Původně jsem si jel pro auto, u kterého byla v inzerátu psána cena 10 000,-, ale nakonec jsem se dostal i s ALU, pojistkou atd. ( prostě sakumprdum, jak se říká) na trojnásobek.
Ale za to auto to stojí, je to ( jak už jsem psal) kulatá 323ka, která je podle mě ze série 323 nejhezčí, vždy jsem o ní snil, protože to je legenda, jak auto samotné, tak nařádí v rally a hlavně - výborně jede a sedí. Auto má perfektní potenciál stát se závoďákem a tak se i stane.
Auto jede a sedí výtečně, když bylo auto u nás úplně nové, tak jsme jeli tak na půl plynu ( neznali jsme auto, tak jsme měli strach na to šlapat) a dávali si "závodeček" s Octavií II Combi 1.9 červené TDi a nějak zůstavala pozadu... A je pravdou, že Octavia krásně táhne a jede, pokud se prošlápne.
Auto má pod kapotou 1.6 16V, v sérii to má nějakých 65 kW, tady je výkon zvýšen na 130 koníků ( mám to dokonce zapsáno i ve velkém TP, papírů jsem se u toho auta nejvíce bál a jsou nejmenší problém - až na nedopsané větší, širší ALU, ale ty by tam měly být napsány příští týden. A tu EUROnormu, ale to už je jedno, protože se platí jen při jednom přepisu). A výkon je opravdu znát... Pořád se nemůžu nabažit pocitu z auta - sedí se v tom jak v motokáře ( v Puntu se oproti tomu sedí úplně jinak, do Punta se sedne vysoko, človek všude kolem sebe vidí, je tak 3 metry nad zemí) a v Mazdě se tělo posádky utopí do krásných sportovních sedaček, které jsou brutálně nizoučko, drží pěkně tělo ( a to je budu čalounit a při té příležitosti boční vedení ještě zvětším - pokud nekoupím skořápky, teda skořápky tam budou určitě, ale nevím kdy... a... Prostě, je to auto úplně někde jinde a úplně pro jiného člověka. Já osobně jsem ve vzteklejším autě v životě nejel. Je to pro mě výtečné auto - spojka krásně tuhá oproti Puntu ( taky je to babské auto), řazení krátké a tužší, ale řízení s posilovačem tak akorát, ani těžké ani moc lehké. Navíc ten výkon. Tam, kde jsme dneska jeli s Punťasem 60km/h, tak tam jsme to s taťkem včera kotlili s Mazdou 110km/h a ještě měla opravdu velké rezervy - ani se nehnula, žádný náklon a o tom, že gumy nežvýkaly ještě vůbec ani nemluvím, prostě - rozdíl jako hrom. Punto = rodinné vozítko spíš pro ženskou, která chce lehké řazení, samé prkotiny ( jako například zbytečnosti u Mazdy, jakými je např. 5 dveří ) a Mazda = auto pro mladého kluka na vyblbnutí. Schválně jsme si to v tomto zatáčkovitém úseku měřil a porovnával... Prostě mazec.
Zatím auto na pohled nevypadá nejlépe, ale je to zatím ta nejposlednější věc a bude se na tom pracovat až po zpevňování, vaření, vyztužování, rámování apod.; z výbavy to má akorát tak ALU - ale jsou to závodní kola MOMO Racing ( nevím, co to je za slitinu, protože Kohula potvrdí, že jsou brutálně lehoučké), má to centrál a možná ještě něco.
Jo - ještě to má nárazníky z LIMITED EDITION, ale v hrozném stavu , takže se budou opravovat
Jinak auto se bude kompletně rozdělávat ( do posledního šroubku) a stavit se z toho bude rally auto.
No, dost keců, kdo se v tom autě neprojede, neuvěří... Kohula potvrdí, že to fakt jede perfektně ( akorát s tím nemohl tolik jet kvůli špatné pneu - ale příště strach mít nemusí, protože na druhý den vydrželi v zatáčkách veliké rychlosti - CENZURED )
Jinak auto při normální jízdě nežere moc, vezme si prý 6 až 7 litrů, ale když jsme nestíhali, tak nebyl problém jet za 15 litrů


Jinak prostoru je v tom fakt moc, opravdu dost. V interiéru pro posádku víc než v Octavii a kufr veliký, akorát trošinku mělčí - asi je tam placatá nádrž??? Jedině mě napadlo kvůli rozložení váhy.
Jinak berte v úvahu, že toto auto je ze stejných let jako Favority, takže i výbava někde úplně jinde, o jízdě, motoru a podvozku nemluvím ( je ale pravda, že taky cenově je to auto úplně, ale úplně jinde).
Jinak poměr váha:výkon u Favorita je zhruba 18:1 a u mého auta ZATÍM 8,4:1 - čili taky někde jinde.
Nic proti Favoritům, jsou to totiž jedny z mých nejoblíbenějších aut - nemají velký výkon ani nějaký extra poměr ( ale lepší než Fabie), ale na druhou stranu je tam suprově živý motor, takže akcelerace je u něj celkem v normě, sám bych ho volil, kdybych nekoupil Mazdu :whistling:
Prostě - nebe a dudy ( když nebudeme přihlížet na situaci kdysi dávno u nás a v Japonsku). Favoritům se o takovém motoru a technice mohlo ( bohužel) jenom zdát