Jak spojit diag. port s PC?

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
HonzaN

Jak spojit diag. port s PC?

Příspěvek od HonzaN »

Ahoj všem,

Na začátku bylo jednoduché přání:

Spojit diagnostický port auta s portem v PC a získat informace. Nemyslím informace zpracované softwarem, ale prostě jen aby mi do RS232 tekla data. Na vysvětlenou, nejsem odborník na auta, ale s jakýmkoli vstupem na PC si dokáži jakž takž poradit a přijaté pakety (signály) zpracovat ke své spokojenosti.

Nehodlám utrácet velké peníze za něco, co nevyužiji (diagnostické programy), resp. co nedokáži zpracovat (zaimplementovat) jako součást svého programu. CHCI prostě jen vidět data v syrovém stavu na RS232. Nic víc po nikom a ničem nechci.

Takže jako neodborník jsem se jal hledat kabel na propojení. Po dvoudenním brouzdání na internetu jsem ustoupil myšlence, že určitě hledám již objevené, a proto se raději zeptám tady. To, co jsem v rámci svých možností pochopil (netvrdím, že správně) je:

1. Chci propojit vůz Skoda Octavia II. OII používá CAN (Controller Area Network) sběrnici a protokol, a je nekompatibilní s CARB (ISO 9141/2), a KWP2000 (ISO 14230)
2. Neexistuje kabel na přímé propojení s PC, je potřeba "na cestě" převodník dat.

Po pročtení několika stránek jem nenalezl nic, co by mě uspokojilo.
Nalezl jsem na www.pc-autodiagnostika.cz zřejmě to, co hledám, ale převodník slouží zároveň jako dongle pro prg VAG-COM, a tím pádem drahé. Dále je zde uvedeno, že kabel pracuje pouze s prg VAG-COM, čímž by stejně neodpovídal mým požadavkům. Obdobné na http://www.ross-tech.com.

http://www.intrepidcs.com. Výrobek NeoVI. Nevím, zda-li je 100 procentně kompatibilní, rozhodně bych o něm také neuvažoval, protože cena je značná. Ulehčením by zde v mé "zábavě" sice byly implementované dll knihovny, které lze využít ve vlastích prg - čímž bych si ušetřil práci, ale to rozhodně není rozhodující.