Jak ostré vačky na CRX?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jak ostré vačky na CRX?
Zdravim, panove.
Obracim se na Vas, jako na odborniky, s prosbou. Mam crx ED9 D16A9. Jelikoz delam v trochu jinem oboru. Co se tyce uprav na motoru, toto je pro me hodne velka neznama. Proto bych se rad informoval tady.
Ted si nechavam spocitat potrubi od svodu po koncovy tlumic a clovek, kteremu tuhle praci sverim, zohlednuje konstrukci svodu vs. pouziti vacek. Ve svem motoru mam urcite seriove vacky a rek jsem si, ze kdyz uz bude delat ty svody, moh by je spocitat na nejake ostrejsi.
Urcite tato vymena bude spojena i s vymenou dalsich soucastek, vcetne pruzin, tesneni pod hlavu a ja nevim, ceho jeste. Kazdopadne ted se ptam pouze na ostrost vacek. Mate nejaky tip? Rad bych dodal, ze crx mam pouze jako hracku, relax po praci. Bezne s ni nejezdim. Kdyz uz, tak zablbnout nekam na letiste nebo se vyradit na srazech pri sprintech. Proto bych se nebal jit do nejakych, rekneme, brutalnich.
Predem diky za jakekoliv rady, tipy, komentare a Vasi pomoc.
Chtel jsem to postnout na www.crx.cz ,ale mam za to ,ze ty sajty uz nejakou dobu nefunguji, resp. diskuze na nich.
Obracim se na Vas, jako na odborniky, s prosbou. Mam crx ED9 D16A9. Jelikoz delam v trochu jinem oboru. Co se tyce uprav na motoru, toto je pro me hodne velka neznama. Proto bych se rad informoval tady.
Ted si nechavam spocitat potrubi od svodu po koncovy tlumic a clovek, kteremu tuhle praci sverim, zohlednuje konstrukci svodu vs. pouziti vacek. Ve svem motoru mam urcite seriove vacky a rek jsem si, ze kdyz uz bude delat ty svody, moh by je spocitat na nejake ostrejsi.
Urcite tato vymena bude spojena i s vymenou dalsich soucastek, vcetne pruzin, tesneni pod hlavu a ja nevim, ceho jeste. Kazdopadne ted se ptam pouze na ostrost vacek. Mate nejaky tip? Rad bych dodal, ze crx mam pouze jako hracku, relax po praci. Bezne s ni nejezdim. Kdyz uz, tak zablbnout nekam na letiste nebo se vyradit na srazech pri sprintech. Proto bych se nebal jit do nejakych, rekneme, brutalnich.
Predem diky za jakekoliv rady, tipy, komentare a Vasi pomoc.
Chtel jsem to postnout na www.crx.cz ,ale mam za to ,ze ty sajty uz nejakou dobu nefunguji, resp. diskuze na nich.
Live4Ride Syndicate
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
sorry za OT ale trochu to souvisi s tematem... jaky vacky (uhly otevreni sani /vyfuk..) ma seriova integra , S 2000 , civic VTi apod...hledal sem tady v CR a moc info sem nenasel..spis zadny
de mi o porovnani hodnot jen tak ze zvedavosti
SLY: pristi tejden hazim motor z fiatka coupe a delam komplet prestavbu ,jelikoz rocne najezdim max do 2000km tak sem zvolil vacky 280/280 (specifikace na vrchy-jeste to ma nejakej priznivej prubeh kroutaku) diky tomu ze obcas se s tim jede i ve meste.... ale do tech 300° by to jeste nejak (sice uz by to bylo nic moc..) unosny na jizdu v běžnym provozu.....
de mi o porovnani hodnot jen tak ze zvedavosti

SLY: pristi tejden hazim motor z fiatka coupe a delam komplet prestavbu ,jelikoz rocne najezdim max do 2000km tak sem zvolil vacky 280/280 (specifikace na vrchy-jeste to ma nejakej priznivej prubeh kroutaku) diky tomu ze obcas se s tim jede i ve meste.... ale do tech 300° by to jeste nejak (sice uz by to bylo nic moc..) unosny na jizdu v běžnym provozu.....
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nejsem odbornik, ale pravdepodobne budou nejaka pravidla pri konstrukci svodu. Kdyby te to opravdu zajimalo, muzes se za nim se mnou zastavit. Uz jsem ho navstivil a probrali jsme spolu me predstavy a pozadavky. Objednany jsem na polovinu prosince. Je to clovek, ktery stavi vyfukove systemy pro auta do vrchu. Delal vyfuk treba Kubovi Kralovi, coz je podle meho nazoru jedna z, ne-li nejrychlejsich, crx u nas. Jak jsem napsal vyse, nerozumim temto vecem, ale po tom, co jsem si vyslechl cca pulhodinovou prednasku na tenma konstrukce svodu a vyfukovych systemu, tomuto cloveku verim. A hlavne, mluvi za nej velmi dobre vysledky v kategorii N (snad jsem se ted nesek) pri zavodech FMS.
Urcite nemam nic proti tvym pochybam, ale asi nejsem ten pravy clovek, ktery by je tady dokazal vyvratit. Jen pisu to, co jsem se dozvedel pri prvni navsteve.
Urcite nemam nic proti tvym pochybam, ale asi nejsem ten pravy clovek, ktery by je tady dokazal vyvratit. Jen pisu to, co jsem se dozvedel pri prvni navsteve.
Live4Ride Syndicate
Takže, ostrá vačka s navýšením výkonu o nějakých cca 10 koní má pro VTEC parametry 230/230 u spodního rozsahu otáček, 240/240 u středního rozsahu a 278/272 u vrcholu. Fungovat by měla v pásmu 2000 až 8200 otáček. Pak extrémnější varianta má hodnoty 236/236+256/256+304/280, ale pásmo je pak posunutý na 3200 až 8600 otáček. Ta by mohla slibovat až nějakých +20 koní. Pro tu extrémnější variantu už by to asi chtělo dvojitý ventilový pružiny.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Jestli to je ten samy "expert", ktery se ti snazil namluvit, ze "idealni" prumer vyfukove potrubi pro CRX je 45 mm, tak od nej utikej hodne rychle a hodne dalekoSly píše:Jak jsem napsal vyse, nerozumim temto vecem, ale po tom, co jsem si vyslechl cca pulhodinovou prednasku na tenma konstrukce svodu a vyfukovych systemu, tomuto cloveku verim.


IQ stylingem nenahradis.
Taboo> Diky za Tvuj nazor. Rad bych se jeste zeptal na muj puvodni dotaz a tim byly vacky. Mohl by jsi navazat na Beavera? Cenim si kazde rady.
Taky by me zajimal Tvuj nazor na koncovy tlumic Netami Bionix. Urcite budes ze statu tuto firmu znat. Jak psal Dynomax, maji zastoupeni na mnoha car-styling and performance vystavach. Jen me vrta hlavou, pokud tenhle koncak merili na brzde spolu s komplet vyfukovym potrubim pocinaje svody, konce prave timto tlumice, jak je potom mozne, ze jim testy v urcitem spektru otacek daly az + 15hp? Podotykam, ze slo jen o vymenu potrubi, zadne dalsi upravy. Vnitrni prumer tlumice neni 51mm, jak jsem puvodne psal, ale dokonce cca 47-48mm. Prijde mi nelogicke, ze by meli vnitrni prumer potrubi na zacatku 2.25inch (cca 60mm) a na konci by to uskrtili na 48 a ziskali tak narust 15 koni. Nehadam se, jen by me zajimalo logicke vysvetleni. Ten clovek mi opravdu nepripada, jak ho nazyvas ty, expertem v uvozovkach..
Taky by me zajimal Tvuj nazor na koncovy tlumic Netami Bionix. Urcite budes ze statu tuto firmu znat. Jak psal Dynomax, maji zastoupeni na mnoha car-styling and performance vystavach. Jen me vrta hlavou, pokud tenhle koncak merili na brzde spolu s komplet vyfukovym potrubim pocinaje svody, konce prave timto tlumice, jak je potom mozne, ze jim testy v urcitem spektru otacek daly az + 15hp? Podotykam, ze slo jen o vymenu potrubi, zadne dalsi upravy. Vnitrni prumer tlumice neni 51mm, jak jsem puvodne psal, ale dokonce cca 47-48mm. Prijde mi nelogicke, ze by meli vnitrni prumer potrubi na zacatku 2.25inch (cca 60mm) a na konci by to uskrtili na 48 a ziskali tak narust 15 koni. Nehadam se, jen by me zajimalo logicke vysvetleni. Ten clovek mi opravdu nepripada, jak ho nazyvas ty, expertem v uvozovkach..
Live4Ride Syndicate
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
1) 260 - This is a mild street cam. This cam will retain a stock like powerband and per Delta should yield about a 10% gain in power. (Power increases will vary OF COURSE but expect a number on the low side of that range, IMO.).
2) 272 - This is their hot street profile. The power band will be shifted up to the higher RPM range and they say that the power increase that they generally see is about 15-20% (again, power increases will vary OF COURSE but expect a number on the low side of that range, IMO.)
Here are some common questions that will be asked.
Can I use these grinds with stock valve springs?
These grinds are made to be used with stock springs in new condition, so yes the stock springs are just fine.
Will I pass emissions with these cams?
They don't promise anything with regard to emissions as there are too many factors that play into it but in what they have seen w/ their customers is that both grinds when tuned properly have no issues w/ emissions. They are in Washington not CA so things might be different for you CA folks.
Are these grinds for a NA application or a turbo application or both?
These grinds will work well with BOTH a turbo or NA app provided you order them properly. They recommend that a turbo setup use one of each, a 260 and a 272 (I can't recall which cam gets which profile but you get the idea.)
What about idle?
I forgot to ask them but I don't expect that these cams will provide much of an idle problem. If anything you will probably have to raise the idle up a few hundred RPM.
Komplet thread je TADY > http://www.thezcr.com/forums/showthread.php?t=11925
A tady jich je opet jak namrdano > CAMSHAFTS http://thezcr.com/forums/search.php?searchid=85621 anebo po zadani CAMS http://thezcr.com/forums/search.php?searchid=85622
2) 272 - This is their hot street profile. The power band will be shifted up to the higher RPM range and they say that the power increase that they generally see is about 15-20% (again, power increases will vary OF COURSE but expect a number on the low side of that range, IMO.)
Here are some common questions that will be asked.
Can I use these grinds with stock valve springs?
These grinds are made to be used with stock springs in new condition, so yes the stock springs are just fine.
Will I pass emissions with these cams?
They don't promise anything with regard to emissions as there are too many factors that play into it but in what they have seen w/ their customers is that both grinds when tuned properly have no issues w/ emissions. They are in Washington not CA so things might be different for you CA folks.
Are these grinds for a NA application or a turbo application or both?
These grinds will work well with BOTH a turbo or NA app provided you order them properly. They recommend that a turbo setup use one of each, a 260 and a 272 (I can't recall which cam gets which profile but you get the idea.)
What about idle?
I forgot to ask them but I don't expect that these cams will provide much of an idle problem. If anything you will probably have to raise the idle up a few hundred RPM.
Komplet thread je TADY > http://www.thezcr.com/forums/showthread.php?t=11925
A tady jich je opet jak namrdano > CAMSHAFTS http://thezcr.com/forums/search.php?searchid=85621 anebo po zadani CAMS http://thezcr.com/forums/search.php?searchid=85622
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
mini-me
V tvem pripade by bylo nejvetsim prinosem swap hlavy a intake manifoldu za VTEC, kterym by jsi ziskal okolo 30 HP za investici nejakych $500. My tomuto swapu rikame "mini-me". Pouzij hlavu z D16Y8 anebo D16Z6 + intake manifold + TB. Pokud je tvuj vuz OBD0, tak budes muset pouzit OBD1 anebo OBD2 ECU (jako P28, 30 anebo 72) anebo VTEC controller.
[/quote]
Řeč je o motoru DOHC, "mini-me" přichází v úvahu u SOHC 1,6 (o výkonu cca 110 koní, což byl nejsilnější v USA nabízený motor pro CRX 2G) nebo dokonce u SOHC 1,5 (který se v Evropě vůbec neprodával). Motor D16A9 má v základu cca 130 koní, D16Z6 125, D16Y8 127. A hlava z B16A1 (DOHC vtec, crx EE8, civic EE9) na blok řady D implantovat nejde.

Řeč je o motoru DOHC, "mini-me" přichází v úvahu u SOHC 1,6 (o výkonu cca 110 koní, což byl nejsilnější v USA nabízený motor pro CRX 2G) nebo dokonce u SOHC 1,5 (který se v Evropě vůbec neprodával). Motor D16A9 má v základu cca 130 koní, D16Z6 125, D16Y8 127. A hlava z B16A1 (DOHC vtec, crx EE8, civic EE9) na blok řady D implantovat nejde.
Re: mini-me
Tam se neda s nicim navazat... Nejdriv si musis rozmyslet, co s tim motorem chces delat, respektivne, pro co bude pouzivany a ktere spektrum otacek je pro tebe nejdulezitejsi. Pote tomu rozhodnuti musis podridit optimizaci celeho horniho traktu motoru, coz znamena vsechno od sani, pres TB, intake manifold, hlavu, ventily, vacku az po svody a vyfuk. Jedine v tom smyslu je design svodu podrizen celkovemu zameru, ale ne ve smyslu optimizace pro nejake vacky s vyssim zdvihem anebo delkou otevreni. Svody jsou staveny na principech vzukovych vln a tlakovych pulsu, ktere vacka ovlivnuje jen velice malo v tom smyslu, ze bez ohledu na to, jestli otevira a zavira ventily jen o par stupnu drive anebo pozdeji, tyto eventy jsou vzajemne synchronizovane vzhledem k rotaci klikove hridele.Sly píše:Taboo> Diky za Tvuj nazor. Rad bych se jeste zeptal na muj puvodni dotaz a tim byly vacky. Mohl by jsi navazat na Beavera?
Co reknu o Netami rozhodne nepotesi Dynomax a asi ani tebe, ale i presto to reknu. Co si myslet o americke firme, ktera existuje jen par let, dala si japonske jmeno a prodava kopie produktu prednich ladicich japonskych firem, ktere ovsem vyrabi z podradnych materialu v Taiwanu? V lidech v USA prave tohle zadnou velkou duveru nebudi. Ty twin-loop tlumice, ktere Netami jen kopiruje (stejne jako nektere jine jejich levne produkty) byly puvodne vyvynuty koncem 90tych let firmou Mugen pro jejich JTTC touring vozy - a to jen za ucelem snizeni vahy a soucasne taky zachovani rozumne urovne hluku. Aby uroven hluku splnovala narizeni JTTC, plne pruchozi tlumice musi byt o dost delsi, coz v prekladu znamena taky vyssi vahu - ve srovnani s twin-loop tlumici, ktere pracuji na principech vzajemne kancelace zvukovych vln. Mugen sam uvadel pro ty twin-loop tlumice na CRX mozne zvyseni vykonu az do 10 HP, cimz se (zisky) nijak nelisi od plne pruchozich tlumicu jinych firem.Sly píše: Taky by me zajimal Tvuj nazor na koncovy tlumic Netami Bionix. Urcite budes ze statu tuto firmu znat. Jak psal Dynomax, maji zastoupeni na mnoha car-styling and performance vystavach. Jen me vrta hlavou, pokud tenhle koncak merili na brzde spolu s komplet vyfukovym potrubim pocinaje svody, konce prave timto tlumice, jak je potom mozne, ze jim testy v urcitem spektru otacek daly az + 15hp? Podotykam, ze slo jen o vymenu potrubi, zadne dalsi upravy. Vnitrni prumer tlumice neni 51mm, jak jsem puvodne psal, ale dokonce cca 47-48mm. Prijde mi nelogicke, ze by meli vnitrni prumer potrubi na zacatku 2.25inch (cca 60mm) a na konci by to uskrtili na 48 a ziskali tak narust 15 koni. Nehadam se, jen by me zajimalo logicke vysvetleni. Ten clovek mi opravdu nepripada, jak ho nazyvas ty, expertem v uvozovkach..
Co ti prijde na menicim se (zuzujicim se) prumeru vyfukoveho potrubi nelogicke je snadno vysvetlitelne. Cim dale vyfukove plyny cestuji vyfukovym potrubim, tim vice se ochlazuji, tim vice se soucasne i smrstuji a tim min mista zabiraji. Pokud ale je ten prumer potrubi vzhledem k mistu, ktere ty vyfukove plyny zabiraji, prilis velke, tak dojde ke ztrate jejich rychlosti, ty pulsy zacnou do sebe navzajem narazet a zacne dochazet k zpetnemu tlaku, ktery pak dusi motor. Proto se potrubi optimizuje vzdy tak, aby ty fyvukove plyny pri jejich nevyssi produkci zabirali jen neco pod kapacitou prutoku daneho prumeru potrubi. Jednoduse, pokud jde nekdo s prilis malym potrubim, tak ten motor bude ve vysokych otackach dusit. Stejne tak ale, pokud jde nekdo s prilis velkym potrubim, ve kterem se snizi rychlost vyfukovych plynu a prilis zvysi zpetny tlak coby nasledek turbulance, tak zacne dochazet k reverzi vyfukovych plynu ve spalovacich komorach, ktere vede k znecisteni vztupni smesi a snizeni tak krouticiho momentu v nizkych otackach. Jako vpodstate vsechno, i vyfukove potrubi neni nic jineho, nez jen kompromis, ktery snizuje ucinnost motoru v jednom RPM spektru, aby mohl zvysit jeho ucinnost v jinem RPM spektru, na ktere se klade duraz a ktere je zadouci. Divej se na to jako na odstin sede barvy. Pokud pridas vic bile, tak uskodis cerne - a zase naopak. Stejne to je v pripade mnoha ostatnich komponentu motoru jako napriklad kanaly hlavy, vacky, delka/design svodu, etc. Proto se clovek musi predem rozhodnout a mit presny plan, jaky odstin te sede barvy chce. Vpodstate ale plati, ze cim vetsi rozmezi otacek, tim vetsi kompromisy clovek musi delat, protoze mnohe komponenty se nedaji jednoduse optimizovat pro rozmezi 10 tisic RPM - a v tom pripade, pokud pridas hodne nahore, tak uberes hodne dole - a naopak. To samozrejme nekdy neni na skodu - v pripade, ze clovek stavi vuz jen pro urcite podminky anebo zamereni, ale takove aplikace pak dosahuji nejlepsich vysledku jen v situacich, pro ktere byly staveny. Ten stupen vyvazeni anebo naopak nevyvazeni si ale kazdy musi urcit sam. Drag racing Honda bude sice rychla v perfektnich podminkach na drag stripu, ale soucasne, diky podrizeni optimizace danemu zameru, bude zcela nevhodna k normalnimu provozu na ulici. Clovek proste nemuze mit vsechno...

Pravda. My tady ten A9 nemame a tak jsem mylne predpokladal, ze je to jen evropska verze toho SOHC motoru.Minor píše: Řeč je o motoru DOHC, "mini-me" přichází v úvahu u SOHC 1,6 (o výkonu cca 110 koní, což byl nejsilnější v USA nabízený motor pro CRX 2G) nebo dokonce u SOHC 1,5 (který se v Evropě vůbec neprodával). Motor D16A9 má v základu cca 130 koní, D16Z6 125, D16Y8 127. A hlava z B16A1 (DOHC vtec, crx EE8, civic EE9) na blok řady D implantovat nejde.

IQ stylingem nenahradis.
Ja jsem pro neho nasel tyto specifikace:Zemi píše:@Taboo: U Vas a vubec ve svete se ten D16A9 znaci jako "ZC" bo JDM DOHC jen pro uplnost... Daval se napr. do stare Acury/Hondy Integry...
D16A9 dohc pgm-fi without CAT
Cam Lobe: In= 33.021 (1.3000) Ex. 32.382 (1.2749)
Valve Clearances: In= 0.12-0.17 (0.006-0.007)
Ex= 0.14-0.19 (0.006-0.008)
Bore: 75.00 (2.95)
Stroke: 90.0 (3.54)
Comp Ratio: 9.1:1
Con Rod: S/end=
L/end= 48.0 (1.89)
Z toho, co se uvadi, by se ale melo jednat jen o UK/JDM verzi, ktera se u nas ale neprodavala. Jeji mozny dovoz z Evropy anebo Japonska je samozrejme realny, ale vzhledem k mnoha lepsim (vykonejsim) alternativam dost nezvykly.
IQ stylingem nenahradis.
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Tohle je starsi generace ZC (ma vyssi hlavu tzn. nizsi kompresi)... Nase motory maji 9,5:1... Je to alternativa pro ty, co nechteji davat za B16A 3x vyssi sumu ac ma VTEC k dobru pouhych 30PS (cena tomu neodpovida)... Ty ZC se casto preplnujou > www.homemadeturbo.com
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Zemi> Diky za specifikace
Minor> Taky dekuji
Taboo> Opravdu si me moc nepotesil. Co se tyce mych predstav o, rekneme, budoucim chodu motoru. Jak uz jsem napsal, autem denne nejezdim a kdyz uz ho vytahnu, tak spise pro radost. Abych si v nem zaradil, zablbnul, zajezdil obcas nejaky sprint. Predstavoval bych si nejvetsi narust vykonu a krouticiho momentu asi v rozmezi 5500+ Takze v tech stredne vysokych. Rad motor vytocim a pokud by to bylo mozne, rad bych posunul omezovac i vys. Zaslechl jsem, ze pri pouziti vhodnych vacek je mozne tocit v crx az 11tis rpm. Nevim, co je na tom pravdy. Samozrejme tohle je extrem. Pokud by to bylo mozne, rad bych pouzil jedny z ostrejsich vacek. Fajn by bylo tocit tak 8500-9000, ale to by pravdepodobne vyzadovalo rozsahlejsi upravy.
Co se tyce potrubi a tlumice Bionix. Mam to tedy chapat, ze zvyseni vykonu ve vyssich otackach (jak vysokych?) dosahnu vnitrnim prumerem 57mm? 45mm je pro navyseni vykonu malo? Informace o tom, ze pokud je vnitrni prumer potrubi 57mm a vnitrni prumer Bionix je jen 48mm, tak se plyny na konci uskrti a 57mm je tam teda zbytecne - tohle tedy neni pravda?
Sakra, vim, ze tohle neni zrovna padny argument poukazovat na uspechy aut, u kterych ten clovek delal vyfukove systemy, ale prece jenom..
Minor> Taky dekuji
Taboo> Opravdu si me moc nepotesil. Co se tyce mych predstav o, rekneme, budoucim chodu motoru. Jak uz jsem napsal, autem denne nejezdim a kdyz uz ho vytahnu, tak spise pro radost. Abych si v nem zaradil, zablbnul, zajezdil obcas nejaky sprint. Predstavoval bych si nejvetsi narust vykonu a krouticiho momentu asi v rozmezi 5500+ Takze v tech stredne vysokych. Rad motor vytocim a pokud by to bylo mozne, rad bych posunul omezovac i vys. Zaslechl jsem, ze pri pouziti vhodnych vacek je mozne tocit v crx az 11tis rpm. Nevim, co je na tom pravdy. Samozrejme tohle je extrem. Pokud by to bylo mozne, rad bych pouzil jedny z ostrejsich vacek. Fajn by bylo tocit tak 8500-9000, ale to by pravdepodobne vyzadovalo rozsahlejsi upravy.
Co se tyce potrubi a tlumice Bionix. Mam to tedy chapat, ze zvyseni vykonu ve vyssich otackach (jak vysokych?) dosahnu vnitrnim prumerem 57mm? 45mm je pro navyseni vykonu malo? Informace o tom, ze pokud je vnitrni prumer potrubi 57mm a vnitrni prumer Bionix je jen 48mm, tak se plyny na konci uskrti a 57mm je tam teda zbytecne - tohle tedy neni pravda?
Sakra, vim, ze tohle neni zrovna padny argument poukazovat na uspechy aut, u kterych ten clovek delal vyfukove systemy, ale prece jenom..
Live4Ride Syndicate
No v podstatě když plánuješ motor hodně točit, tak je pro tebe optimum volit větší průměr potrubí - viz Taboo a jeho příspěvek o optimálním průměru 60 mm. Ostrá vačka ti potom efekt umocní, čím ostřejší, tím víc se budeš posunovat spíš do vyšších otáček, ovšem VTEC malinko mění situaci díky časování dle otáček, takže naladění máš víc rozložený, kdežto motory bez VTECu prostě mají natvrdo vačku na 270° v celým spektru otáček.
Jinak je to v podstatě paradox - pokud budeš chtít motor točit, potřebuješ všechno zoptimalizovat pro vysoký otáčky, což ti zhorší zátah u spodku, takže na vysoký otáčky polezeš trochu pomaleji. Oproti tomu když bys optimalizoval zátah u spodku, bude se motor při vyšších otáčkách víc dusit. To si fakt člověk potom nevybere
Jinak je to v podstatě paradox - pokud budeš chtít motor točit, potřebuješ všechno zoptimalizovat pro vysoký otáčky, což ti zhorší zátah u spodku, takže na vysoký otáčky polezeš trochu pomaleji. Oproti tomu když bys optimalizoval zátah u spodku, bude se motor při vyšších otáčkách víc dusit. To si fakt člověk potom nevybere

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Pokud jde o Ameriku, označovali jako ZC (podle toho, co jsem četl) motor DOHC ZC1 z crx 1G (hnědé víko) i motory DOHC z crx 2G (černé víko). Do Evropy se vozily pro crx 2G jen DOHC, z nichž nejběžnější je D16Z5, dále pak D16A8/A9 (s katem/bez), a motory DOHC vtec, B16A1. Kupodivu jsme na tom byli v Evropě lépe než v Americe:-)
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
honza 2.0 16v:sorry za OT ale trochu to souvisi s tematem... jaky vacky (uhly otevreni ) ma seriova integra , S 2000 , civic VTi apod...hledal sem tady v CR a moc info sem nenasel..spis zadny
de mi o porovnani hodnot jen tak ze zvedavosti
Tady posílám vybrané vačky :
B16A intake - 10.5mm lift, duration 230 at 1mm
GSR intake - 10.7mm lift, duration 230 at 1mm
ITR intake - 11.5mm lift, duration 240 at 1mm
CTR intake - 11.5mm lift, duration 243 at 1mm
jun type 2 intake B16A- 12.0mm lift, duration 266.6 at 1mm
skunk2 turbo intake B16A- 9.77mm lift, duration 230 at 1 mm
de mi o porovnani hodnot jen tak ze zvedavosti

Tady posílám vybrané vačky :
B16A intake - 10.5mm lift, duration 230 at 1mm
GSR intake - 10.7mm lift, duration 230 at 1mm
ITR intake - 11.5mm lift, duration 240 at 1mm
CTR intake - 11.5mm lift, duration 243 at 1mm
jun type 2 intake B16A- 12.0mm lift, duration 266.6 at 1mm
skunk2 turbo intake B16A- 9.77mm lift, duration 230 at 1 mm
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Jeste maly dodatek ohledne Netami Bionix. Jediny ucel double loop je tedy potlaceni hluku? Jsem teda potom zvedavy na graf z brzdy. Domluvil jsem se s Dynomaxem, ze az bude potrubi komplet, odmerime vykon auta po provedene uprave.
Beaver> Opet dekuji. Co si myslis ty o prumeru potrubi 45mm? Dalo by se rict, jestli existuje vhodna vacka k takovemu potrubi? Jak by se chovala s takovym potrubim rekneme 278/272, pokud je vubec tloustka potrubi s ostrosti vacky v nejakem vztahu.
Beaver> Opet dekuji. Co si myslis ty o prumeru potrubi 45mm? Dalo by se rict, jestli existuje vhodna vacka k takovemu potrubi? Jak by se chovala s takovym potrubim rekneme 278/272, pokud je vubec tloustka potrubi s ostrosti vacky v nejakem vztahu.
Live4Ride Syndicate
snad k tomu taky neco reknu, NETAMI se opravdu vyrabi v Taiwanu, to neni zadna novinka, je to napsano primo na kazde krabici, ale pokud mam spravne informace , tak hl. sidlo vyvoje by opravdu melo byt v Japonsku, nebudu se tady ani rozepisovat, ze za sveho delsiho pobytu v USA, me obklopovali veci z techto zemi snad v 99%, to bych si nemel ani na co sednout, oblect , podivat do pocitace a snad i zajit na zachod , je celkem logicke , ze vetsina firem presunula vyrobu do techto zemi, protoze je to pro ne vyhodne a je to i vetsina hodne znamych firem, jako dalsi priklad mohu uvest TenzoR radoby japonskou firmu - designove
, mel jsem to k nim 30 minut autem v LOS ANGELES, jeste jsem u nich pro nekoho tady dojednaval vyfuky, samozrejme znam i nektere spojitosti mezi nekteryma tamnima firmama, ale necham si to pro sebe,
co se tyce toho Bionixu , tak kazdopadne bude v porovnani s Mugenem atd.urcite horsi, ale je taky minimalne 3x levnejsi , co se tyce toho zvuku,tak samozrejme urvany neni, protoze je staven na US normy 95 dcb, a rozhodne je uz nerezovy komplet vcetne vnitrni perforace, kde v teto cenove hladine je vetsinou na vnitrni cast pouzity jen nejaky druh levnejsi magneticke oceli a jak uz jsem psal na zacatku, tento vyfuk nedosahuje parametru maximalniho navyseni vykonu, ale hleda kompromis mezi celym spektrem otacek, vaha tohoto vyfuku je neco jen pres 3 kila, samozrejme nejsem testmen na brzde a vychazim jen z informaci co jsem nacerpal a videl, ted kdyz jsem doma se snazim spise navstevovat zavody do vrchu atd. a mluvit s lidma kterym to jednoduse receno dobre jede a vychazi ze svych letitych zkusenosti a zrovna nemaji nablyskane auta a nejsou to zadni machri, jako priklad mohu uvest treba sympataka p.Negru a kdo videl v akci jeho starou stovku tak vi o cem mluvim, protoze u nas je opravdu problem v tom, ze u nas moc odborniku neni a nebo kdyz uz jsou, tak jsou spise v zavodnich tymech a na ulici je nenajdete

co se tyce toho Bionixu , tak kazdopadne bude v porovnani s Mugenem atd.urcite horsi, ale je taky minimalne 3x levnejsi , co se tyce toho zvuku,tak samozrejme urvany neni, protoze je staven na US normy 95 dcb, a rozhodne je uz nerezovy komplet vcetne vnitrni perforace, kde v teto cenove hladine je vetsinou na vnitrni cast pouzity jen nejaky druh levnejsi magneticke oceli a jak uz jsem psal na zacatku, tento vyfuk nedosahuje parametru maximalniho navyseni vykonu, ale hleda kompromis mezi celym spektrem otacek, vaha tohoto vyfuku je neco jen pres 3 kila, samozrejme nejsem testmen na brzde a vychazim jen z informaci co jsem nacerpal a videl, ted kdyz jsem doma se snazim spise navstevovat zavody do vrchu atd. a mluvit s lidma kterym to jednoduse receno dobre jede a vychazi ze svych letitych zkusenosti a zrovna nemaji nablyskane auta a nejsou to zadni machri, jako priklad mohu uvest treba sympataka p.Negru a kdo videl v akci jeho starou stovku tak vi o cem mluvim, protoze u nas je opravdu problem v tom, ze u nas moc odborniku neni a nebo kdyz uz jsou, tak jsou spise v zavodnich tymech a na ulici je nenajdete
- Přílohy
-
- Picture_0109+a.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 1441 x
pro zajimavost jak se vam libi tyto vyfuky:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GruppeM- ... 3492QQrdZ1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUPERSPR ... 8861QQrdZ1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GruppeM- ... 3492QQrdZ1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUPERSPR ... 8861QQrdZ1
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ne. Jak jsem psal, ty twin-loop tlumice byly puvodne vyvynuty japonskou firmou Mugen koncem 90tych let pro JTTC touring vozy za ucelem snizeni jejich vahy bez zvyseni hladiny zvuku. Proste, objektivem byl tlumic, ktery by byl kratsi a mensi - a tim soucasne taky lehci, nez normalni straight-through tlumic bez toho, aby byl soucasne taky hlucnejsi anebo predstavoval vetsi restrikci. Ve srovnani s normalnimi straight-through tlumici maji ty twin-loop tlumice jen dve vyhody: nizsi vahu a mensi rozmery, zatimco jejich hladina zvuku a performance je stejna.Sly píše:Jeste maly dodatek ohledne Netami Bionix. Jediny ucel double loop je tedy potlaceni hluku?
Firma Netami byla zalozena koncem roku 2003 coby divize American Auto Accessories. Jeji hlavni sidlo je v Gardena, California a maji taky sklad na vychodnim pobrezi (Corona, New York). American Auto Accessories maji hlavni sidlo v NYC a sidla taky v Gardena, L.A., Beijing, Shanghai a Taiwan. Stejne tak jako Netami, American Auto Accessories vytvorila taky druhou samostatnou divizi "3A Racing". I presto, ze s Japonskem ta firma nema samozrejme vubec nic co delat a v Japonsku zadne sidlo nema, tak si dala japonske jmeno Netami (ktere znamena "zavist") jen proto, aby budila dojem "japonskosti" a tudis exoticnosti a kvality (i presto, ze prodava, s prominutim, levne kramy a kopie vyrobku jinych firem). Jedine, co se z produktu American Auto Accessories/Netami/3A Racing vyrabi v USA je film na okna, jinak je vsechno vyrabeno v China a Taiwan.dynomax píše:pokud mam spravne informace , tak hl. sidlo vyvoje by opravdu melo byt v Japonsku
IQ stylingem nenahradis.
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
@Sly: Proc radsi neimplantujes B16A? Ja do tohohle motoru jiz cpat nebudu jak jsem se tak rozmyslel... Muj sen je K20A
, ale na ten asi nenarazim za prijatelnou cenu... B16A2 bych si nechal libit... Tenhle stavajici bych jednoduse prodal se vsim s cim je spojeno fungovani (ECU, poloosy, prevodovka, kabely, budiky...) a shanel...
Jenze ted mam jeste tu Toyotu a ta mi taky dela vrasky...
No je to tvoje vec... 




(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
mel si moznost Taboo tyto vyfuky skutecne videt, protoze i jejich ostani vyfuky jsou o hodne lehci, nebo treba jejich carbon atd., nikdo tady netvrdi, ze budou dosahovat vysledku Mugenu a podobne, jak uz jsem psal jsou 3X levnejsi, a kdyz je porovnam s ostatnimi levnejsimi tuningovymi vyfuky teto kategorie, kterych mi prosla rukama cela rada, tak zatim aspon u mne dopadly nejlepe, jinak co se tyce 3A RACING co jsi napsal, je pravda a neni to zadna tajnost, vsechny tyto informace jsou na originalnim webu primo v kontaktech, akorat mozna nevis, ze tato firma zacinala jiz pred 25lety a zacala prave vyrobou vyfuku a v dnesni dobe vyrabi vyfuky pro mnoho ostatnich tuningovych firem pod jinym nazvem, coz malokdo vi, prece jenom je to firma zamerena pro sirokou verejnost, najdes je ve vsech velkych retezcich jako je Pep boys , Cragen apod. urcite sis toho vsiml, neni to zadna uzka specialka, kdyz jsem byl u nich v Gardene, byly mi ukazany pouzite materialy pri vyrobe a mnoho dalsich veci, ktere bezny clovek neuvidi a rozhodne jsem byl spokojen v teto cenove kategorii vyrobku, dale se uz k tomu tady nebudu vracet
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA
Tohleto mi, co se tyce tlumice Bionix, uplne staci. Jsem spokojeny a velmi vdecny, ze tady v Cesku existuje nekdo jako je Dynomax. Clovek, ktery se snazi udelat pro zakaznika maximum. Tzn. pred svuj zisk stavi jeho spokojenost. Holt vi, jak to chodi v zapadnich ekonomikach. Tady na to zatim bohuzel obchodnici nejsou zvykli, ale lide si urcite velmi rychle privyknou, protoze co je lepsi reklama, nez spokojeny zakaznik?Taboo píše:Ne. Jak jsem psal, ty twin-loop tlumice byly puvodne vyvynuty japonskou firmou Mugen koncem 90tych let pro JTTC touring vozy za ucelem snizeni jejich vahy bez zvyseni hladiny zvuku. Proste, objektivem byl tlumic, ktery by byl kratsi a mensi - a tim soucasne taky lehci, nez normalni straight-through tlumic bez toho, aby byl soucasne taky hlucnejsi anebo predstavoval vetsi restrikci. Ve srovnani s normalnimi straight-through tlumici maji ty twin-loop tlumice jen dve vyhody: nizsi vahu a mensi rozmery, zatimco jejich hladina zvuku a performance je stejna.
Timhle bych taky ukoncil diskuzi na tema "Netami - splnuje us standardy nebo ne" Tecka.
Dekuji Taboo-ovi a vsem ostatnim za velmi kvalifikovane nazory, protoze tech je tady na foru nemnoho.
Pokud mate kdokoliv, cokoliv na tema vacky v crx, budu velmi vdecny, protoze bych tohle rad zaridil a objednal do poloviny prosince, kdy jsem objednany na stavbu vyfukoveho potrubi.
Live4Ride Syndicate
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: