Konstrukce motorové brzdy?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Konstrukce motorové brzdy?

Příspěvek od Vecernicek »

Jen by mě zajímala souvislost s naměřenýma hodnotama oproti skutečnosti a továrnímu měření.

V továrně měří výkon motoru na stolici (bez auta) a foukají do něho studenej vzduch. tudíž ideální podmínky. opravte mne zdalipak se mýlím.

Pak na Dynometru v továrně nevím jestli vůbec něco měří.

A při měření na jakékoliv netovární brzdě, chybí ten efekt proudění vzduchu, ne? Nebo to je nějak dokalibrováno?

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Příspěvek od semysak »

spravne na motorove brzde by se do nej zadny vzduch foukat nemel, protoze je to brzdeni motoru a ne soustavy vetraku, kazdej motor si vezme tolik vzduchu kolik potrebuje proste ho nasaje a stlaci a je jedno jestli je to turbok ompresor nebo na motor, vetrak by mel delat chlazeni motoru proudenim v motorovym prostoru a jeste ochlazovani chladice vody. jestli je vubec pouzit, jak sem videl nejaky video kdy dali ke privodu k airboxu vetrak jako krava je podleme nesmysl

jinak hlavni soucasti motorove brzdy je retarder, ktery klade odpor motoru/kolum auta a ve kterem se meni ergie na jinou, ta se potom meri a z ni se vypocte ''vykon'' az dalsich parametru i ''kroutici moment''

kalibrace je hlavne o tom zjsiteni jaky odpor klade ta samotna brzda v urcitych otackach a zatizeni, protoze ten samotny odpor brzdy se musi pripocist k odporu retarderu.

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Příspěvek od Lukaash »

na druhou stranu, u motorek s ram air je to dulezitej prvek pro zvyseni vykonu ve vysokych rychlostech ... udela to peknejch par koni :-)

JirkaŠ
Příspěvky: 121
Registrován: 06 pro 2005 11:07
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Příspěvek od JirkaŠ »

Lukaash píše:na druhou stranu, u motorek s ram air je to dulezitej prvek pro zvyseni vykonu ve vysokych rychlostech ... udela to peknejch par koni :-)
To máš pravdu,ale to výrazněji funguje až od rychlosti nad 200km/h.Průměrně to přináší cca 5-6HP.
Věřím, jen naměřeným hodnotám!

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukce motorové brzdy?

Příspěvek od Vecernicek »

Ale při tuningu/stylingu auta přece musíme brát zřetel na nové obtékání vzduchu. (různý ty modifikace sání) ne? chlazení nejen vody v chladiči ale i převodovky, katalysátoru atd? Což ve finále může nějaký to procento ubrat.
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“