Kompresní poměr
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
Sorry, ale jak se měří dynamický kompresní poměr?
To co jsem tu já jasně popisoval tak byl statický kompresní poměr, který se počítá , způsob jsem jasně popsal a na ten nějaké ventily a podobné věci okolo nemají vliv.
Další věcí co jsem tu řešil, tak byly tlaky ve válcích...
Ale jestli si tu někdo myslí, že blázen měl pravdu, je zbytečné to tu dál rozmazávat.
To co jsem tu já jasně popisoval tak byl statický kompresní poměr, který se počítá , způsob jsem jasně popsal a na ten nějaké ventily a podobné věci okolo nemají vliv.
Další věcí co jsem tu řešil, tak byly tlaky ve válcích...
Ale jestli si tu někdo myslí, že blázen měl pravdu, je zbytečné to tu dál rozmazávat.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Taboo píše:Naopak, ty a Lander (narozdil od blazna a Elvise) ocividne nerozlisujete mezi statickou a dynamickou kompresi a kompresnim tlakem. Dva stejne motory stejneho statickeho objemu a rozdilnou statickou a dynamickou kompresi mohou mit naprosto stejny (treba 200 PSI) kompresni tlak. Proto zvyseni staticke komprese (treba snizenim hlavy) neni zadnou zarukou zvyseni kompresniho tlaku ve valcich (kdyz pri tom treba dojde k posunu casovani sacich ventilu a snizeni dynamicke komprese) a narustu vykonu, ale muze tomu byt dokonce naopak.Libor12 píše:Jsem rád že i Bláznův hrdinaTaboo potvrdil co výše napsáno a snad to jeho obdivovatel pochopí.
Jednoduse proto, ze pri zavirani sacich ventilu dochazi k postupnemu snizovani jejich vzdalenosti od jejich sedel a nasata smes nema pri vysoke rychlosti pistu potrebny cas k uniku. Stejne, jako kdyz mas malou diru v pneumatice, tak dostatcne silnym kompresorem v ni muzes i nadale zvednout tlak i presto, ze i nadale dochazi k uniku vzduchu. Rozdil je v tom, ze v motoru pred uplnym uzavrenim sacich ventilu po dolni uvrati dochazi k uniku nasate smese (ano, zpet do intake manifoldu) - i presto, ze tlak ve valcich se muze zvysovat - a proto vetsina N/A motoru nedosahuje 100% volumetric efficiency (= nedokaze nasat stejny objem smesi, ktery by se rovnal jejich statickemu objemu valcu). Tento rozdil - skutecny objem nasate smesi, ne staticky objem valcu, ztlacovany az po uzavreni sacich ventilu v pomeru s objemem spalovacich komor (+ vyskou tesneni a prostorem nad pistem v jeho horni uvrati) se nazyva dynamickou kompresi, ktera je v pripade N/A motoru s volumetric efficiency pod 100% vzdy nizsi, nez staticka komprese.Lander píše:Ale když už jsme u těch tlaků ve válcích a jak mi vysvětlíš, že když píst jde z dolní úvratě nahoru a sací ventil je ještě otevřený, že přesto vzrůstá tlak ve válcích i když dle tvé teorie by měl klesat))))
To je samozrejme naprosta hloupost. U atmosferickeho motoru je dynamicka komprese stejna jako staticka pouze a jen v pripade, kdy dochazi k 100% volumetric efficiency (= kdy se objem nasate smese rovna statickemu objemu valcu). K tomu by bylo zapotrebi budto uzavreni sacich ventilu pred anebo presne (ale ne po) dolni uvrati pistu anebo vyssiho nez atmosferickeho tlaku nasate smesi jeste pred uzavrenim sacich ventilu po dolni uvrati (cehoz se dosahuje designem intake manifoldu a hlavy).Libor12 píše:Nezaměnovat s kompresi dynamickou. To je něco jiného. U atmosféry není důležitá,nebo je,ale není třeba se ji zabývat protože je stejná jako statická. Dynamická komprese je důležitá u turbomotoru,kde její rozdíl způsobuje turbo a je třeba s ní počítat. Ale s otevřenými ventily nebo jejich střihem to opravdu nemá nic společného.
Dynamicka komprese neni "dulezita pouze u turbomotoru", ale je urcena statickou kompresi a zvolenymi vackovymi hrideli. Vysledkem staticke a dynamicke komprese je pote tlak ve valcich, ktery se ve vetsine pripadu pohybuje okolo 200 PSI. Proto je mozne pouzit nejakou silenou 15:1 statickou kompresi a snizit ji pomoci vacek a uzavrenim sacich ventilu daleko po dolni uvrati na dynamickou kompresi treba 10:1 - pokud je tento efekt zadany a odpovida pouziti motoru.
Jednoduse, ty ani Lander nemate pravdu.![]()
![]()
Myslím si, že můj popis kompresního poměru byl více než výstižný!
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Re: Kompresní poměr
netreba ho merat, da sa vypocitat:Lander píše:Sorry, ale jak se měří dynamický kompresní poměr?
http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php
Re: Kompresní poměr
a tu je kompletna a presna definiciaraddy píše:netreba ho merat, da sa vypocitat:Lander píše:Sorry, ale jak se měří dynamický kompresní poměr?
http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php
http://www.empirenet.com/pkelley2/DynamicCR.html
Re: Kompresní poměr
to ti nikdo nebere. A máš v tom pravdu, já psal o KP a tys na mne reagoval tím,že pletu KP a tlak ve válci. Pak to bylo doplněno o rozdělení.. a taky jsi nikde nepsal o tom,že uvažuješ statický KP.. když už slovíčkaříte. Tím se tu nevytahuji, svou chybu omylu či přehmatu jsem doznal na 2hé stránceLander píše:Sorry, ale jak se měří dynamický kompresní poměr?
To co jsem tu já jasně popisoval tak byl statický kompresní poměr, který se počítá , způsob jsem jasně popsal a na ten nějaké ventily a podobné věci okolo nemají vliv.
Další věcí co jsem tu řešil, tak byly tlaky ve válcích...
Ale jestli si tu někdo myslí, že blázen měl pravdu, je zbytečné to tu dál rozmazávat.
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
Ano, nikde jsem neuváděl že kompresní poměr mám na myslí statický.. už z toho důvodu, že toto je jeden ze základních parametrů motoru. Nebo viděl jsi snad někde parametr jaký má mít motor dynamickou kompresi? Všude se uvádí kompresní poměr, který se má na mysli statický...blázen píše:to ti nikdo nebere. A máš v tom pravdu, já psal o KP a tys na mne reagoval tím,že pletu KP a tlak ve válci. Pak to bylo doplněno o rozdělení.. a taky jsi nikde nepsal o tom,že uvažuješ statický KP.. když už slovíčkaříte. Tím se tu nevytahuji, svou chybu omylu či přehmatu jsem doznal na 2hé stránceLander píše:Sorry, ale jak se měří dynamický kompresní poměr?
To co jsem tu já jasně popisoval tak byl statický kompresní poměr, který se počítá , způsob jsem jasně popsal a na ten nějaké ventily a podobné věci okolo nemají vliv.
Další věcí co jsem tu řešil, tak byly tlaky ve válcích...
Ale jestli si tu někdo myslí, že blázen měl pravdu, je zbytečné to tu dál rozmazávat.
A dále se už jen řeší tlaky ve válcích které ovlivňuje milion faktorů.
Taboo do toho jen vnesl zbytečně moc teorie které z praktického hlediska nebyla pro řešení problému zvýšení komprese pomocí snížení hlavy potřeba tu vůbec psát.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Re: Kompresní poměr
z tohoto pohledu můžeš mít taky pravdu..Lander píše:Ano, nikde jsem neuváděl že kompresní poměr mám na myslí statický.. už z toho důvodu, že toto je jeden ze základních parametrů motoru. Nebo viděl jsi snad někde parametr jaký má mít motor dynamickou kompresi? Všude se uvádí kompresní poměr, který se má na mysli statický...blázen píše:to ti nikdo nebere. A máš v tom pravdu, já psal o KP a tys na mne reagoval tím,že pletu KP a tlak ve válci. Pak to bylo doplněno o rozdělení.. a taky jsi nikde nepsal o tom,že uvažuješ statický KP.. když už slovíčkaříte. Tím se tu nevytahuji, svou chybu omylu či přehmatu jsem doznal na 2hé stránceLander píše:Sorry, ale jak se měří dynamický kompresní poměr?
To co jsem tu já jasně popisoval tak byl statický kompresní poměr, který se počítá , způsob jsem jasně popsal a na ten nějaké ventily a podobné věci okolo nemají vliv.
Další věcí co jsem tu řešil, tak byly tlaky ve válcích...
Ale jestli si tu někdo myslí, že blázen měl pravdu, je zbytečné to tu dál rozmazávat.
A dále se už jen řeší tlaky ve válcích které ovlivňuje milion faktorů.
Taboo do toho jen vnesl zbytečně moc teorie které z praktického hlediska nebyla pro řešení problému zvýšení komprese pomocí snížení hlavy potřeba tu vůbec psát.
Re: Kompresní poměr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
No tak už se to pěkně zamotává.
Ano, vím, že časování vaček je velmi důležité. I na sériových vačkách se jiným načasování dají získat nějaké ty koně. Na druhou stranu, když snížíš hlavu o půl milimetru, což třeba u swifta dělá z komprese 10:1 na 10,5:1 tak myslíš, že toho půl milimetru na rozvodových kolech je tak zásadní problém které by měl větší negativa než pozitiva co přinese snížení hlavy?
Přesto však když se vrátíš na stranu jedna, řeší se tu snížení hlavy, zvýšení komprese. Na to já odpovídám, ANO, je to cesta jak toho dosáhnout.
Ano, vím, že časování vaček je velmi důležité. I na sériových vačkách se jiným načasování dají získat nějaké ty koně. Na druhou stranu, když snížíš hlavu o půl milimetru, což třeba u swifta dělá z komprese 10:1 na 10,5:1 tak myslíš, že toho půl milimetru na rozvodových kolech je tak zásadní problém které by měl větší negativa než pozitiva co přinese snížení hlavy?
Přesto však když se vrátíš na stranu jedna, řeší se tu snížení hlavy, zvýšení komprese. Na to já odpovídám, ANO, je to cesta jak toho dosáhnout.
Naposledy upravil(a) Lander dne 19 říj 2008 19:34, celkem upraveno 1 x.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
I já přiznám že jsem neměl pravdu,ale jen zpoloviny. Význam statické komprese a její výpočet vím. Jen jsem si dynamickou kompresi sloučil s kompresním tlakem. I když ale skutečně nasáty objem směsí čili dynamická komprese pokud tedy správně chápu, je přímo úměrná kompresnímu tlaku.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 19 říj 2008 20:42, celkem upraveno 1 x.
Re: Kompresní poměr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Mereni obsahu spalovaciho prostoru v hlave:

rekl bych, ze bez znalosti tohoto asi nema cenu moc si hrat se snizovanim hlavy a pod ... protoze neznam vse potrebne
a tady jsou "motorove kalkulacky":
http://www.customspeedparts.de/content/ ... chnung.php
rekl bych, ze bez znalosti tohoto asi nema cenu moc si hrat se snizovanim hlavy a pod ... protoze neznam vse potrebne
a tady jsou "motorove kalkulacky":
http://www.customspeedparts.de/content/ ... chnung.php
to TABOO z duvodu nefunkcnosti PM:
"Ahoj, zaujalo me tve psani ohledne dotazu na kompresni pomer, konkretne to pridavani materialu do kompresniho prostoru, zajimalo by me jak muze vhodne umisteni toho materialu posunout mez detonacniho horeni, kdyz pridanim materialu se zvysi kompresni pomer tim i pak kompresni tlak kdyz je vyssi tlak tim se smes zahreje na vetsi teplotu a tim se zvysuje rychlost horeni ve valci. Prosim mohl bys mi nak nastinit jak je mozne dosahnout vetsi odolnosti proti tomuto detonacnimu horeni. Dale by me zajimalo kam umistit ten material napriklad u pulkulaty spalovaci komory ktera je nejodolnejsi proti tomuto horeni. "
sry za spm
"Ahoj, zaujalo me tve psani ohledne dotazu na kompresni pomer, konkretne to pridavani materialu do kompresniho prostoru, zajimalo by me jak muze vhodne umisteni toho materialu posunout mez detonacniho horeni, kdyz pridanim materialu se zvysi kompresni pomer tim i pak kompresni tlak kdyz je vyssi tlak tim se smes zahreje na vetsi teplotu a tim se zvysuje rychlost horeni ve valci. Prosim mohl bys mi nak nastinit jak je mozne dosahnout vetsi odolnosti proti tomuto detonacnimu horeni. Dale by me zajimalo kam umistit ten material napriklad u pulkulaty spalovaci komory ktera je nejodolnejsi proti tomuto horeni. "
sry za spm
tady je ten obr polokulate spalovaci komory http://img513.imageshack.us/my.php?imag ... 100tl1.jpgTaboo píše:Nevim sice, co presne myslis "pulkulatou" spalovaci komorou (obrazek by to lepe vysvetlil), ale u 4-ventilove spalovaci komory (kterou predpokladam, ze mas) se vytvari dodatecne "quench pads" (material, ktery je ne stejne urovni jako plocha hlavy) vzdy na vnejsi strane ventilu vzhledem k podelne ose hlavy. Dodatecny material se pote muze navarit mezi saci a vyfukove ventily - opet ve smeru od vnejsiho obvodu spalovaci komor k jejimu stredu vzhledem k podelne ose hlavy.
a mohl by jsi tez dodat obrazek kam navarit ten material, ma predstavivost nak na to nestaci

je to jen skica neznazornuje zadny konkretni motorMůžu se jen zeptat co je to za motor?
mno tak do toho jenoho smeru to nevadi to vyresis rozvodem DOHC,Kdyby ten spalovací prostor byl půlkulovy jako kreslís tak by tam mohli být přeci jen dva ventily... Kdyby tam byly 4 tak by to bylo přece technicky neproveditelné. Ventily by svíraly úhel V do dvou stran. Na 4 ventil twin cam se používá přeci střechovity...
v tom druhym smeru(odklon dvou SV(nebo VV) na jenom valci) to asi nebude az o takovy uhel tak si myslim ze by to slo vyresit "jen" nakym uzpusobenim jednotlivych vacek na vackove hridely
ale to je jen ma domneka!!!
docela sranda, jak si skoro vsichni pletou pojmy s dojmy, uprimne receno nez jsem tema otevrel tak jsem o nejakem dynamickem KP nemel ani potuchy, protoze jsem nic s nim souvisejici v praxi jeste neresil, ale kdyz se chce clovek neco naucit, tak staci POZORNE cist co pise Taboo a rovnou si to vsechno PREDSTAVOVAT a clovek je hned v obraze, Taboo umi vse krasne srozumitelne vysvetlit, akorat to nestaci prelitnout ocima, ale musi se nad tim clovek trochu zamyslet:) osobne se mi zda ze si stejne nekteri porad neuvedomuji vyznam slova dynamickej a ze se na nem projevi kazda malickost, od otacek motoru a natoceni skrtici klapky pres teplotu a tlak vzduchu a jeho pohybovou setrvacnost s kterou podle me dost souvisi tvar spalovaci komory ktery asi ovlivnuje kolik se tam ty smesi dostane, coz ovlivnuuje treba i prakticky cely saci trakt atd. Proste je to velicina velice nekonstantni a ma na ni vliv dle me stovky ruznych parametru a nekteri si neuvedomujou ani ty zakladni..
myslim ze by se to dalo shrnout jednoduse:
staticky KP je teorie
dynamicky KP je praxe
nebo?
myslim ze by se to dalo shrnout jednoduse:
staticky KP je teorie
dynamicky KP je praxe
nebo?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
mohlo by to nekdo teda uvest na pravou miru?sem z toho volako zmeteny 

Audi Coupe Quattro
Re: Kompresní poměr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
jj jeste jednou to proctu tedka rano,kdy je clovek cerstvyTaboo píše:Konkretne coTom_ píše:mohlo by to nekdo teda uvest na pravou miru?? Vse, cim se tento thread zabyval, uz bylo na pravou miru uvedeno...
Staci si to jen pozorne precist a opravdu se snazit tomu porozumet, jsou tady opravdu velice uzitecne informace.
Audi Coupe Quattro