Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od misokgb »

Zdar TF,

takze, cez zimu som sa rozhodol skladat auto... Len tak z historie... Jedna sa o auto starsieho data, niektori mozno poznaju - Alfa Romeo 75 - predchodza bola Giullietta - zadny nahon, porsche system transaxle - vpredu motor, vzadu rozvodovka (spojka, prevodovka, diferak na zadnej naprave). Auto ma samosvor, slusny podvozok, dobre vyvazenie. Mal som najprv 2.0TD 95ps, potom som presiel na 150ps 186Nm (25% samosvor), mal som na nej upravy, kde sa fakt drzala vykonono autam o 20-30ps viac v pohode. Odhadom 160ps 200Nm, no ani to nestaci. Teraz mam 3.0V6 12v - 185ps 246Nm - no uz aj to mi je slabe :( Upravy na 2.0 motore TS 8v boli: sanie - sport. filter + privod vzduchu, komplet vykuchany vyfuk, reg. tlaku paliva, RJ nastavena do closed loop modu, znizena hlava, lestene kanaliky, odlahcene zotrvaky - pridat sa uz dalo len vackami, chipom, viac asi nie.

Teraz ide auto do garaze, na jar by som chcel aby vyliezlo, komplet prerobene. Ma sluzit na denne jazdenie (pohodlne byt nemusi, nepotripm si :P), spotreba, na nej moc nezalezi, bude hlavne na drifty + sprinty (ak bude dobry vykon :D). Vacsinou problemov mam poriesenych, no ostava motor. Chcem sa dostat k hranici 300ps a nieco cez 350Nm, planujem aj suchy nitro system.

Takze teraz, mam na vyber: bud kupim motor z Alfy 164 - 3.0v6 24v - 231ps 276Nm a ten sa vyladi - odhadovany vykon, ktory by stal dost penazi - 4x vacky, chip, sanie, vyfuk = mozno malo cez 260ps 300Nm, odhadovana cena 2000-3000e za upravy???

Viac ma preto zaujal motor 2.0V6 turbo zo 164, ktory disponuje v serii 200ps a 300Nm a v karoserii 164 dosahuje lepsie zrychlenie, nez ten 231ps 3.0 24v. Turbo ako vieme, ma vacsi potencial - resp. jednoduchym pridanim boostu dosahujeme lepsich vysledkov za menej penazi nez na atmo motore. Teraz sa vas chcem spytat, i ked viem, ze na toto sa tazko odpoveda, ci seriovy motor 2.0 v6 turbo 12v 200ps@300Nm sa da nejako a ci hlavne VYDRZI vykon na cca 300ps@400Nm, ak ano, ake upravy by tam mali ist? Samozrejme sanie - velky FMIC, sportovy filter, mozno custom intake manifold plenum (tu velku "vzduchovu nadrz" :D ), vyfuk - asi komplet prechozi, vacsie turbo - AKE? Mozno vacsie vstreky - ake? Regulator tlaku paliva - ten uz mam, silnejsie pal. cerpadlo, piggyback system? Alebo to zvladnu nove vacsie vstreky? Programovatelna jednotka - alebo ma tato seriova jednotka na tomto motore dost velku rezervu? Ostre vacky (s nimi nastava otazka o pouzitelnosti v dennom provoze - spektrum otacok od 1000 do 3000). Inak, kedze sa ma pouzivat najma na sprinty, a drifty - vykon je mi treba najma v spektre otacok 3000 - obmedzovac (cca 6500, po chipe mozno 7000), a idealne aby po preradeni nasledujuceho stupna som mal max. krutak.

Samozrejme by dostal motor vacsi oil cooler, par cidiel pre info navyse, ktore pomozu pri ladeni ale aj pri beznej prevadzke (AFR, EGT, turbo boost apod.)

Tak chcem sa vas spytat, co si o tom myslite, motor alfa romeo 2.0 v6 turbo 12v - 200ps/300Nm, dostat ho na hranicu 300ps/400Nm - ci je to mozne, ak ano, ake velke upravy si vyziada motor, kolko to CCA bude stat, ake diely pouzit, a hlavne ci to vydrzi tento motor za predpokladu dobreho chladenia, dobreho nastavenia, dobreho oleja a spravneho uzivania... Malo by zmysel uvazovat o twin turbo systeme - dve rovnako velke turba na obe strany motora jedno? Alebo radsej ostat pri jednoduchsom jednom turbe.

+ pod otazka k nitru, kolko by asi prinieslo? dajme tomu, ze mam 300ps/400Nm, suchy nitro kit system, da sa ratat co ja viem +80ps/80Nm pri takomto vykone?

Pozeram aj v zahranici a pod, ale zatial nic moc, azda na mobile.de bolo GTV na predaj, ktore malo 400ps s tymto motorom! No pisal, ze motor bol kompelt prestavany a tolko penazi nemam!


PS: motor je zhodny ako v Alfa 166 V6turbo, GTV V6turbo (mozno len zmena v strekovani, kvoli emisiam). Inak ked sa aj niekde uvadza, ze 24v - tak je to blbost, tento motor sa vyraba LEN 12v prevedeni.

Dakujem pekne za nfo ;)
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od elviiis »

Pokud nemas penize na prestavbu motoru nema vubec smysl uvazovat o tak razantnim navyseni vykonu zvlaste pak premejslet nd driftama... kup tu turbinu dej ji tam dej vetsi ic pohraj si z vyfuckem prifoukni to co te to pusti a az motor umre kup na vrakaci dalsi...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Rasputin
Příspěvky: 62
Registrován: 06 zář 2009 17:52
Bydliště: NR slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od Rasputin »

veru, bez penez, do hospody nelez!
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition 148hp

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od misokgb »

Nejake peniaze mam, preto sa pytam, ze kolko to cca moze stat, lebo verim, ze napr 400ps by som urcite za 3000e z toho nedostal... 8)
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Uživatelský avatar
Smayk
Příspěvky: 356
Registrován: 29 úno 2008 20:57
Bydliště: Jihlava

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od Smayk »

Nauč se italsky a prolez si pár IT fórek, tam určitě něco najdeš ne? nejjednodušší je vydat se prošlapanou cestou 8)
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od Butcher »

Smayk píše:Nauč se italsky....nejjednodušší je vydat se prošlapanou cestou 8)
:lol:
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od misokgb »

Tak to dik za rady hosi :lol: spek
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Uživatelský avatar
Smayk
Příspěvky: 356
Registrován: 29 úno 2008 20:57
Bydliště: Jihlava

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od Smayk »

Butcher píše:
Smayk píše:Nauč se italsky....nejjednodušší je vydat se prošlapanou cestou 8)
:lol:
Co bys mu poradil :? :lol:
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od semysak »

za me 2.0 V6 turbo, ale ten s alfa 164 s alfa 166 a gtv ma jinak delane olejove cerpadlo a je pry horsi - to sem slysel

jinak 2.0V6 je stejny blok jako 3.0V6 ale s mensim vrtanim, pocitej ale take s tim, ze tyhle auta v podstate vymreli, nedase toho moc sehnat ani picoviny typu termostat, hydraulickej napinak rozvodu a podobne, jinak treba na autscout24.de jich je na prodej pouze 17! a ani jedna s timdle motorem to je taky duvod proc sem ji prodal

potom je resenim vzit ten motor z gtv a 166 ale ten nevim jestli se vejde podelne s autem, ma totiz nektere veci obracene nez ten ze 164

obecne 2.0V6 a 3.0 V6 je to stara mocka, a mozna by bylo rozumnejsi tam dat fiat/lancia 2.0 16V turbo z integrale

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od misokgb »

semysak píše:za me 2.0 V6 turbo, ale ten s alfa 164 s alfa 166 a gtv ma jinak delane olejove cerpadlo a je pry horsi - to sem slysel

jinak 2.0V6 je stejny blok jako 3.0V6 ale s mensim vrtanim, pocitej ale take s tim, ze tyhle auta v podstate vymreli, nedase toho moc sehnat ani picoviny typu termostat, hydraulickej napinak rozvodu a podobne, jinak treba na autscout24.de jich je na prodej pouze 17! a ani jedna s timdle motorem to je taky duvod proc sem ji prodal

potom je resenim vzit ten motor z gtv a 166 ale ten nevim jestli se vejde podelne s autem, ma totiz nektere veci obracene nez ten ze 164

obecne 2.0V6 a 3.0 V6 je to stara mocka, a mozna by bylo rozumnejsi tam dat fiat/lancia 2.0 16V turbo z integrale
Nn, z GTV a 166 urcite nechcem - jeden zo 164V6T uz doma mam, a idem kupit dalsiu celu 164 kvoli riadiacke a kompletnej kabelazi, ked tak sa bude riesit len zo 164 motor, nove nie! Pristup k dielom mam v podstate vsetko si viem zohant, ND problem nevidim :) Ano blok je rovnaky, preto bude mechanicka cast (okrem problem so zotrvakom a zvodami), banalita prehodit motor :) 164ky tak isto s turbom napredaj su - viem si zohnat, 4 valec nechcu, to si rovno mozem zohnat original alfu 1.8T R4 75 a tu upravovat... Takze to nie, chcem V6 a preplnovat, ako to uz mam poriesene a som viacmenej rozhodnuty - pytam sa skor na "kvalitu, zivotnost a hranice" serioveho vnutra motora, ake upravy zrobit a pod... :) Dik.
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Uživatelský avatar
ARV6
Moderátor
Příspěvky: 6707
Registrován: 01 dub 2005 22:29
Bydliště: Chodov u KV
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od ARV6 »

Po svete jezdi pomerne dost 3.0V6 biturbo, delal to i Callaway jako kit do starych GTV6, pak je dost rozsireny prevrtani na 3.5 a 3.7, ale to neni za par tisic...

Takze bych to spis videl jako Elviis, je to za nula penez a par koni z toho dostanes...
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

převrtání na 3,5l a výše u nás dělá p. Albrecht ..za pár tisíc to není, ale v tomhle případě byhc šel NA cestou.... turbo v tomto případě nevyjde o moc levněji...

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od misokgb »

Ale stale ma asi nechapete, nejake peniaze mam, no nie je to na upravy, ze mam z motoru 500ps napr. Ide tam motor V6T, pre ktory som sa rozhodol, pytam sa na zivotnost, resp. kvalitu a upravy, ake mam pouzit, aby som sa priblizil k 300ps/400Nm... Jednoduchsie a lacnejsie je prehodit turbo motor a natiahnut ho, ako oturbovat holu atmosferu, to je asi jasne kazdemu...
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pokud nevíš kde začít tak se na to :wc: a někomu to dej... nebo si přečti nějakou teorii motoru a jeho úprav - základ je vždy stejnej jen to aplikuješ na konkrétní motor...

1) totální GO ..to je první krok (a základ úspěchu), pokud chceš ten výkon (v budoucnu třeba i vyšší), kterej musíš bezpodmínečně udělat (tj. všechno změřit, porovnat s dílenským manuálem a opravit/vyměnit, zajistit okonalou rovinnost všech ploch bloku a hlavy, přesahy vložek atd..)

2) když motor bude rozhozenej - dovyvážit ojnice a písty do 1g, na pístech můžeš třeba trochu ubrat, aby si dodatečně snížil KP , ojnice vyleštit a brokovat... klikovku a setrvák to samý..odlehčit, vyvážit

3) klasika - úprava hlav.. tj tvary na ventilech, sedlech, odstranění nedostatků v kanálech a spasování se zbytkem.. hlavy je na úpravu dobrý někomu dát i s vačkama - nejlíp renomovanýmu motoráři (za mě p. Albrecht, p. Fiedler ještě víc..tyto dva pány mám do 5 minut jízdy autem od baráku , pak p. Muck ze studénky) ten udělá komplet úpravu hlavy vč. např. přebroušení vaček...a komplet sestavení+optimalizace mechanismu(pružiny, atd).. jenže tímhle krokem můžeš bejt najednou mimo tvůj rozpočet.. spek

4) čím to budeš řídit - oblíbená otázka p. Albrechta, když se třeba zeptáš jakej odhaduje výkon motoru, kterej si přebíráš:) ..sám jsem poznal, že veškerý chipy k víc upravenýmu motoru jsou vyhozený peníze (u turba obzvlášť, tam vlivem blbýho sw písty hořej častěji než u NA..)

nakonec je jedno, jestli předešlý body aplikuješ na 2l V6 T, nebo na 3l,kterej během GO můžeš rovnou přestavět na T... T bude s aplikací předchozích bodů dražší, víc věcí co s emůže posrat atd..

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od misokgb »

Ahoj hosi :P

Tak som tu zas, motor hladky v6 vonku, v6turbo tiez vonku, mam ich vedla seba a porovnavam... Zotrvak mi sadne na kluku, to nie je problem, ostatne picoviny takmer tiez - silentbloky tam tiez dam. No budem musiet menit olejovu vanu - z hladkeho v6 3.0 na v6turbo, z dovodu, ze mi asi motor nevojde do karoserie (motor napriec a motor pozdlze - zadny vs predny nahon), tudiz budem musiet menit aj olejove cerpadlo, otazka, ze ci olej. cerpadlo z hladkej v6 bude stihat tlacit 2.0v6turbo motor - je v okruhu navyse oilcooler a turbo, ci ho neupecem, alebo tak, inak to zatial vsetko vychadza, okrem rozdelovaca - ten je na "zadku" motoru na vacke a bude mi buchat do karoserie, takze budem musiet robit dieru do karoserie, akurat, ze tam mam hned posilovac brzd a idu tadial trubky, tak s tym bude jebanica a zvody, to ani nehovorim... :(
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Ferenzzo
Příspěvky: 3
Registrován: 03 čer 2010 12:55

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od Ferenzzo »

sory za OT, ale STK máš zajištěnou? Ptám se jen tak ze zvědavosti, protože když sem si chtěl přestavět auto taky na normální ježdění, tak sem z toho byl zrazen, že mi to tady neotypujou :zadek: :cry:

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?

Příspěvek od misokgb »

Ferenzzo píše:sory za OT, ale STK máš zajištěnou? Ptám se jen tak ze zvědavosti, protože když sem si chtěl přestavět auto taky na normální ježdění, tak sem z toho byl zrazen, že mi to tady neotypujou :zadek: :cry:
Neviem ci bude auto na normal jazdenie, ale STK a EK mam platne na dva roky. :mavani:
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“