Turbo do oplu kadetu 1,6i bez katu 8ventilu

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
vonderka
Příspěvky: 187
Registrován: 08 zář 2004 08:38
Bydliště: Praha

Turbo do oplu kadetu 1,6i bez katu 8ventilu

Příspěvek od vonderka »

docela by me zajmalo jestli by slo do oplu kadetu 1,6i bez katu 8ventilu namontovat turbo?

Uživatelský avatar
hospodskej
Moderátor
Příspěvky: 576
Registrován: 08 dub 2005 01:10
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hospodskej »

Všechno jde, když se chce. Jen jak že? :)
''Dvěstě v městě třista z místa''
Obrázek VW SCIROCCO GTII 1.8 JH (KR under construction)

www.tuningxcars.com
www.scirocco.cz
www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
kujon
Příspěvky: 2409
Registrován: 24 črc 2004 23:34
Bydliště: Chotěboř, Brno.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kujon »

Někde sem četl článek, ve kterym týpek popisoval jak to montovali do 1.6 felicie :) ale prej to je složitý, zkurvili u toho Xkrát co mohli a pak to stejnak nebylo ono. Atmosférickej motor je prostě jen atmosférickej, když chceš turbo, tak si koupíš už auto z turbem z továrny :)
Pug 106 S16 - splašená francouzská krabička :afro:
A také něco většího německého.

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

Teorie je jednoduchá,horší ta praxe :( radši bych to řešil kompresorem

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

suhlasim s ericom, len by som to riesil radsej motorom co to turbo ma od vyroby :)

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Eric, JonnY: Proc myslite, ze by to bylo jednodussi resit kompresorem? Turbo nebo kompresor, to je v podstate jen otazka slozitosti zastavby, a to je taky diskutabilni. Ale problemy s elektronikou, s kompresnim pomerem a s unosnosti vnitrnosti motoru stejne zustavaji...

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Na Oplacky 1.6 16V se dela turbokit. Podle me by sel namontit i na 8V, je to vlastne skoro stejnej motor ;-)

Uživatelský avatar
dynomax
Příspěvky: 236
Registrován: 13 led 2005 03:16
Bydliště: OSTRAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dynomax »

treba v USA bezne na srazech jsou videt hondy s turbem a jak vypada cely takovy kit vcetne vsech komponentu a narustu vykonu se muzete podivat zde:
http://sportovniautodoplnky.vltava2000. ... oodsID=774

- jinak uz to opravdu neni levna zalezitost a musi se vymenit vice veci, aby to neco uz vydrzelo
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

kujon píše:Někde sem četl článek, ve kterym týpek popisoval jak to montovali do 1.6 felicie :)
je to třeba tady...
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=442
vzdělání není zárukou inteligence

Slavisimo
Příspěvky: 863
Registrován: 07 srp 2004 18:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavisimo »

ty se na to vyser vole a kup jiny auto uz sem ti to rikal :) a ten motor si zhaly taky zbal :lol: to si tam dej radsi toho golfa s kompresorem co stoji na hale
Diesel power :)

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

Marcos píše:Eric, JonnY: Proc myslite, ze by to bylo jednodussi resit kompresorem? Turbo nebo kompresor, to je v podstate jen otazka slozitosti zastavby, a to je taky diskutabilni. Ale problemy s elektronikou, s kompresnim pomerem a s unosnosti vnitrnosti motoru stejne zustavaji...
ano prave o ty zastavbe mluvim ja,ty ostatni veci se musi resit pri turbu i pri kampressoru

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

dynomax píše:treba v USA bezne na srazech jsou videt hondy s turbem a jak vypada cely takovy kit vcetne vsech komponentu a narustu vykonu se muzete podivat zde:
http://sportovniautodoplnky.vltava2000. ... oodsID=774

- jinak uz to opravdu neni levna zalezitost a musi se vymenit vice veci, aby to neco uz vydrzelo
...neni levna zalezitost, proto na to radsi seru :lol:

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Eric: Ja jen, ze mi zastavba turba prijde jednodusi, pokud clovek nema vylozene cely kompresor kit urceny pro jeho vuz. Vem si, ze pokud mas priruby na turbo, tak jeho fyzicke zaveseni na motor je otazkou dvou tri hodin i s kavickou. Ale montovat kompresor na motor, to je trosku slozitejsi, je treba vychytat misto, presne usazeni, udelat primo na miru tomu motoru, jeho moznym uchytum atd. priruby na ten kompresor, predelat nebo pridat remenici atd. To je urcite slozitejsi. Jen muj nazor.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

hej lenze marauder spominal ze po instalacii kompresoru sa len "pohral" s vahou vzduchu a slape to.
turbo tlaci furt inac takze treba preprogramovat ecu. a to myslim je na tom celom najzlozitejsie.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

JonnY píše:hej lenze marauder spominal ze po instalacii kompresoru sa len "pohral" s vahou vzduchu a slape to.
turbo tlaci furt inac takze treba preprogramovat ecu. a to myslim je na tom celom najzlozitejsie.
Kompresor tlaky tlačí podle otáček motoru. Navíc bych nesrovnával instalaci přeplňování na maloobjemovej motor co vůbec není na něco takovýho připravenej s Marauderovou V8.

Teoreticky vzato, pokud někdo udělá svody s přírubou dejme tomu na něco malýho, co nebude dělat moc brutální tlaky (typicky asi Garett T3), tak má polovinu práce za sebou, optimálně bych volil turbo s interní wastegate. Bohužel po fyzické instalaci je potřeba doladit směs a zapalování, případně ještě snížit kompresi aby písty nestekly do vany... Tady už to přestává být tak jednoduchý (tohle uřízni a navař to sem) a vyžaduje to buď hodně štěstí nebo hodně zkušeností a nebo velkou zásobu náhradních motorů pro metodu pokus/omyl.

Už několikrát tu bylo řešeno, že je mnohem lepší sehnat nějakej turbomotor i s elektrikou a vyřešit jeho fyzickou zástavbu než lupnout turbo na původní atmosférák a potom řešit elektriku, palivo atd. Ale každej ať dělá co umí :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Nemyslim si, ze si jen "pohral" s vahou vzduchu. Urcite se k tomu vyjadri sam.. :D

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

Marcos píše:Eric: Ja jen, ze mi zastavba turba prijde jednodusi, pokud clovek nema vylozene cely kompresor kit urceny pro jeho vuz. Vem si, ze pokud mas priruby na turbo, tak jeho fyzicke zaveseni na motor je otazkou dvou tri hodin i s kavickou. Ale montovat kompresor na motor, to je trosku slozitejsi, je treba vychytat misto, presne usazeni, udelat primo na miru tomu motoru, jeho moznym uchytum atd. priruby na ten kompresor, predelat nebo pridat remenici atd. To je urcite slozitejsi. Jen muj nazor.
vemu treba svoji atmosferu,motor B16A2 . Kdyz budu chtit pouzit turbo nebo treba i kompressor,tak mi to neveme ani ECU ani MAP.Takze musim mit MAF (pokud to dobre vim) a k tomu odpovidajici programovatelnou ECU. dostavam se do dost zavratnych financnich vysek :lol: to jen tak naokraj,ze vlastne neni kolikrat jednoduchy zabudovat ani kompressor ani turbo

Co se tyka zastavby turba,me osobne prijde nejvetsi problem s vyfukovymi svody a down-pipe (pisi to spravne?)
kompressor upevnim a nahodim na nej remen, tak to vidim ja

Uživatelský avatar
dynomax
Příspěvky: 236
Registrován: 13 led 2005 03:16
Bydliště: OSTRAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dynomax »

ale na druhe strane je potom super videt , jak prijede borec s corvetou na startovni caru a stary civic 1,6 mu to natre
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ »

hele, když jsme u toho, taky jsem před nějakou dobou uvažoval o instalaci kompíku do 1,3 feldy, ale nakonec jsem usoudil že radši celej kompletní motor, nevíte nějaký typy a orientační ceny? Mě by se třeba zamlouvala Verunka, nebo "jen" 1,8T z koktávky, co myslíte? Neni to tak že zejtra jdu montovat, to vůbec, spíš jen tak pro zajímavost...
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

dynomax píše:ale na druhe strane je potom super videt , jak prijede borec s corvetou na startovni caru a stary civic 1,6 mu to natre
ano,přesně to mě taky dostává. Zatím sem fanda N/A motorů,hlavně teda kvuli tomu,že na Turbo nemam prostředky,pak bude vše jinak...

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“