Jaký kompresní poměr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Jaký kompresní poměr

Příspěvek od Anděl »

Tak jsem se pustil do větších úprav. Nechci slyšet, že se to nevyplatí atd. :nono: To je mi jasné :wink:

Ve středu mi přijde těsnění pod hlavu Spesso Racing, které o maličko zvedne kompresi. Chtěl bych ještě nechat snížit(zarovnat hlavu). Originální kompresní poměr je 9,7. Proto se chci zeptat, jaká je ještě únosná komprese, pokuď budu jezdit na vysokooktanový benzín(Shell)
To že půjde životnost motoru dolů je mi jasné.

Dále se chystám na vačky a úpravu řídící jednotky. Zatím jsem namontoval výfukové svody Elia a vyndal Kat + náporové sání.

Jo a jedná se o Renault Megane 1.6e. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

Jezis dalsi Megane:-D Nic proti ale kazdej den prijede u nas na benzinku nejakej magor s meganem 1.6e, zastavi u stojanu, seslapne ho do vomezovace a vypne klicek, kdyz odjizdi tak hrabacky. Tohle se odehrava kazdej den kolem dvaadvacate hodiny. Sem zvedavej kolikrat jeste prijede nez mu ten motor klekne :lol:
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký kompresní poměr

Příspěvek od Idaho »

:D :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký kompresní poměr

Příspěvek od MarAt »

Jen stručně;jestli sis pročítal zdejší témata o kompresi,pak ti je jasné,že každý motor má hranici jinde,že existují jistá antidetonační opatření,kterými se dá hranice ještě oddálit(krom izooktanového benzínu) a že k nim patří i např. ladění předstihu zapalování. Velmi orientačně bych tipnul maximum "bezpečné" statické komprese tvého motoru na 12:1.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Jaký kompresní poměr

Příspěvek od Anděl »

MarAt píše:Jen stručně;jestli sis pročítal zdejší témata o kompresi,pak ti je jasné,že každý motor má hranici jinde,že existují jistá antidetonační opatření,kterými se dá hranice ještě oddálit(krom izooktanového benzínu) a že k nim patří i např. ladění předstihu zapalování. Velmi orientačně bych tipnul maximum "bezpečné" statické komprese tvého motoru na 12:1.
Pročítal jsem si to, ale např. v příspěvcích od Taboo se úplně ztrácím. Ale asi nebudu jediný. :D

Dík za tip. 8) Já nechci jít až na samou "kritickou" hodnotu, ale chci vědět, kde se ta "kritická" hodnota zhruba nachází, abych s ní mohl počítat.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

hlavně s tím snižováním hlavy opatrně (to platí i při použití jinejch vaček...)... hlídej si písty a ventily aby se náhodou nepotkali... zkus to oměřit přes modelínu

pokud ale hodláš dát nižšší těsnění a slíznout hlavu tak se o moc vejš nedostatneš..vidím to na +- 10,5 :1 což je pros eriovou ŘJ snesitelný....pro větší kompresi bys musel nechat slíznout blok (ne každá hlava snense velký snížení- např 16v fiatácky.. tam si moc dovolit nemůžeš kvůli ventilům) a nechat upravit písty nebo dát jiný

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

sejki píše:Jezis dalsi Megane:-D Nic proti ale kazdej den prijede u nas na benzinku nejakej magor s meganem 1.6e, zastavi u stojanu, seslapne ho do vomezovace a vypne klicek, kdyz odjizdi tak hrabacky. Tohle se odehrava kazdej den kolem dvaadvacate hodiny. Sem zvedavej kolikrat jeste prijede nez mu ten motor klekne :lol:
No jo Megane 1.6e je trhač asfaltu. Ono je to docela umění se rozjet bez hrabání, když to hrabe i na volnoběh. :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

honza 2.0 16v píše:hlavně s tím snižováním hlavy opatrně (to platí i při použití jinejch vaček...)... hlídej si písty a ventily aby se náhodou nepotkali... zkus to oměřit přes modelínu

pokud ale hodláš dát nižšší těsnění a slíznout hlavu tak se o moc vejš nedostatneš..vidím to na +- 10,5 :1 což je pros eriovou ŘJ snesitelný....pro větší kompresi bys musel nechat slíznout blok (ne každá hlava snense velký snížení- např 16v fiatácky.. tam si moc dovolit nemůžeš kvůli ventilům) a nechat upravit písty nebo dát jiný
Až to rozeberu, tak budu vědět více. Zatím jen zjištuji info, abych neměl nějaké scifi představy. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

spíš než snižovat hlavu se mrkni po pístech, který by ti zvýšily kompresní poměr na max okolo 1/11 a když moc 1/11,5, určitě to bude chtít upravit předstih, řídící jednotka by to měla do 1/11 zvládat, a když písty mrkni se hned po kovaných ojnicích a odlehčeným setrváku, a když ti zbydou koruny tak vačky, které ale kýžený efekt bez úpravy mapy nepřinesou, ty věci na víc dělat nemusíš, ale když jen snížíš hlavu ve tvém případě o cca 1,5mm, změní se hlavně rozdíl mezi pístem v úvrati a ventilem a může se ti to potkat, nejdřív by jsei měl změřit tento rozdíl výšek, aby jsi věděl jak moc můžeš hlavu snížit, a určitě by ti měla zůstat rezerva cca 0,8mm
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“