Na to se neda zcela jednoznacne odpovedet bez znalosti opotrebeni a vuli lozisek vyvazovacich hrideli a olejoveho cerpadla. Obe metody maji sve vyhody a nevyhody, ale pokud je vse vporadku, tak bych se osobne - za pouziti kevlaroveho remenu - priklanel k jejich zachovani (aspon do chvile nadmerneho opotrebeni).starion1985 píše:No když to tak shrnem..co mám tedy všechno udělat pro úpravu motoru z originálních 180PS na cca 300PS ,tak aby pokaď možno motor měl ještě vyšší životnost?Podmínkou je zachovat 8-mi ventilovou hlavu.Jediné u čeho váhám jsou ty vyvažovací hřídele.. nechat či vyndat??
Co se tyka samotne stavby motoru, zalezi jestli to chces levne anebo dobre. Tovarni (anebo vyssi nez tovarni) spolehlivosti se jednoduse neda dosahnout bez stavby motoru tak (anebo lepe), nez jak byl poprve postaven tovarnou. Tim samozrejme nemyslim jen pouziti tech samych (anebo lepsich) komponentu anebo utahovacich momentu sroubu. V kazdem pripade by bylo prospesne jit s kompresnim pomerem o neco vyse, mezi 8.5 a 9.0:1.