Hranice chudé směsi
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Hranice chudé směsi
Ahoj chci se zeptat jaká je harnice chudé směsi aby nedošlo k poškození motoru. 14.7 je optimál ale kolik to jde ochudit aby to přežilo. Jedná se mi hlavně o auto používané na sprinty.
VW golf II GT 1.8Turbo
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hranice chudé směsi
to nelze takhle jednoznačně říct,afr se může v různych režimech od 10-20:1 naloguj si puvodní hodnoty a těm se snaž přiblížit při upravě tlaku turba apod.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Hranice chudé směsi
No konkretně. Když je motor seriově nastavený AFR je kolem 15 a při plném plynu jde k 13,ale při vysokých otáčkách jde i k 12.5 a při zvednutem tlaku jde k 11,ale pod 11 nejde určitě spíš přes tak na 11,3. Ale to už je motor někde v 4 - 5000 ot/min. Jde jen o sprint takže je to jen pár vteřin,ale nevím jestli to je dobré jít tak nizko. Nemám to jak s nikým porovnat kdo tohle třeba dělal.
VW golf II GT 1.8Turbo
Re: Hranice chudé směsi
11 je ok u 1,8T.Pod 11 uz by to bylo asi dost bohaty.Spis aby jsi se pri plne zatezi nedostal pres 12-13...
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hranice chudé směsi
Hodnoty ,ktere tu udavas jsou uplne v poradku. Nevim proc bys mel ochuzovat smes pri plnem zatizeni? Chuda smes =mene vykonu+riskujes vzniku detonaci a napr.propaleni pistu hlavne pri zvysenem tlaku turba.fakie vw píše:No konkretně. Když je motor seriově nastavený AFR je kolem 15 a při plném plynu jde k 13,ale při vysokých otáčkách jde i k 12.5 a při zvednutem tlaku jde k 11,ale pod 11 nejde určitě spíš přes tak na 11,3. Ale to už je motor někde v 4 - 5000 ot/min. Jde jen o sprint takže je to jen pár vteřin,ale nevím jestli to je dobré jít tak nizko. Nemám to jak s nikým porovnat kdo tohle třeba dělal.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: Hranice chudé směsi
No proto to píšu. Protože si nejsem jistý kolik jsou ty hranice. Vím že optimální směs je 14.7. Ten budík AFR má stupnici od 11 do 17. Mělo by to zasvítit pokud přesáhneš hranice. No jak říkám při plném plynu ve vysokých otáčkách s tlakem turba 1.4 což je max toho K03 je směs 11.3 - 11.5 Takže to je v normě jo? Není to hranice kdy by se propalovaly ventily a kroužky?
VW golf II GT 1.8Turbo
Re: Hranice chudé směsi
vzhladom na maximalny vykon, optimum je niekde okolo 12:1
14.7 je idealnych vzhladom na emisie.
a mam taky pocit, ze leon4x4 svojho casu pisal, ze evo9 ide v serii az niekde k 9:1
cize tych 11 pri plnej zatazi bude ok.
14.7 je idealnych vzhladom na emisie.
a mam taky pocit, ze leon4x4 svojho casu pisal, ze evo9 ide v serii az niekde k 9:1
cize tych 11 pri plnej zatazi bude ok.
Re: Hranice chudé směsi
fakie vw píše:No konkretně. Když je motor seriově nastavený AFR je kolem 15 a při plném plynu jde k 13,ale při vysokých otáčkách jde i k 12.5 a při zvednutem tlaku jde k 11,ale pod 11 nejde určitě spíš přes tak na 11,3. Ale to už je motor někde v 4 - 5000 ot/min. Jde jen o sprint takže je to jen pár vteřin,ale nevím jestli to je dobré jít tak nizko. Nemám to jak s nikým porovnat kdo tohle třeba dělal.
Možná jsem blbě informovanej já, ale přijde mi z toho textu co tady píšeš, že si myslíš "cím nižší císlo tím chudší, ale já bych rekl že konktétně 11,3 je bohatá směs a 15 je chudá. Jde přeci o směšovací poměr né??????
Re: Hranice chudé směsi
fakie vw píše:No proto to píšu. Protože si nejsem jistý kolik jsou ty hranice. Vím že optimální směs je 14.7. Ten budík AFR má stupnici od 11 do 17. Mělo by to zasvítit pokud přesáhneš hranice. No jak říkám při plném plynu ve vysokých otáčkách s tlakem turba 1.4 což je max toho K03 je směs 11.3 - 11.5 Takže to je v normě jo? Není to hranice kdy by se propalovaly ventily a kroužky?
sorry tady z toho textu mi to přijde divné ......
Re: Hranice chudé směsi
11:1 je v boostu málo.Musíš jít tak k 10-9:1,jinak to bude detonovat,záleží na dalších nastaveních.
Mám vysokou kompresi a detonuje to v pohodě při 11:1 -"na půl plynu"
Nejlepší je mít knock gauge .
Stáhni si nějaký mapy svého motoru.Můj motor má v N/A verzi až 10.5:1 a turbo 9,2:1 a to je nizkokompresní
Mám vysokou kompresi a detonuje to v pohodě při 11:1 -"na půl plynu"

Nejlepší je mít knock gauge .
Stáhni si nějaký mapy svého motoru.Můj motor má v N/A verzi až 10.5:1 a turbo 9,2:1 a to je nizkokompresní
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: Hranice chudé směsi
NO to nevím. Protože v boostu na seriové nastavení mám kolem 12.5 při plném plynu a když zvednu tlak tak mám kolem 11. A auto jede uplně OK bez nějakých problémů akorát při přechodu volnoběh akcelerace to někdy cukne protože ten tlak turba reguluju manuálně no. Přes jednotku by to bylo lepší. Detonace nemám. Ale když jsem jezdil na 95 benzin tak bylo trochu divne ted jezdím na 98 a je to uplně jiné a nestřílí do do výfuku při přeřazení tak jak na 95.
VW golf II GT 1.8Turbo