Olejové chlazení

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Olejové chlazení

Příspěvek od Stanley »

Doufám, že opět né marná otázka.. Tak co tuningáři, dočkám se užitečné odpovědi?
Potřebuju vědět jak velký olejový chladič stačí nebo je minimum na moje auto/úpravy a když už jsme u toho tak jaký je nejlepší způsob ten okruh napojit.. Olejové chlazení v sérii nemám takže to asi udělám přes olejový filtr. Kdyby někdo měl přesně nějaké vysvětlení nebo plánek jak to mám přesně udělat byl bych rád.

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Mirek-200sx »

velikost chladice se tezko urcuje, mensi na lepsim miste muze chladit lepe nez vetsi na horsim. Pokud seriove chladic nemas, tak jakykoliv bude lepsi nez nic. Zkusil bych mrknout na ebay jestli se neprodava kit primo na tvoje auto a motor, vetsinou to obsahuje vse potrebne pro montaz.

Co se instalace tyce, tak mezikus pod filtr, idealne uz s termostatem a z nej vyvody na chladic.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Beaver »

Hlavně mezikus s termostatem zabrání podchlazování oleje pokud by ten chladič byl až moc velkej, takže určitě bych radši hledal ten.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Stanley »

Ten okruh mám udělat jen přes filtr nebo to musím tahat z vany do filtru přes ten chladič?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Beaver »

Stačí ta podložka pod filtr.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od tholis »

Co na to olejové čerpadlo? Já o tom furt přemýšlím u 1,9TDI, ale mám obavu že to čerpadlo bude víc zatížené (delší okruh=větší namáhání apod.)
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Chosse »

Ty máš vývěvu, ne ?
Není třeba...

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Boháček »

když už se to tu řeší, tak dám dotaz
mám seriově chladič oleje, ovládaný termostatem
ten jsem z praktických důvodů úplně vyhodil a teď se ptám, nedělalo to tak, že ten termostat přepínal okruhy ?

takže mi dnes jde část oleje do chladiče, část zpět ?
nebo vyndání termostatu pošle všechen olej do chladiče ?
nebo naopak to do chladiče vůbec nejde ?

je to Opel Astra, motor 1,7DTL
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Beaver »

Termostat otevira vstup do chladice, kdyz ho vyndas, jde minimalne cast oleje trvale do chladice bez jakekoliv regulace.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Boháček »

dík
takže ještě nějakou záslepku, páč by potřeboval, aby tím chladičem šlo všechno
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Beaver »

V tomhle bodě opatrně. Chladič je restrikce a olej skrz něj neproudí zdaleka tak dobře jako jinak volným okruhem mazání. Navíc v případě Libora došlo k tomu, že po odstranění redukčního ventilu před sériovým chladičem se tento doslova nafouknul tlakem, který olej měl z čerpadla. Podle mně není dost dobře možné mazat tak, aby komplet náplň procházela chladičem, to by musel být o dost větší než jsou klasické olejové chladiče. Na druhou stranu tu konstrukci jsem nijak zvlášť nestudoval, takže netvrdím, že to je neřešitelný problém. Nicméně pokud bys bez termostatu honil všechen olej skrz velkej průchozí chladič oleje, dostaneš se nejspíš do podobné situace, jako je chlazení vody bez termostatu - dlouho se to bude ohřívat a v některých situacích se olej může ubytečně podchlazovat. Primárně se olej ochlazuje (resp. zabraňuje se jeho nadměrnému ohřevu) udržováním teploty motoru vodou, proto jsou taky chladiče oleje jen přídavná záležitost (vyjma věcí, kde je olej hlavní a jediná kapalina, například automatické převodovky).


Edit: koukám, že místo "odstranění ventilu" jsem napsal "instalace ventilu", takže jsem to opravil :D
Naposledy upravil(a) Beaver dne 28 črc 2011 12:35, celkem upraveno 2 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Libor12 »

Přesně tak. Je dobře si celý olejovy systém prohlédnout aby bylo vědět kudy co kam vede. Ten můj původní chladic byl beztlakovy s odtokem chladného oleje zpět do vany. Po zařazení do systému s ním 7bar tlaku udelalo své. :) systém s termostatem bych viděl jako dobré řešení. Zvolit vhodný chladic,jeho plochu,průtok objem není lehká záležitost spočítat. Kdyz už auto olejovy chladic mělo i s termostatem je dobře úvodem nainstalovat budíky tlaku a teploty oleje. Ten totiz kdyz degraduje,tlak se ztrácí a teplota stoupá,kterou ale už nemusí chladic pobrat. Chladic mám dostatečně dimenzovaný přesto kdyz začne docházet k degradaci oleje,teplota vzrůstá. To je pro mne signál k výměně bez ohledu na najete km.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od Boháček »

no já to řešil proto, že jsem si trochu hrál s plnícím tlakem turba, který je u tohohle motoru sériově příliš malý
no při požadavku na výkon se motor samozřejmě nedostatečně chladil
právě vyjmutí termostatu oleje tomu hodně pomohlo, ale občas by to mohlo být lepší
( jako příklad uvedu akceleraci při stoupání okolo "Naháče" )
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejové chlazení

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja momentalne tiez uvazujem o istalacii vymenniku..
teda "akoze chladicu", kedze seriove motory Z20LET to maju uz z fabriky...
a pre moj planovny vykon by toto riesenie malo stacit..

vravite teda ze by bolo dobre pouzit takyto chladic aj so "sendvicom" k tomu urcenym ..??
teda zobrat aj sendvic z z20let s povodnym termostatom ..??

(stary sendvic, len s regulatorom, racej zahodit :| )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“