TEORIA: VYSVETLNIE ZAKLADNYCH POJMOV
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
TEORIA: VYSVETLNIE ZAKLADNYCH POJMOV
Ked tak citam, niekedy si pod nejakym nazvom neviem vybavit konkretnu cast auta. Budem rad ak mi, alebo aj "ostatnym netusiacim" pomozete, lebo nieje kazdy automechanik.
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.
Tady máte "studijní materiály".
Vstřikování:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=271
Teorie motoru:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=388
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=397
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=413
Brzdy:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=312
ABS - popis:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=415
Převodovky:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=435
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=436
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=437
Vstřikování:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=271
Teorie motoru:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=388
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=397
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=413
Brzdy:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=312
ABS - popis:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=415
Převodovky:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=435
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=436
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=437
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
P(kW) = Mt (Nm) * n (rpm) / 9549
vykon = krutak * otacky / 9549
toto JE vykon.
od krutaku zalezi ako ta zatlaci do sedacky ked slapnes na plyn. -> pruzne zrychlenie
od vykonu zalezi rychlost "celkova" -> max rychlost, zrychlenie 0-100, 1/4mile....
ak mas dve rovnake auta s rovnakym vykonom, ale jedno ma polovicny krutak, tak budu mat rovnaku maximalku, ale to s nizsim krutakom bude treba viac tocit do otacok, a bude celkovo trocha pomalsie.
ak by odruhe auto malo rovnaky krutak, ale polovicny vykon, tak to s vyssim vykonom bude rychlejsie.
skor nez od maxima krutaku zalezi od jeho krivky. a samozrejme sprevodovania.....
malo by to byt zhruba spravne, ak nie tak ma opravte
vykon = krutak * otacky / 9549
toto JE vykon.
od krutaku zalezi ako ta zatlaci do sedacky ked slapnes na plyn. -> pruzne zrychlenie
od vykonu zalezi rychlost "celkova" -> max rychlost, zrychlenie 0-100, 1/4mile....
ak mas dve rovnake auta s rovnakym vykonom, ale jedno ma polovicny krutak, tak budu mat rovnaku maximalku, ale to s nizsim krutakom bude treba viac tocit do otacok, a bude celkovo trocha pomalsie.
ak by odruhe auto malo rovnaky krutak, ale polovicny vykon, tak to s vyssim vykonom bude rychlejsie.
skor nez od maxima krutaku zalezi od jeho krivky. a samozrejme sprevodovania.....
malo by to byt zhruba spravne, ak nie tak ma opravte