Ano, podle mně to tak je - vzhledem k podtlaku v sání to potom z odvětrání pumpuje ven mlhu a spaliny. Mimochodem, do nějaké doby se u odvětrávání použivalo odvětrání do atmosféry přes odlučovač oleje, což de facto vlastně je OCC, není liž pravda... Poměr A/F je správný - vzduch vstoupí sáním přes váhu a nadávkuje se palivem. Mlha zhorší směs a spalin proniknuvších do klikové skříně zřejmě nebudou žádný obrovský mračna, takže žádný hrůzostrašně špatný poměry nenastanou. Odstraněním odtahu bordelu do sání se jen vyčistí nasávaná směs.Taboo píše: Takze po chvili jizdy, pote, co je vsechen vzduch z te klikove skrine odsan, to sani nasava jen spaliny z valcu a olejovou mlhu? Neprojevuje se to pak na A/F pomeru?
Řekl bych, že tam budou panovat podmínky tlakově podobný podmínkám v sání, který se z toho snaží vysát obsah. U šestiválce tam pak může ještě zapracovat pracovní cyklus pístů, ale vzhledem k tomu, že nemám matematický model motoru nebo nějakou simulaci dynamiky kapalin a plynů v tom prostoru, tak po mě nechtěj exaktní závěryTaboo píše: A je v te klikove skrini a pod vikem ventilu pak tlak anebo podtlak? Jestli tam je podtlak a po otevreni vicka pro dolevani oleje se dostane vzduch z atmosfery dovnitr, nezmenil by se ten A/F pomer na stejnou uroven, jaka tam byla predtim, nez to sani vysalo ten vzduch, ktery pak byl nahrazen temi spalinami a olejovou mlhou?
Po odpojení odtahu do sání nebude mít otevření víčka pro dolití oleje vliv. Logicky, jelikož jak už jsem psal, ať už se tam děje cokoliv, při zapojeným odtahu má sání snahu vysávat obsah.Taboo píše: A pokud tam je tlak tvoreny temi spalinami - treba kdyz nekdo pouzije jen filter a odpoji tu hadici od sani, jak se muze vzduch z atmosfery po otevreni toho vicka na dolivani oleje dostat dovnitr?
Georgeos má ale odtah zapojenej a změna v chodu se po otevření víčka projevila, což mě vede k závěru, že to přisálo vzduch skrz něj.
Ani v jednom případě není kliková skříň uzavřená, buď je to spojený se sáním, nebo je tam filtr. Obsah proto buď odsává sací trakt nebo se případné rozdíly v tlaku vyrovnají přes ten filtr. Účinnost motoru je tak podle mně vyšší díky přísunu kvalitnější směsi. Nevýhodou použití filtříku je pak omezení odtahu spalin, které poněkud znehodnocují olej. Vliv na motor opět nedokážu posoudit, ale nevzpomínám si, že by někdo použitím filtru na odvětrání klikovky zadřel motor, případně jinak způsobil jeho destrukci.Taboo píše: Nesnizuje ten tlak v te klikove skrini pak ucinnost toho motoru anebo je jeho ucinnost i pote vyssi, nez nasavani tech spalin a olejove mlhy, ale soucasne taky vytvareni podtlaku v te klikove skrini?
Georgeos: Klapka by čistší být měla, protože by na ni kromě přefiltrovanýho vzduchu nemělo útočit nic jinýho