Kde najít ty testy? Tady v austrálii je často slyšet, že nulon a penrite jsou na úrovni royal purple za úplně jinou cenu a dávají odkazy na nejrůznější testy, ale ty testy se většinou diametrálně rozcházejí ve výsledcích...
Build shit car,call everyone haters.... Function > Form
Taboo a co třeba Millers Oil CFS nebo Penrite Enviro? Ten Synthetic 5 u nás k dostání v mnou potřebné viskozitě není. Každopádně děkuju za dost zajímavých a užitečných informací
Mne při výběru oleje zajíma pouze HTHS viskozita kterou millers oil nikde neuvádí a TBN alkalická rezerva opět miller tají. Takže jmít na výběr vezmu motul 300V ten nic neskrývá Motul 300V 20W-60 Le Mans
Viscosity grade SAE J 300 20W-60
Density à 15°C (59°F) ASTM D1298 0.888
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 22.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 170 mm²/s
Viscosity grade ASTM D2270 162
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 7.17 mPa.s
Point d’écoulement ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g/
Rozdíl mezi motulem a millers je zaklad. Motul je dvou a millers tříesterový.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Možná bych topic přejmenoval a dal jako důležitý. Myslím si, že je celkem zajímavý a může pomoct ostatním.
Asi zkusím ten Synpower. Durablend mají 5W40 jen pro naftu. Jinak ten Amsoil mi nepřijde zase tak drahý po přepočtu. Jen se k nám nedováží. Třeba ten nano CFS 5l stojí přes 2 tisíce.
inak taboo naznacil celkom zaujimavu vec. moze naozaj kvalitny olej do urcitej miery ochranit motor (loziska) pri menej intenzivnom klepani ?
jasne ze ked zaklepe 400-500hp 2.0T pri zatazi, tak tam olej nespravi nic. ale N/A alebo seriovy turbomotor s nizsim vykonom (napr terajsie downsizingove 1.4-1.6 turba) ?
moze tam "zbytocne" kvalitny olej pomoct ?
Libor12 píše:Mne při výběru oleje zajíma pouze HTHS viskozita kterou millers oil nikde neuvádí a TBN alkalická rezerva opět miller tají. Takže jmít na výběr vezmu motul 300V ten nic neskrývá Motul 300V 20W-60 Le Mans
Viscosity grade SAE J 300 20W-60
Density à 15°C (59°F) ASTM D1298 0.888
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 22.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 170 mm²/s
Viscosity grade ASTM D2270 162
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 7.17 mPa.s
Point d’écoulement ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g/
Rozdíl mezi motulem a millers je zaklad. Motul je dvou a millers tříesterový.
od pocatku automobilismu doposud je mozne vypozorovat dva nesmiritelne tabory olejaru, prvni provadi dalekosahle analyzy a srovnavani co ktery olej umi a neumi, druhy zastava nazor ze olej by mel byt menen v rozumnych intervalech a byt ho dostatek.
najsem buhvi jaky tuner,ale ja pri pohledu do servisni knizky na sve ojetine zjistuji ze olej byl pravbdepodobne menen v intervalu 25 az 35 tisic kilometru za olej nezname znacky, v 200 tis km volim interval 15 tisic a 5w40 kdyz se chci rozsoupnout tak Xw50, ale to uz je slyset jak to motor musi vic prelejvat
S tím bych nesouhlasil. Já se jednak snažím koupit to nejlepší za moje peníze, čtu a hledám testy a zároveň měním olej i při minimálním ročním nájezdu kolem 2500km několikrát ročně pro klid duše...
Build shit car,call everyone haters.... Function > Form
Taboo píše:Ja bych rekl, ze cim vyssi vykon na jednotku objemu motoru, tim kvalitnejsi by ten olej mel byt vzhledem k limitacim ploch lozisek ojnic a klikove hridele (vzhledem k jejich vyssimu zatizeni na jednotku jejich ploch)..
doplnim len ze rovnako plati cim vyssi vykon na objemovu jednotku, tym je dopad detonacii zavaznejsi a v kratsom casovom rozsahu. 6 litrovy motor s vykonom 150k moze detonovat stovky, mozno tisice km kym sa prejavia znamky problemov, pri 2l motore s vykonom 500k je to otazka sekund.
Přátelé, rozhodl jsem se zde: http://mitsubishi-evo.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; udělat takové menší rodinné a zcela nekomerční fórum pro majitele a fanoušky Mitsubishi Lancer EVO, budu rád, pokud zavítáte a přispějete užitečným příspěvkem.