viskospojka na vrtuli
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
viskospojka na vrtuli
odešla mi viskospojka na chlazeni a uvažuji jestli by nebylo lepši to předelat na elektru co si otom myslite ?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: viskospojka na vrtuli
ja ma elektriku ted, driv sem mel taky visku, mam to na bawu a v pohode, poresil sem si teplotni cidlo, ktery se stara o to, aby to proste vcas seplo a zas vyplo a je to naprosto spolehlivy a dostatecny, ale jde o to, na kolik te vyjde nova viskospojka a na kolik te vyjde cidlo, priruba, elektroinstalace, vrtyle s elektromotorem a hlavne, aby tam na ni vubec bylo misto , ale treba na e 30 kdyz meli klimu, tak se davala elaktricka vrtule v zaklady k ty viskoze navic, tak se da paouzit trebas ta, tak zkus porersit, jestli mergl nedelal taky neco podobnyho, proste to poskladat z origo dilu
cabrio bukvice
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
na tydle motory se davala elektro ale dojineho tipu vozu visko vichazi od nejakejch 1500,-za šit do 4500,-za lepši mne jde i oto aby se motor netahal zbytečne stou vrtuli a mista tam mam hafo diry do vody se zaslepkou kam by se dalo dat čidlo mam taktež tak zvažuji pro a proti
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
určitě bych vyměnil za elektro.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: viskospojka na vrtuli
jakou vrtuli používáte? Taky budu měnit.. mám to pro 2,5 R6 turbo
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
zatim se po nejake poohližim takže ja volim neco od mercedesu nebo taky rad vyslechnu radu
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
no já si objednal 2x 12" slim lite od mishimoto i s dopravou 200dolarů.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: viskospojka na vrtuli
hlavne musis vedet, kam tu vrtuli umistis, jestli pred a nebo za chladic a aby pak samozrejme mela dostatecnej "tah" a i nejak rozume reseny drzaky, ja mam vrtuli z A6 audiny od klimatizace, otacky ma vic jak dostatecny, prumer dobrej a nemam s tim zadnej problem
cabrio bukvice
Re: viskospojka na vrtuli
to já ještě nevím,ten motor je hrozně velkej, budu to muset řešit až ho nainstaluju,tu visco vyhazuju právě proto,že se tam určitě nevejde.. jinak bych to neřešil.máca píše:hlavne musis vedet, kam tu vrtuli umistis, jestli pred a nebo za chladic a aby pak samozrejme mela dostatecnej "tah" a i nejak rozume reseny drzaky, ja mam vrtuli z A6 audiny od klimatizace, otacky ma vic jak dostatecny, prumer dobrej a nemam s tim zadnej problem
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
tak to asi určite budeš davat ventilator před chladič když užted se ti to tam nevejde.tento problem ja nemam před chladičem vrtule od klimy mam a vrtuli chci dat za chladič prakticky na misto te s visko.mista tam mam tak +/- 18cm a velikost žebrovani na chladiči je +/- 55x45cm.puvodne jsem chtel použivat k chlazeni vrtule od te klimy ale chlapek co klimy dela tak mi to rozmluvil že když pak zapnu klimu už to ty vrtule nebudou stihat
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: viskospojka na vrtuli
nevím..před vodníkem je chladič klimy a před ním už moc místa není k té střední příčce.. ale snad se to vejde.. musí.. jinak to poupravím..
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
kam by jste strčili čidlo k te vrtuli? mam peknou ucpavku na motoru kam by se to dalo dat ale myslim že by melo byt spiše v chladiči
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: viskospojka na vrtuli
já ho mám v chladiči u spod
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
Má viskospojka vůbec nějakou výhodu oproti elektrické vrtuli?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: viskospojka na vrtuli
co jsem slyšel, tak je to tak půl na půl, snižuje krapet výkon, ale zase prý lépe chladí než elektrická (údajně)
Re: viskospojka na vrtuli
Má, je spolehlivější, lineární ale neřiditelná, na druhou stranu, když dobře nefunguje, lajk to nerozpozná, než se mu začne přehřívat.... (a pak je na bmw foru bambilion temat, že se vrtule točí ale auto nechladí, viska to uurčitě není...)
Btw. ,,odlehčení práce motoru´´, ten elektrický ventilátor něco (hodně) žere a ta energie se někde vyrobit musí...
Btw. ,,odlehčení práce motoru´´, ten elektrický ventilátor něco (hodně) žere a ta energie se někde vyrobit musí...
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
To je právě důvod, proč jsem o tom začal přemýšlet. Když bych jí vyměnil za elektrickou vrtuli, tak sice odlehčím tady, ale zase musím vyrobit více elekrické energie pro vrtuli.awaj12 píše:Btw. ,,odlehčení práce motoru´´, ten elektrický ventilátor něco (hodně) žere a ta energie se někde vyrobit musí...
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: viskospojka na vrtuli
Já to řešil rok nazpět, když mi viska odešla. Taky jsem koukal všude možně po výhodách atak. Z toho co jsem se dozvěděl, to postrádá smysl na sériovém motoru...
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: viskospojka na vrtuli
Já jí taky minulej rok měnil.... ale začal jsem o tom přemýšlet až později. Zjistil jsme totiž, že Omega 2,5 DTI vychází ze starého 2,5 TD, má i stejně velký chladič, ale má už elektrickou vrtuli. Motor je a bude sériový, mám to v autě na denní práci...
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: viskospojka na vrtuli
Tomu umisteni cidla by mely odpovidat i spinaci hodnoty, tech moznosti je docela dost a je dobry vychazet z bezny provozni teploty.Konkretni pripad starsiho auta s provozni teplotou kolem 80. Pokud mam cidlo 82/67 a dam ho nahoru k chladici u vyvodu z motoru, prakticky porad jede,pokud auto stoji. jestlize se da na spodni vyvod chladice do motoru, potom v kolone spina jen na dochlazeni na relativne kratkou dobu. Pri jizde to krasne uchladi samotnej chladic.Vzhledem k tomu, ze umisteni cidel v originale je nekdy nahore, nekdy dole, je dobry o tom pouvazovat aby ten vetrak nejel porad.