Oddychový filtr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše: Takze po chvili jizdy, pote, co je vsechen vzduch z te klikove skrine odsan, to sani nasava jen spaliny z valcu a olejovou mlhu? Neprojevuje se to pak na A/F pomeru?
Ano, podle mně to tak je - vzhledem k podtlaku v sání to potom z odvětrání pumpuje ven mlhu a spaliny. Mimochodem, do nějaké doby se u odvětrávání použivalo odvětrání do atmosféry přes odlučovač oleje, což de facto vlastně je OCC, není liž pravda... Poměr A/F je správný - vzduch vstoupí sáním přes váhu a nadávkuje se palivem. Mlha zhorší směs a spalin proniknuvších do klikové skříně zřejmě nebudou žádný obrovský mračna, takže žádný hrůzostrašně špatný poměry nenastanou. Odstraněním odtahu bordelu do sání se jen vyčistí nasávaná směs.
Taboo píše: A je v te klikove skrini a pod vikem ventilu pak tlak anebo podtlak? Jestli tam je podtlak a po otevreni vicka pro dolevani oleje se dostane vzduch z atmosfery dovnitr, nezmenil by se ten A/F pomer na stejnou uroven, jaka tam byla predtim, nez to sani vysalo ten vzduch, ktery pak byl nahrazen temi spalinami a olejovou mlhou?
Řekl bych, že tam budou panovat podmínky tlakově podobný podmínkám v sání, který se z toho snaží vysát obsah. U šestiválce tam pak může ještě zapracovat pracovní cyklus pístů, ale vzhledem k tomu, že nemám matematický model motoru nebo nějakou simulaci dynamiky kapalin a plynů v tom prostoru, tak po mě nechtěj exaktní závěry :D
Taboo píše: A pokud tam je tlak tvoreny temi spalinami - treba kdyz nekdo pouzije jen filter a odpoji tu hadici od sani, jak se muze vzduch z atmosfery po otevreni toho vicka na dolivani oleje dostat dovnitr?
Po odpojení odtahu do sání nebude mít otevření víčka pro dolití oleje vliv. Logicky, jelikož jak už jsem psal, ať už se tam děje cokoliv, při zapojeným odtahu má sání snahu vysávat obsah.

Georgeos má ale odtah zapojenej a změna v chodu se po otevření víčka projevila, což mě vede k závěru, že to přisálo vzduch skrz něj.
Taboo píše: Nesnizuje ten tlak v te klikove skrini pak ucinnost toho motoru anebo je jeho ucinnost i pote vyssi, nez nasavani tech spalin a olejove mlhy, ale soucasne taky vytvareni podtlaku v te klikove skrini?
Ani v jednom případě není kliková skříň uzavřená, buď je to spojený se sáním, nebo je tam filtr. Obsah proto buď odsává sací trakt nebo se případné rozdíly v tlaku vyrovnají přes ten filtr. Účinnost motoru je tak podle mně vyšší díky přísunu kvalitnější směsi. Nevýhodou použití filtříku je pak omezení odtahu spalin, které poněkud znehodnocují olej. Vliv na motor opět nedokážu posoudit, ale nevzpomínám si, že by někdo použitím filtru na odvětrání klikovky zadřel motor, případně jinak způsobil jeho destrukci.

Georgeos: Klapka by čistší být měla, protože by na ni kromě přefiltrovanýho vzduchu nemělo útočit nic jinýho :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

no ja to na svojem aute mam zapojeny takhle:

filtr vzduchu
vaha vzduchu
vstup do sani z odvetravani a odfuk BOV
turbo
IC
skrtici klapka
sani

vstup v odvetravani je vystup z nadobky - na hornim vicku
do nadobky vede i zespodu hadice od klikovej skrine
a jeste jednaze zhora z pod ventilovejch vik

nadobka podle me funguje jako OCC ale stim ze se tam nic nezachytava ale jenom kondenzuje a jde to dolu do klikove skrine voda jde do sani olej dolu podle me

odsavani do sani = stejnej tlak jako v sani pred turbem, je tam podle me kuli tomu aby se netlakoval motor netesnostma pistnich krouzku (klikovka) a gufirek okolo ventylu (z pod vika ventylu) a bylo to tak aby mel motor jenom jeden vstup vzduchu kdyz to bude rozdelany na vic mistech asi elktronika k tomu rekne svoje

kdyz to nejakej odbornik odstrani a ucpe nebo je to ucpany z motoru tece olej vsude mozne (osobni zku3enost)

prej to i zlepcuje trosku emise, nebot to co podfoukne nejni asi dokonale spaleny a jeste to obohati mirne smes, rdici jednotka s tim prej i pocita

kdyz otevru vicko na dolejvani motoru tak mi otacky poklesnou a nejni z toho motor zrovna nadcenej, dokonce ani vetsinou nenastartuju

Uživatelský avatar
xenon04
Příspěvky: 610
Registrován: 28 led 2005 15:28
Bydliště: Teplice, CZE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xenon04 »

Taboo: já bych Tě chtěl poprosit o názor/odpověd jak to s tím "oddychem/odvětráním" je :pray:

do těd mě to nijak nevzrušovalo, ale co se stalo... objednal jsem si těsnění pod ventilový víko, zajel pro něj a nechal ho rovnou vyměnit... šel zaplatit a když se vrátil bylo hotovo... dva dny jsem si jezdil, užíval si jízdy než jsem si všimnul, že ten koumák, co to měnil, tu hadičku z "odvětrání" nenasadil zpět :shock: vůbec žádnej problém jsem za jízdy ani na volnoběh nezpozoroval...
díky za případnou reakci :wink:

je to tenhle střízlík :wink:
Obrázek
HONDA Civic Sedan - 1.5 VTEC TURBO MT

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Já jsem musel odvětrání u VTS ze sání odpojit, protože na závodech do kopce se mi jednoho krásného dne tudy dostalo asi 0,75L oleje přímo do sání, klapka toho byla uplně plná, to ste v životě neviděli tolik kouře co my šlo z výfuku, zadýmování tanku hadr :lol: U mojeho motoru za určitých okolností jako přetížení v levé zatáčce, určitý otáčky a po instalaci přímého sání se může stát že si to nasaje olej z prostoru klikovky. Byl jsem rád že se motor hned udusil, protože vniknout to do válců tak to nemůže přežít...

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Hehe, ani se ti Taboo nedivim :D
Ceska povaha nezna mezi :wink:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 22 úno 2012 12:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

Tak přesně tohle sem potřeboval vědět 8)
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
xenon04
Příspěvky: 610
Registrován: 28 led 2005 15:28
Bydliště: Teplice, CZE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xenon04 »

Taboo: díky za vyčerpávající odpověď :wink:

tady taky nějaký počtení k tématu
http://www.calibra.cz/tuning/pskv6.php
HONDA Civic Sedan - 1.5 VTEC TURBO MT

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 22 úno 2012 12:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
xenon04
Příspěvky: 610
Registrován: 28 led 2005 15:28
Bydliště: Teplice, CZE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xenon04 »

ahoj Taboo:
Taboo píše: Pokud pouzijete jen filter na vystupu te "breather" hadice, porusite tim rovnovahu mezi blow-by a odsavanim - a tudiz tlaku v prostoru klikove hridele.
:wink:
teď si nejsem jistý, jestli se bavíme s stejnym "výstupu"
ale když neco nevim raději se zeptám... i když budu třeba za blba...
já(my někteří) mám(e) na mysli tohle
Obrázek

není mi jasný, jaký to může mít vliv na tlak, když to v podstatě ústí do trubky s volným koncem(myslim ten air intake)?
logicky pod tím ventilovým víkem nemůže být tlak ani podtlak, si myslim... určitě tam bude teplý vzduch(možná i znečištěný), který v sériovém stavu odchází do sání???
HONDA Civic Sedan - 1.5 VTEC TURBO MT

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Použití filtru je výhodné jen tím, že nezasíráš sání olejem (páry) a splodinami z oleje.
Dále se toto odvětrání skříně napojuje do nasávaného vzduchu jen kvůli emisím vytvářejících se ze zahřátí oleje. Existuje prý snad na to i nějaká norma, která toto nařizuje.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 22 úno 2012 12:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

nejsou ty dve strany spojeny? u mne jde hadice z PCV do jednoho vyvodu ventiloveho vika a z druhyho vyvodu do sani za air filtrem
tim padem jsou spojeny v jeden celek, nebo ne?
vim ze nekteri majitele GTR to delaj tak, ze ty dva vyvody z ventilovyho vika vyvedou do OCC a PCV ventil vyvrtaji aby byl pruchozi a pridaji malej filtrik (ja bych to radsi spojil se sanim)...
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
xenon04
Příspěvky: 610
Registrován: 28 led 2005 15:28
Bydliště: Teplice, CZE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xenon04 »

Taboo díky!
Taboo píše:Tou "breather" hadici, ktera vede z vika ventilu do sani za air filtrem - a na kterou lidi z neznamych duvodu radi davaji ten maly filtr - se nic z toho motoru neodsava. Naopak, tou hadici se do prostoru klikove hridele nasava cerstvy vzduch a vyvazuje se tlak v prostoru klikove hridele.
tady byl ten zádrhel... celou dobu jsem měl za to, že ten horký vzduch z pod víka je "vysáván"... jako u rozprašovače, akorát, že místo roztoku je sán vzduch popř. ta olejová mlha....
teď je mi to jasný :wink:

moc zajímavý téma, to cos tu napsal by dalo na referát :D
HONDA Civic Sedan - 1.5 VTEC TURBO MT

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

xenon04 píše:Taboo díky!
Taboo píše:Tou "breather" hadici, ktera vede z vika ventilu do sani za air filtrem - a na kterou lidi z neznamych duvodu radi davaji ten maly filtr - se nic z toho motoru neodsava. Naopak, tou hadici se do prostoru klikove hridele nasava cerstvy vzduch a vyvazuje se tlak v prostoru klikove hridele.
tady byl ten zádrhel... celou dobu jsem měl za to, že ten horký vzduch z pod víka je "vysáván"... jako u rozprašovače, akorát, že místo roztoku je sán vzduch popř. ta olejová mlha....
teď je mi to jasný :wink:

moc zajímavý téma, to cos tu napsal by dalo na referát :D
Ale on určitě je vysávanej. Třeba já mám vývod od ventilových vík svedenej do společné trubky, která vede jedním koncem za filtr před turbo a druhej konec je pak lupnutej ke klapce. A teď to začíná být zajímavý, protože podle toho jestli jede turbo pak to proudí buď jedním směrem nebo druhým. Pokud by to bylo podle Tabooa, tak proč teda druhej konec toho potrubí vede do tělesa klapky ? Když by to mělo jen nasávat vzduch, no tak potom je blbost dávat to za filtr, kde z toho bude podtlak v sání pumpovat vzduch a naopak by pak Taboo měl být přikloněněj k tomu, že ten filtřík na tom je super věc, protože to umožní sát přímo bez rizika, že to bude "sáním odsávat". Nějaký zásadní zvýšení tlaku u klikovky by se poznal poměrně snadno - vyletělo by gufero na klikovce a motor by se během chvilky zadřel - to jsem zatím neslyšel, že by někdo vlivem použití filtříku na hadici zadřel motor.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

Já mám na Ford Zetec 1,8 130hp odvětrávání víka ventilů přivedené před filtr... A vzhledem k tomu že je vzduchovej filtr dost mastnej, a prostě černej od oleje tak předpokládám že sání odsává ten bordel, nachytá se do filtru a MAF a škrtící klapka je potom celkem čistá... Nebo třeba v některejch otáčkách saje a třeba ve vysokejch odfukuje...???

Tohle řešení se mi ale moc nelíbí a chystám se trochu upravit sání, takhle je od nasávače za nárazníkem po škrtící klapku tak 120cm dlouhé... no a kam potom s tím odvětráváním??? Filtřík teda ne, takže to mám dát mezi MAF a škrtící klapku???

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Beaver píše:
xenon04 píše:Taboo díky!
Taboo píše:Tou "breather" hadici, ktera vede z vika ventilu do sani za air filtrem - a na kterou lidi z neznamych duvodu radi davaji ten maly filtr - se nic z toho motoru neodsava. Naopak, tou hadici se do prostoru klikove hridele nasava cerstvy vzduch a vyvazuje se tlak v prostoru klikove hridele.
tady byl ten zádrhel... celou dobu jsem měl za to, že ten horký vzduch z pod víka je "vysáván"... jako u rozprašovače, akorát, že místo roztoku je sán vzduch popř. ta olejová mlha....
teď je mi to jasný :wink:

moc zajímavý téma, to cos tu napsal by dalo na referát :D
Ale on určitě je vysávanej. Třeba já mám vývod od ventilových vík svedenej do společné trubky, která vede jedním koncem za filtr před turbo a druhej konec je pak lupnutej ke klapce. A teď to začíná být zajímavý, protože podle toho jestli jede turbo pak to proudí buď jedním směrem nebo druhým. Pokud by to bylo podle Tabooa, tak proč teda druhej konec toho potrubí vede do tělesa klapky ? Když by to mělo jen nasávat vzduch, no tak potom je blbost dávat to za filtr, kde z toho bude podtlak v sání pumpovat vzduch a naopak by pak Taboo měl být přikloněněj k tomu, že ten filtřík na tom je super věc, protože to umožní sát přímo bez rizika, že to bude "sáním odsávat". Nějaký zásadní zvýšení tlaku u klikovky by se poznal poměrně snadno - vyletělo by gufero na klikovce a motor by se během chvilky zadřel - to jsem zatím neslyšel, že by někdo vlivem použití filtříku na hadici zadřel motor.
tak to mas to samy co ja, akurat ja mam 2 vyvody z vika ventilu...jeden jde do PCV ktery je u intake mainfoldu a druhy do sani.
stejne ale si myslim ze v kazdym pripade bude jenom sat, pac ten PCV ventil je ovladan prave tim podlakem, ktery tam je vlastne furt...
mno ale zas tak se v tom taky nevyznam, takze klidne me opravte..

v krouzku je ten PCV ventil

Obrázek
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

GTRunner píše:
Beaver píše:
xenon04 píše:Taboo díky!
tady byl ten zádrhel... celou dobu jsem měl za to, že ten horký vzduch z pod víka je "vysáván"... jako u rozprašovače, akorát, že místo roztoku je sán vzduch popř. ta olejová mlha....
teď je mi to jasný :wink:

moc zajímavý téma, to cos tu napsal by dalo na referát :D
Ale on určitě je vysávanej. Třeba já mám vývod od ventilových vík svedenej do společné trubky, která vede jedním koncem za filtr před turbo a druhej konec je pak lupnutej ke klapce. A teď to začíná být zajímavý, protože podle toho jestli jede turbo pak to proudí buď jedním směrem nebo druhým. Pokud by to bylo podle Tabooa, tak proč teda druhej konec toho potrubí vede do tělesa klapky ? Když by to mělo jen nasávat vzduch, no tak potom je blbost dávat to za filtr, kde z toho bude podtlak v sání pumpovat vzduch a naopak by pak Taboo měl být přikloněněj k tomu, že ten filtřík na tom je super věc, protože to umožní sát přímo bez rizika, že to bude "sáním odsávat". Nějaký zásadní zvýšení tlaku u klikovky by se poznal poměrně snadno - vyletělo by gufero na klikovce a motor by se během chvilky zadřel - to jsem zatím neslyšel, že by někdo vlivem použití filtříku na hadici zadřel motor.
tak to mas to samy co ja, akurat ja mam 2 vyvody z vika ventilu...jeden jde do PCV ktery je u intake mainfoldu a druhy do sani.
stejne ale si myslim ze v kazdym pripade bude jenom sat, pac ten PCV ventil je ovladan prave tim podlakem, ktery tam je vlastne furt...
mno ale zas tak se v tom taky nevyznam, takze klidne me opravte..

v krouzku je ten PCV ventil
Tak u mně to vypadá takhle (ten konec vlevo jde před turbo):

Obrázek
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“