elviiis píše:Já bych ještì dolpnil že mìnit olej když turbo autu dáváš max zátìž po 5tis je dobrá prasárna... standartnì se doporuèuje 5tis pøi kudle 3tis... napø já mám pod kapotou carlose napsáno mìnit po 8tis pøi bìžném užívání po 4tis pøi sportovním užívání a po 2tis pøi racing užívání vozu... èili jestli pojedeš na dovolenou kolem svìta mìò po 8tis pokud budeš jezdit normálnì street apd mìò po 4tis a pokud to auto i spí na okruhu mìnit po 2tis... jinak jájezdím v zimnì 5w40 léto 10W40 ale nejezdím okruhy zatím takže se mi oelj nemá kde tak zahøát...
No takto, to auto mam pouze tyzden a este som na nom nejazdil, len planujem motor nahodit do mojho auta a poznam sa... Tak nie zas vzdy, ale ked zbadam niekoho na okreske, co sa chce nahanat, alebo v meste pripadne na dialnici, tak hned prazim do maxima, na nejakych zrazoch, driftoch a podobne... Ale je to proste denne auto dostava kapky... Takze este som tam nemenil, na mojom menim kazdych 10 tisic, s tym, ze 1-2L pocas vymeny dolievam...
Tak na tom turbe budem menit kazdych 3000 ked je treba Vdaka za info
blázen píše:já používal 10w40 a šel co 4000ven.. podle mì je 10w60 zbyteèný a zbyteènì drahý
Ja viem, ale ked som na sprinte, cakam na ciare, vonkajsi vzduch 30 stupnov, tak auto ledva tlaci na volnobehu! A ked mu stupim tak sa drzi, ale po case vplyvom prehriata klesa tlak! Toto mi vyriesil 10W60, taktiez na dialnici idem kvapky tak mam 4 bary, pozrem o 2 minuty a uz len 3.8 baru... A takto to klesa v poho do 3.5 - nie je to malo pri motore cez 4000rpm?
Anděl píše:
Co je na 10W60 drahý. Jedna výměna oleje stojí, jako skoro 1/2 nádrže benzínu.
to že je 10w40 o čtvrt nádrže levnější a je dostačující.. pokud nejezdí na okruzích co to jde, 10w60 je prostě zbytečná záležitost.
A neni Jezdim na Selenii 10W60 a stoji me jen o 300 vic, nez 10W40 ...
me taky,kdyz bych jezdil na 10W40 od valvoline tak me to vyjde cca o 80 kč na litru mene nez kdyz tam davam VR1 10W60.Takze to v souctu 5l dela cca v 400 kč vice oproti 10W40 coz mi nepripadne nejak moc
budiž ceny se srovnavaj, já když ho kupoval do SX byl rozdíl litr.. a měnit ho každé 3měsíce.... nevím ... spíš jde o to,že byl zbytečný.. prostě zbytečný..tak jako je pro mnoho lidí zbytečný 100octanový benzín,byl pro mne zbytečný tento olej..
honza 2.0 16v píše:no selenia není buchvíjakej zázrak....mnoho levnějších olejů má lepší výkonostní specifikace než selenia racing...
Uka, nejaky odkaz ?
A kdyz jsme u toho, Motul 300V by vubec nebyl spatnej Uz ho konecne delaji i do aut a v motorku jezdim pouze na toto.
do aut ho delají již více 3roky
vím to - prodávám ho a dával jsem ho do super celou dobu co jsem je mel v léte pujde do bobana..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Hlavne kdo tady porad prosazuje 10W60 na normalni jezdeni tak je vocas jak poleno. Ten olej totiz funguje az od nejakych 100° co si pamatuju (coz pri normalni mestsky jizde nedosahnes)... Do danyho auta proste to co bylo predepsano vyrobcem... Sice to neni motor, ale dam priklad... Do prevodovek u Hond se leje 10W40 motorovej - par osliku si reklo ze dneska uz jsou oleje jinde tak ze naleje lepsi prevodovej.... A prevodovky kupodivu umreli a stale umiraj...
Pokud je auto postarsi klekanice tak nalejt ten z vyroby a kdyz ho to bude extremne zrat tak vymenit za hustejsi jednoduchej postup. A hlidat aby nevylitaly gufera.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
Taboo : ha ! neverim ti ani pismeno !
tam v emerice urcite aj do posledneho skutriku lejete prinajhorsom 0W60, a teraz sa tu len snazis znicit a zadriet celu tuning scenu ciech a slovenska !
ha !
Taboo píše:Ja jezdim na Amsoil 0W-30. Mne to staci...
dufam ze tu teraz ludom nezacnes rucas presvedcenie, ze nutne potrebuju aspon 5W50...
Do svych spotrebnich prditek urcenych k dennimu provozu vetsinou leju Valvoline 10W30. Ne proto, ze bych ho povazoval za "nejlepsi", ale proto, ze se mi libi jeho jmeno a ta bila nadoba, v ktere prijde... Ta nalepka take vypada moc hezky. Mne se libi jeji barevne slazeni... http://www.7slotgrille.com/tech/oil/1.jpg
JonnY píše:Taboo : ha ! neverim ti ani pismeno !
tam v emerice urcite aj do posledneho skutriku lejete prinajhorsom 0W60, a teraz sa tu len snazis znicit a zadriet celu tuning scenu ciech a slovenska !
ha !
Zemi píše:Hlavne kdo tady porad prosazuje 10W60 na normalni jezdeni tak je vocas jak poleno. Ten olej totiz funguje az od nejakych 100° co si pamatuju (coz pri normalni mestsky jizde nedosahnes)... Do danyho auta proste to co bylo predepsano vyrobcem... Sice to neni motor, ale dam priklad... Do prevodovek u Hond se leje 10W40 motorovej - par osliku si reklo ze dneska uz jsou oleje jinde tak ze naleje lepsi prevodovej.... A prevodovky kupodivu umreli a stale umiraj...
Pokud je auto postarsi klekanice tak nalejt ten z vyroby a kdyz ho to bude extremne zrat tak vymenit za hustejsi jednoduchej postup. A hlidat aby nevylitaly gufera.
Doporučuji něco o tom přečíst.
např. od pana Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
taky si myslim... kdyz uz zahreju 10W60 Castrol na 100°C tak je to skoro dost... provozni mam tak 65 - 70, prez 100 to jde kdyz jedu pomalu, treba slalomy nebo palim gumy nebo tak neco... polygon v Koprivnici max 85°C na oleji bez chladice...