Rám v autě vs. předpisy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Rám v autě vs. předpisy
Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
- mr.modena
- Příspěvky: 2653
- Registrován: 17 dub 2004 13:35
- Bydliště: Č.Budějovice www:Czechferrari.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rám v autě vs. předpisy
co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
>> Czechferrari.cz <<
>> Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Hanus <<
>> Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Hanus <<
Re: Rám v autě vs. předpisy
zas až tak wrc nesleduju, ale už sem viděl jak jel typos s rozsekanym přednim kolem pohodička po silnici, kde byl naprosto normální provoz. Celkem funny pokoukanicko..mr.modena píše:co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
Re: Rám v autě vs. předpisy
Společnýho má třeba to že má spzku jako normální auto, bohužel nemam u sebe ten časopis že bych to sem přepsalmr.modena píše:co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?

Ale jde prostě o ten rám jestli je něco co ho zakazuje
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
- mr.modena
- Příspěvky: 2653
- Registrován: 17 dub 2004 13:35
- Bydliště: Č.Budějovice www:Czechferrari.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rám v autě vs. předpisy
v Anglii by to znamenalo konec závoduRyba píše:zas až tak wrc nesleduju, ale už sem viděl jak jel typos s rozsekanym přednim kolem pohodička po silnici, kde byl naprosto normální provoz. Celkem funny pokoukanicko..mr.modena píše:co má co wrc společný s normální silnicí, navíc všechny úpravy na wrc mají svojí homologaci, takže kde je problém?Ritchma píše:Tak já už fakt nevim a snad už se ptám naposled. Čet sem si nový carauto a tam se někdo ptal v dopisech proč maj wrc speciály spzky a jak jí můžou mít když maj nepovolený úpravy, např. rám. Odpověď už nevim ale pozastavil se nad tim rámem že nezná žádnej předpis, kterej by zakazoval bezp. rám v autě. Tak jak to to teda je? Nebo maj bezp. rámy ve wrc speciálech homologaci na silnici?
>> Czechferrari.cz <<
>> Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Hanus <<
>> Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Hanus <<
Re: Rám v autě vs. předpisy
WRC má sice SPZ jako normální auto, ale jeho způsobilost k provozu na silnici schvaluje komise podle předpisů IAF, stejně jako u každého jiného závodního auta (okruh, rallye).
Gr33N MoNsT3R
Ale já chci vědět jak je to kde napsaný že to nesmí bejt. Hlavně že v DE to schválíIvan píše:Rám je pouze pro závodní účely, Ritchmo.

Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Re: Rám v autě vs. předpisy
Na vyhlášce o schvalování technické způsobilosti 341/2002 je odkaz asi na 19 příloh tam to určitě najdeš.
Gr33N MoNsT3R
Re: Rám v autě vs. předpisy
Díky zkusim to. Já jenom myslel jestli už to někdo nehledalShr3k píše:Na vyhlášce o schvalování technické způsobilosti 341/2002 je odkaz asi na 19 příloh tam to určitě najdeš.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
- Ivan
- Administrátor
- Příspěvky: 3794
- Registrován: 04 úno 2004 09:41
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rám v autě vs. předpisy
Prozkoumej toto:
Zák. 56/2001 Sb. - §76.
Vyhláška 341/2002 Sb., příl. 15.
Zák. 56/2001 Sb. - §76.
Vyhláška 341/2002 Sb., příl. 15.
A když víš tak pěkně tohle tak asi nevíš proč nesmí být rám v autě?Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie![]()
Jediný co mi řek policajt že je to zásah do konstrukce vozidla ale nic víc mi k tomu říct neuměl

Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
aby si to nekdo spatne neprelozil tak jeste doplnim to ze zavodni auto ktere ma pridelenou SPZ smi jezdit po komunikaci urcenou pro bezny provoz ale POUZE v miste a case kdyz se jede zavod, do ktereho je konkretni zavodni auto prihlaseno...Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie![]()
Bezp. ram v beznem aute byt nesmi, v beznem provozu ho muzou pouzivat (vlastne musi



Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
No já to vidim tak že budu prostě říkat že to mam na hobby vrchy a když pro to nebudou mít pochopení tak vyndat jde vždycky no. Mě tak napadá jak tu furt všichni píšou jak rám pomůže jenom když máš helmu a jinak seš v háji že si dáš hlavou o trubku. Cecil už asi pár ťukanců schytal. Přiblížila se někdy tvoje hlava trubce? Mě se to pořád nezdáKFJ píše:aby si to nekdo spatne neprelozil tak jeste doplnim to ze zavodni auto ktere ma pridelenou SPZ smi jezdit po komunikaci urcenou pro bezny provoz ale POUZE v miste a case kdyz se jede zavod, do ktereho je konkretni zavodni auto prihlaseno...Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie![]()
Bezp. ram v beznem aute byt nesmi, v beznem provozu ho muzou pouzivat (vlastne musi) pouze auta s technickym prukazem FIA, ale ta zase nesmi jezdit v "beznem provozu"... pouze pri prejezdech mezi RZ...
Takze pokud si nekdo s ramem v aute necha udelat kopii sportovniho technickeho prukazu schvaleny FIA tak mu to stejne nepomuze, protoze jediny zavod ktery se v te lokalite kona je "tvoje auto & policie" pac se klec od 1. cervence hodnoti bodikama...
A ja jsem taky v cudu, cecil ma ram... kdyz me nahodou nekde zastavej tak prvni moje veta bude... "dobry den, jedu dneska Barumku a nejak se v tech notach neorientuju... ted jsem kde?" "Pane ridici... ted se nachazite na Proseku, Praha 9"...":lol:
Ale otázka zní stále. Jak je to v zákoně, či vyhlášce nebo v čem přesně o rámu zachycený? Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
- Pepezx
- Příspěvky: 1107
- Registrován: 22 led 2006 20:13
- Bydliště: Vidlákov za Prahou Hodnost: Pokustón
- Kontaktovat uživatele:
V jednom tuning magazinu myslim asi 3 mesice zpet je o tom vsem clanek asi na tri stranky .. ramy apod ...Ritchma píše:No já to vidim tak že budu prostě říkat že to mam na hobby vrchy a když pro to nebudou mít pochopení tak vyndat jde vždycky no. Mě tak napadá jak tu furt všichni píšou jak rám pomůže jenom když máš helmu a jinak seš v háji že si dáš hlavou o trubku. Cecil už asi pár ťukanců schytal. Přiblížila se někdy tvoje hlava trubce? Mě se to pořád nezdáKFJ píše:aby si to nekdo spatne neprelozil tak jeste doplnim to ze zavodni auto ktere ma pridelenou SPZ smi jezdit po komunikaci urcenou pro bezny provoz ale POUZE v miste a case kdyz se jede zavod, do ktereho je konkretni zavodni auto prihlaseno...Gusto píše:Páni v Caraute v tom majú trochu bordel a bohužiaľ nie len v tom...
WRC a všetky rally autá MUSIA mať ŠPZ, resp. EČV, pretože prejazdy medzi RZ sa idú v bežnej premávke a tam autá bez značiek jazdiť NESMÚ - jasné jak facka.
Takisto musia mať z toho istého dôvodu uzavreté povinné ručenie![]()
Bezp. ram v beznem aute byt nesmi, v beznem provozu ho muzou pouzivat (vlastne musi) pouze auta s technickym prukazem FIA, ale ta zase nesmi jezdit v "beznem provozu"... pouze pri prejezdech mezi RZ...
Takze pokud si nekdo s ramem v aute necha udelat kopii sportovniho technickeho prukazu schvaleny FIA tak mu to stejne nepomuze, protoze jediny zavod ktery se v te lokalite kona je "tvoje auto & policie" pac se klec od 1. cervence hodnoti bodikama...
A ja jsem taky v cudu, cecil ma ram... kdyz me nahodou nekde zastavej tak prvni moje veta bude... "dobry den, jedu dneska Barumku a nejak se v tech notach neorientuju... ted jsem kde?" "Pane ridici... ted se nachazite na Proseku, Praha 9"...":lol:
Ale otázka zní stále. Jak je to v zákoně, či vyhlášce nebo v čem přesně o rámu zachycený? Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?
podpis odstraněn adminem. Ivan
Ritchma píše: Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?
a do kteryho saxa se seriove dava ram? ja si myslim ze je to stejny jako treba s velkejma kolama, ze by ti to musel povolit vyrobce


Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Saxo samozřejmě rám nikdy nemělo, ale rám nejsou větší kola to je trošku něco jinýhoNeviM píše:Ritchma píše: Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?
a do kteryho saxa se seriove dava ram? ja si myslim ze je to stejny jako treba s velkejma kolama, ze by ti to musel povolit vyrobceale kde je napsano ze ram v aute bejt nesmi nevim, takze tvoje otazka stale plati
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
no to je mi jasny ze zadny seriovy saxo ram asi mi nebude, myslel sem to tak, ze je to zasah do konstrukce vozidla jako kdyz tam das treba 17" kola, taky kdyz je chces mit napsany v tehcnicaku tak musis mit souhlas vyrobce k tomu ze tam muzou bejt a neohrozujou provoz atd..Ritchma píše:Saxo samozřejmě rám nikdy nemělo, ale rám nejsou větší kola to je trošku něco jinýhoNeviM píše:Ritchma píše: Nikde sem to tam nenašel. Co tam je že nesmí být žádnej zásah do konstrukce vozidla, nebo že v autě nesmí být trubky navíc nebo že není povolen bezpečnostní rám. Jak to maj pak udělaný auta který ho tam maj z výroby jako porsche, viděl sem mercedes origo s rámem a tak?
a do kteryho saxa se seriove dava ram? ja si myslim ze je to stejny jako treba s velkejma kolama, ze by ti to musel povolit vyrobceale kde je napsano ze ram v aute bejt nesmi nevim, takze tvoje otazka stale plati
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Nevím co tu řešíte. Pokuď na auto něco pevně přimontuješ a není to schálené výrobcem auta,musí to mýt homologaci. A je jedno jestli je to rám a nebo zahrádka na střechu. Vše musí mít homologaci. A pokuď nemá je to ZAKÁZANÉ.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Netušíte co musí rám splňovat aby ho zapsali v německu? Jenom mě to zajímáAnděl píše:Nevím co tu řešíte. Pokuď na auto něco pevně přimontuješ a není to schálené výrobcem auta,musí to mýt homologaci. A je jedno jestli je to rám a nebo zahrádka na střechu. Vše musí mít homologaci. A pokuď nemá je to ZAKÁZANÉ.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form