žere olej po montáži oct?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Juraj »

ne 60 :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kucik »

Tak jsem měřil podtlak. V sání mám nějakých 17 inHG (0,58 bar) na volnoběh a nějakých 20 inHG v otáčkách a to jak před pcv tak i za ním, což nechápu, protože má daleko menší propustnost než, když to dám přímo na sání. Pak jsem to hodil na měrku oleje a nic, ručička sice kmitala, ale nenaměřil jsem nic, ani přetlak ani podtlak, tak nevím.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Juraj »

JRD McLAREN píše:no.. ked vemem v uvahu, ze pri zavreti klapky pri max.RPM, kedy nastane podtlak v sani kludne pod -30kPa..
:mrgreen:
-30kPa je 300mbar.... ale jsi si jisty ze tohoto podtlaku mas v danou chvili i v klice? 8)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od JRD McLAREN »

urcite nemam...

mam jaksik predstavu o "objeme vzduchu" ... klukova skrina vs. sanie+pisty
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kucik »

Pánové, protože mi to pořád nedalo a většina rad přišla od lidí, kteří mají jen 1 vývod z víka, hledal jsem, jak pcv funguje u 2 vývodů (např. mazda, nissan,...). Našel jsem přímo řešení a rozbor mého motoru (FE3N od mazdy) a i dalších stejných systémů.
hodně info zde:
http://forum.diyefi.org/viewtopic.php?f=24&t=357" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Závěr: ZAPOJENÍ MÁ BÝT ÚPLNĚ OBRÁCENĚ.

Ve zkratce: PCV v tomto případě je otevřený pouze na volnoběh nebo při zavřené klapce. Druhý vývod (jak jsem se mylně domníval, že je vstup) slouží k odvětrání plynů v otáčkách.

Tudíž nejjednodušší správné zapojení viz obrázky (pro atmosféru si stačí místo turba dosadit trubku od filtru).
I když za správné je povážováno i řešení na 3. obrázku, ale to podle mě má smysl jen na volnoběh.

Celkem mě mrzí, že třeba Taboo nenapsal jak má být oct zapojen u 2 vývodového ventil víka.
Přílohy
1594c6c124897062.jpg
catchcan.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja nevim co ti furt vadi na tenkych trubkaach ... :mrgreen:

EDITED:
Taboo ono sa pri tom (seriovom) odvetrani neako neda hovorit o tom, ze ktora trubka je vstup a ktora vystup ..ze..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Fifi »

Např ca18det to má v serii takto: Obrázek mám více verzí/možností jak to zapojit ale v každé figuruje odvětrání kliky/bloku přes oct do výfuku (na foto není vidět, z bloku se pod sáním táhne trubka, která ústí zespod do ventil. víka) ale ještě si nejsem jistý tím co s tím vrchem...?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kucik »

Taboo píše:
kucik píše:Celkem mě mrzí, že třeba Taboo nenapsal jak má být oct zapojen u 2 vývodového ventil víka.
Protoze za to, co bych k tomu napsal, by me LJay nejspis nemel moc rad - a ja mu nechci kazit business. :wink:
Kdyžtak mi to můžeš hodit do sz. :D


Asi budu muset sundat víko a vyvrtat tam větší otvor, protože podle toho borce je sice výstup 11 mm sle ve víku je díra jen 5mm, takže je vlastně větší hadice stejně k ničemu.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

Taboo: osobně s tím žádný problém nemám, takže to můžeš v klidu napsat. Věci vymýšlím a vyrábím primárně pro svoje použití a k prodeji je nabízím, protože by se mohly hodit někomu dalšímu a taky kvůli tomu, že se mi tak alespoň částečně zaplatí čas, který strávím jejich návrhem.

Co se týká OCT, tak teď mám ve výrobě prototyp verze 2.1, která má jeden vstup a jeden výstup řešený pomocí hadicových násadců s vnějším průměrem 19mm, závitem G 1/2"(lze je tedy zredukovat na hadici s menším průměrem), přepážkou a filtrem ze sintrovaného bronzu. Průměr vstupu teď odpovídá průměru výstupu, tím se zlepší odvod přelaku z nádoby. Taky sem porovnával tlakový ztráty s filterm a bez něj, protože sem si chtěl ověřit jestli nezpůsobuje přílišný restrikce a rozdíl nárůstu tlaku v nádobě je zanedbatelný. Pro ilustraci sem přikládám nákres složený z bokorysů jednotlivých dílů. Čárkované vyznačení neviditelných hran sice neodpovídá, protože se mi to nechtělo předělávat, ale na ukázku by to mělo stačit.

Budu rád když mi to opřipomínkuješ.
oct_vykres_v2_1.jpg
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Libor12 »

jak se může někdo probudit a napsat takovouhle práci v jiném jazyce než rodném. :D mě to bylo tak trošku zřejmé z tvých indicií v ljay tématu kde věta "nejlepší separace je uvnitř motoru" jsem si vzpomněl na trošku starší post 2002-3 v diskuzi na DSM fóru,teď už je mi jasné k čemu sloužila ta krabice na olejovem viku na fotce motoru Tehdy jsem to nějak pozapomněl a teď už mám všechny kostičky mozaiky. Díky!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Libor12 »

za sebe mohu říct,že tvoje věta "co fouká,také saje " mi moc pomohla. :) s odsavaním pomocí klimakompresoru jsem nadmíru spokojen a v létě si raději otevřu okénko.. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od JRD McLAREN »

OK..
a co v pripade, kedy sa neda pouzit seriovy sposob odvetrania, a povodneho zapojenia do intake manifoldu ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kucik »

Taboo píše: efektivnim resenim je snizeni rychlosti blow-by plynu pod 1 m/s, cehoz se da dosahnout nekolika zpusoby, nejjednoduseji dodatecnym uzavrenym OCC umistenym mezi PCV ventil a intake manifold. V nekterych pripadech (zejmena u turbomotoru) je vhodne umistit uzavrenou OCC take na privod cerstveho vzduchu pro pripad reverze za uzavreneho PCV ventilu.
Doufal jsem, že jsem si při čtení na http://forum.diyefi.org/viewtopic.php?f=24&t=357" onclick="window.open(this.href);return false; ujasnil , jak ty 2 vývody fungují, ale po těchto tvých větách jsem opět znejistěl. Hadice většího průměru bez pcv tedy slouží k přívodu vzduchu do motoru nebo k odvodu blow-by při vyšších rpm, kdy je pcv zavřený?

Abych věděl, na jakou stranu je occ lepší zapojit.

Do této chvíle jsem to měl totiž pasivně a jak jsem se zmiňoval na začátku, začal mizet olej. Těsněním to nikde neteče ven. Jezdil jsem takto asi 1000 km. Posral jsem něco nadobro, nebo se ztráta oleje zastaví po předělání zpět na aktivní (tovární) systém?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

Taboo: moc pěkně, srozumitelně napsané a hlavně česky což je velký plus. Velkou část z toho sem už četl v různých anglicky psaných dokumentech, ale takhle je to daleko líp stravitelný 8)

kucik: primárně příjde OCT odvětrání kliky (pokud sériový není dostatečně účinný). Pokud máš k dispozici dva catch tanky, tak můžeš ten druhý dát i na odvětrání ventilového víka. Oba catch tanky musí být, ale utěsněný aby skrz ně nemohl motor přisávat další vzduch.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Libor12 »

vzpomněl jsem si na jeden svůj starší post viewtopic.php?f=33&t=82908&hilit=pcv" onclick="window.open(this.href);return false; a tohle se mi moc zamlouvá - separace uvnitř motoru http://www.grimmspeed.com/catalog/produ ... cts_id=191" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Taboo tady se na gramatiku můžeš vysrat 8)
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kucik »

LiberaleMiguel píše:Taboo tady se na gramatiku můžeš vysrat 8)
Ne každý chce být za trotla, který neumí poskládat smysluplnou větu. Kouzlo těch sáhodlouhých a užitečných Tabooových elaborátů právě tkví v tom, že mají hlavu a patu.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kucik »

Tak přemýšlím, že místo occ bych použil tento odkalovač pro kompresor. Jen mě zarážejí ty rozměry, chtělo by to něco menšího.
http://www.kovonastroje.cz/Vzduchove-na ... Dova%C4%8D" onclick="window.open(this.href);return false;
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

kucik: cena toho odlučovače je moc pěkná. Velikostně je to podobný jako OCT třeba od Mishimoto a i jiný výrobci sou na tom s velikostí podobně, takže v tom bych problém neviděl. Jen by to chtělo kouknout jakou má ten filtr tlakovou ztrátu, aby nebyl až příliš restriktivní. Přeci jen se používá v systémech s mnohem větším pracovním tlakem, než jaký bude na odvětrání motoru.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kucik »

No tak i kdybych to chtěl použít, tak nemůžu najít ty hadicové trny s vnějším 1/2" závitem 90 stupňů. Dělá se to vůbec?
Myslím toto, ale aby to bylo 90 stupňů
Přílohy
300.jpg
300.jpg (5.72 KiB) Zobrazeno 4175 x
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Mám OCT od LJaye a mám s ním najeto počítám tak 500-700km. Dneska jsem chtěl prohodit příruby a když jsem zakvrdlal s OCT, tak jsem se nestačil divit. Nalil jsem to do malé skleničky od 200g jogurtu(pro porovnání jsem přidal šroubovák). To asi není správné, že?

Jedná se o 1.8T, postupoval jsem podle jednoho návodu, jen výrobce OCT je jiný. Vše mám stejně, tzn. zachoval jsem komplet původní vedení, jen jsem defacto přidal OCT. Akorát je o dost delší vedení hadic, ale pokud vše těsní, neměl by být problém, ne?

Ohledně mizení oleje si teď nejsem jistý. Auto stojí lehce do kopce a nemám přední kola, takže to nemohu zkontrolovat. Ale je možné, že ho trochu zmizelo.
Přílohy
WP_20150411_007.jpg

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Juraj »

A tohle vše by bylo v sani :-) jsi si jisty ze ti dobre funguje odlucovac oleje v motoru?
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Podle barvy tam bude oleje málo, spíš je tam hodně vody, že? Jistý si tím nejsem, nějaký tip, jak to zjistit?

Nechápu, kde se to tam všechno vzalo. Myslíš, že OCT tam nic nezpůsobilo?

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Juraj »

Vidim na te fotce prd... samozdrejme pokud funguje jak ma tak separuje blow-by z motoru a vse je naprosto v poradku... opravdu nedokazu z fotky odhadnout co ti to tam nablilo :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 62
Registrován: 17 bře 2014 19:12
Bydliště: Třeboň

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Yellow01 »

OCT tohle nemá jak způsobit, ten jen filtruje výpary. Příčinu hledej v něčem jiném.
Zkontroluj to množství oleje v motoru, jestli ti ho tam spíš nepřibylo, protože takhle směs rozhodně nevypadá jako olej. Jestli přibyl, tak bych to viděl na těsnění pod hlavu.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“