Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

čau,
tak po dlouhý době a výměně dvou aut se dostávám k tématu přeplňování. Chtěli bysme přendat opět na Safrane V6 dvě turbíny. Bude to z verze Biturbo, na normální V6. Na biturbu jsou výfukový ventily chlazený sodíkem a vačky jiný - to by neměl být problém. Motor máme navíc a chcem zkusit jestli to vydrží. Prostě taková sranda.
Hlavní rozdíl je v kompresi, biturno má 7,6:1 a normální V6 má 9,6:1. ECU bude z Biturba, vstřiky a klapka taky. No a dotaz zní, jestli si myslíte, že ECU si poradí s takovou kompresí? Jinak v ničem jinym by problém být neměl...
Za rady velice díkyyy

EDIT: Jinak se dají přehodit písty(a dosáhnout tím menší komprese), ale to bych zatím nerad dělal, to už radši posléze až otestuju, že to jede a motor se okamžitě nerozlítne, a rovnou by se udělali těsnění pod hlavama. Jo seriově Biturbo plní jen 0,4-0,55 bar. Mapy jsou tam až do 0,8 bar. Celý je to braný, tak že díly jsou k dispozici, tudíž se to obejde skoro bez ivestic.
V6i 18"

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Kompresor

Příspěvek od Mr. Grimes »

ECU je komprese uplne u zadku... ale nemyslim si ze bude stacit vymena ECU k spravnemu rizeni paliva s pridanym turbem, spousta sensoru bude jinych a asi ani nebudou mit vystupy na stejnych pinech. Asi to nebude tak jednoduche. Ale nemam skusenosti s timto autem.
A myslim ze komprese je pomerne velka, bal bych se detonaci. Snad nejaky vhodny intercooler + drzet se trochu nize s pln. tlakem.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

Tato věta popírá
Mr. Grimes píše:A myslim ze komprese je pomerne velka, bal bych se detonaci.
tuto větu
Mr. Grimes píše:ECU je komprese uplne u zadku...
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Kompresor

Příspěvek od Mr. Grimes »

Psal jestli si jednotka poradi s vyssi kompresi, a myslim ze mam pravdu kdyz reknu ze komprese neovlivnuje zadny z vstupnich sensoru :lol: :lol: . Vim ze narazis na knock sensor 8) , jen jsem nepredpokladal ze ho NA safrane ma.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

z pohledu akčních členů je ecu vyjma knock senzoru komprese ukradená,nicméně v té ecu jsou také uloženy mapy paliva a vstřiku,které právě odpovídají a počítají s původní nižší kompresí. Samozřejmě,že je tam pro detonace uložený i bezpečnostní posun předstihu,jenže ten nemusí stačit,běžná hodnota je 10st. Díky vyšší kompresi se změní i množství směsi nasáté do válce a to muže být opět problém. Nicméně motorů má dost,chut zkoušet také tak snad nedopadne takto
[IMG=http://img21.imageshack.us/img21/514/klika020.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us :rock:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Kompresor

Příspěvek od Mr. Grimes »

Ano to mas pravdu, temer vse dulezite v jednotce bude mimo, jednak VE tak i mapy predstihu kvuli vetsimu tlaku. Nicmene si trvam na svem, jednotce to je jedno. Vyssi tlak neovlivni jeji cinnost, to ze by to bylo potreba je ale asi taky dobre zminit :lol: .
To je zlomena klika :D ? jak?
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

no aspon,ze jsme se dohodli. :) jj,zlomena klika od detonací.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od bóďa »

takové věci jako zapojení ecu atd. je celkem jedno, s tim si poradíme, collery samozřejmě taky budou, biturbo plní sériově 0,55 bar, fuelcut má na 0,8, takže my budem plnit taky 0,55 a podle toho co to bude nebo nebude dělat stejně půjdem maximálně těsně pod ted fuelcut (což asi asi spíš ne kvůli tomu KP), protože do jednotky hrabat nechcem, protože to už nesplňuje naše požadavky nízkorozpočtovýho garážnickýho bastlu :). další věc je, že těch 0,55 bar se mi zdá celkem málo a tenhle motor je hodně dost předimenzovanej, takže takový věci jako praskání kliky apod. podle mě nepřichází v úvahu. druhá věc jsou ale popáleniny :lol:. proto řešíme ten KP a trochu se bojím i toho, že v biturbu nejsou ventily chlazený sodíkem jen tak ze srandy. nicméně motory máme kdyžtak ještě dva další, kdyby něco 8)
čidla žádný jiný nejsou, vstřiky s regulátory přijdou z biturba, pumpa dává stejně........
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Kompresor

Příspěvek od Mr. Grimes »

Motor muze byt dimenzovany jak chce, delsi detonace ale neustoji.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

No a ty detonace se dají nějak odhalit? čidla klepání tam jsou, ale jejich signály číst neumíme(nebo jo Bóďo?). Jedině přes kufr se můžem koukat, kolik je předstih atd. AFR tam taky neni, jen napětí lambdy.
..jestli tomu rozumim, když je velká komprese a dochází k detonacím, tak je potřeba snížit množství paliva? Což je doba vstřiku a to by snad měla jednotka taky dokázat omezit ne, když ty turbojednotky mají rozpětí od podtlaku až k přetlaku 0,8b v celim špektru otáček, tak se snad musí umět poprat s touhle kompresí.
Jako jednotce když má čidla klepání (což je snad přesně kvůli detonacím) to až tak jedno nebude, mimo to že na lambdě to bude dělat taky bordel a to jednotka taky bude chtít srovnat.
TADY: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Alpine_GTA/A610" onclick="window.open(this.href);return false;
jsou identické motory v Alpine, s tím rozdílem, že tam jsou jiné písty atd a tím nižší objem 2,5 místo 3 litrů. Druhý z leva je ten samý motor s jedním turbem, ale říkám to kvůli té kompresi 8,6:1 a v podstatě skoro nejvyšším výkonem.

Když nad tim tak přemejšlim, tak asi bude dost potřeba AFR, ale to až budou nějaký koruny a rovnou by se vyměnil ten zbytek rozdílnýho hardware.

Každopádně DÍKY za info :potlesk: spek
V6i 18"

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od bóďa »

klepani cist umime, ale moc nám neříká... :oops:

jinak u ty alpine je mensi vrtani, pisty docilis jenom komprese
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

tak já myslel, že to je zdvihem :( no jo to sem prostě střelil od boku :D
V6i 18"

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Kompresor

Příspěvek od Mr. Grimes »

K detonacim dochazi pri tak velke teplote ze dojde k nerizenemu vzniceni smesi ve spalovacim prostoru. Vyssi komprese = vyssi tlak = vyssi teplota.
A potreba paliva vzhledem k detonacim? Mnozstvi paliva v AFR ovlivnuje teplotu ve spalovacim prostoru. K jeho ochlazovani pomaha prebytek paliva (bohatsi nez stech. pomer).
Na knock sensor nelze spolehat, pri horsich scenarich vas nezachrani. Neznam vztah clenu na cinnost vasi jednotky, ale jsem si temer jist ze vystup z knock sensoru ovlivnuje predstih na tupejsi hodnoty.
Predchazet detonacim jde mnoha zpusoby, nejlepsim resenim je kombinace vsech :lol: . Ve vasem pripade bude, podle me, nejjednodussi drzet tlak turbodmychadel hodne nizko a zvysovat s jednim okem na vystupech ze sensoru. (uplne nejlepsi by bylo zmenit internaly na spravny kompres. pomer a udelat v podstate tovarni turbo verzi ale to asi slyset nechcete :D )
A ta lambda - mate vubec wideband? Nebo jen uzkopasmou? AFR se urci podle napeti.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
Květoslávek
Příspěvky: 1601
Registrován: 16 srp 2006 11:01
Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy

Re: Kompresor

Příspěvek od Květoslávek »

koho mi ten mr.grimes pripomina... 8) abych nebyl ot:držím palce :D
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi :)
Go HARD or Go Home!!!

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

Jestli jsem to teda dobře pochopil, tak když máme vyšší kopresi, tak budem mít ve výsledku totožný výkon při menším tlaku turb. Takže začít ideálně uplně z nuly asi ne? pomálu přidávat, když to pujde dobře.
Lambda je seriovka. Jestli si dobře pamatuju lezli z ní hodnoty kolem cca. 0,5V až 0,8V střídavě dokola, což je informace k ničemu ne?!
Zkrz Knock senzor by teda teoreticky mohla jednotka přestat zvládat daleko dřív než při menším kompresním poměru, takže sme opět u toho, že hlavně míň tlaku.
Dalo by se tedy hlídat například podle předstihu(kterej nám zobrazí diagnostika), říct že když už se přestane předstih měnit, tak je to moc? Bojim se že ty hodnoty z knock senzorů budou pro nás vypovídající asi jako z lambdy :D
Takže pokud to celý rozchodíme, tak jenom vyzkoušíme například třeba 0,3bar a pokud to bude fungovat podle představ, tak pak bude stát za to přeházet i písty a ventily...rovnou těsnění pod hlavama, výfuck předělat - v podstatě seriový biturbo - to by pak šlo těch 0,8bar...větší tjůningy bych nachal až na 4kolku ... hmm hmmm pěkně
Tak díky moc za rady :potlesk: a dáme vědět, jak to probíhá :D
V6i 18"

Lukinho
Příspěvky: 2445
Registrován: 10 kvě 2012 16:08

Re: Kompresor

Příspěvek od Lukinho »

Květoslávek píše:koho mi ten mr.grimes pripomina... 8) abych nebyl ot:držím palce :D
nejsi sam :lol:

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od NeviM »

hele volove a nechcete tam dat rovnou biturbi motor celej? staci na nem zase vyndat spodek a pisty, udelat presahy vlozek na ktery ty curaci v motorarne zapomneli a zase ho poskladat. Jako taky by me zajimalo, co udela kompres pomer 9,6:1, ale je fakt ze prvni co udela budou ty priblbly detonace, navic srani s vyvodama oleje do turbin a reseni tech detonaci bude asi dost opruz :lol: kdyz se na nem najede par tisic nebo i desitek tisic testovacich km mi fakt vadit nebude (stejne jeho osud nejspis bude casem nejakej vetsi tuning, mimo jine aspon trochu zvetseni kompres pomeru, tech 7,6 je fakt tragedie, dokud se neroztocej turba a pak zastavba do jinyho bi) a dost by me zajimalo co to bude s predokolkou a s vahou -200 kg delat :D no a pak samozrejme vyzkouset tlak 0,8 baru a zajet s tim na brzdu, coz bude u predokolky jednodussi nez u 4 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od NeviM »

btw. to ze biturbi hlavy nemaj hydrostely, taky asi neni jen tak ze srandy, nevim teda, jestli je to kvuli vackam, nebo necemu jinymu..
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Lio666
Příspěvky: 81
Registrován: 11 úno 2012 17:21

Re: Kompresor

Příspěvek od Lio666 »

pro snizeni detonaci se da pouzit benzin s vyssim oktanovym cislem...
Tigra C20LET@180kW

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Kompresor

Příspěvek od Mr. Grimes »

To MatesK
Lambdu mate narrowband takze k nicemu pokud zrovna neladite na economy :lol: . A ano, pokud neumite cist knock sensor tak musite sledovat velicinu kterou on sam primo ovlivnuje.
Take muzete zjistit ze pro vase uziti je lepsi vyssi kompresni pomer spolu s mensim plnicim tlakem, to je na vas. Obavy mam spise o engine management, jsem zvedavy jak bude uspesne napojeni na puvodni svazek.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od NeviM »

no tak krom toho, ze na svazku je navic snad jen elektrika k boost kontroleru, ted si nejsem jistej cim se otvira blow off tak jestli jeste k tomu a k (ne zrovna nezbytnymu) elektrickymu vodnimu cerpadlu na prohaneni vody turbama po chcipnuti motoru, jinak je stejnej vcetne v sech konektoru, je k dispozici i ten pro turboverzi, kterej se tam da svihnout v pripade lenosti tahat tam tech par kabliku navic ;)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od MatesK »

na to dochlazovaní séřem, tož nejsme diliňáci ne?! :lol: snad dokážu zastavit a nechat to chvíli nahozený.
už jste zkoušeli tam dát ten manuální boost cont. ?
Biturbo motor komplet až jedině do Quadra kastle, jinak to nemá cenu...Ale vole dyť to znáš - hlavní je to začít dělat, pak se uvidí spek

Grimes - dík a nechme se překvapit :D :wink:
V6i 18"

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Příspěvek od MatesK »

čau,
tak už sme začli a zítra už snad se skompletuje motor a další den do auta. No každopádně, ale jde mi o ty detonace - když budeme jezdit Natural 98, tak bychom tomu teoreticky alespoň trochu pomohli?
Díííky za radu 8)
V6i 18"

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Příspěvek od MatesK »

Uz sem si to našel. Jenom jsem nevěděl, jak moc to bude hrát roli. Tak uvidíme, co bude. Dám pak vědět.
V6i 18"

Uživatelský avatar
Lordík
Příspěvky: 1501
Registrován: 31 črc 2011 16:12
Bydliště: Budvar city

Re: Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Příspěvek od Lordík »

na výsledek jsem zvědavej kompresor mě vždy lákal nejvíc už jenom kvůli tomu jeho specifickému zvuku 8)
Ophell Vectra B Zender Sport 2.1 16V BIG Turbo Nitro! 300HP / 350HP / 400HP Club! Clean engine / car design , Airlift 3P dual Viar, 8piston brake 370mm wave rotor RS3, 3tlg. Schmidt vn-line 19" stretch, Prosport EVO, Sparco, Coming soon 2K18!

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od NeviM »

Mr. Grimes píše:To MatesK
Lambdu mate narrowband takze k nicemu pokud zrovna neladite na economy :lol: . A ano, pokud neumite cist knock sensor tak musite sledovat velicinu kterou on sam primo ovlivnuje.
Take muzete zjistit ze pro vase uziti je lepsi vyssi kompresni pomer spolu s mensim plnicim tlakem, to je na vas. Obavy mam spise o engine management, jsem zvedavy jak bude uspesne napojeni na puvodni svazek.
prehazeli jsme jen par pinu na konektoru do ecu a pouzili jsme ten puvodni svazek z N/A s těmi pár upúravami. Na tom z biturba je jen navic drat k el.boost controlleru (ktery stejne nepouzivame) a jiný konektor k MAP, vizuálně je stejný, ale bude mít jiný rozsah předpokládám. Použili jsme ten z biturba samozřejmě :)
A asi nám to klepe, zatím plníme jen 0,3 baru, ale s tím klepáním to nevim jiste (nejsem si jistej, jestli ho vubec poznam a podle toho co rikal Mates, kterej s tim toho uz najezdil vic, to vypada spis na skubani zpusobeny necim jinym), mel jsem to v ruce zatim jen v patek asi pet minut, takze jsem toho moc vypozorovat nestihl, tak uvidime az doladime par veci jeste (napriklad nefunkcni kabel k diagnostice :D )
btw. na to ze foukame zatim jen 0,3 baru to jede docela slusne :)
Naposledy upravil(a) NeviM dne 16 čer 2013 23:22, celkem upraveno 1 x.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Kompresor

Příspěvek od Fifi »

NeviM píše:btw. na to ze foukame zatim jen 3 bary to jede docela slusne :)


To je tak pod 10 na 400 ne? :lol:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Příspěvek od MatesK »

Lordík: Tak to tě zklamu nakonec tam jsou 2 turba paralelně.

Fifi: :lol: 0,3bar :lol: plníme.

Zatím najeto 500km :P :lol:

Vytáhnul jsem teďka lambdu, která je za A asi death a za B v našem případě k ničemu, jak je zmíněno výše. Po odpojení lamdy motor přestal skoro uplně škubat ve spectru 2-3rpm. Jenom když je větší zátěž, tak to škube. V rozsahu 1-2rpm je to v podstatě pořád nepoužitelný. Ve vyšších otáčkách se to pak už nijak negativně neprojevuje. Zatím s tim jezdím, tak aby to neškubalo. Prostě co nejlehčí noha na plynu a když to šlápnu, tak jen v 4-6rpm. Tankuju 100 oktanů, ale změna to neni nijak radikální oproti N95. Dneska jdu zapojit potenciometr na čidlo teploty chladící kapaliny. Rozsahy čidla znám, jenom budu muset zkoušet, jak moc to budu muset voroštovat. Pokus omyl technologický postup spek

Chtěl jsem se zeptat, jestli se dá bohatost směsi změřit třeba na emisích? - Zatím bohužel není na AFR budík :cry:

Mohl by mi nějaký zdejší přeplňovací odborník poskytnout chvíli času v reálu?

NeviM: Dneska to testnu a dám vedět :alien:
V6i 18"

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Příspěvek od MatesK »

tak sem tomu dal cca. 1kOhm což při zahřátém motoru dělá ze 90C zhruba 60-70C. Už to přestalo škubat uplně, nedetonuje to, jenom při plnym tlaku a zátěži si to občas škubne. Akorát volnoběh zatim 1,1-1,3 RPM místo cca. 0,7 RPM. Uvidim co to udělá po jízdě přes celou Prahu :alien:

Nevíte někdo prosím o kolik to tak přidávát? Spíš v čem je moc bohatá směs špatně? Díky
V6i 18"

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor na R. Safrane 3,0 V6

Příspěvek od NeviM »

tak jsem s tim uz taky neco najezdil a myslim si ze nas hlavni problem je spis v necem rozbitym, nez v potrebe upravovat AFR, predstih atd. Za urcitejch okolnosti to dost skube a mozna to souvisi hlavne s tim, ze za nekterejch okolnosti je zretelne cejtit, ze vynechava nekterej valec. Taky nam mozna utika tlakovej vduch, pak taky jezdime ted bez lambdy protoze ta co tam je bud v pici, nebo to je o necem jinym, kazdopadne s odpojenou to v nouzaku jede s mnohem mensima problemama. Kdyz to jede, tak to jede skoro stejne jako seriovy biturbo, akorat to ma lepsi spodek a horsi vrsek. Za dalsi, ani kdyz na ferovku odpojime hadicky k ovladani wastegates (=zadna regulace tlaku turb - wastegates stale zavreny), tak to nedava vic nez tech 0,4 bar. Turba jsou v cajku, skladal jsem ze 4 dve, na obou jsou nepopraskany housingy a stredy s temer nulovejma axialnima vulema a dost malejma vulema tema druhejma, nemuzu si ted vzpomenout jak se ten druhej smer nez axialni jmenuje :D jestli to neni zpusobeny unikem tlaku, muze to zpusobit vejfuk, kterej je tam zatim z N/A trilitra s mensim prumerem a jeste k tomu v dost nic moc stavu s teoreticky mozna vysypanym katem kterej to nekde pricpava, nebo uz jen kuli mensimu prumeru? nevim jestli to samo o sobe muze zpusobit to, ze 2xkkk k04 plnej jen 0,4 bar. Jinak ted je na rade eliminace moznosti uniku tlaku pres jednu podezrelou hadici, prehozeni a zapojeni lambdy za novou, vyzkouseni jiny vahy vzdychy a potaku klapky, svicek, kabelu a mozna i vstriku, kdyz to bude porad stejny, vyroba novyho vejfuku atd.
Pak mame problem s predstihem (nebo mozna s diagnostikou spis). Nevite nekdo, jestli je mozny, aby seriova ECU z biturba povolila predstih napriklad 48° i kdyz to zrovna jede jak ma, nebo je to holej nesmysl a diagnostika ukazuje kraviny?
predem diky za kazdej postreh, radu, zkusenost a budem dal informovat o dalsim prubehu experimentu :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“