomu nevadí, ale vačky jsou pouze povrchově (nikoli hloubkově) zušlechtěný, pokud se nemýlím tak nitridací, a je to řádově do milimetru, a když to odebereš tak to nic moc nevydrží