stavba BMW 325i TURBO - rada s nastavenim ECU
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: stavba BMW 325i TURBO - rada s nastavenim ECU
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 09:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
videa jsem shlédl,některá fóra zabývající se touto problematikou jsem také četl. To že má RS výkon takový jaký má,není způsobeno ani časováním ani konstrukci motorů. Je to čistě marketingový účel. To časování se jmenuje Porsche variocam nebo variocam plus. Škoda ho od nich jen převzala. Ono jak říká Taboo se toho moc vymyslet nedá. Ani v tom časování. Pokud jsou Ti i turbomotory porsche málo svoji konstrukci tak potom už nevím. Mmch: u "koncernového shitu"blázen píše:to že to používá octavia 1,8 RS která ma srovnatelný výkon a pružnost motoru jako motory v JPN v 90letech ještě neznamená,že je to dobré řešeni. Je hezké co sis navrhnul a určitě změřil a dzkoušel.. my budeme možná prozatím vycházet z UK a USA for,kde jezděj tyhle auta i se střihem ventilu a s vynikajíciíma výsledkama.
Pokud chceš vidět jak funguje turbo s vanosem,tak si pust youtube.

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
u atmo je v překrýti ventilu nutnosti,o tom žádná. Vím o čem mluvíš,já také souhlasím. U systému variocam tak vanos zavírají výfukové ventily přesně v HU,tím pádem je jediný výfukový plyn pouze ve spalovací komoře a v poměru ku čerstvé směsi je ho nějakých zanedbatelných 2-5%.Taboo píše:Ano, prave proto je prekryti ventilu nutnosti. Pokud uzavres vyfukove ventily pred otevrenim sacich, vyfukove splodiny (ktere pote jak znecisti vstupni smes, tak zaberou misto, ktere by ta vstupni smes mohla okupovat) zustanou ve spalovaci komore, protoze je jednoduse odtam nic nevytlaci a nic (= cista vstupni smes) nenahradi. Pokud nepouzijes prekryti ventilu, tak jednoduse nemuze dochazet k "scavenging" efektu zavislem na RPM, coz je jednim z duvodu (nedokonaly vyplach a znecisteni smesi diky reversi vyfukovych plynu) proc vysokootackove vacky nepracuji dobre pri volnobehu a nizkych otackach. Pokud u N/A motoru uplne odstranis prekryti vacek, tak se pouze ochudis o cistotu smesi a ceny prostor spalovaci komory, ktera by vstupni smes mohla zabirat namisto pozustalych vyfukovych plynu. Protoze scavenging efekt se zvysuje s rostoucimi RPM, kdy vyfukove plyny maji vyssi rychlost a nizsi tlak, prilisnou dobou prekryti ventilu zacne clovek ztracet cast vstupni smese jejim unikem do vyfuku. Prijatelna cistota smesi v danych RPM bez prilisnych ztrat jejiho objemu je proto jednim z kriteri pri urceni prekryti ventilu.Libor12 píše:Vždyť teoreticky je to pro motor to nejlepší mít při všech dobách čistý prostor.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Že tyto motory fungují i s vanos je více než zřejmé. Ovšem na to jsou celé kity které jsou na toto odladěny. Ovšem jejich cena vč. elektroniky je kolem 6-7k€. Tady máme ať to nikdo nebere nějak špatně "garáž tuning". Prostě nějak sestavený motor. Největší problém,a o tom se celou dobu mluvím je právě to časování. Je řízeno elektronickou cestou a neexistuje nikdo v cr kdo má jeho sw. Neumí to ani servis BMW. Proto jsem doporučil jeho zablokování jen pro určitý režim otáček. Sériová jednotka o turbo nic neví. Nebude schopna provádět nějaké korekce vzhledem k tlaku a objemu vzduchu. Jediné co mě napadá je ohledně toho časování pokud by mělo být zachováno udělat ho v závislosti na tlaku oleje. Nynější systém funguje tak že elektronika pouští více či méně oleje který tu vacku natáčí. Takže bych to rozběhl v sérii na kanál oleje vedoucí k vacce osadil přesné tlakové čidlo a monitoringem ve všech režimech otáček zjistil tlak který působí na otočení vačky. Zdlouhavá cesta,ale bez sw asi jediná k dosažení nějakého optimálního výsledku. Tuto "mapu" natočení vacek pak přenést do plně programovatelné elektroniky. Jako nejvhodnější z důvodů var.c. se jeví jednotka AEM nebo AUTRONICS. Obě obsahují modul pro variabilní časování. O jiných nevím.
to je hezké,že si mi tu nakopíroval, to co vím už několik let,ale co to má společného s tím tématem?Libor12 píše:OT: blázen: motor CA18DET s13. In-zdvih 7.8,ex-8.5mm,úhel otevření IN:240',EX 248'. open in: 0'BTDC,close 60' ABDC. Center lobe angle 120', ex open 64'BBDC,ex close 0' ATDC. Ex center lobe angle 120'. Velký střih ventilu že?Zdroj:nissan
odstraněním restrikce jako u RS motoru bude výsledek stejný u všech přeplnovaných seriových aut.

to dlouhé co si napsal už sem nečetl..nechce se mi
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Proč jsem to sem nakopíroval? Protože jsi napsal toto:
tvůj vlastní turbomotor žádné překrýti ventilu nepoužívá a tvrdís opak. A pozorujes snad u svého motoru nějaké horší plnění? Jede jako svině ne!? Zároveň jsem tím chtěl že to není tak jednoduché si říct vezmu turbo fláknu ho na motor ono to nějak dopadne. Snažím se čistě poradit s tím jak se má konstrukčně u tohoto motoru postupovat,nic víc.blázen píše:
odstranením střihu ventilů by došlo k omezení plnění a výplachu válce , navíc je nutná doba k otevření ventilu to znamená,že kdybys začal otevírat ventil v době kdy je píst přesně v horní úvrati, přišel bys o možnost plnění v době ,kdy už mohl motor být dávno plněn.Problém podobný by nastal i při výplachu
teoreticky není možné otevřít a zavřít ventil v čase 0, vždy je pro to nějaká prodleva
Libor12 píše:Proč jsem to sem nakopíroval? Protože jsi napsal toto:tvůj vlastní turbomotor žádné překrýti ventilu nepoužívá a tvrdís opak. A pozorujes snad u svého motoru nějaké horší plnění? Jede jako svině ne!? Zároveň jsem tím chtěl že to není tak jednoduché si říct vezmu turbo fláknu ho na motor ono to nějak dopadne. Snažím se čistě poradit s tím jak se má konstrukčně u tohoto motoru postupovat,nic víc.blázen píše:
odstranením střihu ventilů by došlo k omezení plnění a výplachu válce , navíc je nutná doba k otevření ventilu to znamená,že kdybys začal otevírat ventil v době kdy je píst přesně v horní úvrati, přišel bys o možnost plnění v době ,kdy už mohl motor být dávno plněn.Problém podobný by nastal i při výplachu
teoreticky není možné otevřít a zavřít ventil v čase 0, vždy je pro to nějaká prodleva
ahoj, zacina tu v to tematu byt docela zmatek.... mohl by jsi se mi ozvat na ICQ 339 129 828 ? ze by jsme si o tom neco mohli rict... potreboval bych pak jeste doresit ostrik dna pistu a sten valce olejem ale to je ted trochu na dele...
porsche 944
ale ptám se podruhé,co to má společného s tématem?Libor12 píše:Proč jsem to sem nakopíroval? Protože jsi napsal toto:tvůj vlastní turbomotor žádné překrýti ventilu nepoužívá a tvrdís opak. A pozorujes snad u svého motoru nějaké horší plnění? Jede jako svině ne!? Zároveň jsem tím chtěl že to není tak jednoduché si říct vezmu turbo fláknu ho na motor ono to nějak dopadne. Snažím se čistě poradit s tím jak se má konstrukčně u tohoto motoru postupovat,nic víc.blázen píše:
odstranením střihu ventilů by došlo k omezení plnění a výplachu válce , navíc je nutná doba k otevření ventilu to znamená,že kdybys začal otevírat ventil v době kdy je píst přesně v horní úvrati, přišel bys o možnost plnění v době ,kdy už mohl motor být dávno plněn.Problém podobný by nastal i při výplachu
teoreticky není možné otevřít a zavřít ventil v čase 0, vždy je pro to nějaká prodleva
já myslím,že by jelo stejně dobře s překrytím ventilu

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Blázen: Řeším tady jednu věc. A tou je nesmysl použít atmosférické časování pro turbo. Tahle věc už je dávno vyřešena a není v ní už co dále dodat. 90% turbomotorů ventily nepřekryva. Překrýti se u sériových používá především kvůli emisím. Samozřejmě že může,ale výsledný výkon to ovlivní směrem dolů. Můžeš to zkusit na svém motoru. Nastav to tak aby došlo k překrýti a výkon Ti půjde dolů. Pročítal jsem fóra ohledně přímo BMW a vanos. Potvrdilo mi to moji a i semyšakovu verzi,že do nástupu plnícího tlaku to funguje jako atmo se střihem a pak bez. Taboo, pokud má motor 4G63T tak ten také ventily nepřekrývá,otevírá je v záporných hodnotách uvrati. Alespoň podle tech. dat.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
A když toto je přestavba z atmosféry tak právě by se mělo začít od celkové konstrukce a využití motorů. Teprve až potom řešit elektroniku. Aby ten motor zkrátka nešel do kopru jen kvůli špatnému časování. Osobně se mi vůbec nelíbí použití atmo pistu a ještě jim 2mm ubrat. A tady nepomůže ani ostřik dna pistu olejem. Konstrukčně je tenhle motor počítaný k 9000ot. Dovedes si představit co s nim udělá plný tlak turba třeba už jen v 7? Obecně se turbomotory konstruuji s 300% rezervou. Atmosféry ne. Ta má přesně daná vypočítatelna pravidla,kde se nechává konstrukční rezerva okolo 100% Tohle jsou aspekty ke kterým chtě nechte přihlížet musíš.