Termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř

Termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od DC »

zajímaly by mne vaše názory na termoizolační pásky na laděné svody u atmosferického motoru

Obrázek

výrobci samozřejmě tvrdí že to snižuje teplotu pod kapotou, zlepšují vyplachování válců díky vyšší teplotě a kdoví co

z druhé strany se ozývají hlasy, že nadměrné teplo nesvědčí hlavě motoru a výkon se dokonce po aplikaci snížil (prý i změřeno na brzdě...)

jak se k tomu stavíte tady?

má někdo osobní zkušenost?
Shark Racing team

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od Idaho »

bohužel mám zkušneost jen na turbo motoru ( velice dobrou ) a na jednom rapidovi ( výbornou ), - ten má sání vzadu u motoru a doslo k rapidnímu poklesu teploty v mot prostoru ( meřeno teplomerem ) ale výkon jsem nemeřili a subjektivne jsme nic nezaznamenali ( majitel a le trvdí že to jede "jako prase" :lol: )..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy

Příspěvek od milos »

Obrázek

jezdil jsem ty samý svody i bez omotání, skutečně docela sníží teplotu v motorovém prostoru, výkon se neměřil, subjektivně nic

mám je takhle neomotaný, izolovat by to mělo líp než zalitý barvou, ale trochu se to cuchá hlavně pod motorem

jinak na to vyšlo přesně jedno balení

jo, po vyhřátí jsou podstatně tmavší

k té poznámce ohledně tepla a hlavy... mám mezi svodama a hlavou takový to profilovaný těsnění ze dvou slabejch nerez plechů a hlava na to neříká nic...
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76

MComb
Příspěvky: 2590
Registrován: 05 říj 2004 12:25

Příspěvek od MComb »

Stímhle by měl mít zkušenosti Admin Ivan :wink:

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od Anděl »

DC píše:zajímaly by mne vaše názory na termoizolační pásky na laděné svody u atmosferického motoru

Obrázek

výrobci samozřejmě tvrdí že to snižuje teplotu pod kapotou, zlepšují vyplachování válců díky vyšší teplotě a kdoví co

z druhé strany se ozývají hlasy, že nadměrné teplo nesvědčí hlavě motoru a výkon se dokonce po aplikaci snížil (prý i změřeno na brzdě...)

jak se k tomu stavíte tady?

má někdo osobní zkušenost?


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Tohle jsou moje svody. Kde se tam vzali. :?

Jinak velké plus je, že se opravdu sníží teplota v motorovém prostoru. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

Ja osobni zkusenost nemam, ale slysel jsem, ze diky tomu, ze teplo je izolovano paskou od okolniho prostredi, tak svody maji tendenci praskat.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od kozorozecek »

tepelna paska udržuje vyšši teplotu ve svodech a tim rychlejši pruchod plinu ale pocit v aute ti to nejak nezmeni to je spiš pokud honiš koniky
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř

Příspěvek od DC »

samozřejmě to pujde nebo nepujde :-) do auta, kde každej kůň bude dobrej, navíc tam budou karbecy se sáním z motorovýho prostoru, takže nižší teplota pod kapotourozhodně nebude naškodu, ale zjišťuji hlavně ty negativa...
Shark Racing team

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48

Příspěvek od stqeno »

ja na nekterych forech zaregistroval praskani svodu z nerezi, zalezi jake budes mit ty, ty nerezove uz svou materialovou podstatou supluji trochu tu pasku ale su krehke. beznou ocel bych asi omotal mit v mot prostoru otevrene karby
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

nechápu poznámku svojí materiálovou vlastností suplují vlastnosti pásky??? Nerezů je tisíce druhů a tudíž tisíce vlastností. To že je to nerez znamená že nerezeví ale už ti nepíší jestli jsou s obsahem molybdenu chormu obojího nebo trochu niklu atd atd... Takže je blbost tvrdit že má nějakej nerez lepší izolační vlastnosti než ocel... Co se praskání týče tak s tím toho nemá páska nic moc splečného... Většina "černých" ocelí jsou prostě jen pružnější než běžné nerez oceli a proto nepraskají (ty nerez svody by praskli i bez pásky) navíc většinou ty svody prasknou ve svaru jelikož nerez je obtížnější vařit než běžné oceli... A drahé svody z drahých nerez ocelí a kvalitně zpracované by vyšli na ranec a proto je většina lidí nemá a pak tvrděj že praskaj samo titan je titan :lol: ... Vyšší teplota nerezu způsobena izolací páskou nevadí jelikož nerez oceli mývají většínou vyšší teplotní odolnost a těch pár stupňu jim nevadí a ani pří případném tapltoním šoku (po kontaktu ze studenou vodou apd) by neměli způsobit prasknutí (izolované svody dle mne nedostávají takové tepelné šoky jako svody neizolované)...

Takže já hlasuji pro pásku zvláště v případě kdy saný vzduch bude mít teplotu vzduchu pod kapotou...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48

Příspěvek od stqeno »

elvis: 8) lip bych to ale fakt nenapsal, naivne predpokladam ze svody budu ze zarupevne/zaruvzdorne nerez oceli se zvysenym obsahem niklu-cislo vis urcite z hlavy, tyhle materialy maji urcite mensi schopnost akumulovat teplo jak bezna ocel a tim ten efekt pasky supluji nebo ne?
A jak spravne narazis vetsina lidi maj levne nerez svody made in china a ja mel za to ze sou krehke a ta paska to fixne stahne atd... takze rikas ze mi to praskne i bez pasky?
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

lacne zvody lacno spracovane z lacnej nereze ti prasknu aj keby si tu pasku namocil do jogurtu pred omotanim.

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř

Příspěvek od DC »

já tam budu mít svody od BMW ale z jinýho modelu, takže kvality se nebojím

jen mě ještě napadá dotaz na vás co to máte na autě - hřála se potom víc chladící kapalina?
- protože to teplo se přece neztrácí, ale víc ho bude třeba chladit jinými způsoby...
Shark Racing team

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

DC: jestli bys chtel jit jeste vic do podrobna, tak existuji i termo natery na blok a hlavu motoru, ktere take eliminuji teplotu v motor. prostoru.


Ohledne kvality svodu si myslim, ze vetsina lidi tady ma stejne svody prumerne, od zazitych vyrobcu, ktere svoji kvalitou nijak nevynikaji a nezanikaji. A ktere jsou delane z bezne dostupnych a bezne dodavanych nerez oceli.

A nema treba na kvalitu nerezovych svodu vliv i smer vlaken v materialu? :lol:

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od milos »

hřála se chladící kapalina: neřekl bych, to teplo vyjde vejfukem v podobě teplejšího vzduchu, dle mého není důvod aby se teplo vracelo zpět do motoru

fiestu mám chlazením tak akorát, takže by to bylo poznat

já osobně v podstatě nevidím žádnou zásadní výhodu nerez svodů, vzhled nepočítám, když se to omotá je to fuk, a zevnitř je stejně vyleštěný nikdo neudrží?
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »


Uživatelský avatar
jps
Příspěvky: 136
Registrován: 27 črc 2006 08:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od jps »

žádné zvýšení teploty nepozoruju, kapota je ale o poznání chladnější a na svody si lze po dojetí normálně sáhnout. stejně tak je i chladnější celý airbox, takže vyloženě pozitivní vliv na teplotu pod kapotou. nic mi neprasklo za celou dobu užívání. (lexmaul)
Obrázek

Uživatelský avatar
ARV6
Moderátor
Příspěvky: 6707
Registrován: 01 dub 2005 22:29
Bydliště: Chodov u KV

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od ARV6 »

No nez jsem ted poridil Maserati tak na jednom US foru varovali ze po omotani ty svody rady praskaji, ze se jim lip osvedcila ta glazura... Cert vi
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy

Příspěvek od milos »

jps: chci vidět jak saháš na svody po dojetí :D já je teda zas tak studený nemám... :cry:
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76

m1tv
Příspěvky: 426
Registrován: 07 led 2007 21:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od m1tv »

jen dotaz ma cenu použit tudle pasku na litinovy svody? nejde mi ani tak o vykon ale o odstineni svodu od sani ..
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

problém bude asi v tom že seriové svody neomotáš bo tam nejsou mezery na pásku.... možná nějak jako celek ale nedovedu si to dost dobře představit...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
jps
Příspěvky: 136
Registrován: 27 črc 2006 08:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od jps »

sorry za tu velikost, nějak mi to ujelo.
Sáhnout, ne chytit a držet :lol: asi záleží jakou tu pásku máš :?:

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC

Příspěvek od Fugo »

Skutečně se na tu pásku dá sáhnout, ale pozor na spony který tu pásku drží ty rozpálený jsou. Sám jsem se o ně spálil, au.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Taky asi záleží na provozu vozidla ono jestli milosh myslí sahat ne ně po zátěži nebo svižné jízdě... navíc každé auto zahřívá svody jinak...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy

Příspěvek od milos »

to budu muset zkusit :oops: po půl hodině na okruhu když jsou vevnitř svody málem dočervena a jestli se popálim podám na vás žalobu :lol:
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

milos píše:to budu muset zkusit :oops: po půl hodině na okruhu když jsou vevnitř svody málem dočervena a jestli se popálim podám na vás žalobu :lol:


Neboj se toho. 8) Taky jsem se bál šáhnout, ale nic to nedělá. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Ilegaltuner
Příspěvky: 3826
Registrován: 22 pro 2005 22:24
Bydliště: Český Těšín Věk:už 28

Příspěvek od Ilegaltuner »

já jsem uvažoval, že omotám celé potrubí co mám až dozadu(nerez) až po koncák, mnělo by to nějaký smysl.

Jinak taky se vám ta páska po namontování vypalovala? když jsem to dal před 3,nebo4 rokama na commo tak jsem zajel asi 2km na benzínku a myslel jsem, že mi hoří motor :D
Commodore B 3.0 24V Nitro
Audi A8 D3 4,2i

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jo mělo vyhozené prachy jediné kdy by to mělo smysl kdybys měl turbo vzadu :lol: nebo v případě ža bys chtěl odstínit podlahu od teploty výfuku...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
jps
Příspěvky: 136
Registrován: 27 črc 2006 08:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od jps »

vypaluje se to celkem slušně :lol: asi hodinu dým jako kráva a pak ještě dlouho takovej smrádek.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

já stříkal na 200sx kryt turba černým kontrol sprayem (lakýry budou vědět) s pod kapoty a smrádek jak sviň ještě 50km ale krásně se o vypálilo :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“