Nemate nekdo zvazenej zadni ocelovej poloram? Zajimalo by me kolik takova sranda muze vazit....
Chtel bych oblouk za sedacky,vzpery na domky tlumicu a Xko mezi ne
Zadni poloram - vaha?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Zadni poloram - vaha?
pokud budes vychazet z "J" cka a zachovas pouzitej material, tak na hlavni oblouk z "vetsi" trubky potrebujes cca 2.5 - 3m, 1m á 4kg, a dozadu ti staci "slabsi" trubka (1m á 2,2kg). si to spocitej kolik tam toho chces cpat.
rekneme ze jedna podelna vzpera z oblouku nekam na patku cca k misce ma 1,2m a diagonala rekneme 1,6m (nevim co je to za auto, tohle jsou hruby odhady)
pak bys mel dat vzperu hlavniho oblouku - jednu diagonalni (1,4m) nebo kriz (2×1,4m) nebo je moznost udelat "V"cko (maj to tak S2000) to je rekneme 2×1,2m.
a dozadu bys mel dat este rozperu mezi patky (do te muzech uchytit treba pasy a nahrazuje rozperu zadnich tlumicu) rekneme 1m, a diagonalni rozperu zadni casti ramu (1,4m) nebo oper kriz (2×1,4m) nebo Vcko (2×1,2m)
secti si to uz sam.
ja vim, ze plnohodnotnej ram do Pola 86coupe, kterej sme delali tak, jak ma byt vcetne rady volitelnych rozper vazil i s kotvicima patkama ma cca 50kg.
bavime se tady o bezesve ocelove trubce. muzes pouzit i lehci material, ale s tim se zase hur pracuje a je radove nekolikrat drazsi.
edit: ted sem docetl druhou radku tvyho postu, tohle je minimum, aby ten ram mel nejakou ucinost, tak snad ta informace pomuze i nekomu dalsimu...
osobne nevidim smysl zesilovat konstrukci karoserie tam, kde je sama o sobe dost silna (zadek u normalniho auta, chapu to u cabria) nebo tam dat hlavni oblouk a nevzeprit ho (to pak postrada vyznam a je to spise nebezpecne, nez cokoliv jineho) a spise bych se soustredil na mista, kde je seriova kastle v zakladu slaba (dvere, A sloupky atd...). anebo se na to rovnou vybod, pokud to teda nechces jen na pozovani.
rekneme ze jedna podelna vzpera z oblouku nekam na patku cca k misce ma 1,2m a diagonala rekneme 1,6m (nevim co je to za auto, tohle jsou hruby odhady)
pak bys mel dat vzperu hlavniho oblouku - jednu diagonalni (1,4m) nebo kriz (2×1,4m) nebo je moznost udelat "V"cko (maj to tak S2000) to je rekneme 2×1,2m.
a dozadu bys mel dat este rozperu mezi patky (do te muzech uchytit treba pasy a nahrazuje rozperu zadnich tlumicu) rekneme 1m, a diagonalni rozperu zadni casti ramu (1,4m) nebo oper kriz (2×1,4m) nebo Vcko (2×1,2m)
secti si to uz sam.
ja vim, ze plnohodnotnej ram do Pola 86coupe, kterej sme delali tak, jak ma byt vcetne rady volitelnych rozper vazil i s kotvicima patkama ma cca 50kg.
bavime se tady o bezesve ocelove trubce. muzes pouzit i lehci material, ale s tim se zase hur pracuje a je radove nekolikrat drazsi.
edit: ted sem docetl druhou radku tvyho postu, tohle je minimum, aby ten ram mel nejakou ucinost, tak snad ta informace pomuze i nekomu dalsimu...
osobne nevidim smysl zesilovat konstrukci karoserie tam, kde je sama o sobe dost silna (zadek u normalniho auta, chapu to u cabria) nebo tam dat hlavni oblouk a nevzeprit ho (to pak postrada vyznam a je to spise nebezpecne, nez cokoliv jineho) a spise bych se soustredil na mista, kde je seriova kastle v zakladu slaba (dvere, A sloupky atd...). anebo se na to rovnou vybod, pokud to teda nechces jen na pozovani.
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L
Lupo 3L