Pustil jsem se do stavby manifold "od ventilu až k trumpetkám" Potřebuji trochu poradit s navržením abych neudělal nějakou zásadní botu. Něco jsem vyčetl co a jak..... ale človek nikdy neví. Od sedla sacího ventilu do kraje hlavy je to asi 70mm .... poté mi vychází stavba kanálu k vstřikovacímu ventilu nějakých 130 mm "který se bude nepatrně směrem ke klapkám zvetšovat na požedovaný průměr. Vstřik je usazen v asi 45 stupňovém kolenu, takže směr vstřiku je dá se říci v ose s kanálem. Samotná klapka je asi 60mm před vstřikem. Za klapkou je ještě asi 60mm průtokový profil rovnající se průměru klapky.
Když to shrnu tak vstrikovací ventil asi 200mm a skrtící klapka cca 260mm od sedla ventilu. Komplet sací trakt bez trumpetek by byl asi 320mm. Podle dostupných info a info co tu napsal Taboo by sací trakt mohl být asi 450mm. Takže na tuto délku bych dotvořil ty trumpetky. Jelikož jsem sehnal klapky vetší něž bych ve skutečnosti potřeboval neplánuji je dávat blíže k ventilům...... Myslíte že taková sestava by mohla obstojně pracovat? Pracovní otáčky do 7-7,5 tis.
A konečně dotaz ohledně těch tumpetek. Jak by měl vypadat konec popřípadě jak strmě by se měli rozšiřovat od klapkya jak to vlastně funguje se vzduchovými filtry, kde bych je sehnal. Liší se konce trumpetek podle toho jestli jsou osazeny filtrem nebo je to totožné? díky....
velocity stacks čili "tram ta da dá"
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: velocity stacks čili "tram ta da dá"
sorry za ot, ale nedavno jsem taky resil podobne veci. a me spis zajima jak dulezite jsou veci jako presna delka tumpetek, sani atd. jeslti to opravdu jde poznat na aute, kde je temer seriovy motor, trochu zvetsene kanaly a na tom webry neob se to pozna na autech, v kterem jsou vrazene sta tisice, kde se resi orpavdu kazdy detail
Re: velocity stacks čili "tram ta da dá"
jde asi o to jak dokážeš sladit celý motor. samotná délka sání a její volba bude mít vliv na plňení válců v určitém spectru otáček. Když to bude přinosné pro otáčky třeba 7 tis tak například v 5 tis to bude právě naopak. protože tlaky procházející příč sáním a také výfukem motoru buď pomáhají naplnit válec nebo naopak. Záleží jak to dokážeš všechno sladit, aby fungovalo jako celek. Kdysi jsem četl o tom jak na takto vyladěném motoru výkon roste doslova skokově. I výkonová křivka byla když to přeženu jako schody "strmější a pak zase pozvolnější"
Ale myslím si že tohle se nás asi opravdu netýká...... Přistupuj k tomu asi nějak obecně...... jako že délku přibližně tolik a pruměr asi tolik. Podstatné je aby sací trakt směrem k ventilu se zmenšoval na průměru a tím se urychlovala směs při vstupu do motoru.
jinak na to do jaké míry se délka, tvar a bůh ví co ještě podílí na vysledku ti může zodpovědět asi jen jeden člověk tady...... protože asi jedině on tady může takhle testovat "meřit" a zkoušet. Ale stejně žádný hotový recept nečekej, protože motor jak ženská. "všechny stejný a přitom jiný"
Ale myslím si že tohle se nás asi opravdu netýká...... Přistupuj k tomu asi nějak obecně...... jako že délku přibližně tolik a pruměr asi tolik. Podstatné je aby sací trakt směrem k ventilu se zmenšoval na průměru a tím se urychlovala směs při vstupu do motoru.
jinak na to do jaké míry se délka, tvar a bůh ví co ještě podílí na vysledku ti může zodpovědět asi jen jeden člověk tady...... protože asi jedině on tady může takhle testovat "meřit" a zkoušet. Ale stejně žádný hotový recept nečekej, protože motor jak ženská. "všechny stejný a přitom jiný"

- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: velocity stacks čili "tram ta da dá"
ja sem otom četl na zahraničnich forech neco tu prozradil i Taboo sani mam vcelku hotove ale ja mam přeplnovany motor takže tam to bude vše jinak.myslim si že narust vykonu třebas o 20%nečekej spiše to vidim na lepši odvezvu na plyn
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje