vycistene zdvihatka
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
vycistene zdvihatka
je normalni ze po rozebrani a vycisteni takhle "prazdne" zdvihatka klepaji? delaji to jen nektere, tak nevim, jeslti tim, ze jsem v nekterych nechal trosku oleje a nektere vysal lip nebo jsou proste v haji?
https://www.youtube.com/watch?v=tUc-Qxv ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=tUc-Qxv ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vycistene zdvihatka
Normalne..
po nastartovani to bude sice zvonkohra..
a za par minut by to malo stichnut..
EDITED:
pripadne si do nich mohol natlacit trochu oleja striekackou..
po nastartovani to bude sice zvonkohra..
a za par minut by to malo stichnut..
EDITED:
pripadne si do nich mohol natlacit trochu oleja striekackou..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: vycistene zdvihatka
Já dával nový a cvakalo to. Trvalo jim celkem dlouho než se to uklidnilo a od tý doby klídeček a žádný nepříjemný cvakání.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Re: vycistene zdvihatka
diky. ono by stejne krom osoupani materialu a tim padem zvetsenim vuli ve zdvihatku nemelo co odejit?
- wesly.TDI
- Příspěvky: 6763
- Registrován: 26 kvě 2006 09:26
- Bydliště: Karviná, město, které chcíplo
- Kontaktovat uživatele:
Re: vycistene zdvihatka
jak už tu řešíme zdvuhátka, na renaultacem motoru 1.4 8v (logan 2009) začně na volnoběh jak je auto zahřáté něco v motoru kolem hlavy jakoby mlaskat, při přidání plynu a jak je motor studený je to naprosto ok a motor jde jako nový (má najeto k dnešku 51.000km, začalo to dělat jak jsem vyměnil olej, můžou to být ty hydroštěly??? , v servise mi řekli že neví, že to jedine rozkuchat a uvidí se
Re: vycistene zdvihatka
x
Naposledy upravil(a) ernst dne 10 lis 2014 00:37, celkem upraveno 1 x.
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)
Re: vycistene zdvihatka
Tak to nevim. Já dával GSC zero tick lifters. Je tam lehce větší otvor jak u sériových, tak se neucpou jako série a jsou i trošku větší.Hasis píše:diky. ono by stejne krom osoupani materialu a tim padem zvetsenim vuli ve zdvihatku nemelo co odejit?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Re: vycistene zdvihatka
To opravdu neni dobry napad. Bezny motorovy olej je prilis husty a "prepumpovane" lifters mohou po instalaci vacky pote drzet ventily castecne otevrene (coz se u mnohych motoru take deje pri zvyseni maximalnich RPM diky zvysenemu tlaku oleje a muze to dojit i tak daleko, ze pisty zacnou do tech castecne otevrenych ventilu narazet). Namisto oleje se bezne pouziva diesel, ktery je mnohem ridssi a jeho prebytek je z lifters po instalaci vacek snadneji vytlacen a pote postupne (po spusteni a pri provozu motoru) patricne nahrazen olejem - bez nejakeho zbytecneho pocatecniho klepani a pripadneho oderu anebo poskozeni.JRD McLAREN píše: EDITED:
pripadne si do nich mohol natlacit trochu oleja striekackou..
Jen male upresneni. Ten otvor byl postupne zvetsen u OEM lifters (z jejich prvni az po treti generaci) - dlouho pred vznikem GSC - kvuli nedostatecnemu odtoku oleje pri jeho vysokem tlaku (ve vysokych RPM), kdy ventily pote nemohly kopirovat profily vacek a zustavaly castecne otevrene (cimz dochazelo k vykonovym ztratam anebo i poskozeni ventilu). S klepanim za volnobehu to nemelo nic delat, to bylo (a nadale i je) zapricineno unavou vnitrnich pruzin. GSC vymenuje v tech 3G lifters jejich pruziny za o neco tvrdsi. I ty lifters prvni generace se daji snadno prevrtat a doslova za par dolaru v nich vymenit pruziny anebo je patricne podlozit. Vetsina lidi to dnes ale uz nevi (anebo jsou lini) a tak zbytecne vyhazuji penize za neco, co si behem par hodin a temer zadarmo mohou udelat sami...Ritchma píše:Tak to nevim. Já dával GSC zero tick lifters. Je tam lehce větší otvor jak u sériových, tak se neucpou jako série a jsou i trošku větší.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vycistene zdvihatka
ja som mal na mysli natlacit olej iba do toho vonkajsieho sudku / obalu...Taboo píše: To opravdu neni dobry napad. Bezny motorovy olej je prilis husty a "prepumpovane" lifters mohou po instalaci vacky pote drzet ventily castecne otevrene (coz se u mnohych motoru take deje pri zvyseni maximalnich RPM diky zvysenemu tlaku oleje a muze to dojit i tak daleko, ze pisty zacnou do tech castecne otevrenych ventilu narazet). Namisto oleje se bezne pouziva diesel, ktery je mnohem ridssi a jeho prebytek je z lifters po instalaci vacek snadneji vytlacen a pote postupne (po spusteni a pri provozu motoru) patricne nahrazen olejem - bez nejakeho zbytecneho pocatecniho klepani a pripadneho oderu anebo poskozeni.
do samotneho gulickoveho ventilku staci kvapka ojela...
u tychto dvihatok byva "vola" nieco cez cca 5mm ...
..proste kazdy mame trochu ine postupy..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: vycistene zdvihatka
Tohle jsem o těch lifters pro evo četl, když jsem se rozhodoval jakou značku koupit. Do nějakého vrtání a předělávání se rozhodně pouštět nebudu, to by nedopadlo dobře. Já jsem rád že jsem je sám vůbec zvládnul vyměnit. Nakonec ty od GSC stojí $200 což není nějak závratná částka...
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Re: vycistene zdvihatka
Naahhh... Nesmis se toho bat . Vestina lidi ale pouziva sve vozy ke kazdodenimu provozu a s nejakymi modifikacemi nemaji potrebu jit nejak moc daleko, takze tvuj postoj naprosto chapu . Ty GSC (anebo upravene) lifters s o neco silnejsimi pruzinami plni svuj ucel pri volnobehu a nizsich otackach, ale v pripade zvysene redline (coz samozrejme neni tvuj pripad), kdy zacne dochazet k prudkemu narustu tlaku oleje, mohou mit sve nevyhody. Pote je nutno podniknout dalsi kroky, ktere udrzuji tlak oleje na prijatelne urovni.Ritchma píše:Tohle jsem o těch lifters pro evo četl, když jsem se rozhodoval jakou značku koupit. Do nějakého vrtání a předělávání se rozhodně pouštět nebudu, to by nedopadlo dobře. Já jsem rád že jsem je sám vůbec zvládnul vyměnit. Nakonec ty od GSC stojí $200 což není nějak závratná částka...
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vycistene zdvihatka
o tomto mi nieco povedz ...Taboo píše:.. Pote je nutno podniknout dalsi kroky, ktere udrzuji tlak oleje na prijatelne urovni.
prave nad tym rozmyslam.. ..ako regulovat a udrzat iny tlak oleja v hlave valcov ..
nez je na loziskach ..
chcem zachovat vyhodu hydro zdvihatok, kedy by pri solid lifters boli neziaduce vole za studena,
a tiez hlucny chod volnobehu ..
a zaroven odstranit "ich nevyhodu" v high-rpm, kedy mam odsledovane, ze pri mojom motore,
uz pri 8500rpm dochadza k tomu javu, ze ventily zostavaju pootvorene ..
velel by si mi povedat, aky tlak oleja, pripadne ake rozmedzie tlaku oleja by bolo vhodne urzovat v hlave..?? (1.5-2.5BARu)
pripadne, co by si pouzil ako regulator tlaku .. ?? (pouzit FPR ..?? )
ja si to tehcnicky predstavujem tak, ze vyberiem zatku z oil-galery, namontujem hadicku, ktoru pripojim na regulacny ventil..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: vycistene zdvihatka
To je ten spravny postup . Nekteri lide se to snazi resit globalne zysenim prutoku prepadu za olejovym cerpadlem za zachovani stejneho tlaku, coz je (pri zvysenem vykonu a vyssich tlacich na loziska ojnic a klikove hridele ve stejnych RPM bodech) samozrejme principalni nesmysl. Ja drzim ten prepad trvale zavreny (vymenou jeho pruziny za kus kulate ocele ). Nektere motory pote pouzivaji dodatecne regulacni ventily budto na vstupu anebo vystupu lifter rails (kanalu zdvihatek), nektere pouze regulacni orifice (a nektere kombinaci obou). Ten princip je naprosto stejny, jako v pripade palivove listy, kdy pri pouziti cerpadla vyssi kapacity nemusi mit tovarni regulator tlaku anebo odvod zpet do nadrze dostatecny prutok a zacne dochazet k nezadoucimu narustu tlaku. Mitsu za svych dob (89-90) pouzivalo dodatecny prepadovy ventil (stejneho designu a funkce jako ten za olejovym cerpadlem) ve spojeni s blokem distribuce (coby jeho soucast) primo v hlave na vstupu lifter kanalu, jehoz tlak a prutokova kapacita se da stejne patricne upravit, ale pozdeji od toho z financnich duvodu upustilo. Protoze ty 89-90 bloky s prepadovymi ventily jsou pomerne vzacne (ja jich mam jen nekolik), tak jsme experimentovali s jednoduchymi speedbleeder-typy (ball & spring) ventily umistenych na koncich lifter kanalu (namisto puvodnich prutokovych orifici, ktere se take rady ucpavaji). V pripade nekterych hlav se nabizi reseni zvenci (vymenou zaslepovacich zatek za ball & spring ventily a navratem zpet do hlavy anebo olejove vany [vhodne take pro regulaci tlaku privodu oleje do turba]). Timto zpusobem jsou ty lifter naprosto oddeleny, zatimco vacky, klikova hridel a ojnice jsou zasobovany patricnym mnozstvim oleje patricneho tlaku v zavislosti na RPM olejoveho cerpadla.JRD McLAREN píše: o tomto mi nieco povedz ...
prave nad tym rozmyslam.. ..ako regulovat a udrzat iny tlak oleja v hlave valcov ..
nez je na loziskach ..
Co se tyka specifickeho tlaku v lifter kanalech, tak se to lisi motor od motoru (v zavislosti na designu lifters, rockers, pruzinach ventilu, vackach, etc.), ale orientacne je samozrejme zadouci neprekracovat maximalni tovarni hodnoty (i pri kterych muze v pripade nekterych motoru dochazet k netesnosti ventilu a vykonovym ztratam) a naopak je o neco snizit. Pokud, coby "rule of thumb", dochazi (s vyjimkou volnobehu) k narustu tlaku 10 PSI na kazdych 1K RPM, oblast 60 PSI by byla dobra k pocatecnimu ustanoveni. Nejlepsi to je samozrejme placnout na eddy-current dyno (anebo jeste lepe - monitorovat tlaky ve valcich) a zacit s tim tlakem hybat (kdy na obou stranach toho optimalniho okna zacne dochazet ke ztratam zpusobenych budto netesnosti ventilu anebo naopak kolapsovanim lifters a nedosazenim maximalniho zdvihu).
Tve uvahy jsou ale naprosto spravne, jdes na to dobou cestou .
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vycistene zdvihatka
este jedna uvaha...
Hlavny regulator je na olejovom cerpadle, talk ce cca od 4 po 6 BAR
merane na vystupe pre cidlo kontrolky oleja.
Tlak v hlave nepoznam, doteraz som nemeral.
Ak pridam "dalsi" regulator na "koniec / ci zaciatok" olejoveho kanala hlavy,
ktorym sa budem snazit udrzovat nizzsi tlak oleja v hlave, neovplynim tym negativne aj tlak oleja na loziskach..??
Alebo bude treba regulator "napojit" medzi vystup z bloku a vstup do hlavy valcov ..??
cim vlastne na 100% oddelim riadenie tlaku oleja pre blok a pre hlavu ..
Hlavny regulator je na olejovom cerpadle, talk ce cca od 4 po 6 BAR
merane na vystupe pre cidlo kontrolky oleja.
Tlak v hlave nepoznam, doteraz som nemeral.
Ak pridam "dalsi" regulator na "koniec / ci zaciatok" olejoveho kanala hlavy,
ktorym sa budem snazit udrzovat nizzsi tlak oleja v hlave, neovplynim tym negativne aj tlak oleja na loziskach..??
Alebo bude treba regulator "napojit" medzi vystup z bloku a vstup do hlavy valcov ..??
cim vlastne na 100% oddelim riadenie tlaku oleja pre blok a pre hlavu ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: vycistene zdvihatka
Ne pro blok a hlavu, ale pro blok + vacky a nezavisle pro zdvihatka. Zalezi samozrejme na konstrukci hlavy, ale mnohe maji oddelene (nezavisle) kanaly pro lubrikaci vacek a privod oleje do zdvihatek, do kterych se hlavni privod oleje do hlavy rozvetvuje (pomoci patricne vyvrtanych kanalu a/anebo rozdelovacich bloku) a proto se da nezavisle regulovat tlak oleje do lozisek klikove hridele (a ojnic) + vacek (pomoci hlavniho regulatoru za olejovym cerpadlem) a pote (oddelene) do samotnych zdvihatek (pomoci dodatecneho regulatoru umisteneho na vstupu kanalu zdvihatek, ne vstupu oleje do hlavy [cimz by jsi take soucasne reguloval privod oleje i do vacek]). V pripade, ze zdvihatka a vacky pouzivaji spolecne kanaly by se muselo s dodatecnou regulaci tlaku oleje (umistenou na vstupu do hlavy) jit velice opatrne - anebo se, nejlepe soustredit na samotne zdvihatka (a/anebo mirne zvetsit prumer jejich prepadu. Cilem je proste oddelit jen a pouze samotne zdvihatka (pokud maji svuj vlastni kanal anebo kanaly zasoby oleje) od vseho ostatniho. O jakem motoru tady konkretne mluvime?JRD McLAREN píše:Alebo bude treba regulator "napojit" medzi vystup z bloku a vstup do hlavy valcov ..??
cim vlastne na 100% oddelim riadenie tlaku oleja pre blok a pre hlavu ..
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vycistene zdvihatka
tak prave tebou popisana konstrukcia, nieje moj pripad ..Taboo píše:Ne pro blok a hlavu, ale pro blok + vacky a nezavisle pro zdvihatka. Zalezi samozrejme na konstrukci hlavy, ale mnohe maji oddelene (nezavisle) kanaly pro lubrikaci vacek a privod oleje do zdvihatek,...
kanaly su spolocne... loziska vacky su mazene "cez privod cez vacku"
bavime sa (stale) o C20XE ..
rez hlavy je tu: http://www.orsas.com/CarStuff/cav/info.php
lifters tu: http://img73.imageshack.us/img73/1817/p4070242ci8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
jedine co mi napada, je pouzitie pretlakoveho ventilu /"ball-spring"
nieco taketo: http://eshop.svetluska.cz/pretlakovy-ventil-avia-m12x15
ktory by bol pouzity miesto zatky kanala, a pri prekloceny tlaku oleja,
by proste "zvysny olej obtekal" pomocnym vedenim naspat do motora mimo hlavy
..to ze bude potrebne udrzovat urcity tlak oleja kvoli loziskam vacky je mi jasne ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: vycistene zdvihatka
K, gotcha. Zdvihatka primo na ventilech pod profily vacek, no rockers. To naprosto meni situaci. V tvem pripade je castecne otevreni ventilu zapricineno ne zvysenym tlakem oleje, ale nedostatecne tvrdymi pruzinami ventilu. Ver mi . Co se odehrava je, ze pri zvysenych RPM se vetily nestaci dostatecne rychle navracet do jejich zavrene polohy a zacnou vertikalne kmitat, jednoduse nestaci nasledovat profil vacky diky neadekvatne tvrdym pruzinam. Pokazde, kdy mezi ventilem a profilem vacky vznikne sebemensi mezera (anebo vule), tak ji zdvihatka (pri jakemkoliv pozitivnim tlaku oleje) vyplni jejich vysunutim. Na vine ale nejsou ty zdvihatka (ty pracuji tak, jak maji) anebo tlak oleje, ale pruziny ventilu. Vymen je za tvrdsi - a tvuj problem bude vyresen.JRD McLAREN píše:bavime sa (stale) o C20XE ..
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vycistene zdvihatka
uz teraz som na tvrdsich pruzinach ... a usetril som cca 10g vahy na jednom ventile (teda celom mechanizme ventilu)
..moze mat na to vlpyv "prebrusena" vackova hriadel ..?? kedy bol ubrany material z "kruhovych casti" a "palec" zostal povodny ..??
co som pocital zotrvacne sily, tak by sa ventil mal stihat vracat do povodnej polohy do 9000rpm az s 285st vackou (sucasna je 272st)
..co su samozrejme vsetko len teoreticke vypocty...
(ono aj vaha samotneho oleja vo zdvihatku moze nepriaznivo ovplyvnovat zotrvacne sily)
a samotny profil vacky / nabezna a zostupna hrana / tiez niesu nezanedbatelne...
EDITED: recnicka otazka ..
Dakujem za radu, a objasnenie problematiky
..moze mat na to vlpyv "prebrusena" vackova hriadel ..?? kedy bol ubrany material z "kruhovych casti" a "palec" zostal povodny ..??
co som pocital zotrvacne sily, tak by sa ventil mal stihat vracat do povodnej polohy do 9000rpm az s 285st vackou (sucasna je 272st)
..co su samozrejme vsetko len teoreticke vypocty...
(ono aj vaha samotneho oleja vo zdvihatku moze nepriaznivo ovplyvnovat zotrvacne sily)
a samotny profil vacky / nabezna a zostupna hrana / tiez niesu nezanedbatelne...
EDITED: recnicka otazka ..
Dakujem za radu, a objasnenie problematiky
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: vycistene zdvihatka
Ano. Samozrejme, dve vacky naprosto stejne duration pri 1mm zdvihu a toho sameho maximalniho zdvihu mohou mit naprosto rozdilne profily (a proto zamozrejme naprosto rozdilnou duration pri 0mm a vsude nad 1mm), ktere jsou ventily schopny nasledovat do rozdilnych maximalnich RPM. Ja jsem se vackama nikdy nijak do hloubky nezabyval, vpodstate to je o progresi rychlosti a akcelerace versus zdvih, a proto by bylo nejlepsi kontaktovat lidi a firmy, ktere se v tomto oboru specializuji a maji v nem patricne zkusenosti. Ja bych se domnival, ze bude zapotrebi nejpriznivejsiho kompromisu mezi dosazenim maximalni VE, schopnosti ventilu nasledovat profil vacek a parazitnimi ztratama tlaku pruzin versus RPM, kde bude se vsi pravdepodobnosti nutnost z neceho slevit. Pokud to ma byt dobre a nezalozeno pouze na necim nazoru a predpokladech, tak to nebude levne anebo rychle, protoze bude zapotrebi pouzit model celeho motoru (coz je duvod proc jsem se tim nikdy moc nezabyval) a skonci se mozna s nejakym asymetrickym profilem, ktery te bude stat tuny penez si nechat na zakazku vyrobit. Druhou moznosti je pote si vybrat z toho, co uz na trhu je i presto, ze i ten nejlepsi vyber bude min nez idealni...
IQ stylingem nenahradis.