Tlak + teplota oleje
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Tlak + teplota oleje
vím že to tu už bylo vícekrát, ale ptám se znovu - proč to vysvětlím dále..
sháním čidla tlaku a teploty oleje s budíkama ALE :
teplota oleje s ebdue měřit na výstupu z turba, takže ybch potřeboval ne klasické čidlo ( patronu ) co se dává do vany, ale něco jako prutokové čidlo - dělá se něco takového?? Jak to případně obejít? jakákoliv restrikce v olejovém vedení muže zhoršit oilflow... uvažoval jsem za turbem rozšířenou trubku nebo nádobku se vstupema výstupem ve které by bylo klasické čidlo - jenže mám obavy že by to byla práve restrikce..
dál sháním čidlo tlkau oleje s budíkem ( mám čidlo tlaku paliva s budíkem a nevím zda ho mohu použít i na olej ) a kam ho zapojit? uvažoval jsme na hadici před olejovým chladičem .. co vy na to ? a co doporučíte ( sehnatelné na české scéně )
sháním čidla tlaku a teploty oleje s budíkama ALE :
teplota oleje s ebdue měřit na výstupu z turba, takže ybch potřeboval ne klasické čidlo ( patronu ) co se dává do vany, ale něco jako prutokové čidlo - dělá se něco takového?? Jak to případně obejít? jakákoliv restrikce v olejovém vedení muže zhoršit oilflow... uvažoval jsem za turbem rozšířenou trubku nebo nádobku se vstupema výstupem ve které by bylo klasické čidlo - jenže mám obavy že by to byla práve restrikce..
dál sháním čidlo tlkau oleje s budíkem ( mám čidlo tlaku paliva s budíkem a nevím zda ho mohu použít i na olej ) a kam ho zapojit? uvažoval jsme na hadici před olejovým chladičem .. co vy na to ? a co doporučíte ( sehnatelné na české scéně )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
nezapomen ze z turba je vzdy olej odvaden samospadem, bez jakehokoliv tlaku...pokud by tam ten olej mel prekonavat tlak, tak ti bude turbo hulit protoze jeho tesneni na to nejsou delany
ja merim tlak i teplotu oleje pod olejovym filtrem, tesne pred tim nez to jde do kliky
ja merim tlak i teplotu oleje pod olejovym filtrem, tesne pred tim nez to jde do kliky
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak + teplota oleje
Ja taky,mam na to takovej jednoduchej sendvičovej mezikus pod filtr,na kterým jsou vstupy pro čidla(teplota i tlak).
Naposledy upravil(a) MarAt dne 08 dub 2006 20:05, celkem upraveno 1 x.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
Re: Tlak + teplota oleje
Tak to zkombinuj s olejovým chladičem a zabiješ dvě mouchy jednou ranou. Tyhle kity obsahují mezikusy s otvorama pro čidlo tlaku a teploty oleje. Navíc nejsou až tak drahý.Idaho píše:vím že to tu už bylo vícekrát, ale ptám se znovu - proč to vysvětlím dále..
sháním čidla tlaku a teploty oleje s budíkama ALE :
teplota oleje s ebdue měřit na výstupu z turba, takže ybch potřeboval ne klasické čidlo ( patronu ) co se dává do vany, ale něco jako prutokové čidlo - dělá se něco takového?? Jak to případně obejít? jakákoliv restrikce v olejovém vedení muže zhoršit oilflow... uvažoval jsem za turbem rozšířenou trubku nebo nádobku se vstupema výstupem ve které by bylo klasické čidlo - jenže mám obavy že by to byla práve restrikce..
dál sháním čidlo tlkau oleje s budíkem ( mám čidlo tlaku paliva s budíkem a nevím zda ho mohu použít i na olej ) a kam ho zapojit? uvažoval jsme na hadici před olejovým chladičem .. co vy na to ? a co doporučíte ( sehnatelné na české scéně )
a dá se sehnat i samotnej mezikus pod filtr nebo kit pro přemístění filtru na nějaký příhodnější místo(pokud máš origo filtr někde zabarikádovanej). Tohle už je fakt za babku
Re: Tlak + teplota oleje
za turbem nechci měřit tlak, ale pouze teplotu..hIGGI píše:nezapomen ze z turba je vzdy olej odvaden samospadem, bez jakehokoliv tlaku...pokud by tam ten olej mel prekonavat tlak, tak ti bude turbo hulit protoze jeho tesneni na to nejsou delany
ja merim tlak i teplotu oleje pod olejovym filtrem, tesne pred tim nez to jde do kliky
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
olejový chladič mám v serii - už je i zakoupen větší, problém s měřením tlaku nevidím, to už jsme dořešil, chtel jsme proste nějakým způsobem kontrolovat teplotu oleje vystupujícího z turba a tím pádem i teplotu turba - hlavně kvuli dobíhání turba..barbucha píše:Tak to zkombinuj s olejovým chladičem a zabiješ dvě mouchy jednou ranou. Tyhle kity obsahují mezikusy s otvorama pro čidlo tlaku a teploty oleje. Navíc nejsou až tak drahý.Idaho píše:vím že to tu už bylo vícekrát, ale ptám se znovu - proč to vysvětlím dále..
sháním čidla tlaku a teploty oleje s budíkama ALE :
teplota oleje s ebdue měřit na výstupu z turba, takže ybch potřeboval ne klasické čidlo ( patronu ) co se dává do vany, ale něco jako prutokové čidlo - dělá se něco takového?? Jak to případně obejít? jakákoliv restrikce v olejovém vedení muže zhoršit oilflow... uvažoval jsem za turbem rozšířenou trubku nebo nádobku se vstupema výstupem ve které by bylo klasické čidlo - jenže mám obavy že by to byla práve restrikce..
dál sháním čidlo tlkau oleje s budíkem ( mám čidlo tlaku paliva s budíkem a nevím zda ho mohu použít i na olej ) a kam ho zapojit? uvažoval jsme na hadici před olejovým chladičem .. co vy na to ? a co doporučíte ( sehnatelné na české scéně )
a dá se sehnat i samotnej mezikus pod filtr nebo kit pro přemístění filtru na nějaký příhodnější místo(pokud máš origo filtr někde zabarikádovanej). Tohle už je fakt za babku
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
to barbucha - kde to hledáš ty kity - hodila by semi firma co by posílala do čech ( pro známého shání kit na celicu.. )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
turbem prochazi velmi male mnozstvi oleje ve srovnani s motorem, proto bych teplotu resil spis na vstupu do motoru (u toho olejovyho filtru)
podstatnejsi je vedet v jakem stavu jde olej do motoru, nez jak vylejza z turba - turbo je levnejsi nez motor a meni se taky jednodusejc
podstatnejsi je vedet v jakem stavu jde olej do motoru, nez jak vylejza z turba - turbo je levnejsi nez motor a meni se taky jednodusejc

Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tlak + teplota oleje
já vím, ale motory mám dva v zásobě a turbo je funglovka.. uvažoval jsem právě že bych tímto sledoval stav turba ( prubeh schlazení po dojetí atd... ) - je to vubec reálné ? nechci vyhazovat 3-5tis za turbotimer kterej stejně nebude moc kvalitní a na lepší zatím nemám ( teplotu oleje v motoru mam řešenou druhým čidlem.. )..hIGGI píše:turbem prochazi velmi male mnozstvi oleje ve srovnani s motorem, proto bych teplotu resil spis na vstupu do motoru (u toho olejovyho filtru)
podstatnejsi je vedet v jakem stavu jde olej do motoru, nez jak vylejza z turba - turbo je levnejsi nez motor a meni se taky jednodusejc
jinak k tem mezikusum - nevíte kde sehnat nejakej na supru ? jak se jim vubec v angličtine říká? at vím co hledat?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
zkus hledat 'oil filter pedestal'
ja teplotu turba sleduju podle EGT a turbo timer moc nepouzivam (nepouzivam auto na jezdeni nekam kde bych ho uzil
)
ja teplotu turba sleduju podle EGT a turbo timer moc nepouzivam (nepouzivam auto na jezdeni nekam kde bych ho uzil

Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tak dej na turbo nějaký normální čidlo na sledování vnější teploty, olej ti toho zase tak moc neukáže, protože ho je malé (relativně) množství, a přestože kromě mazaní má jako druhou funkci chlazení turba (a tím pádem se ohřívá) tak si stejně myslím, že je ideálnější přímá teplota turba, zatím jsem to neřešil, je to jen nápad
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak + teplota oleje
suskyin: právě že psal že ho zajíma za turbem jenom teplota
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
bude to trochu OT, ale jestli dáváš fungluvku turbo, tak si opravdu dobře zkontroluj olejový čerpadlo - hlavně tlak oleje na volnoběh.
na tlak oleje jsou nový turba dost háklivý, viděl jsem nedávno jedno odešlý právě z tohohle důvodu ( pravda u dieselu )
a ještě jedno, ty máš chladič propojenej k olejový soustavě bez omezení ?
já včera řešil, že mi kape olej po filtru, bylo to teda kousek vedle, ale pochopil jsem, že mám na vstupu do chladiče asi termostat, protože mi jinak není jasný, proč by na tom válečku, co uzavírá vstup do chladiče bylo vyraženo 120° / 107°
jsem na to koukal dost překvapeně
na tlak oleje jsou nový turba dost háklivý, viděl jsem nedávno jedno odešlý právě z tohohle důvodu ( pravda u dieselu )
a ještě jedno, ty máš chladič propojenej k olejový soustavě bez omezení ?
já včera řešil, že mi kape olej po filtru, bylo to teda kousek vedle, ale pochopil jsem, že mám na vstupu do chladiče asi termostat, protože mi jinak není jasný, proč by na tom válečku, co uzavírá vstup do chladiče bylo vyraženo 120° / 107°
jsem na to koukal dost překvapeně
vzdělání není zárukou inteligence
Re: Tlak + teplota oleje
Boháček - olejové čerpadlo jde nové... originál, okruh olejového vední do chladiče je plně otevřenej..
hiiggi - thanx
hiiggi - thanx
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
Nalez jsem toto -jenže tohle už je na supře v základu - tahne se z toho olej do turb, šlo by tohle nějak použít k napojení čidla tlaku a teploty ? nebude vadit když tyhle "sandwiche" tam budou dva??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OIL-FILT ... enameZWDVW
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OIL-FILT ... enameZWDVW
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
čidlo na sledování vnšjší teploty - myslíš něco jako sepordává v hypernove ten ukazatel venkvní teploty?? vydrží vubec "nalepenej" na turbo tu teplotu??kentoya píše:tak dej na turbo nějaký normální čidlo na sledování vnější teploty, olej ti toho zase tak moc neukáže, protože ho je malé (relativně) množství, a přestože kromě mazaní má jako druhou funkci chlazení turba (a tím pádem se ohřívá) tak si stejně myslím, že je ideálnější přímá teplota turba, zatím jsem to neřešil, je to jen nápad
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
Nebude, pokud se ti to fyzicky vejde.Idaho píše:Nalez jsem toto -jenže tohle už je na supře v základu - tahne se z toho olej do turb, šlo by tohle nějak použít k napojení čidla tlaku a teploty ? nebude vadit když tyhle "sandwiche" tam budou dva??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OIL-FILT ... enameZWDVW
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tak to z hypernovy určo ne, možná makro
,
byl to jen takovej bleskovej nápad, zatím jsem to neřešil, ale tak jak se měří teúplota ve vysokejch pecích, tak se musí dát změřit i teplota turba na povrchu
nevím neznám nedělal jsem jen se snažím uvažovat jinak jak ostatní a divil by ses, že kolikrát je to "a tudy vede cesta" ber to jen jako návrh

byl to jen takovej bleskovej nápad, zatím jsem to neřešil, ale tak jak se měří teúplota ve vysokejch pecích, tak se musí dát změřit i teplota turba na povrchu
nevím neznám nedělal jsem jen se snažím uvažovat jinak jak ostatní a divil by ses, že kolikrát je to "a tudy vede cesta" ber to jen jako návrh
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Tlak + teplota oleje
pokud chces merit teplotu turba nebo EGT a nechces kupovat merak pro to urcenej, zkus pouzit termoclanek, delaji se nejruznejsi rozsahy teplot i provedeni urcite si neco vyberes staci zadat ''termočlánek'' do seznamu a vypadne hodne ceniku a podobne
Jako na tohle bacha - nad tím jsme dost dlouho přemýšleli a postavili dokonce prototyp, ale výsledky nic moc. Termočlánky jako takové sice měří až téměř do teploty tání materiálu, ze kterého jsou zhotoveny, ale mají poměrně velkou tepelnou setrvačnost, tj. dlouhou dobu reakce. Svařili jsme si klasický thermocouple a měřili na něm úbytek napětí při zahřívání letlampou, ale ta reakční doba je naprosto katastrofální. Takže pokud se ti nepovede sehnat thermocouple, který se používá v letadlech (100-900°C B&W za bratru nějakých $148.95), jsi namydlen. Ovšem kolem 5k se dá v ČR sehnat čtyřkanálový letecký EGT pyrometr s warningem

EDIT: Pokud jde o teplotu turba, tu můžeš měřit klasickým polovodičovým článkem, který má poměrně slušnou dobu odezvy a měří do ±300°C, takže no prob. Navíc postavit k tomu nějakou vyhodnocovací elektroniku (pre-warning, warning, peak...) není zas až takový problém. Důležité je si uvědomit, že to pořád měří jen teplotu venku, nikoli uvnitř, ale to se dá celkem snadno přepočítat (pokud je znám materiál, ze kterého je stěna turba) a upravit vyhodnocovací elektroniku, aby ukazovala správnou hodnotu.

EDIT: Pokud jde o teplotu turba, tu můžeš měřit klasickým polovodičovým článkem, který má poměrně slušnou dobu odezvy a měří do ±300°C, takže no prob. Navíc postavit k tomu nějakou vyhodnocovací elektroniku (pre-warning, warning, peak...) není zas až takový problém. Důležité je si uvědomit, že to pořád měří jen teplotu venku, nikoli uvnitř, ale to se dá celkem snadno přepočítat (pokud je znám materiál, ze kterého je stěna turba) a upravit vyhodnocovací elektroniku, aby ukazovala správnou hodnotu.
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.
Re: Tlak + teplota oleje
ta odezva termoclanku se da dobre vyladit tim, jaky termoclanek koupis, kdyz ho udelas doma tak se Ti nepovede udelat kvalitni a malicky svar, delali jsme ho jeste kdyz jsem byl ve skole (pro mereni EGT letecke turbiny) ze jsme ho ''zbodovali'' dva draty proti sobe bez pouziti dalsich prisad v lazni destilovane vody aby roztevany kov neukapnul
docela to fungovalo, ale nakonec to vyresli koupenim termoclaku tovarniho

- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak + teplota oleje
2Idaho.Dnes jsem nainstaloval pod olejový filtr sendviče dva a v poho,to cos našel na ebay je to ono,jen si musíš pohlídal velikost-aby to fitlo na tvou supru..
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
Re: Tlak + teplota oleje
ty sandwiche se daji koupit za par babek na autodoplnky, ja to taky objednval z ebay zbytecne draze
jinak dobra vec, mam to na dvou autech a tesni to dobre
jinak dobra vec, mam to na dvou autech a tesni to dobre
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
www.highperformanceparts.cz
Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.
Re: Tlak + teplota oleje
Rajdlos - to se daj , ale ne na supru MKIII nebo dokonce na MKIV
: takže z ebay asi budu muset..
BTW leteckej pyrometer mi nabízeli ale to klasickej velkej ocelovej budík - hnusnej
Blackohole - tím pyrometrem mylsíš to co máš na obrázku nebo to co píšu vejš?
pokud to co máš na obrázku - jaké to má rozměry a kde s eto dá sehnat?
Na eBay jsoiu EGT s čidlem i budíkem bo 4tis vč letecké pošty.. ( se clem a dph jsem do 5tis taky.. )

BTW leteckej pyrometer mi nabízeli ale to klasickej velkej ocelovej budík - hnusnej

Blackohole - tím pyrometrem mylsíš to co máš na obrázku nebo to co píšu vejš?
pokud to co máš na obrázku - jaké to má rozměry a kde s eto dá sehnat?
Na eBay jsoiu EGT s čidlem i budíkem bo 4tis vč letecké pošty.. ( se clem a dph jsem do 5tis taky.. )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Tlak + teplota oleje
Jo, to vejš je leteckej pyrometr - měří cca do 1200°C. Vyrabí se ve dvou rozměrech, 3,5" za 5k a 2,25" stojí cca 4k. Připojit se dá každý J nebo T thermocouple, má to výstup na externí warning. A dá se to sehnat přeze měIdaho píše:Rajdlos - to se daj , ale ne na supru MKIII nebo dokonce na MKIV: takže z ebay asi budu muset..
BTW leteckej pyrometer mi nabízeli ale to klasickej velkej ocelovej budík - hnusnej
Blackohole - tím pyrometrem mylsíš to co máš na obrázku nebo to co píšu vejš?
pokud to co máš na obrázku - jaké to má rozměry a kde s eto dá sehnat?
Na eBay jsoiu EGT s čidlem i budíkem bo 4tis vč letecké pošty.. ( se clem a dph jsem do 5tis taky.. )

Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.
Re: Tlak + teplota oleje
hmm zkus mi poslat nejakou nabídku po sz - jestli je webovej odkaz jak to vypadá atd.. zajímaj mne i ty združené..BlackHole píše:Jo, to vejš je leteckej pyrometr - měří cca do 1200°C. Vyrabí se ve dvou rozměrech, 3,5" za 5k a 2,25" stojí cca 4k. Připojit se dá každý J nebo T thermocouple, má to výstup na externí warning. A dá se to sehnat přeze měIdaho píše:Rajdlos - to se daj , ale ne na supru MKIII nebo dokonce na MKIV: takže z ebay asi budu muset..
BTW leteckej pyrometer mi nabízeli ale to klasickej velkej ocelovej budík - hnusnej
Blackohole - tím pyrometrem mylsíš to co máš na obrázku nebo to co píšu vejš?
pokud to co máš na obrázku - jaké to má rozměry a kde s eto dá sehnat?
Na eBay jsoiu EGT s čidlem i budíkem bo 4tis vč letecké pošty.. ( se clem a dph jsem do 5tis taky.. )Kromě toho se dají sehnat i sdružené přístroje - tlak, teplota, EGT.
jinka ty J nebo T thermocouple - to jepředpokládám čidlo ( ?? ) potřeboval byhc nabídku i s čidlama - nevím stejně kde je shánět a ani se v tom nevyznám..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz