
Takhle vypadá - http://images.google.cz/images?q=vallel ... =cs&tab=wi" onclick="window.open(this.href);return false;
A tady nová verze:

Větší - http://img171.imageshack.us/img171/6407 ... a2010k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Firmu založil argentinský Ital, závodník, který byl za účast na neúspěšném atentátu na prezidenta Peróna odsouzen k doživotnímu vyhnanství. Usadil se v Itálii, zabýval se obchodem, a později stavbou závodních a sportovních vozů, nesoucích jeho jméno. První "sériové" auto - dvoumístné kupé Vallelunga se narodilo roku 1965.
Jméno Vallelunga je po italské závodní dráze, kterou Alejandro DeTomaso podporoval.
Byl to sportovní cestovní vůz s motorem uloženým uprostřed(první auto na světě s motorem uprostřed sestavil DeTomaso). Původně to měl být roadster, ale nakonec bylo rozhodnuto pro karoserii kupé.
První kusy vyrobené v roce 1965 používaly čtyřrychlostní VW převodovku. O pohon se staral čtyřválec Corsair z dílen Fordu, kalibrovaný na výkony od 105 do 135 koní. Nejvyšší rychlost 130 mph byla skvělá obzvláště pro čtyřválec té doby.
Tuhý páteřový rám, silné brzdy, nízká váha a skvělý motor tvořily dokonalý stroj.
Karoserii vyráběla věhlasná karoserka Ghia. A vozy kompletoval DeTomaso v Modeně.
Vzhled karoserie nese několik prvků Ferrari 250 LM. Přesto byla Vallelunga předvedena v New Yorkském muzeu moderního umění jako příklad technologického pokroku a vyjímečného designu.
Tohoto malého sportovního kupé s laminátovou karoserií byly vyrobeny 3 prototypy, 50 aut postavených od ghie a 5 závodních speciálů s výkonem nad 130hp.
Je to rarita, jejíž cena je teď okolo 2 500 000 Kč.