Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

Zdravim,
mel bych par !! laickych !! dotazu ohledne toho motoru, daval se tusim i do
Fiat Coupe atd.
Jak moc se tento motor hodi pro tunning.
Osobne jsem premyslel v rovine BOV (pro setreni turba, a zkraceni prodlevy
zaberu pri razeni).Nechci se poustet do motoru primo, vymenou neceho v motoru, spise jeslti je nejakej SW (chiptunning) vhodnej a nedestruktivni, vymena turba, filtru.. a co ja vim ceho jeste.
Dost mne chybi teplomer na olej(nekam bych dal samostatnej budik)...ale nevim kde zapojit a jeslti to jde vubec. Jako bonus mozna budik s tlakem turba.

motor je celkove v dobrym stavu, 90tis najeto

predem velke diky za jakekoli rady, namety, pojednani
:roll: :?

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Roman5 píše:Zdravim,
mel bych par !! laickych !! dotazu ohledne toho motoru, daval se tusim i do
Fiat Coupe atd.
Jak moc se tento motor hodi pro tunning.
Osobne jsem premyslel v rovine BOV (pro setreni turba, a zkraceni prodlevy
zaberu pri razeni).Nechci se poustet do motoru primo, vymenou neceho v motoru, spise jeslti je nejakej SW (chiptunning) vhodnej a nedestruktivni, vymena turba, filtru.. a co ja vim ceho jeste.
Dost mne chybi teplomer na olej(nekam bych dal samostatnej budik)...ale nevim kde zapojit a jeslti to jde vubec. Jako bonus mozna budik s tlakem turba.

motor je celkove v dobrym stavu, 90tis najeto

predem velke diky za jakekoli rady, namety, pojednani
:roll: :?
www.fiatcoupe.cz


já osobně mám na ladění 5ti válců svůj názor a to takovej, že nejlepší je enchat serii

jinak s těmahle km počítej, že pokud dáš chip, tak ti odejde turbína- ale marcel -www.marcelscars.com už umí kvalitní repasi těch TB28 - jako jedinýmu tady v čr po repasi turbo vydrželo

budíky schvaluju, chip - no v anglii jezděj Gtech 1-2 --dle stupně úprav motoru..ta 1čka je na spíš seriovej motor s nárustem 20PS a cena do 50liber vč. dopravy...

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od semysak »

nevim jak jinde ale 20VT v kappe ma bov umistenej jakoby zespodu, takze Ti to muze prisavat docela spinavej vzduch kdyz si ho nastavis spatne a nebo kdyz ne moc dobre tesni a taky se uspini draha pistku, ja bych tam dal klasickej bosch s kovovou vyztuzenou membranou asi za 1300 misto toho puvodniho, kterej bude mit jiste membranu na odchodu

nehlede na to ze ten bov nebude videt : - ) kdyz je zespodu

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Termik »

semysak píše:nevim jak jinde ale 20VT v kappe ma bov umistenej jakoby zespodu, takze Ti to muze prisavat docela spinavej vzduch kdyz si ho nastavis spatne a nebo kdyz ne moc dobre tesni a taky se uspini draha pistku, ja bych tam dal klasickej bosch s kovovou vyztuzenou membranou asi za 1300 misto toho puvodniho, kterej bude mit jiste membranu na odchodu

nehlede na to ze ten bov nebude videt : - ) kdyz je zespodu
Nastavení BOV se mi nejeví zrovna jako problém.. Ušpinění se buďto dá zabránit nebo tam nelítá až tolik bordelu že by to BOV nějak uškodilo. Mám Bidrin MKIII a není jedinej problém a že se mi kolem motoru taky někdy dost práší :wink:
BMW...V8...

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

to bude uzasna konstrukce susplechu proto aby auto delalo pssst psst ze ani ten bov nebude videt kdyz se otevre ten pelech pod kapotou :-), mimochodem ten bov nicemu nic neprida ani "neusetri turbo", protoze ten seriovej diverter valve jeho praci zastane dobre, ba dokonce lepe

samozrejme je to spatne, protoze to neni tuning

co se tyka celorocniho provozu tak ty pistkove otevrene bov s nima nemam nejlepsi zkusenosti zrovna v italskejch autech, obecne ve vsech autech co nepouzivaji MAP senzor jako hlavni velicinu pro davkovani paliva,jak od bidrina tak i jine, precijen jiny je nastaveni pro provoz v -20 studenej start nez pekny letni den (tepelna roztaznost vs nastaveni pruzinek etc....) pokud to ma byt daily driver tak bych tam dal uzavreny ventil = ten co tam je nebo ten s tou vyztuzenou membranou

pokud to bude na 1000hp aute tak to je zase jina pisnicka ale to Ty ani ja ani upravce ty kappy nema

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Divil byses, ale po tom co jsem dal ten nový BOV tak je reakce na plyn rychlejší... Možná to je ale daný taky tím že sériovej je už 18 let starej :lol: :oops: .. Navíc mám v plánu zvýšit plnící tlak takže je potřeba určitě :D .. Kvůli zvuku to opravdu nemám :D (a s původním sáním ten nový ventil stejně nebyl skoro ani slyšet :) )

Se Suprou jezdím když je na ní nálada > pořád :D .. Uvidim jak dlouho vydrží no.. V zimě to jezdit ale rozhodně nebude :nono:

Ale zpět k tématu :D
BMW...V8...

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

no ja se spis divim tem 5ti tematum co se zabyvaji Tvoji suprou :roll:

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

semysak píše:no ja se spis divim tem 5ti tematum co se zabyvaji Tvoji suprou :roll:
:? chci aby v tom byl přehled (to především!) a je to i prevence proti zbytečným OT... kdybych to dal do jednoho tak se nejspíš nic nedozvím a akorát se to zamotá... Navíc.. Co je na "tuning" fóru lepší... Témata jako porno s Wendy, smradlavý mezinoží, fotky měsíce z Internetu (který se nakonec ani nehodnotí tak nevim proč měsíce :lol: ) nebo témata s žádostí o radu jaký manifoldy, vačky, svíčky, boostcontroler.... ??
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

ve zkratce :
to sem zapomnel zminit, celkem dobrej postreh mel semysak,
ano je to mysleno pro daily driving. Spis slo o to ze kdyz by
slo vicemene nedestruktivni cestou pridat kone/tocak,tak bych
nebyl proti.hodi se to na pruznou acceleraci.1+2 rozjezdy
nepraktikuji.Na to je to tezkopadny auto :-p
BOV jsem zminil ne kvuli psst ale jeslti muze pomoci setrit turbo,
a hlavne zmensit diru...jestli ten original odvadi dobrou praci,
ale je jenom starej(spatnej,horsi) tak vymena za novej?
nebo rovnou neco jinyho?

turbo kdyz odejde je vhodny davat to samy? nebo jaky je vyber?
a ceny?? +-

diky moc za vsechny reakce
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

BOV je zezhora nikoliv zespoda jako velice dobrá varianta se mi na 20VT coupe osvědčila Twinport od bidrina.......prodáváme ho a i montujeme.......

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

tak to vidim zatim jen na ten BOV co tak ctu :-)
je montaz slozita?? nikdy sem to nedelal...(vymenu prevodovky
a motoru taky ne a slo to) tak si myslim ze s par jpg bych do zvladl, snad :wink:
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od semysak »

no tak potom by to melo byt brnkacka i bez jpegu ten bov, pokud si vyndaval motor a prevodovku kazdoadne si myslim ze je zespoda, netvrdim ale samozrejme ze by nemel jit namontovat zezhora, asi by ti stacila jenom fotka toho bov co tam je aby si ho podle toho nasel, a nebo kdyz pudes po sani od klapky tak na nej narazis pixla co spojuje tlustyma hadicema sani pred a za turbem a do ni vede malinka hadicka

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

vymena motoru probehla kdysi davno na jinym aute...
ale ono vyndat a dat to zpatky+rozborka a sborka prevodovky
je takovej merkur...horsi je kdyz clovek hleda neco co nezna...

du na to juknout hned... :-)
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

tak je tam takovej malej cernej kratkej valecek, zvrchu do nej jde
hadicka ze sani pred klapkou....a je pripevnenej kousek
za filtrem kam vraci asi pretlak. z druhyho konce valecku vede drat,
lanko...nekam zezadu k vrchu motoru.... to je k cemu ? :oops:
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Vyfoť. K BOV dráty nevedou žádný :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od semysak »

asi ventil volnobehu resp. moturek co ridi volnobeh, hledej dal : - )

kuk no http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm melo by to vypadat jako polozka s objednacim cislem 99311033750 plastova pixla

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

neco na ten zpusob je na te fotce... aspon to tak vypada :-)
hledam dal tedy :wink:
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

jestli si z prahy tak ti ho se slevou prodám a namontuju zadarmo...myslim ten od bidrina....btw mám tady ještě chip upravenej do mího coupe.......můžeš ho zdarma vyzkoušet porovnat a jestli bys ho chtěl neni problém se domluvit na ceně.......

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

ziji ted v Anglii :-(
kdybych jel na otocku domu dam vedet...ale to uz asi bude tam do te doby...

nevis kde ho hledat u motoru?
chip s jakyma vlastnostma?
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Krosmen »

Roman5 píše:ziji ted v Anglii :-(
kdybych jel na otocku domu dam vedet...ale to uz asi bude tam do te doby...

nevis kde ho hledat u motoru?
chip s jakyma vlastnostma?
myslíš bovko kde hledat?To najdeš v propojce přd klapkou sání a propojuje se se sánim konkrétně před turbem coupe ho má u baterky...jakoby před kaslíkem na ni lehce pod....
Chip je šit namíru na moje coupe jenže to vypadá že tam pude programovatelná ECU a tak mi je k ničemu parametry by mněly být na maximu co zvládne turbo s rezervou pro životnost a to je tlak 1,5 BAR seriový overboost je 1,2 stálý 1 odhad je 250PS+ dle dalších úprav.....

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

jj kde hledat bov....
takze je to ta krabicka co je na page 1 na fotce co sem nalinkoval?
vede od ni dratek...nevis na co je?

doporucujes vymenit ten seriovy diverted valve? mam pocit ze je
tam celkem prodleva...jestli neni uz too old

dik moc za help
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od semysak »

to co si nasel je ten diverter valve, ten dratek je podtlakova hadicka ;podle me mela by vest nekam mezi skrtici klapku a vstup sani do hlavy motoru, mozna povede pres neakej elmag ventil je to podtlak

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

jj hadicka vede nekam zezadu za skrtici klapku, nekde k sani hlavy..

takze BoV dat misto neho a pri vymene za BoV bude asi ten dratek k nicemu co?
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od semysak »

ten dratek neni dratek ale hadicka co ovlada bov, knicemu rozhodne nebude. jestli si v angliii zkus misto toho bosch diverter valve od forge motorsport, predtim nez budes upravovat precti si http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=65189 to jsou testy bov v ne moc poladenejch autech

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

ale pozor u některých aut při použití otevřené verze BOV auto nedrží volnoběh.....při použití twinportu je to vyřešeno tím že je na vonoběh otevřen stejně jako seriový a přepouští nazpět....sice jeho zvuková kulisa neni tak intenzivní ale na 20VT coupe byl slyšet dost....pokud se rozhodneš použít otevřený tak musíš zaslepit zpětné vedení do sání před turbem.....

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pokud žiješ v angli , tak vlez na forum na stránkách www.fiatcoupe.net , do sekce tuning a dej hledat výraz Gtech-1 , Gtech-2 , případně tam kontaktuj lena GrahamL , kterej na ebay vystupuje pod nickem traumax, myslím.. ten má na svědomí ten chip a na seriovej motor přidá 20-30PS dle základních úprav a stavu motoru ..za pouhejch 50liber , no nekup to..létama ověřenej a dolaďovanej...
Naposledy upravil(a) honza 2.0 16v dne 14 zář 2007 18:51, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Roman5
Příspěvky: 10
Registrován: 25 kvě 2007 23:32

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP

Příspěvek od Roman5 »

diky moc vsem
du se tedy porozhlidnout po netu a dam vedet ..

ten twinport dela jenom Bidrin?? doufam ze sem to nenapsal moc spatne :(
8) Kappa 2.4 20v 1995 Azev 16" :idea:
:driver: Kappa 2.0T20v 2000 :pray:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“