Olejové chlazení
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Olejové chlazení
Doufám, že opět né marná otázka.. Tak co tuningáři, dočkám se užitečné odpovědi?
Potřebuju vědět jak velký olejový chladič stačí nebo je minimum na moje auto/úpravy a když už jsme u toho tak jaký je nejlepší způsob ten okruh napojit.. Olejové chlazení v sérii nemám takže to asi udělám přes olejový filtr. Kdyby někdo měl přesně nějaké vysvětlení nebo plánek jak to mám přesně udělat byl bych rád.
Potřebuju vědět jak velký olejový chladič stačí nebo je minimum na moje auto/úpravy a když už jsme u toho tak jaký je nejlepší způsob ten okruh napojit.. Olejové chlazení v sérii nemám takže to asi udělám přes olejový filtr. Kdyby někdo měl přesně nějaké vysvětlení nebo plánek jak to mám přesně udělat byl bych rád.
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Olejové chlazení
velikost chladice se tezko urcuje, mensi na lepsim miste muze chladit lepe nez vetsi na horsim. Pokud seriove chladic nemas, tak jakykoliv bude lepsi nez nic. Zkusil bych mrknout na ebay jestli se neprodava kit primo na tvoje auto a motor, vetsinou to obsahuje vse potrebne pro montaz.
Co se instalace tyce, tak mezikus pod filtr, idealne uz s termostatem a z nej vyvody na chladic.
Co se instalace tyce, tak mezikus pod filtr, idealne uz s termostatem a z nej vyvody na chladic.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Olejové chlazení
Hlavně mezikus s termostatem zabrání podchlazování oleje pokud by ten chladič byl až moc velkej, takže určitě bych radši hledal ten.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Olejové chlazení
Ten okruh mám udělat jen přes filtr nebo to musím tahat z vany do filtru přes ten chladič?
Re: Olejové chlazení
Stačí ta podložka pod filtr.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Olejové chlazení
Co na to olejové čerpadlo? Já o tom furt přemýšlím u 1,9TDI, ale mám obavu že to čerpadlo bude víc zatížené (delší okruh=větší namáhání apod.)
" www.autowerks.cz "
Re: Olejové chlazení
když už se to tu řeší, tak dám dotaz
mám seriově chladič oleje, ovládaný termostatem
ten jsem z praktických důvodů úplně vyhodil a teď se ptám, nedělalo to tak, že ten termostat přepínal okruhy ?
takže mi dnes jde část oleje do chladiče, část zpět ?
nebo vyndání termostatu pošle všechen olej do chladiče ?
nebo naopak to do chladiče vůbec nejde ?
je to Opel Astra, motor 1,7DTL
mám seriově chladič oleje, ovládaný termostatem
ten jsem z praktických důvodů úplně vyhodil a teď se ptám, nedělalo to tak, že ten termostat přepínal okruhy ?
takže mi dnes jde část oleje do chladiče, část zpět ?
nebo vyndání termostatu pošle všechen olej do chladiče ?
nebo naopak to do chladiče vůbec nejde ?
je to Opel Astra, motor 1,7DTL
vzdělání není zárukou inteligence
Re: Olejové chlazení
Termostat otevira vstup do chladice, kdyz ho vyndas, jde minimalne cast oleje trvale do chladice bez jakekoliv regulace.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Olejové chlazení
dík
takže ještě nějakou záslepku, páč by potřeboval, aby tím chladičem šlo všechno
takže ještě nějakou záslepku, páč by potřeboval, aby tím chladičem šlo všechno
vzdělání není zárukou inteligence
Re: Olejové chlazení
V tomhle bodě opatrně. Chladič je restrikce a olej skrz něj neproudí zdaleka tak dobře jako jinak volným okruhem mazání. Navíc v případě Libora došlo k tomu, že po odstranění redukčního ventilu před sériovým chladičem se tento doslova nafouknul tlakem, který olej měl z čerpadla. Podle mně není dost dobře možné mazat tak, aby komplet náplň procházela chladičem, to by musel být o dost větší než jsou klasické olejové chladiče. Na druhou stranu tu konstrukci jsem nijak zvlášť nestudoval, takže netvrdím, že to je neřešitelný problém. Nicméně pokud bys bez termostatu honil všechen olej skrz velkej průchozí chladič oleje, dostaneš se nejspíš do podobné situace, jako je chlazení vody bez termostatu - dlouho se to bude ohřívat a v některých situacích se olej může ubytečně podchlazovat. Primárně se olej ochlazuje (resp. zabraňuje se jeho nadměrnému ohřevu) udržováním teploty motoru vodou, proto jsou taky chladiče oleje jen přídavná záležitost (vyjma věcí, kde je olej hlavní a jediná kapalina, například automatické převodovky).
Edit: koukám, že místo "odstranění ventilu" jsem napsal "instalace ventilu", takže jsem to opravil
Edit: koukám, že místo "odstranění ventilu" jsem napsal "instalace ventilu", takže jsem to opravil

Naposledy upravil(a) Beaver dne 28 črc 2011 12:35, celkem upraveno 2 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejové chlazení
Přesně tak. Je dobře si celý olejovy systém prohlédnout aby bylo vědět kudy co kam vede. Ten můj původní chladic byl beztlakovy s odtokem chladného oleje zpět do vany. Po zařazení do systému s ním 7bar tlaku udelalo své.
systém s termostatem bych viděl jako dobré řešení. Zvolit vhodný chladic,jeho plochu,průtok objem není lehká záležitost spočítat. Kdyz už auto olejovy chladic mělo i s termostatem je dobře úvodem nainstalovat budíky tlaku a teploty oleje. Ten totiz kdyz degraduje,tlak se ztrácí a teplota stoupá,kterou ale už nemusí chladic pobrat. Chladic mám dostatečně dimenzovaný přesto kdyz začne docházet k degradaci oleje,teplota vzrůstá. To je pro mne signál k výměně bez ohledu na najete km.

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Olejové chlazení
no já to řešil proto, že jsem si trochu hrál s plnícím tlakem turba, který je u tohohle motoru sériově příliš malý
no při požadavku na výkon se motor samozřejmě nedostatečně chladil
právě vyjmutí termostatu oleje tomu hodně pomohlo, ale občas by to mohlo být lepší
( jako příklad uvedu akceleraci při stoupání okolo "Naháče" )
no při požadavku na výkon se motor samozřejmě nedostatečně chladil
právě vyjmutí termostatu oleje tomu hodně pomohlo, ale občas by to mohlo být lepší
( jako příklad uvedu akceleraci při stoupání okolo "Naháče" )
vzdělání není zárukou inteligence
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejové chlazení
ja momentalne tiez uvazujem o istalacii vymenniku..
teda "akoze chladicu", kedze seriove motory Z20LET to maju uz z fabriky...
a pre moj planovny vykon by toto riesenie malo stacit..
vravite teda ze by bolo dobre pouzit takyto chladic aj so "sendvicom" k tomu urcenym ..??
teda zobrat aj sendvic z z20let s povodnym termostatom ..??
(stary sendvic, len s regulatorom, racej zahodit
)
teda "akoze chladicu", kedze seriove motory Z20LET to maju uz z fabriky...
a pre moj planovny vykon by toto riesenie malo stacit..
vravite teda ze by bolo dobre pouzit takyto chladic aj so "sendvicom" k tomu urcenym ..??
teda zobrat aj sendvic z z20let s povodnym termostatom ..??
(stary sendvic, len s regulatorom, racej zahodit

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/