instalace oversize ventilu

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od leon4x4 »

Válcovku mají do asi 70koní a na ní stojí favorit a víc to neumí......... :kladivo:

Vypisovali tendr na přesun tak uváděli parametry. Mám vyhlédnutou 4x4 která zvládne 1000+HP a to včetně 2-4 brzd s vířivými proudy. Jediné čeho se bojím je hluk. Nerad bych aby mne někdo šikanoval a nemohl jsem to provozovat.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

vím kterou. :) od toho pašaka co utekl domů. :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od leon4x4 »

Libor12 píše:vím kterou. :) od toho pašaka co utekl domů. :lol:
Ne, nebudu kupovat nic použitého i bez ohledu na to který malý Australan na tom šašil. Mimochodem ta není na prodej. S Oskarem jsem mluvil.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja bych bral aj pouzitu motorovu...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Juraj »

a ja mam obe v praci :D
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od JRD McLAREN »

nemachruj..
ja mam zas dojem, ze mna posledne v Skodovke nechceli preto, ze toho vela viem .. :D
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Juraj »

no jo, na slovensku se tomu nedivim kdyz vidim co mi z tamnich servisu chodi za "zazraky" :D
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od posero »

Libor12 píše:Taboo: jak přinutím směs aby šla tam kam chci já a ne ona? :)
tady asi budou hrát roli různé modifikace spalovacího prostoru, něco málo už sem zde taky četl jen to najít
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

no já toho ve spalovacím prostoru moc nevymyslím. Celý kromě toho místa ve špičce mezi ventily jej vyplnuje pist. Musím kvůli tomu používat i bezelektrodové svíčky,ty normální už se opírají o vršek pistu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od leon4x4 »

OT: koukám

http://www.optrand.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tfxengine.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

obě firmy jsou z USA, ani jedna nezveřejňuje ceny

Asi nemám problém jim napsat. Ceny jsem zhruba našel na forech, ale nějak se mi vůbec nechce zase absolvovat ty dohadovačky s celníky :(

Nevíte o prodejci z EU ?

Obrázek
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od leon4x4 »

Ještě zajímavý článek:

http://www.automation.com/automation-ne ... plications" onclick="window.open(this.href);return false;

FREEPORT, Ill., July 20, 2004 – Honeywell (NYSE: HON) signed an agreement with Optrand, a major developer and manufacturer of static and dynamic pressure sensors, providing Honeywell exclusive rights to the Optrand fiber optic pressure sensing technology for direct measurement of in-cylinder pressure in engine applications.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od leon4x4 »

Tak zatím dva částečné úspěchy:

AVL má české zastoupení:
https://www.avl.com/avl-cechy-moravia" onclick="window.open(this.href);return false;
pan Kašpárek bude zítra
Obrázek


KISTLER má české zastoupení:
http://www.kistler.com/cz/en/kistlergro ... t/overview" onclick="window.open(this.href);return false;
dnes mají nějaké školení, zítra mi snad odpoví na mail
Obrázek

no čidlo ve svíčce bych asi tedy sehnal. Osciloskopem bych to asi dokázal dostatečně rychle nasnímat, ještě nějak synchronizovat dobu zážehu, TDC a průběh tlaku z čidla .... to zatím nevím přesně jak. Asi druhým kanálem a zobrazit na osciloskopu současně...... to by asi šlo
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

Za sebe můžu říct: optrand - příšerná komunikace nakonec jsem koupil raději od AVL. Někdo tady z fóra si stěžoval že na senzory od nich čekal snad 4měsíce od zaplacení. TFX - komunikace to samé v bledě modrém. Za sw a modul chtějí 4000usd s čidly 8000usd. Dopravu nechtěli řešit jinak než přes UPS za 600usd. Čili 8600 a tady + 26% clo,dph z celé částky tedy nějakých cca 220000czk. Jak ke snímání používám 2k oscilo. Senzor od AVL je zde ale dost drahý. Ještě za slušné peníze se dá koupit zde: http://www.pcb.com" onclick="window.open(this.href);return false; přijde na zhruba 600usd kus.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

pokud ten senzor chceš jen k detekci detonaci a ničemu jinému tak úplně stejné přesné detekce se dá dosáhnout za tisícinu ceny toho tfx. Taboo mi kdysi poradil abych knock senzor dal co nejdál od hlavy a spalovacího prostoru. Super rada - vtip spočívá v tom že když nastanou ty tvrdé detonace,jejich frekvence se přenáší do celého motoru. Když ten motor poslouchás přes sluchátka tak je tam daleko méně rušení. Protože jsem u AVL koupil ten senzor tlustší M6,nemohl jsem ho instalovat do svíčky ale přímo do hlavy - spalovacího prostoru. No a pak jsem ty díry potřeboval zaslepit. A přišel nápad. Když funguje co nejdál,proč ne co nejblíž? Původně jsem se zamýšlel nad tím,nechat si to patentovat,ale u nás je to celkem složité a zas tak nic převratného to není. Tu díru jsem dole upravil a vložil tam tvarem takový šroub se zapustnou hlavou. Shora jsem zašrouboval trn tak aby se dotkl toho dole a zůstala kolem vzduchova mezera. Na konec toho trnu jsem přes teflon podložku připevnil knock senzor. V podstatě jsem principem vytvoril stetoskop. Tímto způsobem vím o detonacich cca až o 5st dřív - jde o tu počáteční fázi kdy normální umístění knock senzoru ještě nic nedetekuje,ale na senzoru tlaku už začínás vidět změny jeho vzrůstu. To i u toho knock senzoru způsobí rozkmit signálu. Každý slušnější oscilo má real time fft analýzu. Protože můžu porovnat jak zvukovou frekvenci tak i tlak ve válci,tak tato metoda i když trochu pracná je na detekce detonaci +/- 1st stejně účinná jako měření tlaku. Pro představu. Pomocí sluchátek a knock senzoru zaznamenás detonace při 27st předstihu. Pomocí monitoru tlaku už o nich budeš vědět při 23st předstihu a tou popisovanou metodou při 24st předstihu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

Tak zpět k ventilum. Udělal jsem si pár náčrtu a taky jsem kanály vyplnil silikonovym tmelem ze kterého nechám udělat 3D scan. Logicky se zde popsaného jsem došel k závěru,že nejdůležitější oblast je ústí kanálu do válce. Aby se nám směs dobře promichala potřebujeme ji roztočit - turbulentní proudění. Jenže to směs zpomaluje. Sanim a kanálem musí směs kvůli nabraní rychlosti proudit přímo - laminarně. To si dokážu představit třeba modifikaci povrchu jako golfový míček. Ale co s tím ústím? Nějaká spirála tam asi moc nepomůže. Kombinace hladkého a hrubého povrchu? Co ventil trochu utopit pod plochu spalovacího prostoru?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od semysak »

leon4x4: na ty sensory bych se zkusil zeptat v http://www.safibra.cz" onclick="window.open(this.href);return false; je to ceska firma s vlastnim vyvojem, byl sem tam pred lety se uchazet o praci, zdalo se mi ze by minimalne umeli poradit kde to sehnat

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od posero »

Libor: koukni na motory honda takhle to řešili oni http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=210 dole koukni na VTEC-E :wink:
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od JRD McLAREN »

kua..

jak sem Taboo dal ten obrazok studie priepustnej plochy jedneho ventilu
viewtopic.php?f=33&t=113652#p2026723

a jako si tak pozeram nejake tie fotky rozrezanych hlav ..a inych peknych obrazkov..

...tak ma napadol "novy uplne iny design" rozlozenia sacich a vyfukovych kanalov ... :banan:

NEMATE NEKDO DOMA SLEVARNU ..??? PRIPADNE 3D alu-TISKARNU
potreboval bych si nehat odliat hlavu ... :mrgreen: ...
(dve, tri, 5 )
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 03 led 2014 17:13, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:28, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

No vezmu si na to asi dovolenou :lol: A neříkej že si nenapsal aspon nějakou knihu. :) :rock: Klobouk dolů! :potlesk:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:29, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

/jon
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2011 16:17

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od /jon »

Chtěl bych se zeptat na něco ohledně toho proudění v kanálech. Pořád mi připadá zvláštní, že by tam vůbec mohlo být laminární proudění (alespoň při max. otáčkách), když tam rychlost dosahuje takových hodnot. Pokud bychom vzali teplotu vzduchu 50degC, průměr kanálu třeba 35mm a rychlost třeba 100m/s, vychází Re=175 000. Sice vím že Re kritické je víceméně smluvní záležitost, ale pořád mi to přijde moc, navíc každá překážka a nerovnost Rek snižuje... Jak je tedy možný vznik (resp. udržení) laminárního proudění? Bohužel se v CFD zatím neorientuji, jen by mě zajímalo jestli je má "redneck" úvaha správná.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

Taboo:flow bench údaje vůbec stejně jako ty,vůbec neberu jako něco co určuje následné chování motoru. Používám ji jen k jedinému účelu a tím je synchronizace průtoku kanálů všech válců. Několik detailních cfd modelu a simulaci průtoků kanály jsem měl možnost shlédnout. Určitě je to vynikající základ toho kde začít. Stanovit tvar,délku. Ale žádný simulacní sw nedokáže být naprosto reálný. No a o ostatním se nedá moc diskutovat,s tím víceméně souhlasím.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:29, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no a to berme este v uvahu, ze ventil co je pri tych 6000ot/min stale skor zatvoreny, nez otvoreny...
nam to (laminarne) prudenie akosi prerusuje, cim nam vznika pulzovanie, ci uz na strane sania, alebo vyfuku...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:29, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

no ono se tím koukám pár firem zabývá :) http://www.w-erc.com/services/intake/" onclick="window.open(this.href);return false; jinak se toho dá ohledně toho najít docela dost. Tohle je celkem zajímavá práce. http://www.ipcsit.com/vol39/001-D00008.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; nicméně jak i z tohoto závěru i jiných vyplývá,sebelepší matematický model nenahradí skutečné reálné měření a zkoušky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo píše:Takze na zaklade ceho - anebo jak - by jsi pote chtel ustanovit nejvhodnejsi prutokove charakteristiky kanalu :? ? Z neceho prece musis vychazet, a ono to se zavrenymi ventily jen na zaklade nejakych pulzu moc dobre nejde :( ...
priznam sa ti uprimne, ze NEVIEM.

momentalne sa vzdy snazim o odstranenie prekazok prudeniu,
zlepsenie vstupneho uhlu cez ventil do valca,
uz tebou spomenuta uprava povrchu kanala,
a pod.

zatial mam vsak stale mizerne malo skusenosti a vedomosti, (pripadne "nedostatok" technickeho zazemia)
na dosahovanie tych najlepsich, vdzy optimalnych vysledkov.

uprava a optimalizacia sacieho ci vyfukoveho traktu spalovacich motorov z vnutornym spalovanim,
mi momentalne pride tak obsiahla / rosiahla, komplikovana a nejednoznacna,
ze na pochoponie, aspon 50% (celej) danej problematiky budem potrebovat este aspon minimalne 10rokov...

(nehladiac na to, ze vsetci vyvojari v automobilkach, ci "profesionalny upravci" su aspon o 10rokov pred nami.)
(teda pred "nami vsetkymi" internetovymi diskutermi, mudrlantmi, snaziacimi sa objavit ameriku) (ci rusko :mrgreen:)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:30, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: instalace oversize ventilu

Příspěvek od Libor12 »

všiml jsem si při procházení různých cfd simulaci. Proto jsem se ptal jestli už někdo zkoušel zapustit ventily pod plochu spalovacího prostoru. Mne totiž při úhlu sevření ventilu 50stupňů vychází přímá linka na horní polovinu sacího ventilu,ale musel jsem kvůli tomu jít se spodní hranou ventilu 1.5mm pod úroveň spalovacího prostoru. Tu horní hranu roztahnu od poloviny ventilu na protější stranu střechy spal prostoru a naopak tu druhou polovinu směrem ke stěně válce ostře ohraničím. Protože i pist kopíruje spalovací prostor slibují si od toho že se směs při pohybu pistu do tdc bude točit.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“