Ostrek valcov olejom
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Ostrek valcov olejom
Zdarek lidicky..
potrebujem spravit ostrek valcov z hlavnych lozisk ..
jedna sa o oplacky c20xe...
ide mi o to, ze jake trysky, prip. trubicky pouzit...
ze co by ste doporucili...
vrtanie nieje ani taky problem, ako to z coho pouzit trysky..
potrebujem spravit ostrek valcov z hlavnych lozisk ..
jedna sa o oplacky c20xe...
ide mi o to, ze jake trysky, prip. trubicky pouzit...
ze co by ste doporucili...
vrtanie nieje ani taky problem, ako to z coho pouzit trysky..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Ostrek valcov olejom
mno spíše bych použil trysky z nějakého auta jež je má ale je otázka na co a zdali je potřebuješ...JRD McLAREN píše:Zdarek lidicky..
potrebujem spravit ostrek valcov z hlavnych lozisk ..
jedna sa o oplacky c20xe...
ide mi o to, ze jake trysky, prip. trubicky pouzit...
ze co by ste doporucili...
vrtanie nieje ani taky problem, ako to z coho pouzit trysky..
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
No takto...
Nove ojnice nemaju "dierku" na ostrek vlacov...ako mali seriove..
Cize olej na valce potrebujem dostat inym sposobom..
cise sa navrta dierka "z hlavneho (klukoveho)" loziska
a tam by to chcelo dat trysku, ktora sa potom "dosmeruje" tak aby bol ostrek co najidealnejsii..
Onehda som na skodovke pouzil mosaznu trubku z pera,
ale tam je dierka cca 1.5mm ..co by mohlo byt privela...
Ideal by bol otvor 0.8 alebo 0.6mm..
Nove ojnice nemaju "dierku" na ostrek vlacov...ako mali seriove..
Cize olej na valce potrebujem dostat inym sposobom..
cise sa navrta dierka "z hlavneho (klukoveho)" loziska
a tam by to chcelo dat trysku, ktora sa potom "dosmeruje" tak aby bol ostrek co najidealnejsii..
Onehda som na skodovke pouzil mosaznu trubku z pera,
ale tam je dierka cca 1.5mm ..co by mohlo byt privela...
Ideal by bol otvor 0.8 alebo 0.6mm..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Taboo,pokud si dobře pamatuju tento ostřik rušil - nevím jestli si to ale pamatuju správně,jen vím z vlatsní zkušenosti,že vadná tryska má fatální vliv na tlak oleje-protéká už při malým tlak ua tak se dostatek oleje nedostává kam je třeba...
jinej názor zkušenýho motoráře specializovanýho na dvouvačkový fiaty/lancie (Guye Crofta) je ten,že trysky použít můžeš,měřitelných výsledků při zchlazení dna pístů (a tím pádem i případný oddálení detonací) však nedosáhneš... o spolehlivosti trysek též pochybuje.. postavil zkušební motor ,kde nepoužíval žádnej ostřik z trysky či dírek v ojnici a neměl problém,olejová mlha a rozstřik spolehlivě funkci plnil
jinej názor zkušenýho motoráře specializovanýho na dvouvačkový fiaty/lancie (Guye Crofta) je ten,že trysky použít můžeš,měřitelných výsledků při zchlazení dna pístů (a tím pádem i případný oddálení detonací) však nedosáhneš... o spolehlivosti trysek též pochybuje.. postavil zkušební motor ,kde nepoužíval žádnej ostřik z trysky či dírek v ojnici a neměl problém,olejová mlha a rozstřik spolehlivě funkci plnil
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
no vobec mi nejde o schladenie piestu...
..ak by to aj nieco schladilo..bolo by to zanedbatelne..
ide mi o to, dostat nejaky ten olej na stenu valca..
aby sa mi nestalo ze to skrabne nasucho...
pretoze v originalnej ojnici, je tam ta dierka prave kvoli tomu..
a tiz mam v plane tuto tysku umiestnit napr. niekde v strede todo sedla salky..
stym ze do loziska sa musi spravit este jeden otvor...
takze povodny kanal ostane neporuseny..
a az by to robilo paseku...diera by sa jednoducho zaslepila novym losikom....
(o prip. poruchah sa rozpisovat nemusite)
prave zato hladam nieco z priemerom okolo 0.8mm..
napadla ma injekcna ihla..
ale akosi nevim ako by sa na tom tvrdom kove spravil nejaky ten zalis..
aby mi tu ihlu "nevyfluslo" von..
a tiez ako ju potom prihnut tym spravnym smerom, bez zalomenia..
..ak by to aj nieco schladilo..bolo by to zanedbatelne..
ide mi o to, dostat nejaky ten olej na stenu valca..
aby sa mi nestalo ze to skrabne nasucho...
pretoze v originalnej ojnici, je tam ta dierka prave kvoli tomu..
a tiz mam v plane tuto tysku umiestnit napr. niekde v strede todo sedla salky..
stym ze do loziska sa musi spravit este jeden otvor...
takze povodny kanal ostane neporuseny..
a az by to robilo paseku...diera by sa jednoducho zaslepila novym losikom....
(o prip. poruchah sa rozpisovat nemusite)
prave zato hladam nieco z priemerom okolo 0.8mm..
napadla ma injekcna ihla..
ale akosi nevim ako by sa na tom tvrdom kove spravil nejaky ten zalis..
aby mi tu ihlu "nevyfluslo" von..
a tiez ako ju potom prihnut tym spravnym smerom, bez zalomenia..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Taboo: s tvým vysvětlením víceméně souhlasím. Určitě s tím máš bohate zkušenosti a jsou pozitivní. Také předpokládám že asi do detailu neznás všechny typy motorů. Proto mi nesedí ta poznámka o použití na chlazení sériových pistu a když použijes kované je to ok. Ale konkrétně příklad který jsem uvedl což je 3s-gte carlos který má v autě elviiis má pisty kované a přesto jako jediný má trysky které rozstříkuji olejovou mlhu na stěnu válce a fungují od nastartování motoru. Nemají žádnou vazbu na určitý tlak oleje. Jediné co mě pak z toho vyplývá že buď má motor asi nedostatečné mazání nebo že je to opravdu jen kvůli vysokému zatížení. Neříkám,že ten motor je kdovíjaky konstrukční zázrak,ale zas tak špatný také nebude když se používal při rallye a pro pár trofejí jezdce dovezl.
mno co se motoru v carlosovy týče celkově si myslím že se výrobci zaměřili hodně na jeho životnost a je možné že ostřiky udělali prostě jako další pomoc pro zvýšení životnosti... Zatím ten motor nemám až tak prostudovaný ale jestliže stříká ostřik stále je možné má carlos celkově v okruhu větší tlak oleje , který počítá ze strátou tlaku na ostřicích. Musím říci že s tlakem oleje nemám ani při zahřátém oleji problém...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
No ..situacia u mna je takaa....
ze CARRILLO ojnice su bez akejkolvek diery naboku..na ich spodnej strane..
..a nic do nich vrtat nemienim...(na to boli dooooost drahee)...
tiez viem, ze u motorov C20XE sa dost casto zvykne pouzivat olejove cerpadlo z Z20LET
a tlak oleja sa da upravit aj "silnejsou strunkov" na pretlakovom ventile v cerpadle..
a tiez je ale dost podstatny parameter "preitoku oleja", t.j. mnozstvo ktore cerpadlo precerpa za minutu...
a ako vidim, nikto tu asi tento problem na svojom motore neriesil..
ostrek olejom ked nepomoze, urcite neublizi, ak je robeny z rozumom..
(problem je ale zohnat spravne trysky)
Sustruznik co mi "vylepsuje hlavu" robil upravu na Omege 6V..
kde na Atmo blok prirabal trysky z TURBO motoru..
co ale boli original trysky z fabriky..
(este keby sa sa nasiel "dobrodruh" co urpavoval/kombinoval rozvody Motronic 2.5 a 2.
ze CARRILLO ojnice su bez akejkolvek diery naboku..na ich spodnej strane..
..a nic do nich vrtat nemienim...(na to boli dooooost drahee)...
tiez viem, ze u motorov C20XE sa dost casto zvykne pouzivat olejove cerpadlo z Z20LET
a tlak oleja sa da upravit aj "silnejsou strunkov" na pretlakovom ventile v cerpadle..
a tiez je ale dost podstatny parameter "preitoku oleja", t.j. mnozstvo ktore cerpadlo precerpa za minutu...
a ako vidim, nikto tu asi tento problem na svojom motore neriesil..
ostrek olejom ked nepomoze, urcite neublizi, ak je robeny z rozumom..
(problem je ale zohnat spravne trysky)
Sustruznik co mi "vylepsuje hlavu" robil upravu na Omege 6V..
kde na Atmo blok prirabal trysky z TURBO motoru..
co ale boli original trysky z fabriky..
(este keby sa sa nasiel "dobrodruh" co urpavoval/kombinoval rozvody Motronic 2.5 a 2.

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Taboo píše:Opet ti nesedi neco, co jsem nikdy nerekl:Libor12 píše:Proto mi nesedí ta poznámka o použití na chlazení sériových pistu a když použijes kované je to ok.Co se tyka tech 3sgte bloku, my jsme je v minulosti nekolikrat nahradili N/A 5s bloky (protoze jsou jednoduse silnejsi) bez ostriku. Podobne se pouzivaji N/A bloky (opet bez ostriku) treba v 1,000HP+ turbo Suprach.Taboo píše:Z techto duvodu jsme (s pouzitim kovanych pistu) zacali bez jakychkoliv negativnich nasledku ty trysky odstranovat anebo pouzivat N/A bloky, ktere ty trysky nemaji.
Opet se budu (jako vzdy) opakovat, ty ostriky nejsou (vetsinou) v turbo motorech k nejakemu mazani sten valcu, ale jen a pouze k chlazeni pistu a zvyseni prevodu tepla (z pistu do oleje), coz je taky duvodem, proc mnohe turbo verze pouzivaji at uz vodni anebo naporovy chladic oleje. Pokud clovek zvysi odvod tepla pomoci zvyseni efektivnosti chladiciho systemu (hlinikovy radiator s vyssi kapacitou, termostat, vodni cerpadlo, etc.) a chlazeni oleje (hlinikova vana s vyssi kapacitou, vetsi anebo dodatecny olejovy chladic, etc.), tak se bez nejakych ostrikovacu pistu bez problemu obejde. Porad dokola...
Co je pro mě lepší. Na Eclipse je chlazení oleje řešeno vzduchem a na Talonu je zase voda.
Vychází mi jako lepší řešení dát do Eclipse chlazení oleje z Talonu(vodou) a posílit chlazení vody. Nebo je to naopak.

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Dík.Taboo píše:Pouzij to '90 oil filter housing (k chlazeni vzduchem) s vetsimi (pancerovymi) hadicemi a vetsim vzduchovym chladicem (coz ti soucasne o neco zvysi take kapacitu oleje). Ten vodni chladic oleje neni moc dobry a po jeho nadmernem pritazeni (jeho strednim sroubem) muze dojit k jeho vnitrnimu prasknuti (a nasledovnem michani oleje s vodou). Posileni chlazeni vody neni vetsinou nutne, ale ty plasticke krky radiatoru mohou nekdy prasknout. Hlinikovy radiator je v tomto lepsi...Anděl píše:
Co je pro mě lepší. Na Eclipse je chlazení oleje řešeno vzduchem a na Talonu je zase voda.
Vychází mi jako lepší řešení dát do Eclipse chlazení oleje z Talonu(vodou) a posílit chlazení vody. Nebo je to naopak.

Už tam mám chladič vody z Talonu, protože mi původní prasknul.


Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele: