jazýčkový ventil pro 4t

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od Libor12 »

nedávno jsem dodělal GO 2T motoru Yamaha. Ten má v sani umístěný jazýčkový ventil,který otevírá a zavírá dle saní pistu. Protože mám 272 vačky s velkým překrýtim spousta směsi jde do výfuku a sací ventil zavírá ve chvíli kdy už pist jde z dolní uvrati nahoru a směs jde ven. Protože rozměr s.kanálu v hlavě je 55x34mm nebyl by problém tam podobnou věc umístit,z trochou úprav bych mohl osadit přímo ty ventily z repas 2T motoru. Má smysl se tím zabývat? Není to někdo kdo už to třeba zkusil? S jakým výsledkem?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od JRD McLAREN »

este ma tak napadlo, jak tu teraz kolegovci "pitvali" jedno FSIcko..
ze tu je na prirube nieco akoby "zahasacia klapka", ktora je pri nizkych otackach (airflow) privreta...
a pri pri vacsom otvoreni klapky (TPS <40%) su kanaly "plne prichodne" (akoby)..


EDITED:
este aby bolo vedet o com Libor hovori...
http://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk" onclick="window.open(this.href);return false;
(je to sice ukazany rozdiel medzi 2t 4t, ale v principe je tu "klapku" ci "ventily" vidiet)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od 0martin0 »

urcite se tim nezabyvej v 2t na ten ventil nepusobi teplota atlak ve valci pri pracovnim cyklu ale pouze teplota a tlak v klikove skrini ktera je o hodne pratelstejsi k laminatove konstrukci toho ventilu

ale kdyz ctu poradne ty asi nechces klasickej ventil vynechat vid....

ale i tak bych to nepouzival myslim ze proudici smes svoji kinetickou energii plni valec i kdyz uz jde pist nahoru

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od JRD McLAREN »

takto..

tento ventil by bol umiestneny "pred sacim ventilom hlavy"..
problem pri ostrych vackach je, ze sa ti v nizkych otackach cast zmesy vracia nas5 do sania
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od 0martin0 »

myslim ze ten problem v nizkych otackach neni tak velky jako restrikce ktera bude ve vysokych, u turbo treba ne ale u n/a urcite kdyz si uvedomim jak velkej ten ventil je v 125ccm a zvlada nakejch 20kw tak nevim jak velkej by musel bejt aby zvladal 50 kw na valec u 200kw ctyrvalu urcite by se nevesel do hlavy :)

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od kony5 »

měl sem závodní motorku s komplet uděláným motorem taky 2T KTM SXS... plus VHM hlava,hinson spojka.. prostě co šlo to tam bylo...taky jsem tam měl ten jazýčkový ventil VFORCE2.... jde o to že ty planžety moc nevydrží opálí se - neni to laminát ale hlinikový CNC vyfrézovaný domeček s karbonkevlarovými plátky... stačilo aby se rožky planžet opálily třeba jen o 3-4mm a už to mělo negativní vlív na spodek a výjezdy ze zatáček...zátah nebyl plynulí a byl tam výkonový skok....ty planžety výjdou na 900 kč....a ted už dělaj VFORCE 3 což jsou vlastně 2 domky - 4 planžety.... o tomhle sem taky uvažoval při použití na 4T ...ale pro mně při přeplnovaní to nemá význam.... určitě bych to skusil.... starší verze těhle ventilů se dělali i z měděné plechu možná vydrží víc...


http://www.freestyle-shop.cz/?page=deta ... klapky-ktm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od Libor12 »

ve vysokých otáčkách problém není,tam má proudící vzduch dostatečnou rychlost,ale pokud budu konkrétní tak u mé 1.6 itb je problém se zpětným vracením zhruba do 3500 pak už je to v pohodě.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: jazýčkový ventil pro 4t

Příspěvek od JRD McLAREN »

Mal som sice v plane kupit "Direct-To-Head" ITB ...
ale teraz som na pochybach...

hoci ..tie ventily/klapky by isli zrejme namontovat aj tak..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“