Řídící jednotka od Specialist Components
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Řídící jednotka od Specialist Components
Zdravím toto fórum
Schámím informace nebo někoho kompetentního kdo by si poradil s touto ŘJ ?
http://twinkam.co.uk/epages/191f6b26-60 ... cts/SC0127
Jedná se o jednotku pro Mini Spi která je kompatibilní s původní elektroinstalací.Jelikož jsem naprostý amatér ,tak trochu jsem doufal že jednotka bude po adaptaci klapky a nahrání příslušné verze pro motor funkční.Bohužel se tomu moc nechce spolupracovat.
Pokud víte o někom kdo by byl ochoten a hlavně schopen tuhle hračku oživit byl bych vděčen .
Pro ilustraci uvádím odkaz na soft a mapy na uložto :http://uloz.to/xCJuofK1/specialist-components-rar
Schámím informace nebo někoho kompetentního kdo by si poradil s touto ŘJ ?
http://twinkam.co.uk/epages/191f6b26-60 ... cts/SC0127
Jedná se o jednotku pro Mini Spi která je kompatibilní s původní elektroinstalací.Jelikož jsem naprostý amatér ,tak trochu jsem doufal že jednotka bude po adaptaci klapky a nahrání příslušné verze pro motor funkční.Bohužel se tomu moc nechce spolupracovat.
Pokud víte o někom kdo by byl ochoten a hlavně schopen tuhle hračku oživit byl bych vděčen .
Pro ilustraci uvádím odkaz na soft a mapy na uložto :http://uloz.to/xCJuofK1/specialist-components-rar
I MINI věci dělají velkou radost
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
25 litrů za možnost řídit jednobod... tak to bych za ty peníze bych ti dodal ecu,nadrátoval,naladil a ještě by ti zbylo na rok na benzín. Tady podpora této ecu neexistuje tak asi kontaktovat výrobce,prodejce-montážní firmu nebo nějaké forum kde toto používají . Že by se někdo chtěl tímto zabývat kvůli jednomu kousku,nepředpokládám.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
Kompetentnich lidi, kteri by dokazali poradit je tady nekolik. Jake informace ale ocekavas s tim, ze pouze odhalis ze "jednotka neni funkcni" a "nechce se tomu moc spolupracovat" ?jirka2030 píše:Schámím informace nebo někoho kompetentního kdo by si poradil s touto ŘJ ?
IQ stylingem nenahradis.
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
Neboj,takovej magor nejsem,takovou pálku bych za to nedal.Koupil jsem to v inzerci v holansku .A byla k tomu i dvouklapka ze Suzuky GSXr.Jsou tam vstřiky zapojené paralelně na jeden konektor? Ale tu jsem tam ještě nedal, musí se zvednout tlak paliva na vstřiky MPi. A o to se pokusim o zimních večerech. Rozložit auto v sezóně se mi nechtělo.Se standartní mapou na Spi se to chová že to má málo benzínu a lambda mi vykazuje 0.5 V což je asi málo ? o jiné jednotce jsem uvažoval ,ale tahla byla za cenovku hluboko pod cenou nové.
Při prvních nezdarech jsem kontaktoval výrobce a nechal udělat diagnostyku která neukázala nic negativního.
Při prvních nezdarech jsem kontaktoval výrobce a nechal udělat diagnostyku která neukázala nic negativního.
I MINI věci dělají velkou radost
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
vies nejako dodat soft od tej ecu ..?? ze by sa clovek pozrel ..
mas k tomu aj nejake dokumenty ..?? zapojenie a pod ..??
..
(a ze kde stym chces pomoct, by tiez mozno nebolo na skodu veci vediet)
EDITED:
necitam poriadne ... soft si dal ...
mas k tomu aj nejake dokumenty ..?? zapojenie a pod ..??
..
(a ze kde stym chces pomoct, by tiez mozno nebolo na skodu veci vediet)
EDITED:
necitam poriadne ... soft si dal ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
OK, zkousel jsi teda pridat palivo ?jirka2030 píše:Se standartní mapou na Spi se to chová že to má málo benzínu a lambda mi vykazuje 0.5 V což je asi málo ?
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
Podle napětí předpokládám narrow band lambda sondu. U té se napětí pohybuje v rozmezí 0 -1V. napětí menší než 0.45V je chudá směs a napětí vyšší než 0.45V je bohatá směs. Tudíž odhaduji,ze paliva bude asi dost. Nicméně stejná otázka- s čím vsim jsi manipuloval? Hodil by se popis zapojení. Na fotce vidim čidlo teploty vzduchu,MAP, TPS,a dva vstriky,. To ze jsou zapojené do paru je ok,ecu zřejmě umi ovládat jen jeden výstup.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
Tak asi začnu znova:
Jednotka je určena pro Spi a na něm jsem ji zatim také zkoušel.S ničím jsem nehýbal z obavy neznalosti této problematiky.Měl jsem naivní představu že to bude Plug and Play a že to zvládnu
Současná jednotka má lambdu,snímač na setvačníku,a polohu klapky a teplotu vody a vzduchu.
Jednotka od Specialist Components používá všechny čidla ze serie ale nemá zapojení Map senzoru,asi si vystačí bez něj?Nepoužívá ani jednotku imobilizeru.Podle manualu stačí naučit pozici klapky a ona se adaptuje.Tohle se mi zdála nejsnažší cesta.
Jednotku jsem chtěl vyměnit protože stávajcí si žije vlasním životem a občas se musí odpojit aby si nedělala co chce.Dost Mini Spi skončilo na karburátorech z důvodu špatně fungujcí jednotky .A pak dost zlobí imobilizer který nejde běžně deaktivovat.
Dvojlapku na fotce jsem ještě nepoužil.Hlavně z důvodu zvednutí tlaku na palivu což znamená výměnu pumpy,a trochu překopat motorovej prostor. Mám sice mapu která byla v jednotce při koupi nahraná ale jestli je funkční taky nevím? je mi jasné že to někdo nastavil na konkrétní tlak paliva který já neznám?
Jednotka je určena pro Spi a na něm jsem ji zatim také zkoušel.S ničím jsem nehýbal z obavy neznalosti této problematiky.Měl jsem naivní představu že to bude Plug and Play a že to zvládnu
Současná jednotka má lambdu,snímač na setvačníku,a polohu klapky a teplotu vody a vzduchu.
Jednotka od Specialist Components používá všechny čidla ze serie ale nemá zapojení Map senzoru,asi si vystačí bez něj?Nepoužívá ani jednotku imobilizeru.Podle manualu stačí naučit pozici klapky a ona se adaptuje.Tohle se mi zdála nejsnažší cesta.
Jednotku jsem chtěl vyměnit protože stávajcí si žije vlasním životem a občas se musí odpojit aby si nedělala co chce.Dost Mini Spi skončilo na karburátorech z důvodu špatně fungujcí jednotky .A pak dost zlobí imobilizer který nejde běžně deaktivovat.
Dvojlapku na fotce jsem ještě nepoužil.Hlavně z důvodu zvednutí tlaku na palivu což znamená výměnu pumpy,a trochu překopat motorovej prostor. Mám sice mapu která byla v jednotce při koupi nahraná ale jestli je funkční taky nevím? je mi jasné že to někdo nastavil na konkrétní tlak paliva který já neznám?
I MINI věci dělají velkou radost
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
No ta tebe sa to teda podarilo nastartovat ..??
volnobeh drzal ..??
kalibraciu TPS si skusal ci nie ..??
kym nenakalibrujes TPS, tak to dobre fungovat nebude..
volnobeh drzal ..??
kalibraciu TPS si skusal ci nie ..??
kym nenakalibrujes TPS, tak to dobre fungovat nebude..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
K, tak jsme se dopracovali k tomu, ze jsi koupil pouzitou jednotku s nekym upravenou mapou, kterou jsi vymenil za zakladni mapu dodavanou vyrobcem, s kterou sice motor nastartuje, ale vuz moc dobre nejede a chova se jako by mel malo paliva. Zakladni mapy ve vetsine pripadu nejsou v zadnem pripade urcene k trvalemu provozu, ale jsou to jen vice-mene zakladni konfigurace (napriklad crank/cam cidel, velikosti vstriku, MAP/MAF/MAS sensoru, etc.) rozdilnych motoru nutne k jejich spusteni. Tvuj motor ocividne pracuje v Alpha-N rezimu (= poloha klapky - coby reference zateze - versus RPM, bez jakehokoliv mereni vstupniho vzduchu, metoda bezne pouzivana s karburatory a ITBs). Jak jsi se sam uz zminil, nejdrive musis nakalibrovat TPS, aby jednotka vedela pri jakem jeho vystupnim napeti je klapka plne zavrena a pri jakem plne otevrena, cim predpokladam jsi uz prosel. Pote budes muset upravit mapy predstihu zapalovani a dodavky paliva, k cemuz je zapotrebi urcitych znalosti a nejlepe take vhodny datalogger (pokud jim jednotka nedisponuje) a WB O2 sensor. Pokud sem das screenshots soucasnych map (predstihu zapalovani a dodavky paliva [nejlepe AFR, ale i PW anebo DC - pokud das vedet velikost/pocet injectoru & tlak paliva a zakladni udaje mororu - budou dostatecne), tak ti nejake obecne mapy k provozu mohu napsat. Samozrejme ty mapy nebudou nijak naprosto optimalni k trvalemu pouziti, ale dovoli ti bezpecne dojet k nekomu, kdo ti to pote premapuje.jirka2030 píše:S ničím jsem nehýbal z obavy neznalosti této problematiky.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Řídící jednotka od Specialist Components
Děkuji za pár rad,mějak se tím zkusím prokousat a dám vědět .
Jirka
Jirka
I MINI věci dělají velkou radost