sedla ventilů

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

sedla ventilů

Příspěvek od tom28 »

Ahoj mám dotaz ohledně sedel ventilů. Nechal jsem si od jednoho člověka dělat hlavu. Konkrétně úpravu ventilů " jejich přebroušení na jiný uhel" a zabroušení do sedel ventilů.
Problém je ten, že dosedací plocha ventilu je asi poloviční než je dosedací plocha sedla v hlavě. Myslel jsem že u toho zároveň ubere sedlo " myšleno tu plochu pod úhlem 45 st. na stejnou síři jako je zabroušen ventil. Ale nějak jsme se nedomluvili.
Podle mě je to věc která podstatně ovlivnuje množství prodícího vzduchu při malém otevření ventilu.
Co si o tom myslíte? Nebo se mýlím.
Šlo by vlastně o zvětšení průměru sedla těsně pod ventilem v sacím kanálu.
Ten první úhel sedla v sácím kanálu.
Co si o tom myslíte?
Díky

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: sedla ventilů

Příspěvek od tom28 »

Ahoj zaboha nemohu sehnat frézu na ten úhlel 15 st. sedla ventilů. Je tu možnost ještě nechat vyrobit kolnus a pomocí diamantové pasty dobrousit ty sedla. Problém je že nevím z jakého materiálu to vyrobit, aby se neprobrušoval ten vyrobený kus ale sedlo. Myslel jsem že z něčeho tvrdšího než je sedlo, ale teď mi jeden známý říkal, že snad slyšel, že na to se používá mekčí materiál. Teorie je taková, že kousky té diamantové pasty se zaboří do toho měkčího materiálu, a nasledně brousí ten tvrdší mat. V mém případě sedlo. Máte někdo potřebné znalosti?
díky

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: sedla ventilů

Příspěvek od Libor12 »

Asi nerozumím co vlastně chceš dělat. Při opravě vezmu frezu udělám sedlo,to samé i s novým (starým ventilem dle stavu,výfukové dávám nové vždy) a pomocí pasty zabrousím na zkoušku těsnosti benzínem,ne olejem.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: sedla ventilů

Příspěvek od tom28 »

představ si že dosedačka pro ventil tj. 45 st. je asi 3,5 mm siroká. Ventil je zabroušen na siřku asi 1,8-2 mm a to na straně vnejšího průměru. abych zmensil tuto plochu sedla na šířku zabroušení potřebuji frézu která ubere to sedlo uvnitř kanálu. Tj. 15 od osy kanálu, nebo "fréza která svírá uhel 30 st."
Ta nevyužitá plocha v sedle působí jako škrtící prvek. Nevím jak to jinak popsat.

Viz obr. frézu na úhlel 30st.
Přílohy
sedla ventilů foto.jpg
sedla ventilů foto.jpg (25.54 KiB) Zobrazeno 1388 x

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: sedla ventilů

Příspěvek od JRD McLAREN »

no taze sa nasiel potencionalny darca ventilov pre moj motor..
ale naskytol sa problem..a to ze na sacich ventiloch by asi nebol dostatok materialu na ubratie..

vychadza to, ze by sedlo 45st bolo az na samom kraji vonkajsieho priemeru sedla..
cize pripadne dalsie obrabanie na 60st by uz bolo ciste na hlinniku hlavy..

vadilo vy to ..?? ..
nepodpalo by sa to ..??
nepraskalo by sedlo ..a pod ..??

...

..pripadne nejaky link alebo neaka literatura, by mi tiez postacila..
..alebo nieco co by sa nejako "komplexnejsie" zaoberalo touto problematikou tvaru sedla ventilov...
uplavy kanalov a pod..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: sedla ventilů

Příspěvek od JRD McLAREN »

no jak som si tak totok precital...
http://www.austincc.edu/wkibbe/headdesign.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

tak sa asi na tu zamenu sacich ventilov vyprdnem...
lebo je to nieco ako "cierna magia" spojena "s vestenim z krystalovej gule"...

..ako tu raz Taboo napisal, je to vec, kde sa da hodne ziskat, ale aj hodne stratit...
..v mojm pripade.. skor to druheee...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“