Ojnice pro crx 1.6 N/A - 9000 RPM

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Ojnice pro crx 1.6 N/A - 9000 RPM

Příspěvek od Sly »

Ktere pro crx 1.6 N/A motor, ktery by mel tocit cca 9K rpm? H-Beam (510g) nebo ultralight I-Beam (500g)? Oboji jsou kovane. Ja bych se priklanel k I-Beam, prave kvuli hmotnosti. Myslim, ze kroutit by se nemely. Znam crx, ktere jezdi i na seriovych ojnicich pri 8.5K rpm. Jaky na to mate nazor vy, potazmo jaky je rozdil v H a I ojnicich? Konstrukce a tedy jen jejich hmotnost?
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Rozdíl je v profilu ojnice,když ji rozřízneš kolmo na její osu bude mít řez buď tvar písmene H nabo I.
H jsou vysokopevnostní,vyšíí váha je dána větším množstvím materiálu,ale i tvarování profilu zaručuje větší pevnost.
Myslim,že by ti stačili seriové(taktéž I),Nyx si třeba ale pořídil H,protože tím dává motoru větší potenciál,který by mohl uplatnit např. při dodatečné přestavbě na turbo.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice

Příspěvek od Sly »

Myslel jsem si to. Diky. Myslim, ze par gramu na ojnici muze delat zazraky. Proto se marne snazim zjistit, kolik vazi seriova ojnice na D16. Priklanel bych se tedy k I-Beam. Jeste dodatek. Nejaka zkusenost s fy. Probe? U nich jsem totiz nasel ty ultralehke 500g. Nejlehci Eagle vazi 510g. Alespon co jsem videl ja.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Eagle vyrábí i z titanu,nevím jestli i pro D-16, ale jejich váha bude skoro poloviční. Probe mám vyzkoušené(do 9.5tis na motor. brzdě),bez problémů,ale přece jen nemají tak dobré jméno jako třeba eagle,pauter nebo manley(ty váží např. 480g pro tvou aplikaci,kované 4340).
Neni mi ale v této souvislosti jasné,i když je to OT,proč nestavíš B16?
Za stejné peníze si mohl mít sprintový motor cca 210Hp...stačilo se jen poradit..nechceš to ještě změnit?
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice

Příspěvek od Sly »

MarAt> Opet diky. Myslim, ze pujdu do Probe, taky 4340. Rozhodujici je cena a tyhle jsou momentalne k mani za cca $320 i s shippingem.
Hehe, to je otazecka. Vsechno to zacalo tak nejak nevinne, neplanovane. Proste se do auta zacalo jen tak stourat, bez nejakeho predem stanoveneho cile, planu. No a najednou se mi doma pod stolem vali vacky, pruziny, pisty, cast palivoveho systemu, na aute uz je udelany vyfukovy system, setrvacnik, spojka etc. Nestavim to s cilem za kazdou cenu udelat nejakou bestii, ale jen sam sobe pro radost. V lete o vikendu obcas nekam s klukama zajet a vyblbnout se. Just for fun :-D Takhle bych musel kupovat jiny motor. A hlavne, nejsem odbornik. Nemam na to cas, ani prostory. Takze proto jsem vychazel z toho, co uz bylo pod strechou. ;-)
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice

Příspěvek od MarAt »

Možná se pletu,ale bude to asi takhle: zjistíš,že si s tím pohl a ten motor jede o dost líp,než předtím (pokud si neděláš mechanika sám,tak doufám,že ten tvůj není šlompák,protože pak by to dopadlo špatně). Ta rychlost a výkon ti zachutná a budeš chtít víc. A pak zjistíš,že kdybys všechno co děláš na d16 dělal na b16,byl by výsledek ještě o dost lepší.Stejně to nakonec zrealizuješ,jenom ti možná bude líto,že si s tím nezačal dřív....
Jak říkám,možná se pletu...ale v životě stejně jako v tuningu platí,že by člověk měl mít nejdřív cíl,který mu potom hodně usnadní tu cestu. Budiž toto poučením pro začínající tunery,kteří se dohrabou tohoto threadu.
PS. kolik si myslíš,že z toho vydoluješ koní? A jak to plánuješ naladit? Doufám,že nechceš prostě jen začit jezdit,když děláš takový zásahy do spalovacího procesu. Tohle není favorit :D
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice

Příspěvek od Sly »

Cil uz je v soucasnosti samozrejme pevne stanoven ;-) Jen na zacatku se to odvijelo lehce necekane. Od auta pro bezne jezdeni, pres stylingove upravy, az po vikendoveho fun makera. Vsechno odstartoval nakup vacek pro D16A9. A dale uz slo vse celkem rizene a nechaoticky :-D Auto budou delat tri lide, kterym verim a jsem si jisty, ze odvedou kvalitni, poctivou praci.
Po tom, co budou vsechny potrebne dily doma, pujde motor dolu. Ve finale se provedene upravy odladi na brzde, samozrejme. Odhadovany vykon... Tot otazka. Nerad bych predbihal, ale budu spokojeny se 180-190hp. Uvidime. Sakra, to bych pak mohl sepsat na nejaky clanek, spolecne s fotodokumentaci, ne? :lol:
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice

Příspěvek od MarAt »

Tak hodně štěstí :D
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice

Příspěvek od Sly »

Jeste kratky dodatek k Probe Ultralight I-beam Forged 4340 Connecting Rods

If you are building this motor for (ALL MOTOR), us the I-Beam rods which is lighter then the H-beam and will handle 9k rpm. We use I-beam rods in our engine program the rods have seen 10,800 rpm on a DTS engine dyno.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

5.394" Rod Length
1.771" Crank Pin .748" Piston pin
B.E Width .898" Bushed Fit Pins - Floating
Gram Weight: 500

For use in very high rpm engines, and drag motors with no power adders. Designed to provide maximum performance with a minimum of rotating mass. Painstakingly manufactured from premium 2 piece 4340 steel forgings, which will insure proper grain flow for maximum strength. Then fully machined on the latest in CNC equipment to ensure dimensional accuracy. Lastly ARP 8740 rod bolts are installed through the dowelled rod caps.

Obrázek
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

Obrázek
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojnice

Příspěvek od MarAt »

Hlavně tam dej správný ojniční ložiska,tady máš návod pro B-series,nevím jestli pro D to bude stejný.
Honda Bearing Thickness Chart
Here is a chart of Honda B series bearing thickness by color. To calculate actual bearing clearance, use the following formula:
BC = IDBT – ODC – (2 x BT)
BC = bearing clearance
IDBT = inside diameter of bearing tunnel (housing bore)
ODC = outside diameter of crank journal
BT = bearing thickness
Main Bearing thickness by color
Blue 2.013-2.010 mm 0.0793”- 0.0791”
Black 2.010-2.007 mm 0.0791”- 0.0790”
Brown 2.007-2.004 mm 0.0790”- 0.0789”
Green 2.004-2.001 mm 0.0789”- 0.0788”
Yellow 2.001-1.998 mm 0.0788”- 0.0787”
Pink 1.998-1.995 mm 0.0787”- 0.0785”
Red 1.995-1.992 mm 0.0785”- 0.0783”

Rod bearing thickness by color
Blue 1.510-1.507 mm 0.0594”- 0.0593”
Black 1.507-1.504 mm 0.0593”- 0.0592”
Brown 1.504-1.501 mm 0.0592”- 0.0591”
Green 1.501-1.498 mm 0.0591”- 0.0590”
Yellow 1.498-1.495 mm 0.0590”- 0.0589”
Pink 1.495-1.492 mm 0.0589”- 0.0587”
Red 1.492-1.489 mm 0.0587”- 0.0586”
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Ojnice

Příspěvek od JonnY »

ja by som mal inu otazocku.
ak mame kluku vyvazenu na urcitu hmotnost, piestu/ojnece..
a ja dam suciastky tazsie alebo lahsie, s troska blizsim/vzdialenejsim taziskom. nesunda mi to casom ja neviem lozsika?
alebo je to vzhladom na zivotnost upraveneho motoru jedno :)

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stqeno »

kdyz sou lehci tak muzes s lozisky sundat i klikovku ne?
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

klika se nevyvažuje k hmotnosti ojnic a pístů, vyvažuje se dynamicky se setrvakem a remenicí, a pokud na ní dáš lehčí ojnice nic se neděje, jen si kliku vždy nech vyvážit na točky o cca 20% vyšší než předpokládáš že budeš točit, díl vydrží a máš rezervu pro případné další úpravy
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“