vedení paliva
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
vedení paliva
zdar všem
řeším problém u mých oblíbených aut a to korozi palivového vedení a jeho náhradu za nové, OEM díl je nesmyslně drahý někdy si ho dealer cení víc než stojí auto a tak otázka je čím nahradit? koupit ocelové trubky a ohýbat? to bude dosti pracné ve stísněném prostoru kolem motoru. natahnout to v opletené hadici jako to mam na vlastním autě je nejsnažší nikoliv ale nejlevnější. a tak přišel nápad natahnout pvc trubky na hydrauliku, práce by s tím byla luxusní, nikdy už by to neshnilo a byl by klid. otázka zní zdali vydrží okolní podmínky, tedy v zimě nízké teploty a sůl na silnici
jako poslední varianta je klasický bastl v podobě trubek ze škoda felicia jejich uzpůsobení a je hotovo
řeším problém u mých oblíbených aut a to korozi palivového vedení a jeho náhradu za nové, OEM díl je nesmyslně drahý někdy si ho dealer cení víc než stojí auto a tak otázka je čím nahradit? koupit ocelové trubky a ohýbat? to bude dosti pracné ve stísněném prostoru kolem motoru. natahnout to v opletené hadici jako to mam na vlastním autě je nejsnažší nikoliv ale nejlevnější. a tak přišel nápad natahnout pvc trubky na hydrauliku, práce by s tím byla luxusní, nikdy už by to neshnilo a byl by klid. otázka zní zdali vydrží okolní podmínky, tedy v zimě nízké teploty a sůl na silnici
jako poslední varianta je klasický bastl v podobě trubek ze škoda felicia jejich uzpůsobení a je hotovo
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
...anebo PA(polyamidové) trubky
Re: vedení paliva
Polyamid tedy může být? Dám se na to sehnat konce nebo bude nastavení hadici s origo okem?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
já si myslím, že může být...měl jsem origo vedení paliva v renaultu z tohoto materiálu, tedy ne zrovna kolem motoru, ale ze spodu pod podlahou. Jinak se trubky z PA používají k vedení tlakového vzduchu v náklaďácích, autobusech atd. U těchto vehiklů také velmi často k vedení paliva-nafty.
Existují k tomu kovové spojky třeba tyhle http://www.garance-slavicin.cz/hadice/e ... -PA-trubek" onclick="window.open(this.href);return false; , rychlospojky http://www.konekt-hadice.cz/konekt/esho ... y/0/3/9/0/" onclick="window.open(this.href);return false; dají se do trubek natlačit i palivová oka http://www.garance-slavicin.cz/hadice/e ... livova-oka" onclick="window.open(this.href);return false;
Existují k tomu kovové spojky třeba tyhle http://www.garance-slavicin.cz/hadice/e ... -PA-trubek" onclick="window.open(this.href);return false; , rychlospojky http://www.konekt-hadice.cz/konekt/esho ... y/0/3/9/0/" onclick="window.open(this.href);return false; dají se do trubek natlačit i palivová oka http://www.garance-slavicin.cz/hadice/e ... livova-oka" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vedení paliva
děkuju za rady, řešim stejnej problémgoreff píše:j...
Re: vedení paliva
Udělal bych to ocelovýma trubkama pod autem a opletenýma zbytek, nebo opletený všude. Brát verzi s teflonem uvnitř a pokud možno i s ochranou vrstvou opletu (průhledný silikon či co to je). Nějakým umělohmotným bych osobně moc nevěřil, ale to je holt můj názor
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: vedení paliva
Doporucuji zde....http://www.karban.info/brzdovepotrubi.html" onclick="window.open(this.href);return false; objednaval jsem prumer 8mm jako origo myslim a ty trubky jsou naprosto stejne, pevny, ohnout se daji s troskou silou v ruce, nedeformuji se vnitrni steny s antikorozni ochranou....Vypadji skoro stejne jako origo Audi
Audi Coupe Quattro
Re: vedení paliva
goreff: dík, než sem psal sem tak sem právě byl v podobné prodejně myslím, že to tak dopadne.
Tom_: díky ale já potřebuju tvořit vlastní ne čekat vždycky na někoho kdo mi dodá
Beaver: ano myšlenka je krásná, na autě mam vedení paliva postavené tímto stylem kdy je jen hadice s opletem a oka na konci ale to bych zdvojnásobil hodnotu těch aut na které to potřebuji
potřebuju levné, funkčné řešení se kterým se dobře pracuje
Tom_: díky ale já potřebuju tvořit vlastní ne čekat vždycky na někoho kdo mi dodá
Beaver: ano myšlenka je krásná, na autě mam vedení paliva postavené tímto stylem kdy je jen hadice s opletem a oka na konci ale to bych zdvojnásobil hodnotu těch aut na které to potřebuji
potřebuju levné, funkčné řešení se kterým se dobře pracuje
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
udělej to PA ... já je používám pořád (máme autodopravu) ... použil jsem je i na benzín je to lepší než gumové hadice ... hlavně se neroztahujíí tlakem paliva.... benzin jim nic neudělá...ale kup kvalitní .. jednou jsem měl nějaké čínské ludry a ty po 2 letech byly jako ze skla dotkl ses jich a ony hned praskly....mají na sbě nápis...jdou i různé barvy červená žlutá... nekupuj plastové rychlospojky jen ocelové a na benzín to možná udělej klasicky na šroubení s prstýnkem ne rychlospojku protože by mohli přestat těsnit a navíc je drží utěsněné hlavně tlak ... a pokud to pujde zespodu auta klidně dej trubku 8mm do trubky 10mm jako krytí proti proražení...
Re: vedení paliva
Pokud se budeme bavit o GT4, tak origo OEM potrubí pod autem ti nechám z Japonska klidně poslat k tobě domů. Vyjde asi na 100 dolarů (sada feed a return) plus pošta a případné poplatky
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: vedení paliva
ne bavíme se o civicu který na to trpí, a dát za palivové trubky 3t neni reálné pochop jsou to pracanti za pár korunBeaver píše:Pokud se budeme bavit o GT4, tak origo OEM potrubí pod autem ti nechám z Japonska klidně poslat k tobě domů. Vyjde asi na 100 dolarů (sada feed a return) plus pošta a případné poplatky
jinak díky ale GT4 mam bez koroze
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
ještě se na to dají koupit krásné plastové držáky ... takže se to bude i dobře uchycovat zespodu
Re: vedení paliva
díky zejtra se tam stavím na konzultaci
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
Ano. Mnohem rychlejsi, levnejsi a spolehlivejsi reseni, nez si hrat s PA trubkama a spojkama. Jedine, co potrebujes je to ocelove potrubi, flaring tool (ktera se ti vzdy bude hodit i v budoucnosti - treba pro fabrikaci brzdoveho potrubi anebo potrubi hydraulicke spojky) a pripadne take levny tube cutter a bender. Fittings uz mas, cela vymena palivoveho potrubi by mela byt zalezitosti dvou hodin - vcetne nastriku toho potrubi treba Rust-Oleum Bed Liner (anebo ceholiv, co by zvysilo jeho zivotnost) - a na dalsich 10 let mas pokoj. S PA trubkama si s tim budes hrat cely den...posero píše: koupit ocelové trubky a ohýbat?
IQ stylingem nenahradis.
Re: vedení paliva
vybavení mám o to nejde. problém je zde sehnat trubky, nebo prostě nevím jaké a kde shánět? když jsem byl v hydraulice a koukal na to tak to by nebylo jen tak to v případě hondy civic sundat nádrž, nápravnici a ještě to nebude za motorem nic příjemného.
ty PA trubky jsou o dost poddajnější a s trochou snahy se budou dát prostrkat asi všude ( doufam ), spojky atd tam nebudou jen oko na konci a hotovo, nebo to ideálně nacpu do OEM hadice s okem a stahnu sponkou
ale jak říkam, jedná se o auta v hodnotě cca 15 000kč což jsou drobný tak na pivo ne na auto zas je ale fakt, že dělat z oceli udělat si vzor a vyrábět tak by mě to mohlo živit
ty PA trubky jsou o dost poddajnější a s trochou snahy se budou dát prostrkat asi všude ( doufam ), spojky atd tam nebudou jen oko na konci a hotovo, nebo to ideálně nacpu do OEM hadice s okem a stahnu sponkou
ale jak říkam, jedná se o auta v hodnotě cca 15 000kč což jsou drobný tak na pivo ne na auto zas je ale fakt, že dělat z oceli udělat si vzor a vyrábět tak by mě to mohlo živit
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
OK, jaky rok Civic to je? U nekterych se dostanes k palivovemu cerpadlu (pod zadnim sedadem) bez nutnosti sundavat nadrz. Nejmene pracnym resenim by bylo mozna pouzit jen vysokotlakou palivovou hadici od cerpadla az k filtru a pod autem ji navleknout do levne PVC trubky vhodneho prumeru (a zakoncit ji treba 45* koleny, aby ta hadice nezkolapsovala) pro dodatecnou ochranu proti prurazu. Ale i ta samotna vysokotlaka hadice ma natolik tluste steny, ze ji jen tak neco neprorazi. Spousta lidi ji pouziva i pod autem bez jakekoliv ochrany. Pokud to je jen levny "beater", ktery neplanujes vlastnit navzdy, tak samozrejme nema smysl do toho investovat moc penez anebo casu...
IQ stylingem nenahradis.
Re: vedení paliva
jedná se o auta kamarádů, všechno civic EK, spíš EG tedy od 91-00 ale to asi neni třeba psát, oni si ty auta chtěj nechat a tohle je velká bolest, takže vymýšlím ekonomické a rozumné řešení, tím že už nedělam jedno ale více aut už nad vším tak nějak víc přemýšlím, konkrétně tady neni třeba lézt pod sedačky protože auto nemá komplet nápravy ty se repasují, dělam brzdy, čepy, silentbloky atd atd
Taboo: zkoušel sem si jen představit jak rychle by někdo musel udělat to vedení paliva a brzd nové za čas co jsi psal a buď sem lenochod, nebo to bylo mimo sundat nádrž, ramena, nápravnici, rozebrat ty trubky zarezlé vcelku aby se podle nich daly udělat nové, i za předpokladu, že je materiál a vybavení si myslím že je práce minimálně na 4hod jestli ne chci to vidět
Taboo: zkoušel sem si jen představit jak rychle by někdo musel udělat to vedení paliva a brzd nové za čas co jsi psal a buď sem lenochod, nebo to bylo mimo sundat nádrž, ramena, nápravnici, rozebrat ty trubky zarezlé vcelku aby se podle nich daly udělat nové, i za předpokladu, že je materiál a vybavení si myslím že je práce minimálně na 4hod jestli ne chci to vidět
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
souhlasím s Tabooem, s těma ocelovýma trubkama se nepracuje vůbec zle. A jakmile potkáš nějaký šutr, tak ti to třeba hned nezmáčkne zpátečku nebo to potrubí nezlikviduje úplně..
Re: vedení paliva
já jsem ještě neviděl na tomhle autě mechanicky poškozené vedení, je dobře schované vedle nosníku. nakonec dělam z ocelových trubek ale jako ohýbat mi to moc nejde musím koupit nějakej lepší přípravek nebo ještě lépe něco vyrobit
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: vedení paliva
v rukach to jde, ja to delal normalne v rukach, sice clovek musi trosku zabrat,ale da se to....Vetsi svacinu treba koupit
Audi Coupe Quattro
Re: vedení paliva
hele, že sem pomalej to vím, ale takhle slabej nejsem a ohýbat 8mm trubku v ruce na nějakej menší poloměr to si myslím, že neni v lidských silách 6mm už je celkem problémTom_ píše:v rukach to jde, ja to delal normalne v rukach, sice clovek musi trosku zabrat,ale da se to....Vetsi svacinu treba koupit
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
Pokud by jsi vymenoval to potrubi za OEM (uz naohybane), anebo to chtel mit naprosto jako OEM, tak to je prace minimalne na 8 hodin (pokud jde vse dobre, coz temer nikdy nejde). Ja myslel 2 hodiny bez sundavani nadrze a napravnice, nastrkanim toho potrubi do motoroveho prostoru (a take k nadrzi) zespoda (a ohybani ho postupne jak potrebujes). 92-00 Civic ma servisni viko na podlaze pod zadnim sedadlem, takze se bez problemu dostanes ke spojenim palivoveho cerpadla bez nutnosti sundavat nadrz (a to ocelove potrubi pripojis k cerpadlu a navratu pres kratke kusy hadice). U 91 Civic musis sundat nadrz, ale nic hrozneho to take neni (1-2 hodiny navic). Take vepredu muzes pripojit to ocelove potrubi stejnym zpusobem k puvodnimu (zdravemu) zkracenemu potrubi filtru (a vyhnes se tak jakekoliv instalaci tech fittings). Samozrejme se sponami (nejlepe dvema) na kazde strane tech spojovacich kusu hadic. Na nejake sundavani napravnice se vykasli, to opravdu nestoji za to... Pokud mas problem to potrubi sehnat (s cimz jsem nepocital, v US dostanes 25' za nejakych $20 v kazde prodejne s autodily), tak natahni tu hadici od tech zdravych zkracenych trubek odpredu az k do nadrze. Samozrejme mluvime o vysokotlakych palivovych hadicich k tomu urcenym, ne neco urcene pro vodu a nizky tlak:posero píše:Taboo: zkoušel sem si jen představit jak rychle by někdo musel udělat to vedení paliva a brzd nové za čas co jsi psal a buď sem lenochod, nebo to bylo mimo sundat nádrž, ramena, nápravnici, rozebrat ty trubky zarezlé vcelku aby se podle nich daly udělat nové, i za předpokladu, že je materiál a vybavení si myslím že je práce minimálně na 4hod jestli ne chci to vidět
S tou hadici by to bylo nejspis nejmene narocne, jen se samozrejme musis vyvarovat ostrym ohybum (a treba tu hadici v miste toho ohybu uzavri do rozpulenych 45* PVC kolen).
IQ stylingem nenahradis.
Re: vedení paliva
vzhledem k tomu, že auto stejně bylo dost rozebrané kvůli renovaci ramen atd sem překonal lenost a udělal vše nové, naohýbal a dal tak jak byl originál (naštěstí to byla 1,3 karburátor kde nejsou lisované hadice na palivo očka na konci) to je tady asi úplně nemyslitelné nechat vyrobit
problémy byly jen při ohýbání 8mm trubky, která klae velký odpor a tak kdyby měl někdo nápad nebo radu jak a čím nejlépe ohýbat, uvítám každou radu
problémy byly jen při ohýbání 8mm trubky, která klae velký odpor a tak kdyby měl někdo nápad nebo radu jak a čím nejlépe ohýbat, uvítám každou radu
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
Nejlépe ohýbačkou, ale to asi slyšet nechceš.posero píše:kdyby měl někdo nápad nebo radu jak a čím nejlépe ohýbat, uvítám každou radu
Kdybys měl třeba nějakou starou řemenici na klínový řemen, kterou bys upnul do svěráku, tak bys tím v podstatě ohýbačku nahradil.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vedení paliva
Yellow01 píše:Nejlépe ohýbačkou, ale to asi slyšet nechceš.posero píše:kdyby měl někdo nápad nebo radu jak a čím nejlépe ohýbat, uvítám každou radu
Kdybys měl třeba nějakou starou řemenici na klínový řemen, kterou bys upnul do svěráku, tak bys tím v podstatě ohýbačku nahradil.
mam kleště na ohýbání trubek ale neni to úplně ono odkaz
udělal sem si i takovou stolní za pomoci kusu plechu s dírama a ložisek ale taky to nebylo úplně super, ono kopírovat ohyby toho potrubí to je paráda
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: vedení paliva
Já v práci pomocí ohybačky trubek dělal vedení pro serva z ocelových trubek, který používáme na hydrauliku a šlo to celkem dobře. Na to, že to byly třeba trubky 15x1,5 mm to šlo naohýbat vcelku přesně.
Byla to úplně jednoduchá ohybačka jako tahle: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... D8QMygZMBk" onclick="window.open(this.href);return false;
Byla to úplně jednoduchá ohybačka jako tahle: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... D8QMygZMBk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;