vypocet Volumetric Efficiency

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JonnY »

mal by som taky dotaz.
da sa z vystupu MAF / engine load spocitat VE ?

z logu viem ze motor nasaje max 1.95g vzduchu kazdu otacku. MAP na 0.95baru, teplotu neviem, dajme tomu 20 stupnov C
ked toto necham spocitat http://www.wolframalpha.com/, ( volume of 1.95g of air at 20c 0.95bar ) vypise mi vysledok 1727ccm
na vyplach celeho motoru potrebujem dve otacky = 3454ccm vzduchu.
motor ma objem 3000ccm, cize 115% plniaca ucinnost. toto je pri cca 5500rpm
pri maxime krutaku (4200rpm) aj vykonu (6600rpm) to tymto sposobom vychadza cca 110%

vzhladom na to, ze ide o seriovy motor (2005 subaru EZ30d) mi to neprijde realne.

kde je chyba?


a pre pobavenie, foto airboxu priamo pred klapkov. prazdna krabica a v nej takato "derava" vlozka :D
viete mi prezradit na co presne to sluzi?
Přílohy
airbox.jpg

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od Libor12 »

VE je poměr objemu motoru a vzduchu který projde sáním takže si nejdříve ty tvé gramy převed na m3. To v tom filtru má za úkol tlumit hluk ze sání.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od raddy »

libor: VE nie je v ziadnom pripade pomer objemov. Ak ma valec objem napr. 1 liter, vzdy nasaje 1 liter (cize podla teba by musel mat kazdy motor presne 100% VE), co je dolezite je hustota (mass/molarne mnozstvo) vzduchu ktore sa dostane do valca, jednotky musia byt hmotnostne, nie objemove... Spravna definicia je: VE je pomer masy/hustoty vzduchu v sani voci mase/hustote vzduchu vo valci.

johhny: niekde si zrejme pri vypocte spravil chybu, ak sa jedna o atmo seriovy motor, VE bude kdesi na 85-90%....

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od raddy »

taboo: kde som urobil chybu pri interpretacii tohto textu?:
Volumetric Efficiency 101

by Brian Barnhill

This can actually be a quite tricky subject, mostly due to confusion and differing opinions among many people. Volumetric efficiency (VE) is typically defined as "the actual amount of air being pumped by the engine as compared to its theoretical maximum."

Basically, VE is a measure of how "full" the cylinders are.

As most of us will know from basic science, gas will expand to fill its container. Seemingly, that would suggest that the cylinder is always full. And, in the pure volumetric sense, that is correct. A 0.5 Liter cylinder will always have 0.5 liters of air in it. The measure we are looking for here is air density. A cylinder with 500 mols/liter of air in it is said to me "more full" than one with 400 mols/liter.

Now, where is this air density measured?

This is one of the points of disagreement. The point at which air density is measured is crucial. Many will claim that you must take the measurement at a standard, such atmospheric density. This, however, can cause many issues with VE measurements. Forced induction cars will have skewed VE values due to the simple fact that they are forcing more air into the manifold. With more air available to the engine, it will receive a larger/more dense amount. This is not a pure measurement of the efficiency of the engine,

To correct for these factors, air density available at the intake manifold should be used. This will correctly measure the VE based on the amount of air available to the engine. As a simple example: Take a 4 cylinder, 2.0 Liter engine (assume even flow to each cylinder) each cylinder will be 0.5 liters. If the intake manifold has a density of 100 mols/liter (this gives 25 mols/cyl), at 100% VE, the cylinder will have 25 mols/Liter. This comes from the equation:

VE = Densitycylinder/Densitymanifold * 100%

Lets look at this another way. Say the cylinder in a single cylinder engine has 186 mols/Liter. Now, the density of at the manifold is measured at 213 mols/Liter. The calculation of VE gives: VE = 286/213 * 100% or 87.32%

zdroj: http://tunertools.com/articles/volumetr ... ciency.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od raddy »

dakujem za objasnenie, tak Libor berem spat :pifko:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JonnY »

no nejsom z vas o moc mudrejsi

libor: tusim si preskocil dva riadky textu... :)
na objem to prepocitane bolo...


prave ze vsetko pocital wolfram alpha, co je pomerne prestizny "software". ak by som to pocital rucne, tak beriem ako chybu vo vypocte. takto neviem.

nemoze meranie MAF ovplyvnovat vysoka vlhkost vzduchu?

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od raddy »

je prevod z afm mV na g korektny?

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JonnY »

neviem ako to zistim?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja som sice pri stavbe mojho motoru pocital vsetko mozne.. ale VE nie..

aj napriek tomu vo VE tabulke v mojej ecu su v oblasti plneho vykonu/krutaku ciselka 98-100-107-108-107-105-103-102
pri MAP 0.96, tps 100% na ITB, rpm bins - 4500-5000-5500-6000-6500-7000-7500-8000

takze ci je to "pravdivy udaj", alebo je len "vypocet z brucha" mojej ecu, to ti povedat neviem..
mas to aspom pre porovnanie...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:25, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JonnY »

Taboo píše:
JonnY píše:motor ma objem 3000ccm, cize 115% plniaca ucinnost. toto je pri cca 5500rpm
Mne pri 5.5K RPM a 1.95 g/RPM vyslo 81% VE. :wink:
prosim, nebol by nejaky postup vypoctu? aspon zhruba nech zistim v com robim chybu...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od Libor12 »

zkus to třeba tady http://www.ajdesigner.com/phpengine/eng ... ciency.php" onclick="window.open(this.href);return false; a jinak Urban,Trnka spalovací motory - vysla na sk už před 20lety poprvé.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JRD McLAREN »

..skus ju zohnat .. :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JonnY »

JRD McLAREN píše:..skus ju zohnat .. :roll:
http://www.uloz.to/x1sg93G/kniha-trnka- ... motory-rar" onclick="window.open(this.href);return false;
:)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od Libor12 »

tak sosej než ji zase smažu. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JRD McLAREN »

OT: to Tajomstvo vykonu od Smokeyho ste uz niekto nasli niekde ..??
(teda okrem amazonu a ebayu)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JonnY »

ok, skusal som asi 4 sposoby ako prepocitat 200g vzduchu na objem, a vzdy skoncim pri +-170l vzduchu a nasledne ucinnosti vyssej ako 100%

Taboo: naozaj by ma zaujimalo ako si dopocital k tym 81%

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od Libor12 »

Taky ty gramy k objemu máš spočítané správně. Předpokládám že ten log jsi dělal přes OBD zásuvku? Většina ecu v real time data ukazuje gramy ale k skutečným otáčkám tedy 1.9gr k 850rpm volnoběhu a není od věci si uvědomit že na ten volnoběh je v sání podtlak 38-42kPa tedy skoro nulová zátěž motoru. Tady myslím že děláš chybu ve výpočtu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vypocet Volumetric Efficiency

Příspěvek od JonnY »

hej obd. logovane ecutekom...
pozri tabulku. je tam aj tlak aj teplota.

ja tam proste chybu najst neviem...
Přílohy
Untitled.png

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“