tuning zapalování

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Hledal jsem,ale prozatím tady nikdo nic asi takového neřešil. Můj problém je asi takový. Původní zapalování - standartní tranzistorovy modul s rozdělovacem a indukcní cívkou/otáčky motoru 9000+. Při měření osciloskopem jsem zjistil že nad 7500 dochází ke ztrátě napětí pro svíčku zhruba o polovinu. Při volnoběhu je to zhruba 30kV a při 8200 je už jen 15kV což způsobuje nepravidelné zapálení a ztrátu výkonu. Nahradil jsem tedy tranzistorovy modul kapacitním. Situace se zlepšila ale energie pro jiskru je pořád ještě málo cca 22kV. Namontoval jsem tedy stabilizátor napětí. Zlepšil se chod na volnoběh,akcelerace,napětí se také stabilizovalo,ale stejně pořád nad 7500 dochází k poklesu napětí. Sice ne už takovému ale pořád. Tak mě napadlo co třeba http://www.pulstar.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Ale když není napětí tak asi i svíčky budou o ničem. Další věc http://www.aquapulser.com" onclick="window.open(this.href);return false; hezká videa :) hezky popsáno :) ale vyřeší to můj problém? Neví někdo? Jak to třeba řeší na motocyklových motorech 12000+ nebo silně přeplňované motory 30psi+ ?
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 19 črc 2010 23:36, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

venca
Příspěvky: 1539
Registrován: 21 led 2008 20:50
Bydliště: Kladno

Re: tuning zapalování

Příspěvek od venca »

Dneska se dělaj jakýsi "zesilovače" napětí při úpravách motorů,ale jak fungujou,to netušim
Když se chlap vyspí s více ženami, je borec.
Když se žena vyspí s více muži, je kurva.......proč je to tak?!
Protože když klíč otevře několik zámků, je to univerzální klíč......
kdežto když zámek otevřeš vícero různými klíči, je zkurvenej zámek

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od ladis.biker »

měnil jsi jen modul nebo i zapalovací cívky? u CDI zapalování by měli být cívky trochu odlišné. mám tu případně 4 ks zapalovacích cívek (COP) z Yamaha R6 rv. 2005
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

vyměnil jsem modul (40V) i cívku za kapacitní. COP problém neřeší,nestihnou se prostě dostatečně nabít,navíc motor má hodně vysokou kompresi 12.1:1. Směs je izolant a čím vyšší tlak tím větší. Některé přeplňované motory používající cop prostě nad 6000 snižují tlak na přijatelnou hodnotu. Já ho nemám jak snížit. Takže proto přemýšlím o věcech uvedených v odkazu,ale skutečně to funguje tak jak ukazují? Ke stabilizátoru napětí jsem byl také víceméně skepticky,ale čísla měření mě přesvědčila že to nebyla zbytečná investice. A ještě také co na ten plasmovy el oblouk budou říkat svíčky? Předpokládám,že iridia jsou nutnosti a nechtěl bych je pak měnit co 500km. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: tuning zapalování

Příspěvek od tsin »

par mesicu zpet sem premyslel o necem podobnym.. poohlizel sem se v nabidce MSD, ktery sem vidal nejcastejc u vysoce preplnovanejch velkoobjemu.. mrkni na http://www.msdignition.com/ maj tam par video testu, ale spis se asi vyplati stahnout si manualy a procist, ty stranky mi prijdou dost neprehledny..
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

daffy duck
Příspěvky: 8
Registrován: 15 srp 2009 08:45
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od daffy duck »

Pride mi zvlastne pisat o COP ze sa nestihnu nabit. Ved maju 4x tolko casu na nabitie, ako ked sa pouziva len jedna cievka. Ci sa mylim?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: tuning zapalování

Příspěvek od elviiis »

daffy duck píše:Pride mi zvlastne pisat o COP ze sa nestihnu nabit. Ved maju 4x tolko casu na nabitie, ako ked sa pouziva len jedna cievka. Ci sa mylim?

2x :wink: ono urcite obrovsky rozdil je to u turba pri velkem tlaku a u atmosky s velkyma tockama... protoze u turba maji civky cas se dobijet a tedy proto ti dodaji potrebne napeti pro zapal ale s roztoucimi otackami mas toho casu mene... takze co stiha zapalovat turbinu pri 7tis uz nemusi platit pro atmosku pri 10tis... motorky prej maji dve civky (4valce) takze jedna civka je pro valce na stejnem uhlu... takze princip je podobnej jako u cop... jen jsou tam 2velke civky a ne 4male...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

daffy duck
Příspěvky: 8
Registrován: 15 srp 2009 08:45
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od daffy duck »

Jedna cievka s rozdelovacom pali pri 4 valci kazdu pol otacku motora. COP pali kazde dve otacky. Ergo 4x viac casu.

Pises o moto ze maju dve cievky na styri valce. COP ma styri cievky na styri valce. Co je lepsie? Kolko cievok ma napr. Yamaha R6? Ake otacky toci?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Takže právě jsem si to změřil na VW 1,8agu 150k,plnící tlak 0,6 v max rpm jde o 0,1 dolu,napětí pro cívku 40V,pokles 30% dle knock sensoru dochází k mírným výpadkům,ktere ovšem poslechem nebo chováním nelze zaznamenat. Ten kdo tu chtěl plnit 30psi bude mít zřejmě problém :) no aby se to trochu hnulo objednal jsem sadu svíček pulstar,tak dáam vědět jak to dopadlo. Každopádně mě pořád zajímá jak to řeší motocykly nebo jine 9000+
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Re: tuning zapalování

Příspěvek od AlesShi »

motorky tolik nepreplnujou ne? :D
máš plnou tašku jó máš?

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Mirek-200sx »

zkus kontaktovat marata, tomu CRX toci pres 10tis mam ten pocit....
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:17, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,to bych rád. Kdyby bylo po mém instalují wolfecu + m&w ignition modul + cop. V této kombinaci není problém 16000rpm,ani 40psi tlaku. Ale mám omezený rozpočet ve kterém není 2500usd navíc. :(
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

..a teda pouzit 2x ZAPALOVACIU CIEVKU ..??
by nevyriesilo tento problem ..??

teda aspon trochu nezlepsilo priebeh ..???
jednoducha elektronika, ktora by pripojila do obvodu druhu indukcnu cievku v momente dosiahnutia
prislusnych otacok ..?? (nejaky RPM Limiter ...)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

svíčky pulstar na autě a nastalo hodně přijemné zlepšení chodu motoru v celem spektru rpm. Jejich prezentace opravdu nelže i když jsem k tomu byl hodně skeptický
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

No super...
Viesh prezradit cenu ..???
ja som uvazoval o BRISK PREMIUM pre moj motor DOR15LGS ci DR14ZC
ale neviem ci do toho ist...

a uz ked tu je toto tema, ..
vie niekto poradit nejaky elektro-modul ...umoznujuci odrtranenie rozdelovaca...??
bud by som pouzil zdvojenu inducku, alebo COP ...alebo hocico ine..
lebo ten rozdelovac je dost omedzujuci, co sa tyka vysokych otacok
a "presneho odpalenia" ci momentu kedy vobec neodpali v tom spravnom momente..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

130usd včetně expres dopravy z usa. To je to co řeším,minimalně bez ecu to nejde.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

no cena celkom primerarana na taketo "vychytavky" ..

Co sa toho zapalovania tyka..

ja som rozmyslal, ze v podstate staci iba "delicka impulzov" ..
ktora by dokazala delit impulz pre jednu inducku
na impulzy dva pre parovy zapalovaci modul ... kde palia naraz 2 a 2 sviecky..

mam odsledovane, ze ECU pri starte vzdy zacne davat impulzy na 1.valec...
preto niekedy treba starterom az 2x preocit motor, lebo ECU dovtedy nevie v akej polohe je kluka a rozdelovac/vacka..

problem "kdejakych" internetovych schem je neaky ten FAIL-OVER, ktory nerata z moznostou nepresneho/nekvalitneho signalu z ecu..
nema vlastny pomocny senzor na kuke/vacke/vstreku, a tiez aj neako rychlost spinacich prvkov / tranzistorov je diskutabilna..

EDITED:
mam k dispozicii nieco taketo:
Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

to ti nic neřeší. Pokud máš rozdelovac tak jednotka do něj posílá každou půlotáčku kh signál k zažehu u čtyřválce,musel by jsi ty vývody znasobit a impulsy do nich rozdělit,to nejde jinak než novou ecu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ved to je ta "delicka impulzov" co som myslel...
teda nejaka pomocna elektronika co by robila takuto sluzbu..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:17, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Mně staly 15usd kus ale ups bohužel zdarma nefunguje :) nicméně opravdu příjemné zjištění,že co tvrdí je pravda,tu cenu vynahradilo. Když už jsme u těch COP tak bosch ma ve svém výrobním programu jeden 25usd typ ,který je spínaný zenerovou diodou. Pokud na jeho primar přivedeš napětí o velikosti cca 35-40V generuje jiskru takové intenzity že do 5000km spálí iridiovou svíčku :) typ ti mužu poslat sz a vaš člověk v dílně může vyzkoušet.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

no z vlastnej skusenosti viem povedat, ze vyskou napatia to neni dobre prehanat...
rychlo odidu sviecky, kable, palec v rozdelovaci ..a vsetko na okolo...

raz sme skusali nieco ( elektroniku ) co zdvojnasobilo iskru ...
teda cca do 1ms sviecka hodila druhu iskru.....

celkom sa to osvecilo u VW 1.8T... pri AFR 11:1 to tolko "nezahulilo" nacierno do vyfuku
pri prudkom pridani plynu...
problem bol akurat v limite RPM ...nad 7000ot/min to uz bolo na skodu..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Taboo: vypadá to zajimavě a i cena už se da akceptovat. Takže pokud bych chtěl vyhodit rozdělovac a použit COP musel bych koupit tedy tento typ Midget DIS-2 Programmable Race Ignition ? A jeho trigger použít i pro tovarní ecu s tím že bych ji nechal ovladat pouze vstřik.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Krosmen »

Ja toho znam vic o menstruacnich cyklech polarnich medvedu

Tak to mě dostalo do kolen :-)
btw fungují ti SZ???????
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od Krosmen »

hehe jojo chci se něco přiučit ať vim kdy se jim mám klidit z cesty :-)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

No tak som si o Midget DIS-2 coto posurfoval..aj po kdejakych forach..

Je to plneprogramovatelna jednotka, da sa do nej spravit mapa "podtlakoveho regulatora"
na vstupe treba FIRE od povodnej ECU ...
na vystupe je FIRE_PAIR1 a FIRE_PAIR2,
ma to vlastny snimac vackoveho hriadela, cize FAIL-OVER je zabezpeceny...
technicky je to riesene napr, vlepenim priskusneho magnetu do dierky co je nahon rozdelovaca..

cize v podstate zostane cely povodny zapalovaci system, kablovanie a ostatne veci k seriovej ECU
akurat clovek moze dat prec rozdelovac/inducku...

EDITED:
hracecka za 500$..s funkciami ktore nepotrebujem..
to uz mozem dat rovno inu ECU...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“