Jen by mě zajímala souvislost s naměřenýma hodnotama oproti skutečnosti a továrnímu měření.
V továrně měří výkon motoru na stolici (bez auta) a foukají do něho studenej vzduch. tudíž ideální podmínky. opravte mne zdalipak se mýlím.
Pak na Dynometru v továrně nevím jestli vůbec něco měří.
A při měření na jakékoliv netovární brzdě, chybí ten efekt proudění vzduchu, ne? Nebo to je nějak dokalibrováno?
Konstrukce motorové brzdy?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukce motorové brzdy?
spravne na motorove brzde by se do nej zadny vzduch foukat nemel, protoze je to brzdeni motoru a ne soustavy vetraku, kazdej motor si vezme tolik vzduchu kolik potrebuje proste ho nasaje a stlaci a je jedno jestli je to turbok ompresor nebo na motor, vetrak by mel delat chlazeni motoru proudenim v motorovym prostoru a jeste ochlazovani chladice vody. jestli je vubec pouzit, jak sem videl nejaky video kdy dali ke privodu k airboxu vetrak jako krava je podleme nesmysl
jinak hlavni soucasti motorove brzdy je retarder, ktery klade odpor motoru/kolum auta a ve kterem se meni ergie na jinou, ta se potom meri a z ni se vypocte ''vykon'' az dalsich parametru i ''kroutici moment''
kalibrace je hlavne o tom zjsiteni jaky odpor klade ta samotna brzda v urcitych otackach a zatizeni, protoze ten samotny odpor brzdy se musi pripocist k odporu retarderu.
jinak hlavni soucasti motorove brzdy je retarder, ktery klade odpor motoru/kolum auta a ve kterem se meni ergie na jinou, ta se potom meri a z ni se vypocte ''vykon'' az dalsich parametru i ''kroutici moment''
kalibrace je hlavne o tom zjsiteni jaky odpor klade ta samotna brzda v urcitych otackach a zatizeni, protoze ten samotny odpor brzdy se musi pripocist k odporu retarderu.
Re: Konstrukce motorové brzdy?
na druhou stranu, u motorek s ram air je to dulezitej prvek pro zvyseni vykonu ve vysokych rychlostech ... udela to peknejch par koni 

wheelseller... http://picasaweb.google.com/LukaashCR/Wheels
Re: Konstrukce motorové brzdy?
To máš pravdu,ale to výrazněji funguje až od rychlosti nad 200km/h.Průměrně to přináší cca 5-6HP.Lukaash píše:na druhou stranu, u motorek s ram air je to dulezitej prvek pro zvyseni vykonu ve vysokych rychlostech ... udela to peknejch par koni
Věřím, jen naměřeným hodnotám!
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukce motorové brzdy?
Ale při tuningu/stylingu auta přece musíme brát zřetel na nové obtékání vzduchu. (různý ty modifikace sání) ne? chlazení nejen vody v chladiči ale i převodovky, katalysátoru atd? Což ve finále může nějaký to procento ubrat.
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV