Kde takhle kupujete díly na motor? Potřeboval bych sehnat ojniční šály, ale vubec netušim, kde je sehnat. A další věc, nejdřív jsou potřeba sehnat šály a podle nich udělat výbrus kliky nebo nejdřív výbrus a podle toho sehnat šály? Mám něco v povědomí, že jsou na 1.,2.,3. výbrus, ale "výbrus" se nedělá vždy o stejnou hodnotu nebo jo?
A dále, jsem v tomhle docela ještě nezaučenej, slyšel jsem něco o zaškrabávání šál, jestli jsem to dobře pochopil, je to něco jako lícování, že se daj šály tak jak jsou, protočí se klikou a tam kde budou šály oleštěné, tak se "seškrábne" kompozice. Dělá se něco takovýho nebo se to dělalo na starších motorech když nebyla taková přesnost?
edit: a jeste jedna vec, ze je naprosta hovadina nechat kliku a dat novy šály?
Ojniční šály
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Ojniční šály
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojniční šály
změřit kliku a porovnat naměřený hodnoty se servisním manuálem auta ,případně dostupným katalogem šály ( kde zjistíš i dostupnost šál - často se stupňuje po 0,25mm- Glyco, Mahle (http://www.motorenteile.mahle.com:8080/ ... e/byParams" onclick="window.open(this.href);return false;)
šály beru třeba na MJ auto, případně v autorizovaným servise..
pokud je na klice lehkej gramofon (ne moc hluboký a rozsáhlý rejpance), na přebrus nemusí, stačí přeleštit 1200 šmirglem
pokud je hlubší, tak na přebrus... ideálně aby brusírna dodala šály s klikou..
nechat kliku a dt nový šály zas taková hovadina není - jsou motory, kde se přebrus díky povrchovce klikovky vůbec nedoporučuje, protože pak nemá klikovka takovou životnost.. proto se radši sežene klikovka v lepším stavu, případně nová a dají se o5 šály na původní rozměr... (i když se třeba 1-2 brus šály vyráběj..)
šály beru třeba na MJ auto, případně v autorizovaným servise..
pokud je na klice lehkej gramofon (ne moc hluboký a rozsáhlý rejpance), na přebrus nemusí, stačí přeleštit 1200 šmirglem
pokud je hlubší, tak na přebrus... ideálně aby brusírna dodala šály s klikou..
nechat kliku a dt nový šály zas taková hovadina není - jsou motory, kde se přebrus díky povrchovce klikovky vůbec nedoporučuje, protože pak nemá klikovka takovou životnost.. proto se radši sežene klikovka v lepším stavu, případně nová a dají se o5 šály na původní rozměr... (i když se třeba 1-2 brus šály vyráběj..)
Re: Ojniční šály
odvézt kliku do brusírny i s ojnicema, (ojnice nechat přeměřit,převážit) kliku ti změří v brusírně a řekne ti co sní.. rovněž ti nabídne ke koupi nový ložiska.. doporučuje ACL ,Cleavite