Kompresor

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
TheFalen
Příspěvky: 2
Registrován: 02 lis 2014 02:09

Kompresor

Příspěvek od TheFalen »

Cuss draci, mam takovej dotaz... Koupil jsem si Mitsubishi Galant 2.5 V6-24V 120kw a porad premejslim, jak tomu pridat na vykonu. Sice uz ted jede hezky, ale porad mi tam jeste neco chybi :(. Uvazoval jsem o turbu, ale podle toho co jsem zjistil, by se musel "lehce" predelat motor. Kovany pisty, blok, novy vacky atd, atd. jinak by odesel motor. Slo by to do xxx tisic, coz nema cenu, protoze za tu cenu, bych mel novy auto s turbem. Takze mi znamej poradil, abych tam dal kompresor, ze pry takovy extremni upravy nebudou treba a nebude to tak drahy, ale zase naopak mi dalsi clovek rekl, ze to bude to sami jako s turbem. Takze me zajima jaka je pravda a jak to teda je. Mate s tim nekdo zkusenosti? Dikyyy :)...

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Kompresor

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Přeplňování je přeplňování, je jedno jestli tam budeš foukat turbem nebo kompresorem. Kované písty, ojnice atp budou třeba spíš při vyšším tlaku. Když se budeš "držet u země" tak to ten motor snese aji tak jak je :-)

Pro příklad: Stanley v Tibovi 2,7 V6 127kW tlačí 0,4bar na origo motoru kompresorem a má tam lehce přes 200kW :-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: Kompresor

Příspěvek od Bohuš »

Pokud by to mělo být jenom nízkotlaké přeplňování tak bude asi výhodnější kompresor :)

Uživatelský avatar
gizmi
Příspěvky: 2068
Registrován: 08 kvě 2005 21:50
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresor

Příspěvek od gizmi »

Udelas si to sam? Podle toho co pises nikoliv. Kasli na to a uzivej si galanta a nebo to auto prodej a kup neco jineho, protoze jinak skoncis jako jeden mistni sasek 8)
Lotus Elise (podvozek Nitron, brzdy EBC, unibaly) :evil:
Honda Jazz v org. stavu
Honda NSR, Honda Monkey a cross
Matra Grand Espace Initiale
VW Golf IV TDi 150PS/350Nm v decentní úpravě
VW Golf VI TDi v cabriu
Mercedes Sprinter - odtahovka

TheFalen
Příspěvky: 2
Registrován: 02 lis 2014 02:09

Re: Kompresor

Příspěvek od TheFalen »

Sám si to neudělám, protože nemám moc velký znalosti co se týče motoru, nemám nářadí atd, ale znám dost lidí co by byli schopný to udělat. Než do něčeho takovýho půjdu, tak bych chtěl vědět co a jak, protože každej říká něco jinýho a myšlenka že budu mít o pár koníků na víc, je dost super. Každopádně mě zajímá za kolik se tahle celá věc dá uskutečnit, kolik stojí samotnej kompresor, co všechno se bude muset poštelovat, upravit, sehnat, namontovat, seřídit a tááák. I kdyby to mělo foukat těch 0,4 baru tak si myslim že by to nebylo špatný a určitě by to taky bylo znát. Hlavně aby ten motor po pár tisících neodešel. Btw: Jak dopadnul ten "šašek"?

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Kompresor

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

I kdybych to dělal cestou nízkylch nákladů z použitých dílů atd, tak počítej s cenou v řádech desítek tisíc - a to v případě, když půjde všechno dobře....

Jakmile bys chtěl dělat všechno TOP, z nových dílů atd, tak lítáš v částce nad 100k jako nic ;-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od Libor12 »

jedině :nx:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Kompresor

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Najdi si na Fb Falcon racing 8) ladis dělá tyhle stavby s minimem nákladů. Má aji tady v projektech Sierru s kompresorem :-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kompresor

Příspěvek od Taboo »

LiberaleMiguel2 píše:Pro příklad: Stanley v Tibovi 2,7 V6 127kW tlačí 0,4bar na origo motoru kompresorem a má tam lehce přes 200kW :-)
:smich: :smich: :smich:
Priklad neznalosti i tech nejzakladnejsich matematickych funkci jako scitani, deleni a nasobeni.
:lol: :lol: :lol:
TheFalen píše:I kdyby to mělo foukat těch 0,4 baru tak si myslim že by to nebylo špatný a určitě by to taky bylo znát.
Vykon tveho motoru by pote byl 223 HP. :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
gizmi
Příspěvky: 2068
Registrován: 08 kvě 2005 21:50
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresor

Příspěvek od gizmi »

viz Taboo a asi ti pak dojde, koho tim myslim .... 4x4 preplnovane hnujdeeee rulez, aneb radi ti tu nekdo, kdo taky nema ani tucha a ty z toho vychazis = vykasli se na to a bud rad, ze jsi rad... :wink:
Lotus Elise (podvozek Nitron, brzdy EBC, unibaly) :evil:
Honda Jazz v org. stavu
Honda NSR, Honda Monkey a cross
Matra Grand Espace Initiale
VW Golf IV TDi 150PS/350Nm v decentní úpravě
VW Golf VI TDi v cabriu
Mercedes Sprinter - odtahovka

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Kompresor

Příspěvek od Stanley »

No jo, jenze tech 210kw ma na svedomi dalsich milion uprav.. tlacim sice malo ale investice byla i tak vysoka kvuli dalsim vedlejsim upravam :D

edit: kdyz budes chtit vetsi narust vykonu, tak tech par desitek tisic to fakt stat nebude.. teda pokud to ma prezit aspon jeden dynorun

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kompresor

Příspěvek od Taboo »

Stanley píše:No jo, jenze tech 210kw ma na svedomi dalsich milion uprav..
Narozdil, co tady tvrdi Miguel. Pro 280 HP (210kW) pri 5.8 PSI (0.4 BAR) je zapotrebi temer 200 HP (N/A), k cemuz ma origo 172 HP motor trochu daleko.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Kompresor

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Stanley: Zas tolik těch úprav není....

Taboo: Takže je jedno jak velkým turbem nebo kompresorem tam těch 0,4bar fouknu, jo ? Když prostě budu do toho motoru tlačit 0,4bar, tak tam bude 223hp ? Aha, tak na to vážně moje matematika nestačí....

Gizmi: Vem si prášek, přeplňovat svůj motor jsem nikdy v plánu neměl ;-)

Jinak u toho Hyundai V6 dostat v N/A 30 koní naíc není nic až tak složitého, vzhledem k tomu, hak je ten motor z fabriky "přiškrcený" :-) To jsou ty další úpravy, které Stanley myslí ;-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kompresor

Příspěvek od Taboo »

LiberaleMiguel2 píše:Taboo: Takže je jedno jak velkým turbem nebo kompresorem tam těch 0,4bar fouknu, jo ? Když prostě budu do toho motoru tlačit 0,4bar, tak tam bude 223hp ? Aha, tak na to vážně moje matematika nestačí....
Ono se vychazi (ve tvem pripade ocividne neopravnene) ze vseobecneho predpokladu, ze jedinci prumerne inteligence a znalosti si logicky vyberou nejvhodnejsi turbo anebo kompresor pro danou aplikaci. Zmena density diky narustu teploty neni pri tak nizkem tlaku jako 0.4 BAR natolik podstatna, aby ovlivnila vykon (puvodne 160 HP N/A motoru) v nejakych radach desitek HP. Pri 21*C je ten rozdil (pri 0.4 BAR) pouze nejakych 32 stupnu (= nic hrozneho).
LiberaleMiguel2 píše:Jinak u toho Hyundai V6 dostat v N/A 30 koní naíc není nic až tak složitého, vzhledem k tomu, hak je ten motor z fabriky "přiškrcený" :-) To jsou ty další úpravy, které Stanley myslí ;-)
To ale pote uz neni "origo" 172 HP motor, ktery pod tlakem 0.4 BAR dosahuje 280 HP (protoze to je trochu nemozne :lol: ), ale upraveny motor s 200 HP (pri 0 PSI), ze ano? Trochu rozdil...
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Kompresor

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Motor je pořád origo ;-) jenom ty serepetičky kolem se trochu změnily. Většina z nich je stejně "nutnost", viz. třeba výfuk, který je restrickcí už v sérii, tak ho tam určitě nebudu nechávat, když chcu foukat, ne ? Vím, že to není úplně nutná věc, co je třeba u kompresoru překopat, ale není to nic až tak složitého, aby se to neudělalo, když to vliv na výkon má celkem znatelný 8)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresor

Příspěvek od blázen »

asi jednodušší nahradit ten 6A13 z galanta za 6A13TT sevším okolo.. nebo lépe koupit celou VR4 :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“