Ostrek valcov olejom

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Ostrek valcov olejom

Příspěvek od JRD McLAREN »

Zdarek lidicky..


potrebujem spravit ostrek valcov z hlavnych lozisk ..
jedna sa o oplacky c20xe...

ide mi o to, ze jake trysky, prip. trubicky pouzit...
ze co by ste doporucili...

vrtanie nieje ani taky problem, ako to z coho pouzit trysky..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Ostrek valcov olejom

Příspěvek od elviiis »

JRD McLAREN píše:Zdarek lidicky..


potrebujem spravit ostrek valcov z hlavnych lozisk ..
jedna sa o oplacky c20xe...

ide mi o to, ze jake trysky, prip. trubicky pouzit...
ze co by ste doporucili...

vrtanie nieje ani taky problem, ako to z coho pouzit trysky..
mno spíše bych použil trysky z nějakého auta jež je má ale je otázka na co a zdali je potřebuješ...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No takto...

Nove ojnice nemaju "dierku" na ostrek vlacov...ako mali seriove..
Cize olej na valce potrebujem dostat inym sposobom..
cise sa navrta dierka "z hlavneho (klukoveho)" loziska
a tam by to chcelo dat trysku, ktora sa potom "dosmeruje" tak aby bol ostrek co najidealnejsii..

Onehda som na skodovke pouzil mosaznu trubku z pera,
ale tam je dierka cca 1.5mm ..co by mohlo byt privela...
Ideal by bol otvor 0.8 alebo 0.6mm..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Taboo,pokud si dobře pamatuju tento ostřik rušil - nevím jestli si to ale pamatuju správně,jen vím z vlatsní zkušenosti,že vadná tryska má fatální vliv na tlak oleje-protéká už při malým tlak ua tak se dostatek oleje nedostává kam je třeba...

jinej názor zkušenýho motoráře specializovanýho na dvouvačkový fiaty/lancie (Guye Crofta) je ten,že trysky použít můžeš,měřitelných výsledků při zchlazení dna pístů (a tím pádem i případný oddálení detonací) však nedosáhneš... o spolehlivosti trysek též pochybuje.. postavil zkušební motor ,kde nepoužíval žádnej ostřik z trysky či dírek v ojnici a neměl problém,olejová mlha a rozstřik spolehlivě funkci plnil

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no vobec mi nejde o schladenie piestu...
..ak by to aj nieco schladilo..bolo by to zanedbatelne..

ide mi o to, dostat nejaky ten olej na stenu valca..
aby sa mi nestalo ze to skrabne nasucho...

pretoze v originalnej ojnici, je tam ta dierka prave kvoli tomu..

a tiz mam v plane tuto tysku umiestnit napr. niekde v strede todo sedla salky..
stym ze do loziska sa musi spravit este jeden otvor...
takze povodny kanal ostane neporuseny..
a az by to robilo paseku...diera by sa jednoducho zaslepila novym losikom....
(o prip. poruchah sa rozpisovat nemusite)

prave zato hladam nieco z priemerom okolo 0.8mm..
napadla ma injekcna ihla..
ale akosi nevim ako by sa na tom tvrdom kove spravil nejaky ten zalis..
aby mi tu ihlu "nevyfluslo" von..
a tiez ako ju potom prihnut tym spravnym smerom, bez zalomenia..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

je to zbytečnost.... 8)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

...taq jaa tedaa neviem..
mne mazanie zrovna ako zbytocnost nepriiide...

aled vravite ze sa tam olej aj tak dostane..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Nevím jestli je to zbytečnost. Na motoru který to má od výroby bych to nechal a který ne bych to nedával. :) jinak třeba 3s-ge motor atmo to nemá,3s-gte také ne. Ale 3s-gte carlos to má a tryska nestříka na dno pistu ale tvoří rozprasujici kužel oleje. Tak nevím.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

myslím že je to jen další zbytečnost která se může vysrat....nějak výhodu či nevýhodu nevidím.jak bylo poznamenáno když to tam je neřešit když neni tak taky nee....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 01:05, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Taboo: s tvým vysvětlením víceméně souhlasím. Určitě s tím máš bohate zkušenosti a jsou pozitivní. Také předpokládám že asi do detailu neznás všechny typy motorů. Proto mi nesedí ta poznámka o použití na chlazení sériových pistu a když použijes kované je to ok. Ale konkrétně příklad který jsem uvedl což je 3s-gte carlos který má v autě elviiis má pisty kované a přesto jako jediný má trysky které rozstříkuji olejovou mlhu na stěnu válce a fungují od nastartování motoru. Nemají žádnou vazbu na určitý tlak oleje. Jediné co mě pak z toho vyplývá že buď má motor asi nedostatečné mazání nebo že je to opravdu jen kvůli vysokému zatížení. Neříkám,že ten motor je kdovíjaky konstrukční zázrak,ale zas tak špatný také nebude když se používal při rallye a pro pár trofejí jezdce dovezl.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

mno co se motoru v carlosovy týče celkově si myslím že se výrobci zaměřili hodně na jeho životnost a je možné že ostřiky udělali prostě jako další pomoc pro zvýšení životnosti... Zatím ten motor nemám až tak prostudovaný ale jestliže stříká ostřik stále je možné má carlos celkově v okruhu větší tlak oleje , který počítá ze strátou tlaku na ostřicích. Musím říci že s tlakem oleje nemám ani při zahřátém oleji problém...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No ..situacia u mna je takaa....
ze CARRILLO ojnice su bez akejkolvek diery naboku..na ich spodnej strane..
..a nic do nich vrtat nemienim...(na to boli dooooost drahee)...

tiez viem, ze u motorov C20XE sa dost casto zvykne pouzivat olejove cerpadlo z Z20LET
a tlak oleja sa da upravit aj "silnejsou strunkov" na pretlakovom ventile v cerpadle..
a tiez je ale dost podstatny parameter "preitoku oleja", t.j. mnozstvo ktore cerpadlo precerpa za minutu...

a ako vidim, nikto tu asi tento problem na svojom motore neriesil..
ostrek olejom ked nepomoze, urcite neublizi, ak je robeny z rozumom..
(problem je ale zohnat spravne trysky)

Sustruznik co mi "vylepsuje hlavu" robil upravu na Omege 6V..
kde na Atmo blok prirabal trysky z TURBO motoru..
co ale boli original trysky z fabriky..

(este keby sa sa nasiel "dobrodruh" co urpavoval/kombinoval rozvody Motronic 2.5 a 2.8)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 01:06, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Taboo píše:
Libor12 píše:Proto mi nesedí ta poznámka o použití na chlazení sériových pistu a když použijes kované je to ok.
Opet ti nesedi neco, co jsem nikdy nerekl:
Taboo píše:Z techto duvodu jsme (s pouzitim kovanych pistu) zacali bez jakychkoliv negativnich nasledku ty trysky odstranovat anebo pouzivat N/A bloky, ktere ty trysky nemaji.
Co se tyka tech 3sgte bloku, my jsme je v minulosti nekolikrat nahradili N/A 5s bloky (protoze jsou jednoduse silnejsi) bez ostriku. Podobne se pouzivaji N/A bloky (opet bez ostriku) treba v 1,000HP+ turbo Suprach.
Opet se budu (jako vzdy) opakovat, ty ostriky nejsou (vetsinou) v turbo motorech k nejakemu mazani sten valcu, ale jen a pouze k chlazeni pistu a zvyseni prevodu tepla (z pistu do oleje), coz je taky duvodem, proc mnohe turbo verze pouzivaji at uz vodni anebo naporovy chladic oleje. Pokud clovek zvysi odvod tepla pomoci zvyseni efektivnosti chladiciho systemu (hlinikovy radiator s vyssi kapacitou, termostat, vodni cerpadlo, etc.) a chlazeni oleje (hlinikova vana s vyssi kapacitou, vetsi anebo dodatecny olejovy chladic, etc.), tak se bez nejakych ostrikovacu pistu bez problemu obejde. Porad dokola... :(


Co je pro mě lepší. Na Eclipse je chlazení oleje řešeno vzduchem a na Talonu je zase voda.

Vychází mi jako lepší řešení dát do Eclipse chlazení oleje z Talonu(vodou) a posílit chlazení vody. Nebo je to naopak.

:?
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 01:06, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Taboo píše:
Anděl píše:
Co je pro mě lepší. Na Eclipse je chlazení oleje řešeno vzduchem a na Talonu je zase voda.

Vychází mi jako lepší řešení dát do Eclipse chlazení oleje z Talonu(vodou) a posílit chlazení vody. Nebo je to naopak.

:?
Pouzij to '90 oil filter housing (k chlazeni vzduchem) s vetsimi (pancerovymi) hadicemi a vetsim vzduchovym chladicem (coz ti soucasne o neco zvysi take kapacitu oleje). Ten vodni chladic oleje neni moc dobry a po jeho nadmernem pritazeni (jeho strednim sroubem) muze dojit k jeho vnitrnimu prasknuti (a nasledovnem michani oleje s vodou). Posileni chlazeni vody neni vetsinou nutne, ale ty plasticke krky radiatoru mohou nekdy prasknout. Hlinikovy radiator je v tomto lepsi...
Dík. 8)

Už tam mám chladič vody z Talonu, protože mi původní prasknul. :roll: Až budu motor zatěžovat více a bude tam tedy i motor z Talona( kované písty, ojnice, atd..) , tak počítám s instalací hliníkové chladiče. 8) Teď bych si jenom poškodil a stejně bych ho nevyužil.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..Tak som sa prave rozhodol..
ze na ostrek sa vykaslem..

potom co som sa pozrel..jak to tam vsade rozhadzuje olej...ked sa to toci...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“